MuscleMeat

Er is nog common sense in Nederland!

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Toch verbod op boerka

DEN HAAG - Er komt toch een algemeen verbod op gezichtsbedekkende kleding in de semi-openbare ruimte, zoals op straat en in de bus. Dat heeft minister Rita Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) vrijdag na afloop van de ministerraad gezegd.

Volgens de minister zijn er toch geen juridische belemmeringen om een dergelijk verbod in te stellen. Zij kondigde aan met een wetsvoorstel te komen. Voorlopig kan nog gebruik gemaakt worden van nu al geldende regels en beperkingen, die soms ook gelden voor integraalhelmen of gezichtsmaskers.

Zo kan het dragen van een boerka bijvoorbeeld op grond van veiligheidsredenen verboden worden in het openbaar vervoer, of op basis van communicatieproblemen in het onderwijs.

ANP

ben benieuwd of je er ook zodanig op bekeurd word als ze zien dta je je er niet aan houd...

Eindelijk die k*tboerka's weg, gelijk op de brandstapel tyfen.

Anderszijds betekend dit wel dat we heel de dag naar fatima's snor moeten kijken...:D

He gezellig een onderwerp over stokpaardjes.

Is hier al een tijdje bij wet verboden. Mooie wet trouwens maar er moet wel controle gebeuren op het naleven ervan en consequent worden optreden.

Dacht dat de boete 50 EUR was ofzo en de enige uitzondering carnaval is.

in fr. is het ook al een tijdje aan de orde. goede zaak

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :D Ik signaleer alleen maar een hangende plaat ook al ben ik het wel eens met het onderwerp. Ik mag ook niet met een bivakmuts in de winter lopen.

• Topic Starter Topic Starter
Komkom tis verkiezingstijd, een beetje scherpe saus erin mag wel.

Leuke tijd in noord-Korea gehad?
Nog mooie vlaggen kunnen scoren?

Heb een boerka gekocht voor je in Soedan, zal ik hem opsturen?

Ik ben beniewd of de ts en forumleden het verschil weteen tussen een burka, niqaab, hoofddoeken en overigen.

Daarbij ben ik met name benieuwd naar de definiëring van het OM van een burka

Dit is een burka

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een niqaab is iets anders

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoals het in het nieuwsbericht staat vermeld wordt strikt genomen de burka verboden (en niet de niqaab). Ik wil het wetsontwerp ook nog wel eens in de toekomst zien. Is lastiger dan gedacht.

Allemaal verbieden, hoofddoek als uiterste toestaan. Anders zouden petjes etc ook niet meer mogen.

(Baseball) Petjes hebben niets met religie te maken.

hehe zal tijd worden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit iemand met een burka tegen kom. Wel gesluierde mensen, maar Burka niet.

zullen beide wel verboden worden. Gezichtskenmerken worden ook door niqaab sterk gereduceerd.

• Topic Starter Topic Starter
Petjes verbergen geen identiteit.

Ik kom toch vaak op stations maar iemand in een boerka zie ik echt niet vaak lopen.

Shoot. Excuses, je hebt gelijk. Ik was in de war met België.

Terug
Naar boven