- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Na mijn succesvolle cardiolog (ahum, succesvol?
), nu tijd om het over een andere boeg te gooien. Heb regelmatig intervaltrainingen gedaan in mijn cardioschema's, maar nooit als basistraining. Experimenteel ga ik dus 8 weken over op 3 tot 4 keer per week een HIIT-training. Meeste op de roeimachine, maar misschien bij mooi weer ook op de racefiets.
Vandaag mijn eerste sessie, opgebouwd uit 25 seconden op bijna maximaal tempo roeien en na iedere interval 1 minuut rust. 5 minuten warming up en 5 minuten cooling down.
Heb tijden geen snelheidswerk gedaan, was dus wel iets roestig.
Heb de 7 actieve sessies gedaan met een gemiddelde van 1:32,6 per 500 meter. Doel is toch wel om 8 actieve sessies te halen met een gemiddelde van sub 1:30, tevens het doel om de rustperiode geleidelijk iets terug te schroeven. Bij alle actieve sessies kwam mijn hartslag boven de 175 hartslagen, wat dus aardig in de buurt komt van 95% van de maximale hartslag.
Voel me in ieder geval erg energiek na deze sessie, ook al is het tijdens de sessies best zwaar.
Ga er tevens bij cutten, doel om van 93 Kg naar 88 Kg te gaan.
), nu tijd om het over een andere boeg te gooien. Heb regelmatig intervaltrainingen gedaan in mijn cardioschema's, maar nooit als basistraining. Experimenteel ga ik dus 8 weken over op 3 tot 4 keer per week een HIIT-training. Meeste op de roeimachine, maar misschien bij mooi weer ook op de racefiets. Vandaag mijn eerste sessie, opgebouwd uit 25 seconden op bijna maximaal tempo roeien en na iedere interval 1 minuut rust. 5 minuten warming up en 5 minuten cooling down.
Heb tijden geen snelheidswerk gedaan, was dus wel iets roestig.
Heb de 7 actieve sessies gedaan met een gemiddelde van 1:32,6 per 500 meter. Doel is toch wel om 8 actieve sessies te halen met een gemiddelde van sub 1:30, tevens het doel om de rustperiode geleidelijk iets terug te schroeven. Bij alle actieve sessies kwam mijn hartslag boven de 175 hartslagen, wat dus aardig in de buurt komt van 95% van de maximale hartslag.
Voel me in ieder geval erg energiek na deze sessie, ook al is het tijdens de sessies best zwaar.
Ga er tevens bij cutten, doel om van 93 Kg naar 88 Kg te gaan.
Laatst bewerkt: