Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
denk dat ik t verwar met een wegwerkzaamheden boete..Nee had t fout herinnerddenk dat ik t verwar met een wegwerkzaamheden boete..
I Xyzyx I -Kunnen ze boe of ba zeggen gaat minimaal een jaar duren..-
ja wel zielig natuurlijk, ben benieuwd of t nog wat wordt nu hij gewoon over straat kan
Nederland is 288 voor 24 te hard
Oh minder zelfs
*boete*
Overigens was de situatie daar wel anders![]()

Nope, geen probleem.. Wel eens 220/230 gereden toen ik bordje 50 tegen kwam..
Situatie was daar ook anders

want ik verwacht niet dat hij zo achterlijk is als een kind van 8-9 dat op elk willekeurig moment zo maar vreemde dingen kan gaan doen
omdat ik vaak in stad/dorp rijd en er vaak mensen (jong en oud) fietsen. Ik heb dus geen zin om elke keer als ik een fietser zie mn vaart te verminderen tot 20km/u zoals ik dat zou doen wnn ik een kind op zn eentje zie fietsen.
maar niet op dusdanige manier dat ze zomaar alles kunnen flikken waar ze zin in hebben op de rijbaan
in belgie is een boete voor 20km/u te hard rijden 250 euro binnen de bebouwde kom. Intrekking van rijbewijs/rijverboden zijn zelfs niet mogelijk.
Als je werkelijk mensen belachelijk hoog gaat straffen (2 jaar in de bak gooien) als er toevallig een keertje een idioot kind voor hun auto vliegt wnn ze zo hard rijden, maak de straffen wanneer dit niet gebeurt dan niet zo belachelijk laag.
Dit is gewoon vragen om een dgaf attitude en kan je het mensen niet kwalijk nemen dat ze te hard rijden. De wet geeft er immers blijkbaar geen **** om, dus waarom zouden de mensen dat dan wel doen?
Bij rijden onder invloed is dit tenminste gebalanceerd.
enkel als jij dat ongeval veroorzaakt hebt volgens mijAls ik net iets te veel alcohol op heb kan ik een boete verwachten, daarmee is het klaar.
Rij ik iemand invalide en ik heb alcohol op, kan ik de rest van mijn leven gaan dokken. Dit staat dan ook niet in verhouding met de boete voor het rijden met alcohol op. Dan zou je bij deze situatie zoals jij het verwoord nooit een hoge straf mogen krijgen, want als ik betrapt word met drank op krijg ik ook slechts een bonnetje van nog geen 1% van de totale schade van wanneer ik echt iemand voor de auto krijg.
Het is natuurlijk een wereld van verschil tussen hard rijden zonder een ongeluk en een situatie met dodelijke afloop. Moet je daarom dan ook maar 2k gaan betalen voor een verkeersboete? De straf moet helemaal van de gevolgen afhangen. Als er eigenlijk helemaal geen risico's aan zitten wat let dan nog iemand die het geen reet kan interesseren of hij iemand onder de auto heeft om voorzichtig te gaan rijden?
wat hier niet echt van toepassing is als het waar is wat ik hier las en dat beste donnie zomaar van richting veranderde zonder te kijken of enig signaal te geven.
Ik heb ook geen filmpjes van 200+ door centrum Zwolle waarbij we langs een politie auto reden
![]()
enkel als jij dat ongeval veroorzaakt hebt volgens mijwat hier niet echt van toepassing is als het waar is wat ik hier las en dat beste donnie zomaar van richting veranderde zonder te kijken of enig signaal te geven.
Denk je serieus dat als je alcohol promile te hoog is en je rijd met je auto een fietser aan (al steekt hij zo maar de weg over) dat jij ook maar 1% kans maakt vrijuit te gaan? Je staat dan hartstikke kansloos. Zelfs zonder alcohol. Heb het zelf ooit eens ondervonden namelijk.
Die klaploper heeft zijn verdiende straf. Als een van jullie een keer zal fietsen en de schoenveter in de trapper zou hangen (is enkel een voorbeeld) waardoor je de macht over je stuur verliest en vervolgens een auto in boord met dodelijke afloop. En de dader na afloop doodleuk wegrijd, dan gaan jullie er ook van uit dat je pappie en mammie zegt "Ach, die beste man kon er niks aan doen, dan had mijn zoon maar beter uit moeten kijken".
Ben het er wel mee eens dat die ouders echt tokkies zijn![]()

als er getuigen zijn die kunnen bevestigen dat de fietser iets deed wat hij niet hoorde te doen? lijkt me wel. en als dat niet zo is, dan is de wet absurd en moet er hoog nodig verandering komen.
Denk je serieus dat als je alcohol promile te hoog is en je rijd met je auto een fietser aan (al steekt hij zo maar de weg over) dat jij ook maar 1% kans maakt vrijuit te gaan? Je staat dan hartstikke kansloos. Zelfs zonder alcohol. Heb het zelf ooit eens ondervonden namelijk.

Ik vind dit echt naief van je. Door de alcohol zal altijd aangenomen worden dat je niet op tijd hebt kunnen reageren. Je kansen zijn echt 0 dan.
Ik heb een fietser met mijn brommer 10 jaar geleden eens aangereden. Ze stak zo maar over, een soort verkapte zelfmoordpoging. Ze was hierdoor gehandicapt geraakt. In het beste geval werd haar grof roekeloos rijgedrag aangerekend en werd het 50-50. Ik zou altijd, hoe dan ook moeten betalen. bovendien, was ik 1 dag niet meer verzekerd! Het ging dus om de rest van mijn leven. Ik was niet eens fout, maar zou hoe dan ook altijd moeten betalen. Met de enige reden de wet, een fietser in beschermd.
Je kan natuurlijk in een geval van alcohol altijd stellen dat je helemaal niet mag deelnemen aan het verkeer en dat hoe dan ook een ongeluk is ontstaan, deze niet had plaatsgevonden als je je aan de regels zou hebben gehouden.
Niet verzekerd rond rijden is natuurlijk wel heel dom.. Ik vind dit echt naief van je. Door de alcohol zal altijd aangenomen worden dat je niet op tijd hebt kunnen reageren. Je kansen zijn echt 0 dan.
Ik heb een fietser met mijn brommer 10 jaar geleden eens aangereden. Ze stak zo maar over, een soort verkapte zelfmoordpoging. Ze was hierdoor gehandicapt geraakt. In het beste geval werd haar grof roekeloos rijgedrag aangerekend en werd het 50-50. Ik zou altijd, hoe dan ook moeten betalen. bovendien, was ik 1 dag niet meer verzekerd! Het ging dus om de rest van mijn leven. Ik was niet eens fout, maar zou hoe dan ook altijd moeten betalen. Met de enige reden de wet, een fietser in beschermd.
Je kan natuurlijk in een geval van alcohol altijd stellen dat je helemaal niet mag deelnemen aan het verkeer en dat hoe dan ook een ongeluk is ontstaan, deze niet had plaatsgevonden als je je aan de regels zou hebben gehouden.
Ook al heb je alcohol op, kan een ongeval net zo goed nog volledig de schuld van de andere partij zijn. dat is dan het absurde deel van de wet waar ik het over hadOok al heb je alcohol op, kan een ongeval net zo goed nog volledig de schuld van de andere partij zijn.
Zomaar het ene aannemen is belachelijk voor een zogenaamde rechtstaat.
En dat laatste wat je aanhaalde... in dat geval moet de straf voor dronken betrapt worden achter het stuur maar gelijkgesteld worden aan de straf als je dronken iemand omver knalt terwijl het je schuld niet is. Belachelijk dat de ene er met een boete en een miniscuul rijverbod vanaf komt en de andere een celstraf krijgt, terwijl ze schuldig zijn aan exact hetzelfde misdrijf.
Als jij iemand een klap geeft en die heeft alleen een buil op zijn hoofd.
Dag later geef jij iemand anders een klap en die komt te overlijden.
Komen ook (en deels ook terecht) 2 totaal verschillende straffen uit. Terwijl je precies hetzelfde doet.
Hoe moet dit dan bestraft worden volgens jou?