Fitness Seller

EricR's HIIT-log

• Topic Starter Topic Starter
hey krijg nou wat dit log leeft weer.

hoe ziet je trainingsschema er momenteel uit Eric?

5Km, 5Km, 5Km, 5Km, 5Km :D Blijft de afstand die mij het beste ligt en op zich is een cardiosessie op 75-80% van je Vo2max 1 van de betere manieren om in vorm te komen. Tenminste als je daarvoor al een redelijk goede basisconditie hebt gehad.

HIIT moet straks de extra boost geven maar in tegenstelling tot vorig jaar blijf ik dan wel 5Km's er bij doen.

Lange dag vandaag, nog wel even een training er bij gepakt maar kwam niet in mijn ritme. Was wel op weg om een nog snellere tijd voor 5K neer te zetten maar bij iets meer dan 3Km heb ik het voor gezien gehouden. Juist de sessies waarin ik wel tempo kan vasthouden maar geen ritme heb kan ik beter kort houden heb ik wel geleerd. Des te sneller ben ik de sessie er na als ik wel gelijk mijn ritme vind.

Kiespijn is weer teruggekomen. Hoop dat het nog een restantje is van een ontsteking die zich terugtrekt maar het voelt aan alsof er juist een ontsteking terugkeert. Ik kijk het nog even aan maar waarschijnlijk wordt het weer een apex resectie als de pijn blijft. It sucks.

Kiespijn vermindert, training verbetert. 30 minuten geroeid en 7894 meter gehaald. Beste afstand in 2 jaar dus redelijk tevreden. Ben nog in de opbouw en mijn record van 8074 roeide ik in 2006 pas in april. Toen roeide ik begin april net iets minder dan ik nu in 30 minuten haal. Als er dus geen tegenslag komt moet ik volgende maand in de buurt van mijn beste 30 minuten ooit komen.

er is bijna niets minder dan kiespijn:(
suc6 volgende mnd kerel:D

Merk voor het eerst in lange tijd dat herstel vrij snel gaat. Dacht al bijna dat de leeftijd me parten ging spelen maar grootste deel van verminderd herstel zal toch hebben gelegen aan onderdrukt afweersysteem. Zo'n ontsteking is nooit in het voordeel van herstellen natuurlijk.

Gelet op de progressie houd ik vast aan het huidige schema, HIIT zal nog even moeten wachten.

Schema is wel iets aangepast van : 5Km,5Km,5Km etc naar :

5 Km
30 min
vrije sessie

Repeat

Vrij sessie is om te experimenteren of een target te halen. Meestal een sessie waar ik moedwillig te snel vertrek en dan kijk waar het schip strandt. Is goed voor de anaerobe drempelverhoging over het algemeen.

Aantal sessies mijn schema losgelaten. Gebruik nu Rowpro op de laptop er naast. Daarmee kan je een virtuele race aan gaan met paceboats en heb nu enkele trainingen de paceboat te vroeg ingehaald. Te vroeg qua eigen snelheid dan, mijn pacing moet ik nog iets meer finetunen zodat ik niet te snel begin.

Slag begint in ieder geval wel terug te komen. 5 Km's afleggen onder de 19 minuten gaat nu met een hartslag die onder de 170 blijft. Als ik 5 Km kan afleggen binnen 18:45 met een hartslag < 170 zit het wel goed met de vorm.

Train je thuis? Of neem je laptop mee de gym in?

Train je thuis? Of neem je laptop mee de gym in?

Ik train thuis, laptop de gym in lijkt me een beetje overkill. Concept2 thuis is wel handig, dat ding gaat toch bijna eeuwig mee.

Vandaag geprobeerd om 2 x 2 Km met een gemiddelde van 1:48 af te leggen. De eerste 2Km gingen redelijk soepel maar bij de tweede 2Km heb ik de hendel maar neergelegd met 850m te gaan. Misschien dat de lange dag op mijn werk me parten speelde maar kan ook zijn dat de amper getrainde anaerobische drempel nog niet hoog genoeg ligt. Echt verzuurd voelde ik me overigens niet maar wel vermoeid bij de tweede 2 Km.

Na wat gekloot in enkele sessies vandaag weer een sessie die er toe doet.

5Km in 18:31,9. Nog minder dan 16 seconden van mijn PR af. Ben alleen nog nooit zo vroeg in vorm geweest. Moet oppassen om niet teveel hooi op mijn vork te nemen maar verder ziet het er goed uit om dit jaar wat oude PR's een keer te verbreken.

leuke log om te lezen wel shit van al die tegenslagen maar wat vind je nu van hiit?

gr romano

leuke log om te lezen wel shit van al die tegenslagen maar wat vind je nu van hiit?

gr romano

HIIT vond/vind ik zeker voordelen hebben. Ben er alleen nog niet uit hoelang ik HIIT ga toepassen. Vorig jaar maakte ik zeer snelle progressie op alleen HIIT maar de trainingen zelf worden natuurlijk wel vrij eentonig op den duur.

Qua tegenslag ga ik overigens gewoon door. Mijn nek is een eeuwig zwak punt en die zei vorige week dus 'knak'.

Hou ons op de hoogte van je prestaties.

Twee behandelingen bij de manueel therapeut en mijn nek is weer een stuk bewegelijker, maar ja gekloot komt nooit alleen en eind vorige week liep ik nog een voedselvergiftiging op. Vermoedelijk salmonella.

Vandaag maar weer eens aan de slag gegaan, op zich valt de conditionele schade nog mee. Heb nu alleen twee weken geen progressie gemaakt en heb denk ik twee weken nodig om terug te komen op het niveau dat ik in maart had.

Na nog steeds last te hebben van steken in mijn hoofd maar eens naar de huisarts gegaan. Volgens hem heeft te maken met een verstoorde zenuwbaan waarvoor hij een middel voorschreef dat in feite een anti depressivum is. Wel grappig om zo'n middel te krijgen als je met een grote smile die dokterskamer in loopt, maar goed. Het middel heeft ook een pijnstillende werking en werkt goed tegen zenuwpijnen. Blijft wel symptoombestrijding maar voorlopig lijkt het te werken.

Inmiddels door het goede weer ook het fietsen weer opgepakt en dat viel na 2 jaar niet meer geracet te hebben niet eens tegen. Mijn vaste trainingsparcours leg ik meestal af in een tijd van 1 uur 17 a 18. Eerste keer nog net boven de 1:20 uur, gisteren alweer in 1:19 uur terwijl er toch nog een vrij harde wind stond toen ik terugkeerde. Bij minder wind moet dat wel sneller kunnen. Snelheid bij wind mee rond de 38 Km/uur, bij wind tegen rond de 30 Km/uur. Wel stukken waar ik boven de 40 Km/uur koers maar de duinen zijn redelijk glooiend en bochtig wat nadelig werkt op het gemiddelde.

Na nog steeds last te hebben van steken in mijn hoofd maar eens naar de huisarts gegaan. Volgens hem heeft te maken met een verstoorde zenuwbaan waarvoor hij een middel voorschreef dat in feite een anti depressivum is. Wel grappig om zo'n middel te krijgen als je met een grote smile die dokterskamer in loopt, maar goed. Het middel heeft ook een pijnstillende werking en werkt goed tegen zenuwpijnen. Blijft wel symptoombestrijding maar voorlopig lijkt het te werken.

Inmiddels door het goede weer ook het fietsen weer opgepakt en dat viel na 2 jaar niet meer geracet te hebben niet eens tegen. Mijn vaste trainingsparcours leg ik meestal af in een tijd van 1 uur 17 a 18. Eerste keer nog net boven de 1:20 uur, gisteren alweer in 1:19 uur terwijl er toch nog een vrij harde wind stond toen ik terugkeerde. Bij minder wind moet dat wel sneller kunnen. Snelheid bij wind mee rond de 38 Km/uur, bij wind tegen rond de 30 Km/uur. Wel stukken waar ik boven de 40 Km/uur koers maar de duinen zijn redelijk glooiend en bochtig wat nadelig werkt op het gemiddelde.
heel netjes Eric!
:thumbs:

Terug
Naar boven