MuscleMeat

Extremisme bij jongeren neemt toe

spiertje16

Monstrous Giant
Waardering
0
Politiek en religieus extremisme in Nederland neemt toe. Zowel islamitisch radicalisme, dierenrechtenactivisme, en links- en rechts-extremisme groeien.
at blijkt uit het vanochtend gepubliceerde jaarverslag 2006 van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD).

Hoewel de dreiging van terreuraanslagen door islamitisch radicalen het afgelopen jaar afnam, ziet de AIVD een gestage groei van de radicalisering van moslimjongeren. Belangrijkste oorzaak is de groei van het salafisme (een ultraorthodoxe variant van de islam) in Nederland.

Ondanks weerstand bij veel moskeeën weten salafistische predikers steeds meer moslimjongeren te bereiken. „Er is een voortdurende aanwas van (vooral lokale) jihadistische netwerken”, schrijft de AIVD. Onder moslimjongeren ontstaat een „levendige jihadcultuur”. Deze ontwikkeling kan „uiteindelijk het voortbestaan van de democratische rechtstaat op het spel zetten”, schrijft de AIVD. Ook Nederlandse jongeren van Turkse afkomst blijken in toenemende mate vatbaar voor de extremistische islamitische ideologie.

De AIVD verklaart een deel van de populariteit van de extremistische islam overigens als een poging van jongeren om door provocerende en radicale uitlatingen een eigen identiteit te creëren.

Linkse extremisten gebruikten in 2006 steeds vaker geweld, vooral tegen (vermeend) rechtse extremisten, schrijft de AIVD. Dierenrechtenactivisteiten intimideren en bedreigen vaker personen (en familieleden) van mensen die werkzaam zijn in de proefdierindustrie. De groep Respect voor Dieren is volgens de AIVD verantwoordelijk voor de meeste incidenten, en is „fors gegroeid”. De Partij voor de Dieren wordt door deze groep „verguisd”.

De AIVD ziet in de rechts-extremistische hoek een groei van „niet politiek actieve neonazistische organisaties”. Een voorbeeld daarvan is Blood & Honour , een organisatie die zich met rechts-extremistische muziek en survivaltrainingen bezighoudt ter voorbereiding van de door hen verwachte rassenstrijd. Deze organisatie krijgt steeds meer structuur.

nrc.nl - Binnenland - Extremisme bij jongeren neemt toe

Hehe, blijkt wel weer dat dat multiculturele niet voor iedereen werkt.
Ook al blijven ze daar op hameren.

"weten salafistische predikers steeds meer moslimjongeren te bereiken."

Gooi die toch het land uit, ongelooflijk dat de regering hier niets aan doet!

"weten salafistische predikers steeds meer moslimjongeren te bereiken."

Gooi die toch het land uit, ongelooflijk dat de regering hier niets aan doet!

Afknallen mag ook, ik zeg zoiets niet snel maar die salafisten en wahabisten mogen van mij op een pijnlijke manier doodgaan.

het is logisch vind ik, dit allemaal.

De regering wil graag verbetering en gaat meer regeltjes maken, meer regeltjes waar de jeugd zich tegen gaat verzetten, meer extremisme...

het is net als opvoeden, je zegt tegen een kind dat hij niet op de tafel mag klimmen, hij doet het, hij valt en je gaat hem troosten... doet hij het de volgende keer weer..

gewoon negeren net als hooligans in engeland, dan zal het al stukken beter gaan

Problemen negeren doen we al jaren, dat heeft veel geholpen ja :rolleyes:

Als een kind wat fout doet dan zeg je dat juist duidelijk, dat heet opvoeding en discipline.

Tja spiertje we zijn nu eenmaal helemaal gefocust op de moslims.
Die kunnen niks goeds meer doen in onze ogen.

Zelf ben ik van mening dat we eens wat harder op moeten treden tegen excessen in het algeheel. Geen slappe hap meer maar gewoon snoeihard onderuithalen deze maatschappij dodende groepen.

Die lefties lijken me ook niet echt een gevaar voor de maatschappij, een goed hart maar zo lui als de pest (en een vette hap uit het staatsbudget aan uitkeringen :D)

Problemen negeren doen we al jaren, dat heeft veel geholpen ja :rolleyes:

Als een kind wat fout doet dan zeg je dat juist duidelijk, dat heet opvoeding en discipline.

ja tuurlijk moet je dat ook zeggen, maar als hij loopt te dreigen etc dan moet je dat negeren, aandacht geven is juist een soort van belonen, ik zei het een beetje krom alleen ;)

WO I scenario.

OMG, ik weet niet welke kamp ik moet kiezen:(

ja tuurlijk moet je dat ook zeggen, maar als hij loopt te dreigen etc dan moet je dat negeren, aandacht geven is juist een soort van belonen, ik zei het een beetje krom alleen ;)
Volgens mij gaat het zo met opvoeding: als ze wat fout doen moet je dat duidelijk zeggen. Doen ze het opnieuw dan ga je straffen. Gaan ze tijdens het gestrafd moment dreigen of protesteren, of op een andere manier aandacht zoeken dan moet je negeren, maar ze wel weer op hun plaats zetten. Zo gaat het iig bij de opvoeding van kinderen. Maar je moet natuurlijk geen echte problemen negeren. Dat zou hetzelfde zijn als een rotte appel in een fruitmand laten zitten en denken dat die vanzelf wel verdwijnt zonder de rest aan te tasten.

Links extremiste trappen alleen maar overal tegen aan, Rechts extremisten trappen alleen maar alles wat niet nl is het land uit en moslim extremiste blazen alles op.

Het is duidelijk TE extreem is niet goed.

• Topic Starter Topic Starter
Tja spiertje we zijn nu eenmaal helemaal gefocust op de moslims.
Die kunnen niks goeds meer doen in onze ogen.

Zelf ben ik van mening dat we eens wat harder op moeten treden tegen excessen in het algeheel. Geen slappe hap meer maar gewoon snoeihard onderuithalen deze maatschappij dodende groepen.

Peoples ik ben het helemaal met je eens man
Ik kan zelf ook die wahabieten en salafisten niet uitstaan. Ze zijn zo ongelofelijk bekrompen, als je het een keer niet eens bent krijg je gelijk de stempel kuffar(ongelovige) op je en verwensen ze je de hel toe enzv
Ga lekker terug naar saudie arabie is dan ook een populaire uitspraak van mij tegen ze :D

• Topic Starter Topic Starter
Ok nvm dan!:o

Die lefties lijken me ook niet echt een gevaar voor de maatschappij, een goed hart maar zo lui als de pest (en een vette hap uit het staatsbudget aan uitkeringen :D)

Denk dat je je hier heel erg vergist. De meeste aanslagen in nederland zijn door lefties gedaan. Met als 1 van de laatste Pim Fortuijn. De lefties zijn mijns inziens gevaarlijker dan extreem rechts (die over het algemeen zelf te stom zijn om in de maat te marcheren).

Blood & honour worden toch wel flink in de gaten gehouden en kunnen denk ik weinig uitrichten.

even lichtelijk offtopic: foto van theo dood op straat
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

kwam toevallig deze foto tegen. had em nooit eerder gezien.

Terug
Naar boven