XXL Nutrition

Er beter (gespierder) uit gaan zien door training en gezond eten

Ik heb ff een foto gezocht van een random dude (via Google), een 15-jarige van 173cm bij 54kg met een laag vetpercentage (8%?). Dan moet 173cm bij 54kg zonder 'spiermassa' wel erg bar zijn..:eek:

7186853099_e60b353260_o.jpg - 311066

weet helaas nog wel erger.... :( daarbij vergeleken is dat nog "dik"

Respect dat je zo sterk bent teruggekomen na zo'n zwarte periode in je leven..

En 4% lijkt me idd sterk.

Denk dat de ts een beetje in de war is wat er voor nodig is om spier op te bouwen. Je moet snappen
Ts dat je lichaam spier helemaal niet zo'n hoge prioriteit voor je lichaam is als dat voor ons het geval is.

Ga het proberen simpel voor je uit te leggen zodat het misschien wat duidelijk word.

Het is mooi om te zien estetisch maar voor de evolutie heeft het geen of amper nut om met veel te veel massa rond te lopen. Probeer maar eens achter een dier aan te rennen met 7% lichaamsvet dat ga je echt niet lang volhouden. Zelfde geld voor veel andere sporten een mooi ander voorbeeld is boksen .. Ga maar eens een zwaargewicht kampioennzoeken met 7% lichaamsvet die vind je ook niet.. Alsje op dat soort vetpercentages zit ben je eveneens met 3 rondes weg omdat je lichaam niks over heeft om te verbranden.. Zelfde geld voor marathons en we kunnen zo nog Wel even doorgaan.

Mijn punt is :

Spier is duur omdat het voor je lichaam niet een absolute prioriteit heeft om een multitude van massa op je zelf te plakken. Massa is duur calorie wise.. En je schiet er niks mee op je wordt er geen beter jager van integendeel..

Goed voorbeeld zijn de neanderthalers dat waren de supermensen wat spier betreft ( wel eens gelezen zo sterk dat ze staal konden buigen ook heel ander skelet als de huidige mens.)en die zijn er niet meer maar de gestroomlijnde slankere mens is verder gegaan.

Het is niet de krachtigste wezens die winnen en doorgaan het zijn de organismes die zich aanpassen die verder gaan.

Om spier in stand te houden moet je je lichaam voor de gek houden door constant nieuwe impulsen te geven aan de spier zodat hij gaat groeien. Spier heeft namelijk de eigenschap dat nadat er scheurtjes in komen dat het zich repareerd in Een sterkere spier.

Om dit mogelijk te maken heb je nodig.

1.Impuls naar de spier met gewicht zodat de er scheurtjes in de spier komen
2.Voeding eiwitten zodat de spier bouwstoffen krijgt om te groeien
3,Rust zodat de spier de tijd krijgt om zich volledig te repareren en sterker te worden

Kijk bij jou loopt het al bij verschillende stadiums mis

Beginnend bij 1 .

Je wilt niet naar de gym en niks aanschaffen omdat je andere prioriteiten hebt. Kijk is niks mis mee maar waar
Vind je het gewicht om mee te trainen om je spier op een dusdanige manier te scheuren. Begrijp me niet verkeerd het is mogelijk voor gevorderden die weten wat ze doen. Voor beginneling is dit niet aan te raden helemaal omdat free weight heel veel techniek is.

2. Voeding je eet gezond dat is goed maar je hebt eiwitten nodig om idd spier te laten groeien. Ikkan je op papier geven dat je te weinig krijgt. Om Een voorbeeld te geven ik weeg 108 kilo en krijg gemiddeld 250 gram binnen en zelf dat is nog te weinig om te groeien..( o je een idee te geven wat 250 gram is denk aan een kilo kip voor je neus en als dat op is gooi je nog een bak magere kwark er achteraan)

Rust kan ik niet zien ik heb wel het idee dat je dat genoeg krijgt maar ja als je de 2 van de 3 punten fundering mist knalt de boel vanzelf in elkaar of niet ?

54 is kilo is te weinig en nee dit is niet zoals je bent tenzijnje misschien van een andere planeet bent als dat zo is ja dan gelooof ik je wel.Ik kan je op papier geven dat als ik je vastbind in mijn huiskamer en je elke dag 5000 calorien geef 2 maanden lang dat je na 2 maanden geen 54 kilo meer bent..

Guaranteed !

Heel verhaal hoop dat het wat meer duidelijker is voor je nu.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
Ik ben niet van een andere planeet. Wat 'dit is zoals ik ben' zeg ik de hele tijd al dat dit altijd al zo is geweest. Zolang ik me kan herinneren. En iedere keer als ik er iets aan wilde doen, kwam uiteindelijk naar voren dat ik in principe gezond ben en genoeg binnen krijg om me goed te voelen en me over voeding geen zorgen te maken. Ja, 54 kilo is aan de lichte kant en dat vind ik zelf ook. Daarom wil ik er iets bij. Maar probeer het nou niet de hele tijd onderuit te halen als ik zeg dat ik tot nu ben geweest zoals ik altijd ben geweest zonder ook maar een enkel probleem. Bedankt voor alle reacties hier. Ik stel de input zeer op prijs en probeer de komende tijd aan te komen.

Wel, als je niet meer gaat eten, ga je geen massa aanzetten.
Punt.

niet proberen, je moet gaan DOEN..
Heb je nou al je dagelijkse behoefte uitgerekend en een voedingsschema gemaakt?
je kunt apps gebruiken zoals my fitnesspall om een voedingsdagboek bij te houden

Ik ben niet van een andere planeet. Wat 'dit is zoals ik ben' zeg ik de hele tijd al dat dit altijd al zo is geweest. Zolang ik me kan herinneren. En iedere keer als ik er iets aan wilde doen, kwam uiteindelijk naar voren dat ik in principe gezond ben en genoeg binnen krijg om me goed te voelen en me over voeding geen zorgen te maken. Ja, 54 kilo is aan de lichte kant en dat vind ik zelf ook. Daarom wil ik er iets bij. Maar probeer het nou niet de hele tijd onderuit te halen als ik zeg dat ik tot nu ben geweest zoals ik altijd ben geweest zonder ook maar een enkel probleem. Bedankt voor alle reacties hier. Ik stel de input zeer op prijs en probeer de komende tijd aan te komen.

Weet je gwbonline, laat ik om te beginnen zeggen dat ik niks tegen jou persoonlijk heb.

maar als ik zo'n lap tekst typ en het enige dat je eruit haalt is de opmerking van de alien dan ben
ja mijn inziens wel een hele selectieve lezer.

het is zoals het is en ik ben zoals ik ben met die instelling krijg je hier gewoon erg weinig begrip.

waarom vraag je je af ?

Hier op het forum zijn zat mensen zoals jou, natuurlijke ectomorphs vel over been amper spier
maar die hebben niet zo'n instelling die lezen zich in en trainen zich helemaal kapot in de sportschool
of thuis. die vreten als een paard en gaan na bed met pijn en staan op met pijn en weet je die mensen
groeien. En het grote verschil tussen jou en hun is dat die geen het is zoals het is en ik ben zoals ik ben
mentaliteit hebben.

Ander voorbeeld ik ren. ja ik ren met mijn 110 kilo. ik kan je een ding vertellen rennen met 110 kilo balast
is niet leuk. Ik moet een bepaalde score bij shuttlerun halen 2.5 week geleden haalde ik amper 4.5 kapot was ik nu haal ik 9 en ik blijf vooruit gaan. Ik ren 3 kilometer per dag en niet joggen rennen. halverwege baad ik al in het zweet.. zweet altijd makkelijk en na 3 km valt zweet gewoon van mijn kop af en dat doe ik dan 5 dagen in de week nadat ik gefitnessed heb thuis.Heb tegenwoordig ook chronisch last van tietze denk ik. dus ja zijn zat dagen dat ik ook pijn heb dat mijn benen compleet vol zitten en verzuurd zijn en dat ik toch altijd verder wil komen als dat ik de keer er voor gekomen ben, dat ik mentale pijn heb naast de fysieke pijn. pijn aan borstbeen,pijn aan spieren irritatie als ik weer op een stuk droog kalkoenfilet loop te kauwen of een hap magere kwark naar binnenschep...

maar...

als je een doel hebt dan ga je ervoor en neem je de ongemakken voor lief ! C'est la vie.

Er zal je niks komen aanwaaien in dit leven en helemaal niet met iets als bodybuilding.hard trainn veel vreten veel slapen en heel veel pijn pijn en nog meer pijn.

En ik ben vast niet de enige die het af en toe zo ervaart. en als dan iemand hier komt met de vraag hoe je
groter kan worden zonder gewichten en sportschool abbo. en hartstikke koppig is als hem advies wordt aangeraden en dat hij zegt maar ik eet goed dus daar ga ik niets aan veranderen en daarbij ook heel selectief leest.

maar....

Ik wil wel groter worden. maar ik ben zoals ik ben hoor veranderen kan ik niet maar spier wil ik wel en ik wil best wat meer gewicht.. dus zeg maar wat ik moet ga doen..

en dan heb je net rug getrained en kom je terug van je 3 kilometer rennen en voel je weer die steken in je borst terwijl je weer een hap magere kwark naar binnenschept en ik denk bij mezelf.. ik moet correct blijven
en het enige wat in me opkomt is..

*diepe zucht*

ik zeg het maar niet..

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
In mijn reactie schrijf ik ook dat ik alle reacties zeer op prijs stel en de input erg waardeer. Maar goed Brat, voor jou persoonlijk ook nog een keer: dank voor je uitgebreide uitleg! Over selectief lezen gesproken: ik heb diverse keren geprobeerd uit te leggen dat ik wel wil aankomen door te eten en daarnaast ook wil trainen, maar ik kan helaas niet om persoonlijke omstandigheden heen. Dat laatste schijnt in veel gevallen niet aan te komen (om maar even toepasselijke termen te gebruiken). Dus nog een keer: ik wil aankomen en voor meer spieren trainen. Kunnen we dan nu ophouden met dat negatieve gedoe?

OKay, om het dan positief te zien..

Wat heb jij ervoor over om in spiermassa aan te komen?
En dan bedoel ik letterlijk alles.

Hoe zou je te werk willen gaan met betrekking tot voeding, training, rust en doorzettingsvermogen?

Zo snel al veel reacties. Misschien inderdaad goed om bij te vermelden: mijn leeftijd is 33. Zoals in mijn eerste stukje aangegeven heb ik echt geen geld voor een sportschool of gym. In principe kan ik het wel betalen, maar er zijn wat dat betreft belangrijker dingen in ons gezin. Zijn er oefeningen doe ik thuis kan doen doe ook effect hebben? Op internet is veel te vinden, zoals: https://www.youtube.com/watch?v=P791v_bpfLw of https://www.youtube.com/watch?v=WDHDHOraRkY Kan ik met zoiets ook uit de voeten?

Verdiep je in de materie van onderstaande site. Deze man heeft een geweldige fysiek weten op te bouwen door gewoon thuis te trainen....

http://scoobysworkshop.com/

In mijn reactie schrijf ik ook dat ik alle reacties zeer op prijs stel en de input erg waardeer. Maar goed Brat, voor jou persoonlijk ook nog een keer: dank voor je uitgebreide uitleg! Over selectief lezen gesproken: ik heb diverse keren geprobeerd uit te leggen dat ik wel wil aankomen door te eten en daarnaast ook wil trainen, maar ik kan helaas niet om persoonlijke omstandigheden heen. Dat laatste schijnt in veel gevallen niet aan te komen (om maar even toepasselijke termen te gebruiken). Dus nog een keer: ik wil aankomen en voor meer spieren trainen. Kunnen we dan nu ophouden met dat negatieve gedoe?

Is al goed hoor.

Maar idd zeg maar wat je ervoor over hebt dan en post maar eens wat je zoal eet op een dag
Wordt ook al 2 of 3 dagen gevraagd. Dan kunnen mensen je al een stuk beter helpen. Een heleboel mnsen hebben hier het idee dat het spaak loopt op voeding including me.

Als het op voeding spaak loopt zal je heel wat meer moeten eten. Je zult ook dingen moeten eten die niet lekker zijn...(maar wel gezond)

Met af en toe een eitje en een glas melk zal het bij lange na niet lukken. Voedingsuplementen heb je
Op zich niet nodig maar het helpt wel.

Op zijn minst een paar dumbells en als dat niet lukt misschien een zak cement en een kleine emmer en een stok om een soort kettlebell te maken. Maar paar dumbells wordt echt wel aangeraden dat is echt het minste wat je nodig hebt. Als je inDe buurt van utrecht/ geldermalsen woont Mag je ze van mij wel voor onbepaalde tijd lenen xD heb nog wel 2 losse dumbell stangen en wat losse schijfjes.(zelf ophalen)

Gym abbo heeft zo veel voordelen voor beginner.

Voordelen:
- basis training schema
- basis voeding schema
( kan je hier beter leren door stikies telezen daar leer je veel meer door.)

- correct oefening uitvoeren let wel op bij squat deadlift en bp sommige mensen legge deze oefening verkeerd uit.
- hulp tijdens setjes.

Ik zou minstens 1 jaar in gym trainen, daarna pas over schakelen naar home gym.

meestal schaffe biginners verkeerde spullen aan , en is de kwaliteit ook stuk minder.

Het enige voordeel van een gym is meer/beter materiaal, sportieve omgeving, evt. trainingspartners, advies van advanced bb-ers.

Basis trainings schema, basis voedingschema, correcties van instructeurs ervaar ik vaker als negatief dan positief.

Informatie qua voeding en training haal je IMO sws van ervaren BBers en internet. Het nadeel van internet is dat het meestal ''bro science'' is.
De eerste paar maanden is sws wat aanklooien en kijken wat voor jou werkt.

Instructeurs.. tja :P

Het enige voordeel van een gym is meer/beter materiaal, sportieve omgeving, evt. trainingspartners, advies van advanced bb-ers.

Basis trainings schema, basis voedingschema, correcties van instructeurs ervaar ik vaker als negatief dan positief.

Als je bi basic fit traint dan heb je grote kans dat 95% BS is ja

Terug
Naar boven