XXL Nutrition

Er is nog common sense in Nederland!

In jouw optiek Sport2000, die ernstig vernauwend aandoet.
wat geleerden die van mening zijn dat het moet;
Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen, Sheikh Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz , Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah. grote namen in de islamitische wereld.
en wat voor de 1 vernauwend is kan voor de ander bevrijdend zijn

Bevrijdend lopen met een doek over je hoofd, ja dat gaat echt emanciperend werken. Leve de vrije rol van de vrouw in sommige moslimlanden.

prima. maar waarom zijn hun visies/interpretaties 'de waarheid'?

Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen, Sheikh Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz , Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah. grote namen in de islamitische wereld.

Kleine aanvulling:

Professor Barabas (Suske en Wiske)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dokter Bacterie (Paling en Ko)

Echt vaak zal jij niet naar de kinderboerderij gaan he sport2000? simpel hor

wat ik me afvraag he, waarom kom jij rellen in een normale discussie? grow up :rolleyes:

jep, is flauw Gorilla. maar mag ik antwoord op mn vraag Sport? :)

wat ik me afvraag he, waarom kom jij rellen in een normale discussie? grow up :rolleyes:
Misschien omdat jij doet overkomen alsof moslim vrouwen zelf voor al die beperkende redenen kiezen en alsof het niet zo is dat zij vanaf begin af moeten lusiteren naar de mannen en anders gewoon slaag krijgen? Vanaf jongs af aan worden ze ''geprogrammeerd'' om zo klein mogelijk te zijn en het liefst ook bang voor de wereld zodat ze zich automatisch achter de mannen zullen willen verschuilen, ze hebben minder rechten en mogen nog niet de helft van wat mannen mogen en jij wilt serieus beweren dat zij daar zelf voor kiezen?

Jij bent gewoon van jongs af aan wijs gemaakt dat dat normaal is

Sport2000 heeft het zichzelf wijs gemaakt, dat is eigenlijk nog enger.

• Topic Starter Topic Starter
Sport2000 had een half jaar geleden nog een wat gematigder mening over Burka's als ik het niet verkeerd heb. Slaat radicalisering nu ook bij onze sympathieke lange vrind toe???

Wie zegt dat je 'goed' doet met het dragen van een burka?
Tekort aan vit D door geen daglicht, abnormale afsluiting van de gemeenschap, DIT stond zo niet bedoeld in de Koran!
Inderdaad dbco1.

De koran stimuleert en roept vrowuen op mee te doen in het maatschappelijke leven. de boerka is 100 % zeker geen islamitische plicht. en het kan vanuit zuiver juridische invalshoek verboden worden; er zal tevens weinig weerstand tegen dit verbod komen daar er heel weinig mensne in Nederland deze dragen.

Sport2000 had een half jaar geleden nog een wat gematigder mening over Burka's als ik het niet verkeerd heb. Slaat radicalisering nu ook bij onze sympathieke lange vrind toe???
Toch best beroerd om te zien wat mensen tegenwoordig allemaal wel niet aangrijpen om hun leven zogenaamd van diepgang te voorzien

IK wil even wat opsteken Sport: Burka dragen is dus uitdrukkelijk gewenst in Islam?

Neen!
In het meest radicale geval de hoofddoek,maar de boerka is iets wat niks met de islam te maken heeft.

er is een vers in de koran die zegt: "en zeg tegen de mannen en vrouwen dat ze hun blik naar beneden wenden;
als je ogen en je kop weg is gestoken dan is dat niet nodig he. en dan zou die vers totaal niet nodig zijn.
de boerka heeft tot doel de vrouwen volledig het zwijgen op te leggen. kijk maar naar de taliban en de gevolgen voor de vrouwen.

Zijn die sheiks wel onafhankelijk van de regimes waar ze leven?

Toch best beroerd om te zien wat mensen tegenwoordig allemaal wel niet aangrijpen om hun leven zogenaamd van diepgang te voorzien
misschien denken ze wel hetzelfde over jouw levensstijl???
Inderdaad dbco1.

De koran stimuleert en roept vrowuen op mee te doen in het maatschappelijke leven. de boerka is 100 % zeker geen islamitische plicht. en het kan vanuit zuiver juridische invalshoek verboden worden; er zal tevens weinig weerstand tegen dit verbod komen daar er heel weinig mensne in Nederland deze dragen.
ik had je al wel verwacht, heb mijn zegje over al dan niet verpolicht gedaan en ga dus verder maar niet op je woorden in anders ontspoort het topic weer.
ik denk dat je het verkeerd hebt:) wanneer ben ik radicaal in jouw ogen trouwens?
Sport2000 heeft het zichzelf wijs gemaakt, dat is eigenlijk nog enger.
ik moet je helaas ongelijk geven.
Misschien omdat jij doet overkomen alsof moslim vrouwen zelf voor al die beperkende redenen kiezen en alsof het niet zo is dat zij vanaf begin af moeten lusiteren naar de mannen en anders gewoon slaag krijgen? Vanaf jongs af aan worden ze ''geprogrammeerd'' om zo klein mogelijk te zijn en het liefst ook bang voor de wereld zodat ze zich automatisch achter de mannen zullen willen verschuilen, ze hebben minder rechten en mogen nog niet de helft van wat mannen mogen en jij wilt serieus beweren dat zij daar zelf voor kiezen?

Jij bent gewoon van jongs af aan wijs gemaakt dat dat normaal is
bro, de dingen die je noemt zijn al vaker besproken, "gewoon slaag krijgen" - "Jij bent gewoon van jongs af aan wijs gemaakt dat dat normaal is" kom op, weet je wel wie ik ben of heb je een ander voor je??? ik heb het over de moslima die zelf bewust de keuze maakt om een gezichts-sluier te dragen, daar praat ik over.
Als die keuzes inhouden dat vrouwen of anderen worden onderdrukt is dat een zeer matige keuze.
onderdrukken moet je niet willen idd.
prima. maar waarom zijn hun visies/interpretaties 'de waarheid'?
deze geleerden hebben de bronnen van Islam vanaf het begin bestudeerd, na alles te hebben bekeken trekken ze een conclusie over een bepaalde zaak, zoals sommige geleerden dus zeggen dat het een plicht is en anderen zeggen dat het aanbevolen is etc. zodoende word er afgegaan op hun oordelen, maar uiteindelijk kies je zelf natuurlijk;)

Neen!
In het meest radicale geval de hoofddoek,maar de boerka is iets wat niks met de islam te maken heeft.

er is een vers in de koran die zegt: "en zeg tegen de mannen en vrouwen dat ze hun blik naar beneden wenden;
als je ogen en je kop weg is gestoken dan is dat niet nodig he. en dan zou die vers totaal niet nodig zijn.
de boerka heeft tot doel de vrouwen volledig het zwijgen op te leggen. kijk maar naar de taliban en de gevolgen voor de vrouwen.
so how come dat gesluierde vrouwen zeer regelmatig lezen geven, lezingen houden en ga zo maar door? om ze het zwijgen op te leggen???
Zijn die sheiks wel onafhankelijk van de regimes waar ze leven?

:eek: en jij bent al 11 jaar lang moslim ???

Het aardige is dat zelfs in Iran de vrouwen er redelijk relaxed bijlopen, alleen het (ver naar achter gedragen) hoofddoekje is verplicht:

Maar zoals je ook zwartekousen gereformeerden hebt zul je ook wel zwartekousen Moslims hebben.

Zitten best mooie meiden bij trouwens :)

Before the Taliban took power in Afghanistan, it was little worn in cities. During the Taliban's reign, women were required to wear a burqa whenever they appeared in public. It is not required under the present Afghan regime, but in currently unsettled conditions, many women who might not otherwise wear the burqa do so as matter of personal safety.

Het was geen keuze maar een verplichting door de taliban!

Many Muslims believe that the Islamic scripture, the Qur'an, and the collected traditions, or hadith, require a woman to dress and behave modestly in public. However, this requirement, called hijab, has been interpreted in many different ways by Islamic scholars (ulema) and Muslim communities (see Women in Muslim societies).

---------------------
Quran calls this mode of dressing "modest". Muslims, male and female, are expected to dress without exposure of intimate body parts as expressed in the Qur'an:

"Say to the believing men that they should lower their gaze and guard their modesty: that will make for greater purity for them: And Allah is well acquainted with all that they do." [24:30]
"And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (must ordinarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms ... " [24:31]

met de boerka zie je helemaan iks meer dus dat komt dan niet overeen met deze vers!
"O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them. That will be better, so that they may be recognized and not annoyed. Allah (SWT) is ever Forgiving, Merciful." [33:59]
However, there are many different interpretations of what "modesty" requires. See the article on hijab for an extended discussion of modest dress.

Generally, most Islamic scholars agree that women are not required to wear the veil seeing as the Prophet said that the only part(s) of the woman's body that need not be covered are her face and hands. Rather, the wearing of the veil came later from Islamic fundamentalists. The history of women wearing the veil has existed in the Middle East since pre-Islamic times. It is said that the wearing of the veil was adopted as a part of Islam by religious fanatics (especially the Wahabbis of Saudi Arabia), from the pagan traditions of pre-Islamic Mecca & Persia.

--------------------------

Dit om aan te tonen dat de boerka gen basis vindt in de islam. de moslims in Nederland zijn meestal Soenni en deze dragen de boerka niet. er zal dus weinig weerstand zijn tegen dit verbod. gelukkig maar.

Before the Taliban took power in Afghanistan, it was little worn in cities. During the Taliban's reign, women were required to wear a burqa whenever they appeared in public. It is not required under the present Afghan regime, but in currently unsettled conditions, many women who might not otherwise wear the burqa do so as matter of personal safety.

Het was geen keuze maar een verplichting door de taliban!
even een vraag he, hoe zou jij de taliban in eigen woorden omschrijven?

Terug
Naar boven