weet helaas nog wel erger....

daarbij vergeleken is dat nog "dik"
Respect dat je zo sterk bent teruggekomen na zo'n zwarte periode in je leven..
En 4% lijkt me idd sterk.
Denk dat de ts een beetje in de war is wat er voor nodig is om spier op te bouwen. Je moet snappen
Ts dat je lichaam spier helemaal niet zo'n hoge prioriteit voor je lichaam is als dat voor ons het geval is.
Ga het proberen simpel voor je uit te leggen zodat het misschien wat duidelijk word.
Het is mooi om te zien estetisch maar voor de evolutie heeft het geen of amper nut om met veel te veel massa rond te lopen. Probeer maar eens achter een dier aan te rennen met 7% lichaamsvet dat ga je echt niet lang volhouden. Zelfde geld voor veel andere sporten een mooi ander voorbeeld is boksen .. Ga maar eens een zwaargewicht kampioennzoeken met 7% lichaamsvet die vind je ook niet.. Alsje op dat soort vetpercentages zit ben je eveneens met 3 rondes weg omdat je lichaam niks over heeft om te verbranden.. Zelfde geld voor marathons en we kunnen zo nog Wel even doorgaan.
Mijn punt is :
Spier is duur omdat het voor je lichaam niet een absolute prioriteit heeft om een multitude van massa op je zelf te plakken. Massa is duur calorie wise.. En je schiet er niks mee op je wordt er geen beter jager van integendeel..
Goed voorbeeld zijn de neanderthalers dat waren de supermensen wat spier betreft ( wel eens gelezen zo sterk dat ze staal konden buigen ook heel ander skelet als de huidige mens.)en die zijn er niet meer maar de gestroomlijnde slankere mens is verder gegaan.
Het is niet de krachtigste wezens die winnen en doorgaan het zijn de organismes die zich aanpassen die verder gaan.
Om spier in stand te houden moet je je lichaam voor de gek houden door constant nieuwe impulsen te geven aan de spier zodat hij gaat groeien. Spier heeft namelijk de eigenschap dat nadat er scheurtjes in komen dat het zich repareerd in Een sterkere spier.
Om dit mogelijk te maken heb je nodig.
1.Impuls naar de spier met gewicht zodat de er scheurtjes in de spier komen
2.Voeding eiwitten zodat de spier bouwstoffen krijgt om te groeien
3,Rust zodat de spier de tijd krijgt om zich volledig te repareren en sterker te worden
Kijk bij jou loopt het al bij verschillende stadiums mis
Beginnend bij 1 .
Je wilt niet naar de gym en niks aanschaffen omdat je andere prioriteiten hebt. Kijk is niks mis mee maar waar
Vind je het gewicht om mee te trainen om je spier op een dusdanige manier te scheuren. Begrijp me niet verkeerd het is mogelijk voor gevorderden die weten wat ze doen. Voor beginneling is dit niet aan te raden helemaal omdat free weight heel veel techniek is.
2. Voeding je eet gezond dat is goed maar je hebt eiwitten nodig om idd spier te laten groeien. Ikkan je op papier geven dat je te weinig krijgt. Om Een voorbeeld te geven ik weeg 108 kilo en krijg gemiddeld 250 gram binnen en zelf dat is nog te weinig om te groeien..( o je een idee te geven wat 250 gram is denk aan een kilo kip voor je neus en als dat op is gooi je nog een bak magere kwark er achteraan)
Rust kan ik niet zien ik heb wel het idee dat je dat genoeg krijgt maar ja als je de 2 van de 3 punten fundering mist knalt de boel vanzelf in elkaar of niet ?
54 is kilo is te weinig en nee dit is niet zoals je bent tenzijnje misschien van een andere planeet bent als dat zo is ja dan gelooof ik je wel.Ik kan je op papier geven dat als ik je vastbind in mijn huiskamer en je elke dag 5000 calorien geef 2 maanden lang dat je na 2 maanden geen 54 kilo meer bent..
Guaranteed !
Heel verhaal hoop dat het wat meer duidelijker is voor je nu.