Fitness Seller

Er is nog common sense in Nederland!

• Topic Starter Topic Starter
Ik steek een beetje de draak met de 'trechter'-term omdat jij die te pas en te onpas gebruikt. Dáárom, da's alles.

Op élke vraag waarop jij geen zinnig antworod hebt zeg je 'jaaa maar dat komt door de 'strafrechterlijke trechter'. Er spelen een hoop problemen in Nederland met allochtonen, zaken die jij niet kent.
Als het trechter-idee echt zo geniaal was dan zou je kunnen concluderen dat de meeste criminaliteit in de rijkste wijken afspeelt, aangezien daar de pakkans het minste is (weinig politie) en de duurste spullen te jatten zijn.

Welnu, dat klopt óók niet. Dus het ecxcuus dat de meeste politie patrouilleert in de armste wijken en dat er daarom meer buitenlanders in de gevangenis gaan is onzin; die criminele activiteiten waarvoor ze opgepakt worden plegen ze namelijk niet in arme wijken waar toch niets te halen valt.

90% van de mensen die getuige zijn van een misdrijf kan wel enigzins vertellen hoe de dader eruit zag ;)

Altijd dat krampachtige 'allochtoon-verdedigen' van je, gelukkig weten de mensen die het in de praktjk moeten oplossen (politie, justitie, advocatuur, instanties) er een kloppender verhaal van te vertellen. Jij baseert je op studies vanachter je bureautje, je komt nergens, je hebt niet eens een baan waarvan je kan zeggen: Met deze baan kom ik dagelijks in contact met die mensen', je speurt dan en nacht naar studies die je gelijk kunnen onderstrepen, meer niet.

-Marokkaanse loverboys die minderjarigen onderdrukken spreek je tegen;
-Huiselijk geweld onder allochtonen tegen vrouwen spreek je tegen

Alles wat ook maar enigzins kritiek op allochtonen is weet jij om te buigen tot iets onschuldigs. En het ergste nog: Je verbergt dat je Moslim bent. ;)

Ik vind het verhaal van Bouwens62 toch iets aannemelijker thinkalot.

Ik denk dat er en stuk van waarheid in zijn verhaal zit, namelijk dat in sommige culturen, of bij mannen die op het platteland zijn opgevoed in Marokko of zo (en dus nog maa weinig hebben gehoord van mensenrechten en vrouwenrechten) geweld tegen de vrouwen iets makkelijker plaatsvind.

Ik geloof echter dat deze neiging van die mannen om makkelijker geweld te legen makkelijk kan tegengehouden worden in Europa door de jonge importbruid financieel onafhankleijk te maken en haar een beter sociaal vangnet te geven. Men kan toch niet ontkennen dat allochtone vrouwen sneller in een vluchthuis zullen belanden dan een autochtone vrouw die mishandeld wordt omdat deze laatste de instanties beter kent en familie heeft waar ez kan op terugvallen.
In bijna alle gevallen van allochtone vrouwen die in vluchthuizen zitten merken we hetzelfde: financieel afhankelijk van haar partner en geen familie in Belgie om naar toe te vluchten.

Ik steek een beetje de draak met de 'trechter'-term omdat jij die te pas en te onpas gebruikt. Dáárom, da's alles.

Op élke vraag waarop jij geen zinnig antworod hebt zeg je 'jaaa maar dat komt door de 'strafrechterlijke trechter'. Er spelen een hoop problemen in Nederland met allochtonen, zaken die jij niet kent.
Als het trechter-idee echt zo geniaal was dan zou je kunnen concluderen dat de meeste criminaliteit in de rijkste wijken afspeelt, aangezien daar de pakkans het minste is (weinig politie) en de duurste spullen te jatten zijn.

Welnu, dat klopt óók niet. Dus het ecxcuus dat de meeste politie patrouilleert in de armste wijken en dat er daarom meer buitenlanders in de gevangenis gaan is onzin; die criminele activiteiten waarvoor ze opgepakt worden plegen ze namelijk niet in arme wijken waar toch niets te halen valt.

90% van de mensen die getuige zijn van een misdrijf kan wel enigzins vertellen hoe de dader eruit zag ;)

Altijd dat krampachtige 'allochtoon-verdedigen' van je, gelukkig weten de mensen die het in de praktjk moeten oplossen (politie, justitie, advocatuur, instanties) er een kloppender verhaal van te vertellen. Jij baseert je op studies vanachter je bureautje, je komt nergens, je hebt niet eens een baan waarvan je kan zeggen: Met deze baan kom ik dagelijks in contact met die mensen', je speurt dan en nacht naar studies die je gelijk kunnen onderstrepen, meer niet.

Alles wat ook maar enigzins kritiek op allochtonen is weet jij om te buigen tot iets onschuldigs. En het ergste nog: Je verbergt dat je Moslim bent. ;)

Mooier had ik het niet kunnen verwoorden :thumbs:

Op élke vraag waarop jij geen zinnig antworod hebt zeg je 'jaaa maar dat komt door de 'strafrechterlijke trechter'.

neen, dat is een duidelijke verklaring, alleen wil jij die niet zien omdat je zo gefocust bent om de schuld te schuiven op de islam of de achterlijkheid van een cultuur; Toon mij eens de post waar ik hier in deze thread de strafrechtelijke trechter heb opgeroepen? Jij gooit dit argument in mijn gezicht, te pas en te onpas, mss omdat je inhoudelijk niks nieuws aan te brengen hebt?

Er spelen een hoop problemen in Nederland met allochtonen, zaken die jij niet kent.

neen, ook fout want dat zou inhouden dat criminelen genoeg opgeleid zijn om de effecten van de strafrechtelijke trechter te kennen. Sinds mensenheugenis plegen "lage klasse "-criminelen criminaliteit in hun eigen leefgebied. Jij trekt vreemde conclusies.

de strafrechtelijke trechter wordt als een feit beschouwd door de criminologen, overal ter wereld, maar jij zal het wel beter weten.
De meeste criminaliteit gebeurt in de gewone wijken, en niet in de rijkere buurten. Autodiefstal, tasjes jatten, autoradiodiefstal, winkeldiefstal, geweld,...

Ik ben criminoloog met reeds 6 jaar jaar ervaring met gedetineerden en met justitie en parket.
Heden ten dage werk ik aan mijn doctoraat; ik zou dus wel graag van mezelf willen geloven, en mijn promoter ook, dat ik wel iets weet he.

spreek ik niet tegen; ik zei dat het meest recente onderzoek (marion van san, de eerste criminologe die durfde toegeven dat er meer criminaliteit werd gepleegd ddoor allochtonen) aantoont dat loverboys zich niet meer de kop breken om meisjes te zoeken die ze moeten overtuigen en manipuleren; er zijn genoeg meisjes die de taak willen doen omdat ze easy money willen; Je tracht me weer woorden in de mond te leggen ; Vuile tactiek.
spreek ik ook niet tegen. Waar heb je het toch over; WAt lees jij? Lees jij wel wat ik schrijf? Ik schreef dat er evenveel huiselijk geweld is bij autochtonen als bij autochtonen maar dat allochtonen sneller in een vluchthuis belanden omdat ze financieel afhankelijker zijn van hun partner en geen familie in Belgie of nederland hebben waar ze kunnen op terugvallen; Wat lieg jij toch graag; Je legt me voortdurend woorden in de mond. Vind ik echt smerig.
Ik buig niks om tot iets onschuldig. Waar haal jij die conclusies toch man. Je was een aantal weken geleden toch wel wat genuanceerder maar blijkbaar wil je me zo graag tegenspreken dat je alle logica en intellectuele eerlijkheid overboord gooit.

Ja en dat iemand die zaken omtrent een bepaalde groep tracht te nuanceren maakt hem ook automatisch een deel van die groep zeker.
Iemand die opkomt voor de rechten van de tibetanen is ook een boedhist zeker?

Dus jij stelt dus dat de meeste criminaliteit niet gebeurt in de rijkere wijken mar in de armere? maar ietsje verder beweer je het tegendeel: ik zal het in het blauw zetten wat je darna beweerde:
QUOTE]

terug on topic.

Laten we er eens de cijfer bijhalen van een instituut met naam en faam die het kan weten:

Slachtofferschap van huiselijk geweld

45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.
11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.
30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.
27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en coïtusuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.
Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld

Daders

80% van het huiselijke geweld wordt gepleegd door mannelijke daders.
In het algemeen geldt: hoe hechter de relatie tussen dader en slachtoffer, des te intenser het huiselijk geweld. Als huiselijk geweld wordt gepleegd door een `huisvriend' van het slachtoffer gaat het in veel gevallen om incidenteel geweld. Als huiselijk geweld wordt gepleegd door een (ex-)partner van het slachtoffer gaat het in veel gevallen juist om geweld met een (zeer) hoge intensiteit.

--------------------

aner onderzoek:Huiselijk geweld onder Turken, Surinamers, Antillianen en Arubanen
10-10-2002

Uit dit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 van de 849 respondenten slachtoffer is (of is geweest) van huiselijk geweld. Uit het onderzoek onder autochtonen uit ’97 bleek dat ruim 40 % van de Nederlanders ooit slachtoffer is geweest
-------------------

Conclusie: bij allochtonen 25 procent, bij Nederlanders 40 procent. Nou nou, dat is een verrassing he jongens;

--------

bron: huiselijkgeweld.nl

http://www.trimbos.nl/Downloads/Producten/MMOstudieVrouwenopvang.pdf

en volgens dit artikel blijkt nog eens te meer dat de meeste allochtone vrouwen die in de blijf van mijn lijf huizen terechtkomen, de Nederlandse taal en cultur niet kennen. Wat wijst op hun "import-gehalte". Ze komen hier dus terecht in een heel zwakke positie. Dat is het kenmerk van geweld tegen vrouwen; Ongeacht de cultuur, als de vrouw zwak staat, zal ze veel meer risico lopen om slachtoffer te worden van huisleijk geweld;
in de samenvatting van het rapport lees je onder andere:

Resumé
In dit hoofdstuk wordt aan de hand van de Klimop-registratiecijfers de groep
nieuw opgenomen vrouwen bij de residentiële vrouwenopvang beschreven
(onderzoeksvraag vier). De registratie heeft betrekking op aantallen nieuw
opgenomenen, niet op aantallen personen.

Het opleidingsniveau van de vrouwen was laag. Ruim eenderde van de
vrouwen had geen of alleen basisonderwijs.

---------
dus nogmaals, hoe zwakker de positie, hoe meer kans op slachtofferschap; Ongeacht de cultuur of achtergrond.

terug on topic.

Laten we er eens de cijfer bijhalen van een instituut met naam en faam die het kan weten:

Slachtofferschap van huiselijk geweld

45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.
11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.
30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.
27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en coïtusuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.
Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld

Daders

80% van het huiselijke geweld wordt gepleegd door mannelijke daders.
In het algemeen geldt: hoe hechter de relatie tussen dader en slachtoffer, des te intenser het huiselijk geweld. Als huiselijk geweld wordt gepleegd door een `huisvriend' van het slachtoffer gaat het in veel gevallen om incidenteel geweld. Als huiselijk geweld wordt gepleegd door een (ex-)partner van het slachtoffer gaat het in veel gevallen juist om geweld met een (zeer) hoge intensiteit.

--------------------

aner onderzoek:Huiselijk geweld onder Turken, Surinamers, Antillianen en Arubanen
10-10-2002

Uit dit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 van de 849 respondenten slachtoffer is (of is geweest) van huiselijk geweld. Uit het onderzoek onder autochtonen uit ’97 bleek dat ruim 40 % van de Nederlanders ooit slachtoffer is geweest
-------------------

Conclusie: bij allochtonen 25 procent, bij Nederlanders 40 procent. Nou nou, dat is een verrassing he jongens;

--------

bron: huiselijkgeweld.nl

ok bij allochtonen is het huiselijk geweld dus minder, vrouwen worden respectvoller behandeld. In huis en daarbuiten zijn ze gelijk aan de man. Right :roflol:

het probleem met huiselijk geweld onder allochtonen is dat het niet naar buiten komt en dat het redelijk normaal is dat de vrouw af en toe een tik krijgt. Was laatst een programma over bij Zembla geloof ik.

Vandaar dat deze cijfers zo vertekend zijn en btw in 97 woonden hier nog lang niet zoveel allochtonen als nu.

ok bij allochtonen is het huiselijk geweld dus minder, vrouwen worden respectvoller behandeld. In huis en daarbuiten zijn ze gelijk aan de man. Right :roflol:

weer een conclisie die ikniet maakte en weer eens worden die ikniet zei. Leer verdomme toch eens begrijpend lezen.

het probleem met huiselijk geweld onder allochtonen is dat het niet naar buiten komt en dat het redelijk normaal is dat de vrouw af en toe een tik krijgt. Was laatst een programma over bij Zembla geloof ik.

Vandaar dat deze cijfers zo vertekend zijn en btw in 97 woonden hier nog lang niet zoveel allochtonen als nu.

dat zal wel geen noemenswaardig verschil uitmaken. Tis niet alosf die populatie met 30 procent of zo is gestegen he. Integendeel!

Blijkbaar gebruiken of geloven julie alleen de cijfers als het jullie vooroordelen kan bevestigen; Anders zijn de cijfers gewoon "fout", nietwaar?!

bon, ik ga gaan trainen want mijn vingers worden gespierder dan mijn biceps.
..

En wat jij er van weet is gebaseerd op?...

een aantal documantaires die ik gezien heb en mijn moeder heeft 14 jaar in een blijf van mijn lijf huis gewerkt.

Ken eigenlijk alleen maar praktijk voorbeelden, die tellen voor mij 100 keer zwaarder dan allerhande studies. Het blijven toch cijfertjes, en er zijn altijd mensen die belanghebben bij een bepaalde uitkomst

een aantal documantaires die ik gezien heb en mijn moeder heeft 14 jaar in een blijf van mijn lijf huis gewerkt.

Ken eigenlijk alleen maar praktijk voorbeelden, die tellen voor mij 100 keer zwaarder dan allerhande studies. Het blijven toch cijfertjes, en er zijn altijd mensen die belanghebben bij een bepaalde uitkomst

maar man toch; jij haalt al je cijfermateriaal van je kennissen. Je ma, je vriendin, ja,als ze allemaal zoals jij zijn zullen die cijfers wel HEEL objectief zijn he.
jouw ma mag er nog 30 jaar gewerkt hebben, dat maakt niks uit.

Om inzicht te krijgen in de hele problematiek moet je onderzoek verrichten; En weet je wat dat wil zeggen. 10000 den mensen bevragen en beluisteren en systematsich onderzoeken wat hun achtergrond is; Dat heeft wel wat meer waarde dan de observatie van je ma.

ps: wel heel goed van je ma dat ze zich daar 14 jaar voor ingezet heeft; Dat mag ook gezegd worden.

Die paar honderduizend allochtonen zullen niet op eens het verschil maken van 25% naar 40%. Ook al is het inderdaad zo dat huiselijk geweld bij bepaalde groepen amper gemeld wordt.

Die paar honderduizend allochtonen zullen niet op eens het verschil maken van 25% naar 40%. Ook al is het inderdaad zo dat huiselijk geweld bij bepaalde groepen amper gemeld wordt.

Dus zeg je nu dat er een par honderduizend allochtonen zijn bijgekomen op 8 jaar?
jeetje man, dat is een invasie. en je weet dit hoe? Werkt je schoonzus bij de dienst "vreemdelingenzaken "of "bevolking"?

http://www.trimbos.nl/Downloads/Producten/MMOstudieVrouwenopvang.pdf

en volgens dit artikel blijkt nog eens te meer dat de meeste allochtone vrouwen die in de blijf van mijn lijf huizen terechtkomen, de Nederlandse taal en cultur niet kennen. Wat wijst op hun "import-gehalte". Ze komen hier dus terecht in een heel zwakke positie. Dat is het kenmerk van geweld tegen vrouwen; Ongeacht de cultuur, als de vrouw zwak staat, zal ze veel meer risico lopen om slachtoffer te worden van huisleijk geweld;
in de samenvatting van het rapport lees je onder andere:

Resumé
In dit hoofdstuk wordt aan de hand van de Klimop-registratiecijfers de groep
nieuw opgenomen vrouwen bij de residentiële vrouwenopvang beschreven
(onderzoeksvraag vier). De registratie heeft betrekking op aantallen nieuw
opgenomenen, niet op aantallen personen.

Het opleidingsniveau van de vrouwen was laag. Ruim eenderde van de
vrouwen had geen of alleen basisonderwijs.

---------
dus nogmaals, hoe zwakker de positie, hoe meer kans op slachtofferschap; Ongeacht de cultuur of achtergrond.

En bruidje halen vond je niet slecht? Was ieders recht om zijn bruid te halen waar hij wilt.:D

Terug
Naar boven