MuscleMeat

Facebook WTF

"een wetenschapper over social networksites" :roflol:

Ik heb mijn masterscriptie over social networksites geschreven, ik ben dan in principe ook "een wetenschapper" die er dingen over gezegd heeft. Ik kan zelfs heel veel wetenschappers aandragen die er wat over gezegd hebben, velen daarvan heel wat genuanceerder dan het voorbeeld dat jij aanhaalt.

Zelfs al gaat het enkel om eenvoudige communicatie, ook deze heeft een doel. Zoals je wanneer je iemand begroet zegt, "hey, alles goed?". Dat is ook geen serieuze vraag waarop je een uitgebreid antwoord verwacht. Toch heeft ie een doel en vervult zo'n simpele vraag behoeftes van de mens. De behoefte tot communicatie en erkenning van het eigen bestaan bijvoorbeeld.

Ik ben niet onverdeeld positief over social networksites, maar vind het wel vervelend dat mensen met eenvoudige oneliners deze sites afschieten als voor simpele mensen en inhoudsloos. Dat is wat Wilders ook doet met de Islam en veel onderwerpen waar hij over spreekt. Populisme.

Ik ben de Wilders van de social networksites.

Als jij die vorm van communicatie niet afstompend vindt is dat prima, ik vind het een vorm van communicatie die niks extra's biedt en voor de meesten eerder afstompend werkt dan dat het bijdraagt aan echte communicatie.

Lijkt wel of sommigen zich aangevallen voelen omdat er mensen zijn die weinig op hebben met social networks. Beetje onzeker?

Ik ben de Wilders van de social networksites.

Als jij die vorm van communicatie niet afstompend vindt is dat prima, ik vind het een vorm van communicatie die niks extra's biedt en voor de meesten eerder afstompend werkt dan dat het bijdraagt aan echte communicatie.

Lijkt wel of sommigen zich aangevallen voelen omdat er mensen zijn die weinig op hebben met social networks. Beetje onzeker?

En hoppa, weer lekker kort door de bocht, gevolgd door een persoonlijke aanval. Het is eigenlijk zo eenvoudig.

En hoppa, weer lekker kort door de bocht, gevolgd door een persoonlijke aanval. Het is eigenlijk zo eenvoudig.

Jij vat het persoonlijk op, ik geef alleen maar aan dat sommigen zich aangevallen lijken te voelen en dat dit misschien kan duiden op een vorm van onzekerheid over hun social networkaccount. Zal mij persoonlijk weinig boeien of iemand wars is van dat soort sites als ik zelf wel zo'n account had.

Wat is er verder kort door de bocht overigens? Ik vind die vorm van communicatie in de meeste gevallen afstompend en niks extra's bieden, maar misschien ben ik wel ouderwets op dat gebied.

**** fakebook. Ik zie daar vooral mensen die hun beste foto's online zetten en vage statussen weergeven om dan zoveel mogelijk oppervlakkige reacties daarop te krijgen. Irl blijft er dikwijls toch niet veel over van dat imago. Daarnaast is het ideaal om paranoide te worden als je elke dag gaat checken hoeveel aandacht je vriendin krijgt van gasten met ook zo'n fake account waar ze zelf ook weer beter uitkomen. Vind het een beetje cumulerende waanzin, dan ga ik nog liever elke avond water drinken op café.

Jij vat het persoonlijk op, ik geef alleen maar aan dat sommigen zich aangevallen lijken te voelen en dat dit misschien kan duiden op een vorm van onzekerheid over hun social networkaccount. Zal mij persoonlijk weinig boeien of iemand wars is van dat soort sites als ik zelf wel zo'n account had.

Wat is er verder kort door de bocht overigens? Ik vind die vorm van communicatie in de meeste gevallen afstompend en niks extra's bieden, maar misschien ben ik wel ouderwets op dat gebied.

De "ik ben Wilders"-uitspraak is van het type waar ik in mijn eerdere post op doelde. Zonder enige onderbouwing een statement maken wat de aandacht opeist.

Verder is het niet vreemd dat ik het persoonlijk opvat, aangezien wij in een dialoog verwikkeld zijn en jij vervolgens in een van je posts "beetje onzeker?" typt.

een paar minuten per dag is ook niets mis mee.......helaas kan de huidige jeugd (sommige 20+ blijven helaas ook hangen in die bullshit) maar moeilijk een paar minuten per dag met die meuk omgaan. Die zitten vervolgens tijdens het eten en op de plee me zon wanproduct van het fruit cartel te kleppen met hen zogenaamde "sociale omgeving"......get a real life

+1

facebook... totaaaal geen behoefte aan, haast net zo vreselijk als dat constante geping met die zwarte-kersen, je hebt mekaar irl nooit meer wat te vertellen, en daarbij komt nog eens dat als je al je informatie op i-net prijsgeeft het alleen maar tegen je gebruikt kan worden,
verder no offence tegen facebooker's? maar het is gewoon niet mijn ding.

Het is gewoon een uit de hand gelopen profielsite. Zie niet goed in hoe iemand daar echt dagelijks nuttig zijn tijd kan besteden, voor echte discussie zijn er zat betere sites die specifiek op onderwerpen in gaan.

Het is gewoon handig omdat iedereen er ongeveer wel op te vinden is, en dus is het een soort interactieve telefoonboek. Bedrijven en sites kunnen zo nieuwe klanten of leden lokken via een eigen pagina.

De "ik ben Wilders"-uitspraak is van het type waar ik in mijn eerdere post op doelde. Zonder enige onderbouwing een statement maken wat de aandacht opeist.

Verder is het niet vreemd dat ik het persoonlijk opvat, aangezien wij in een dialoog verwikkeld zijn en jij vervolgens in een van je posts "beetje onzeker?" typt.

Dan had ik wel gepost 'ben je een beetje onzeker, Kareltje27?'.

Verder zal er best op 'normalere''wijze gebruik worden gemaakt van social networksites maar over het algemeen is het toch vooral de meest brainloze manier van communiceren die daar plaatsvind. Gelet op de groei van Facebook en andere social networks is daar behoefte aan maar dat hoeft het natuurlijk nog niet tot een waardevolle aanvulling te maken als het aankomt op communicatie.

Overigens was die Wilders-posting gewoon een toespeling op jouw populisme-posting en niet serieus bedoeld.

Het is handig voor vluchtige contacten, snel dingen uitwisselen of gewoon een geintje of whatever. En het kost je geen sms'je of telefoonkosten. Mensen die er de hele dag een beetje op leven zijn natuurlijk vrij triest maar ach..anders waren ze wellicht nog triester in veel gevallen..

Het is handig voor vluchtige contacten, snel dingen uitwisselen of gewoon een geintje of whatever. En het kost je geen sms'je of telefoonkosten. Mensen die er de hele dag een beetje op leven zijn natuurlijk vrij triest maar ach..anders waren ze wellicht nog triester in veel gevallen..

Wacht! Leven wij dan niet de hele dag op DBB?

Ik ken wel zulke mensen idd die overal op reageren. Hebben het ook op hun smartphone staan zodat zodra er is gereageerd op een status of wat dan ook zij meteen in actie kunnen schieten en lekker op de ''Like'' button kunnen drukken.

Net als die mensen die me altijd zonodig heel fanatiek moeten vertellen dat Twitter belachelijk is want waarom wil je weten dat die en die zijn reet aan het afvegen is. Is natuurlijk belachelijke kritiek, het hangt er maar net vanaf wat je er mee doet. Ik heb bijvoorbeeld allerlei accounts aan m'n twitter hangen die me constant op de hoogte houden van nieuwe columns en artikelen uit verschillende nationale en internationale kranten. Ontzettend handig kan ik je vertellen.

Net als die mensen die me altijd zonodig heel fanatiek moeten vertellen dat Twitter belachelijk is want waarom wil je weten dat die en die zijn reet aan het afvegen is. Is natuurlijk belachelijke kritiek, het hangt er maar net vanaf wat je er mee doet. Ik heb bijvoorbeeld allerlei accounts aan m'n twitter hangen die me constant op de hoogte houden van nieuwe columns en artikelen uit verschillende nationale en internationale kranten. Ontzettend handig kan ik je vertellen.
Twitter heb ik niet eens.. Dat gaat helemaal nergens over wil je zeggen?

Ik zie niet wat er mis mee is. Ok, sommige mensen slaan er compleet in door, met 2000 'vrienden' en de onweerstaanbare drang om elke 5 minuten even te kijken of ze niks belangrijks gemist hebben. Ik zit er zelf ook best vaak op, maar ik heb alleen maar mensen als contact die ik echt ken. Ik vind het gewoon leuk om te zien wat vrienden en kennissen meegemaakt hebben of op dat moment mee bezig zijn, veel makkelijker dan 100 mensen afzonderlijk opbellen met het nieuws dat je bijv. een nieuwe auto hebt gekocht of dat ze dit weekend naar Moskou zijn geweest. Behalve dat is het ook handig om foto's terug te kijken van dat ene meisje waar je gisteren mee stond aan te pappen maar iets te zat was om je de volgende dag te kunnen herinneren of ze wel echt leuk was.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven