XXL Nutrition

Eten / Trainen / Slapen + Fullbody!

• Topic Starter Topic Starter
Spierspanning in mijn ondderug en schouders :o:o

Onderrug heb ik vaker door de deadlift, ik denk dat het in mijn schouders komt door die landmines.

Voelt wel goed :D

Lekkere trainingen. Je verhouding frontsquat/backsquat had ik ook zo ongeveer in het begin, is echt effe wennen met de techniek. Doe je hem met een clean greep of met armen overkruist?

Lekkere trainingen. Je verhouding frontsquat/backsquat had ik ook zo ongeveer in het begin, is echt effe wennen met de techniek. Doe je hem met een clean greep of met armen overkruist?

Clean greep, ik neem aan dat dit "gewoon" met de ellebogen naar voren wijzen is?

Yep, daar heb ik mee gekloot in het begin, niet normaal. Van ellende en omdat ik het geduld niet had maar overgegaan op de armen gekruist.

Okee, ik heb hem zo aangeleerd op school. Ik weet dus niet beter. Voelde in het begin ook wel een beetje raar aan voor mijn schouder maar t gaat nu lekker. Morgen weer even knallen op de front squat, het grootse "probleem" is dat ik mijn onderrug erg voel trekken. Geen pijn of iets maar het lijkt wel of de spieren of de peesplaat uit elkaar worden getrokken, lenigheidsprobleem? Ik zou t niet weten.

Okee na de eerste 2 trainingen een beetje het gewicht te hebben bepaald ga ik vanaf volgende week maandag echt beginnen. Ik ben er achter gekomen dat training B zwaarder is dan A. Ik ga het als volgt aanpakken.

Week 1:
B-A-B
Week 2:
A-B-A

etc.

Nu ga ik als ik 2x in de week B heb de eerste training, dus maandag op 80% doen. De andere 2 op 100.
Als ik 2x in de week A doe, doe ik alles op 100% die week.

Als ik na 2 weken tekenen van (over) vermoeidheid ga ik het schema aanpassen

succes ermee gozer, ik hou hem in de gaten;)

onderbouw je reactie dan ipv zo'n stomme emoticon.
je ziet weinig mensen zwaardere front squats als normale squats pakken.

Uhu. Maar dat wil niet zeggen dat front squats zwaarder zijn? :o
De reden dat met een back squat meer gewicht gepakt kan worden is omdat je ook voornamelijk andere spieren gebruikt.

Vind het dus bullshit om te zeggen dat het een zwaarder is dan het ander.

Uhu. Maar dat wil niet zeggen dat front squats zwaarder zijn? :o
De reden dat met een back squat meer gewicht gepakt kan worden is omdat je ook voornamelijk andere spieren gebruikt.

Vind het dus bullshit om te zeggen dat het een zwaarder is dan het ander.

verkeerd neergezet dan, maar als je een beetje had nagedacht wist je wel wat ik ermee bedoelde.

verkeerd neergezet dan, maar als je een beetje had nagedacht wist je wel wat ik ermee bedoelde.

Nee, ook als ik nagedacht had het ik het niet geweten. :o
Er is nog altijd een verschil in iets zwaarder zijn, of iets zwaarder vinden.

Maar goed, genoeg gebullshit in Rory01 z'n log, ik houd me weer stil.

Editje;

@ Rory01

Is Rippetoe niks voor je? 3 x per week, fullbody.. En je zegt meer kracht te willen, dus zoals al eerder gezegd, in de 3 x 5 reprange..

ff rustig aan he Mike en AV, haha

@AV

Ik wil wel kracht winnen ja, maar massa is toch ook erg belangrijk, misschien wel iets belangrijker. Ik heb mijn schema al zo dusdanig aangepast (fullbody, compounds) dat ik daarmee kracht wil winnen. Het feit dat ik de reps tussen de 10-6 hou is dus het massa aspect.

Edit:

Ik zit er trouwens aan te gaan denken om creatine te nemen. Heeft iemand hier tips voor?
Ik heb wel een mega grow van xxl genomen en reageerde hier best op, nu beviel die zoetigheid en het steeds maar drinken van nog n shake niet echt.

Ik zat te denken aan de gewone mono van XXL, daar zag ik een combo staan van HMB?
Iemand hier ervaring mee, wat is het precies, ik heb wat gelezen maar snap t niet helemaal?

Iemand anders nog ervaring met een creatine soort?

Hier nog even een foto´tje van ongeveer n 10 maanden terug. Ik denk dat ik er nu ongeveer t zelfde bijsta. Ik denk nu iets vollere lats en een wat betere onderrug. Ik zal kijken of ik aankomende week even nieuwe kan maken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vanmiddag eerste training met de correcte gewichten!
Hoop dat t wat wordt en dat mijn onderrug wat meer toelaat bij de front squat

dikke schouders heb je man!

Training van gister

Front squat
12*45
8*55
8*55
6*65
Bench press
12*60
10*65
8*70
6*75 1 hele lichte spot
Bent ober Barbel-row
12*45
10*50
8*60
6*65
Romanian Deadlift
12*65
10*75
8*85
6*95
Pull ups
8x
7x
5x
5x

EZ bar roll out
10x
10x
8x

Opmerking:
het ging wel lekker, vooral op de bench met een iets betere opbouw ging het goed. Volgende keer ook een betere opbouw zoeken voor de R deadlift

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven