AndroidHealthClinic

Eyes without a face, video van het kind zonder gezicht

MrJ zei:
Hij brengt het misschien erg hard en niet echt duidelijk, maar ik denk dat hij bedoeld dat zo'n kind geen menswaardig bestaan zou hebben en zeer, zeer ongelukkig zal worden later.

Ik begrijp echter niet waarom dit niet naar voren is gekomen tijdens de echo's. ???
omdat dit pas in een latere fase gevormd word (mijn vrouw is verloskundige)
En je hebt er idd gezicht protese's voor maar zoals bij alles kost dat BLING BLING!!

ScHrOeFjE zei:
omdat dit pas in een latere fase gevormd word (mijn vrouw is verloskundige)
En je hebt er idd gezicht protese's voor maar zoals bij alles kost dat BLING BLING!!

das waar maar zou krijgt dat kind nog enigzins een beetje aangezicht (persoonlijkheid) :(

saint zei:
Dit is gewoon verschrikkelijk.

@Schroef, ik heb zelf ook twee gezonde kinderen en je mag je zelf gelukkig prijzen voor het feit dat alles in orde is. Kinderen krijgen lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar als je ziet wat er allemaal mis kan gaan, moet je echt even stilstaan hoe gelukkig je bent.

Over die ouders, het is heel dapper om het kind op te voeden. Je moet je echter wel beseffen dat je er op een dag niet meer bent. Normaal gesproken gaan de ouders eerder dan het kind, en wie neemt dan de moedige taak op zich om er voor te zorgen?

Dat is wat ik me altijd af vraag: wat zou ik doen als ik weet dat mijn ongeboren kind gehandicapt wordt? Ik kan er wel voor zorgen, maar wie doet dat als ik er niet meer ben?

Saint
Ik snap wat je bedoelt bro maar maby moet ik mijn reactie ff onderbouwen mijn jongste zusje was 4 toen bij haar kanker weer geconstateerd,daar ga ik verder ook niet te diep op in maar daar heb ik een ventje gezien van 6 (en volwassen dat hij was!!!) met terminale bot kanker (in het gezicht) zijn gezicht viel ook uit elkaar zeg maar maar kan je van zo'n kind niet houden wou je zeggen? imo wel dacht ik zo,Tuurlijk ben je blij als je kind gezond is maar ook als de ouders dood zijn kan een kind wat krijgen en er zijn genoeg instellingen waar zo'n kind heen kan gaan dat kan je allemaal laten beschrijven.

Maar goed als ik een minder valide kind kreeg zou ik het liefde geven mijn broer heeft een kindje met het syndroom van dow moet hij die dan ook maar verzuipen?

afijn zit me hier op te fokken terwijl dat niet de bedoeling is!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb al in de beginpost aangegeven dat ik respect heb voor de ouders dat ze zo hier mee omgaan, maar een beetje zwarte humor op z'n tijd moet ook gewoon kunnen. En nogmaals het ging mij er om een discussie los te krijgen of kwaliteit tijd van leven bovenaan moet staan of leven ongeacht de kwaliteit er van heilig is.

Natuurlijk moet er niet bij de minste afwijking er voor worden gekozen om een kind niet geboren te laten worden, maar zeg eerlijk zo'n kind kan nooit een acceptabel leven krijgen.

Ericr zei:
Ik heb al in de beginpost aangegeven dat ik respect heb voor de ouders dat ze zo hier mee omgaan, maar een beetje zwarte humor op z'n tijd moet ook gewoon kunnen. En nogmaals het ging mij er om een discussie los te krijgen of kwaliteit tijd van leven bovenaan moet staan of leven ongeacht de kwaliteit er van heilig is.

Natuurlijk moet er niet bij de minste afwijking er voor worden gekozen om een kind niet geboren te laten worden, maar zeg eerlijk zo'n kind kan nooit een acceptabel leven krijgen.
dat ben ik met je eens maar om dan te gaan gillen verzuipen etc.....doet me een beetje denken aan de tijd van hitler das uber mens,joden en minder valide en zigeuners dood maken die zijn raar,Als ik iedereen moest verzuipen die ik raar vond liep er niemand meer in A'dam:D

dat ben ik met je eens maar om dan te gaan gillen verzuipen etc.....doet me een beetje denken aan de tijd van hitler das uber mens,joden en minder valide en zigeuners dood maken die zijn raar,Als ik iedereen moest verzuipen die ik raar vond liep er niemand meer in A'dam

Tuurlijk, man, maar van dat soort reacties moet je je niet al te veel aantrekken. Je zegt het zelf al, je loopt je zelf op te fokken.

En je hebt helemaal gelijk; natuurlijk kun je van een invalide kind houden. Ik zeg ook niet dat als ik weet dat ik een gehandicapt kind krijg, ik dat niet zou houden. Ik zou er wel heel goed over na denken. Maar het blijft moeilijk om dat nu te zeggen, je piept wel anders als je zelf zoiets meemaakt.

Peace kerel.

Je hebt het hart wel op de goede plek zitten.

ScHrOeFjE zei:
Beste vriend goed dat ik niet weet wie je bent en waar je woont anders had ik je ff op je plek gezet met mijn rechter vuist!!!

Doe eens ff normaal achtelijk rukker!! duidelijk praat van een puber zelf zou je gvd gek worden als je kind zo iets had enjha ik heb wel een kind dus ik vind dat JIJ maar ff normaal moet doen!

nog erger zie gewoon dat je al een volwassen vent bent ....ZIELIG!!
Tja, ieder heeft recht op een mening... zolang het maar de jouwe is, right? :rolleyes:

En waarom denk je dat ik, op 31-jarige leeftijd, nog geen kinderen heb? Omdat ik er een rothekel aan heb. Dus zo'n gedrocht zou ik echt niet bij me willen hebben. Als die ouders dat wel willen is dat hun goed recht, maar dat verplicht mij op generlei wijze om hetzelfde te doen.

Gelukkig zal het nooit zover komen: mn vriendin zou, als ze zwanger werd, gelijk een abortus laten plegen. Mooi zo.

ps.
Dordrecht. Is dat qua afstand haalbaar? Niet om te vechten of zo, hoor. Ik train thuis en heb een spotter nodig om te kunnen toppen. :D

Laatst bewerkt:
Man thats some serious ****ed up shit :(

dj_phreak zei:
Tja, ieder heeft recht op een mening... zolang het maar de jouwe is, right? :rolleyes:

En waarom denk je dat ik, op 31-jarige leeftijd, nog geen kinderen heb? Omdat ik er een rothekel aan heb. Dus zo'n gedrocht zou ik echt niet bij me willen hebben. Als die ouders dat wel willen is dat hun goed recht, maar dat verplicht mij op generlei wijze om hetzelfde te doen.

Gelukkig zal het nooit zover komen: mn vriendin zou, als ze zwanger werd, gelijk een abortus laten plegen. Mooi zo.

ps.
Dordrecht. Is dat qua afstand haalbaar? Niet om te vechten of zo, hoor. Ik train thuis en heb een spotter nodig om te kunnen toppen. :D
Sja ergens ben ik blij dat gasten als jou hun eigen niet vermedigvuldigen in idd het is JOUW mening en daar heb ik ook respect voor!

Sorry dat ik zo scherp antwoorde maar ja had het ook anders kunnen zeggen vind ik :D

en dort daar ben ik zo ;)

maar geef je geen garantie dat ik die stang vast hou :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]........

helemaal gek,

ik had het al een keer eerder gezien,
lang leve euthenasie

Dit soort beelden laat ons allemaal dankbaar zijn voor wat we hebben.. ipv ondankbaar voor wat we niet hebben...

Ik wens dat mijn kinderen gezond en zonder problemen op de wereld komen!

ScHrOeFjE zei:
Sja ergens ben ik blij dat gasten als jou hun eigen niet vermedigvuldigen in idd het is JOUW mening en daar heb ik ook respect voor!
Tja, jammer voor de mensheid eigenlijk dat juist de dommere mensen zich gemiddeld veel vaker voortplanten. Dat biedt weinig hoop voor de toekomst. Die toekomst hoop ik ook niet mee te maken, maar dat zal met mijn levensstijl wel lukken. :D

Sorry dat ik zo scherp antwoorde maar ja had het ook anders kunnen zeggen vind ik :D
Ik ben niet kwaad hoor. Alleen wel op zoek naar een andere spotter. :D

Champ zei:
Dit soort beelden laat ons allemaal dankbaar zijn voor wat we hebben.. ipv ondankbaar voor wat we niet hebben...

Ik wens dat mijn kinderen gezond en zonder problemen op de wereld komen!

:thumbs:

Maar laat dat 'zonder problemen' maar weg. de maatschappij wordt steeds minder tolerant, en dat zal nog voor een hoop problemen zorgen voor ons potentieel nageslacht.

Leviathan zei:
:thumbs:

Maar laat dat 'zonder problemen' maar weg. de maatschappij wordt steeds minder tolerant, en dat zal nog voor een hoop problemen zorgen voor ons potentieel nageslacht.
En dat klopt,Ik ben blij dat ik een zoon heb zou nu ook niet 123 weten of ik er nog een op de wereld zou zetten,In wat voor wereld zal hij of zij dan wel niet gaan opgroeien?

En wat denk je van al die freaks (die ook hier op het board zitten :D )

dat worden de lui die mij moeten gaan verzorgen in het bejaarde huis? scary shit :P

Maar gelukkig kan ik eerst naar DBC kijken die is wat ouder:D gehgeheghe

Mwoa, iedereen denkt dat de maatschappij harder wordt e.d. Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Vroeger werd toch ook iedereen overal afgeslacht en verkracht. Nu is de communicatie gewoon veel beter. Als 100 jaar geleden iemand 10 km verderop afgemaakt werd kreeg je daar echt niets van te horen. Nu maakt hart van nederland er een 3 dagen durende reportage van.

Laatst bewerkt:
ScHrOeFjE zei:
En wat denk je van al die freaks (die ook hier op het board zitten :D )

dat worden de lui die mij moeten gaan verzorgen in het bejaarde huis? scary shit :P
Be afraid... be very afraid...

phreak (a.k.a. Dr Kevorkian)

Ericr zei:
Triest voor het kind en de ouders, heb veel respect voor die ouders maar je moet afvragen of een kind met zulke geboorte afwijkingen nog wel levensvatbaar is. Wat dat betreft kunnen ze in de USA dan wel commentaar hebben dat in Nederland kinderen met te erge geboorte-afwijkingen worden ge-euthaniseerd maar ik vraag me serieus af wat voor kwaliteit aan het leven dit kind zal hebben.
Idd wat voor een leven heeft dat kind nu. Misschien ook vroegtijdige dood.
Naar een normale school gaan lijkt me bijna uitgesloten, kan niet zelfstandig leven, in het openbaar komen wordt gewoon een freakshow etc

Ik vraag me af wat meer menselijk is, euthanasie of een mens in leven houden in die omstandigheden. Misschien denkje als ouder anders in die omstandigheid, maar ik vind dat het goed is dat in Nederland euthanasie mogelijk is voor deze extreme gevallen. IMO gaat levenskwaliteit altijd boven leven zelf.

Big_T zei:
Idd wat voor een leven heeft dat kind nu. Misschien ook vroegtijdige dood.
Naar een normale school gaan lijkt me bijna uitgesloten, kan niet zelfstandig leven, in het openbaar komen wordt gewoon een freakshow etc

Ik vraag me af wat meer menselijk is, euthanasie of een mens in leven houden in die omstandigheden. Misschien denkje als ouder anders in die omstandigheid, maar ik vind dat het goed is dat in Nederland euthanasie mogelijk is voor deze extreme gevallen. IMO gaat levenskwaliteit altijd boven leven zelf.
Zie mijn post met url :D

de mogelijkheid bestaat om haar een gezicht te geven!

ScHrOeFjE zei:
Zie mijn post met url :D

de mogelijkheid bestaat om haar een gezicht te geven!
Heb ik gezien en bekeken. Maar de vraag is in welke mate het mogelijk is een compleet aangezicht te contrueren.

Is het mogelijk om een losse/functionerende onderkaak te vormen?
Komt allemaal neer op wat mogelijk is, maar als je echt totaal niet zelfstandig kan leven, en de operaties zullen nooit voldoende zijn, ...
Hebben we het natuurlijk nog niet over de kosten en hoe intensief je als ouders heel je leven verantwoordelijk blijft voor zo iemand. En wat als je er niet meer bent als ouder, wat gaat zo iemand doen in een maatschappij als de onze?

Terug
Naar boven