- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar goed je weet dat je dan over de helft bent, dat scheelt een hoop. Toen ik nog redelijk wat intervaltraining deed voor wielrennen was je veel langer bezig, dan zit je echt soms tegen de volgende interval aan te hikken.waarheid is hard![]()
ik vind een hartslag van 175 pm van een 36 jarige gewoon vrij hoog, niet dat het onmogelijk is maar ik vind dat gewoon vrij hoog. bij ons in de klas is de gemiddelde leeftijd 20 en daar is een hartslag van 175 erg intenstief.
Of in jouw klas zijn ze totaal uit vorm of je hebt geen echte notie wat voor intensiteit een lichaam aan kan.

A common mistake people make when performing an HIIT workout is to make the maximum intensity intervals too long. The body can only maintain maximum for a very short period of time. I recommend the maximum intensity intervals be only 20-30 seconds. If the interval is longer than this then you are probably performing at less than maximal effort. The rest periods in between maximum intensity intervals is usually a fast walk. This can be done for 1-2 minutes depending on your needs. Continue your recovery interval until you feel ready for maximum intensity again.
Die er zijn er inderdaad, tijdens lopen haal ik boven de 190. Per activiteit heb je meestal een verschillende maximale hartslag die je er mee kan bereiken. Met roeien haal ik in ieder geval de 190 en hoger niet meer.

hoe lang duren je sessies inclusief warming up en cooling down?

5 minuten warming up, 30 seconden intervallen (x7), 1 minuut rust(6x) tussen de intervallen, 5 minuten cooling down. 5+3,5+6+5 = 19,5 minuten
Voeg er misschien later nog een 8ste interval aan toe, maar eerst toewerken naar een sneller gemiddelde.
Beetje overdreven, maar na zeven intervallen op bijna maximaal zit je er wel redelijk door heen. Voordeel is alleen dat je redelijk snel na de cooling down wel weer een goed gevoel hebt, iets wat na bijvoorbeeld een zeer intensieve lange sessie wel eens uren kan duren.De SEO (search engine optimizer) doet zijn werk erg goed. Als je bij Google nu HIIT intypt komt mijn log dus op de eerste pagina uit.
hiit - Google Search
![]()