XXL Nutrition

Eten meenemen

Sjeuf

Cool Novice
Waardering
21
Lengte
1m83
Massa
81kg
Vetpercentage
13%
Ik merk de laatste tijd heel erg dat het zelf klaarmaken van eten om mee te nemen zo tijdrovend is, (dit geldt natuurlijk ook voor het eten dat je klaarmaakt als avondeten maar dat terzijde). Meestal maak ik iets van pasta/rijst/aardappelen met vlees en groente en neem dit dan mee als ik ga studeren. Maar ik merk dat hier stiekem heel veel tijd in gaat zitten. Wat ik vaak doe is 2 of meer porties maken en deze dan in de koelkast bewaren voor de andere dag/voor het avondeten. het nadeel hiervan is dat je dan vrij vaak hetzelfde eet.
Ik zit nu in de cut en dan trek ik het niet als ik geen fatsoenlijk, vullend, voedsel tot me kan nemen.

Ik heb er over gedacht om nog grotere porties te maken en deze dan in te vriezen, nadeel is dat maar een kleine vriezer heb dus dat dit lastig wordt en dat het eten dan nog eentoniger wordt.

Nu vroeg ik me af hoe jullie dit doen?

Muscle meat kant en klaar maaltijden bestellen..

ipv pasta/rijst/aardappelen met vlees en groente brood met beleg eten..

Ik eet gewoon elke dag hetzelfde, ik prep voor een hele week en gooi het in de vriezer. Ik had ook liever elke dag lekker wat anders gehad, dit ook een tijdje gedaan maar dat preppen gaat me zo tegen staan dat ik dan liever elke dag hetzelfde eet en niet elke dag +-2 uren in de keuken sta voor het eten. Doe dit liever 1x in het weekend.

Zelf geen problemen mee, kook gewoon elke dag zodat het ook een stuk lekkerder is. Gewoon af en toe afwisselen voor wat simpels, als ik geen zin heb om te koken of geen tijd pak ik gewoon een shake met oats & whey en wat fruit ipv rijst/kip/groente. Of een beetje brood, genoeg dingen die snel klaar te maken zijn.

Of als ik vroeg moet zijn kook ik wat eieren een dag van tevoren zodat ik gelijk kan eten zonder te moeten bakken of wachten.

Inderdaad goed mealpreppen. Doe het vaak 2 keer in de week op zondag en woensdag.
Ik maak dan niet 2 porties maar gewoon 6 of meer.
Dit was bijvoorbeeld van gisteravond en het komt geregeld voor dat ik het dubbele maak: https://www.instagram.com/p/BE4OTZUEskv/

Ik zie het probleem niet..

Rijst koken + kip bakken + groente koken/bakken/stomen

Daar ben je toch in 30 minuten mee klaar?
Stel je doet het voor meer dagen misschien het dubbele..

Muscle meat kant en klaar maaltijden bestellen..

ipv pasta/rijst/aardappelen met vlees en groente brood met beleg eten..

Ik eet gewoon elke dag hetzelfde, ik prep voor een hele week en gooi het in de vriezer. Ik had ook liever elke dag lekker wat anders gehad, dit ook een tijdje gedaan maar dat preppen gaat me zo tegen staan dat ik dan liever elke dag hetzelfde eet en niet elke dag +-2 uren in de keuken sta voor het eten. Doe dit liever 1x in het weekend.
Rijst, kip & groente<3, klein half uurtje koken.

Dit idd, of een airfryer aanschaffen:D. Damn wat zijn die dingen chill, kun je zo'n beetje alles in gooien.

Normaal kookte ik op zondag altijd voor één hele week, at nog redelijk gevarieerd, wat resulteerde in 2,5 uur koken. Maar sinds ik MuscleMeat bestel bespaar ik de tijd van mijn leven.

Rijst, kip & groente<3, klein half uurtje koken.

Ja, het valt ook allemaal wel mee, ik heb er nooit echt problemen mee. Wij preppen voor 2 en houden beide van andere smaken, dus maken we voor een week twee verschillende dingen klaar. Hetgeen wat ik zo hekel is kip snijden :roflol:

Normaal kookte ik op zondag altijd voor één hele week, at nog redelijk gevarieerd, wat resulteerde in 2,5 uur koken. Maar sinds ik MuscleMeat bestel bespaar ik de tijd van mijn leven.

Die zin klinkt rechtstreeks afkomstig uit een TelSell reclame :p

Ja, het valt ook allemaal wel mee, ik heb er nooit echt problemen mee. Wij preppen voor 2 en houden beide van andere smaken, dus maken we voor een week twee verschillende dingen klaar. Hetgeen wat ik zo hekel is kip snijden :roflol:
Kip snijden zo erg ja?:o Ik koop gewoon 3 kilo, snijd alles en doe het in zakken van 100g. Maand voorraadje kip:p.

• Topic Starter Topic Starter

Ben ook zeker van plan om dat eens uit te proberen, alleen eerst even mn vriezer leeg trekken :D

Kip snijden zo erg ja?:o Ik koop gewoon 3 kilo, snijd alles en doe het in zakken van 100g. Maand voorraadje kip:p.

Ja... Ik haat het. Maar ik ben ook een beetje autistisch met dingen snijden ofzo.. :rolleyes: Vieze koude kip, met van die vieze witte sliertjes er aan en af en toe nog een beetje bloed. ieeeeeeeeeeeeuw. Als ik het doe is het zo klaar, maar als ik er aan denk /nothankyou

• Topic Starter Topic Starter

er gaat bij mij op de een of andere manier altijd veel meer tijd in zitten, voorbereiden, snijden, afwassen etc. dan dan ben je zoals HillR al zei al snel 2 uur per dag kwijt met eten koken.

verder, als ik hier lees hoe jullie het doen dan is de key to succes, of tijd besparen, meer maaltijden tegelijk preppen of eten bestellen.
ga het zeker beide proberen

Grotere vriezer kopen. Problem solved.

Ja... Ik haat het. Maar ik ben ook een beetje autistisch met dingen snijden ofzo.. :rolleyes: Vieze koude kip, met van die vieze witte sliertjes er aan en af en toe nog een beetje bloed. ieeeeeeeeeeeeuw. Als ik het doe is het zo klaar, maar als ik er aan denk /nothankyou
Hehehe dan begrijp ik het nog wel een beetje:D

MuscleMeat ftw! Gewoon elke avond ff uit de vriezer in de koelkast leggen en klaar. Bakje kwark en wat eieren erbij en klaar.

Ik kook gewoon mijn meals voor de volgende dag mee met het avondeten van die avond. Kost het je geen extra tijd ook en het is steeds vers.

Datzelfde doe ik ook met de rijst en de restjes van die avond. Kip van musclemeat en klaar is kees. Meerdere boterhammen met pindakaas/kipfilet, fruit, shakie en hoppa...alles lekker vers. Gaat natuurlijk er ook om dat je het lang kunt volhouden, dus moet niet 'te' veel moeite kosten en goed te eten zijn imo.

Terug
Naar boven