MuscleMeat

Familie doodgereden kind valt dader aan in rechtbank (Nederland)

Klopt.. Maar waarom zou je de rechtbank in gaan om iemand neer te steken? Meestal is t makkelijker uit te zoeken waar iemand woont.

Als verdachte zijnde krijg je compleet dossier met slachtoffer en getuigen waarvan alle persoonlijke gegevens in staan: van adres tot burgerservice nummer inclusief handtekening :roflol:
Om een statement te maken :dunno:

Ja maar je zal wel achterlijk zijn om dat te doen :roflol:

Ik zou eerder eieren naar de rechter gooien als ik een statement wilde maken over een falend rechtssysteem

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 21:58 ----------

Je hebt gelijk, in de rechtbank hebben ze metaaldetectors met superkrachten, deze detecteren ook andere materialen. Flapdrol ben je ook hè

Messen die niet opgevangen worden door vliegtuigdetectie poortjes zijn verboden in Nederland. Dus die zul je niet in de winkel aantreffen.

Kan dat het verboden is, werd wel verkocht. De eigenaar had het over glasvezel, heb er verder geen verstand van.

Kan dat het verboden is, werd wel verkocht. De eigenaar had het over glasvezel, heb er verder geen verstand van.

In Japan maken ze keramische messen waar metaaldeeltjes in verwerkt worden zodat ze detecteerbaar zijn door poortjes..

Enige moraliteit bij mensen die troep verkopen die niet door die poortjes te detecteren zijn is ver te zoeken.

Dat ze dat stuk vuil gewoon terug naar hun land sturen !

ECLI:NL:RBDHA:2013:9633
Rechtbank Den Haag, 02-08-2013, 09/901273-12
Datum uitspraak: 02-08-2013
Datum publicatie: 02-08-2013
Rechtsgebieden: Strafrecht
Bijzondere kenmerken: Eerste aanleg - meervoudig
Vindplaatsen: Rechtspraak.nl
Inhoudsindicatie:

art 6 en 7 WVW Voor het veroorzaken van een verkeersongeval (waarbij een dertienjarige jongen is overleden) ten gevolge van een grove verkeersovertreding legt de rechtbank zes maanden gevangenisstraf op. Voor het verlaten van de plaats van het ongeval telt de rechtbank daar nog één maand bij op. Om herhaling van zijn rijgedrag te voorkomen, legt de rechtbank daarnaast een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden op. Rijontzegging 4 jaren, proeftijd 6 jaren.
Tja, in ieder geval hoger dan de eis van het OM!

De gehele onderbouwing van de uitspraak kan je hier vinden.

Laatst bewerkt:
Slechte zaak, enkel bevestiging van t feit dat als je je als een mong**l gedraagt dader hogere straf krijgt.

Daarnaast stond vast dat dat kind op de rijbaan reed terwijl de rechters concluderen:

-
met de auto (deels) op het fietspad te rijden en/of
-
met de auto tegen een aldaar rijdende fietser te botsen,

Zal ongetwijfeld hoger beroep danwel cassatie volgen wat hij uiteraard in vrijheid mag afwachten.

Slechte zaak inderdaad, als een debiel achter een brandweerwagen aan rijden en daarna iemand doodrijden mag wel zwaarder bestraft worden. Lees nou de uitspraak maar draaideurcrimineeltje, de dader zat op alle vlakken fout.

Slechte zaak, enkel bevestiging van t feit dat als je je als een mong**l gedraagt dader hogere straf krijgt.

Daarnaast stond vast dat dat kind op de rijbaan reed terwijl de rechters concluderen:

-
met de auto (deels) op het fietspad te rijden en/of
-
met de auto tegen een aldaar rijdende fietser te botsen,

Zal ongetwijfeld hoger beroep danwel cassatie volgen wat hij uiteraard in vrijheid mag afwachten.

De snelheidstest/botsproeven worden maar deels als bewijs meegenomen, omdat de de werkelijke snelheid van Donnie vooraf en tijdens de botsing niet met genoeg zekerheid te onderbouwen is. De snelheid waarmee de verdacht reed wel. Daarom concludeert de rechtbank juist:

De rechtbank kan op basis van het dossier en het verhandelde ter terechtzitting niet vaststellen dat verdachte met een snelheid gelegen tussen de 67 kilometer per uur en 89 kilometer per uur gereden heeft en voorts niet dat verdachte deels op het fietspad heeft gereden. Van deze onderdelen van de tenlastelegging zal de rechtbank verdachte derhalve partieel vrijspreken. Voor het overige komt de rechtbank tot een bewezenverklaring van hetgeen aan verdachte onder 1 primair ten laste is gelegd.

Slechte zaak inderdaad, als een debiel achter een brandweerwagen aan rijden en daarna iemand doodrijden mag wel zwaarder bestraft worden. Lees nou de uitspraak maar draaideurcrimineeltje, de dader zat op alle vlakken fout.

Voor zover ik lees concluderen ze dat hij te hard reed op een onoverzichtelijk punt.

Ik vraag me af of de rechters ter plekke geweest zijn want voor zover ik gezien heb is t niet onoverzichtelijk..

Neemt niet weg dat ik daar niet met 60-70 langs fietsers zou rijden maar als t rustig is zou ik weinig problemen zien in daar 70 te rijden.. Je kan ruim van te voren zien of er ander verkeer is om zo snelheid terug te nemen.

Overigens zetten officieren altijd zo hoog mogelijk in omdat hogere straffen een grotere officiersderde been geven. Dat rechercheurtje zal zich vanavond ook wel flink aan de paal trekken :roflol:

Als ik mijn geld moest zetten op hogere of lagere straf in hoger beroep zou ik zo geld zetten op geen celstraf. Celstraf voor 20 km/h te hard blijft zeer veel in mijn ogen.

---------- Post toegevoegd 2 August 2013 om 14:44 ----------

De snelheidstest/botsproeven worden maar deels als bewijs meegenomen, omdat de de werkelijke snelheid van Donnie vooraf en tijdens de botsing niet met genoeg zekerheid te onderbouwen is. De snelheid waarmee de verdacht reed wel. Daarom concludeert de rechtbank juist:

De rechtbank kan op basis van het dossier en het verhandelde ter terechtzitting niet vaststellen dat verdachte met een snelheid gelegen tussen de 67 kilometer per uur en 89 kilometer per uur gereden heeft en voorts niet dat verdachte deels op het fietspad heeft gereden. Van deze onderdelen van de tenlastelegging zal de rechtbank verdachte derhalve partieel vrijspreken. Voor het overige komt de rechtbank tot een bewezenverklaring van hetgeen aan verdachte onder 1 primair ten laste is gelegd.

Ja dan is t toch veel? Als hij enkel te hard reed en de dood van dat kind niet enkel aan de verdachte toe te schrijven is?

Zal me echt niet verbazen als er in hoger beroep een hele dikke streep door komt en dat als het als nog tot een veroordeling komt hij allang in Bulgarije zit.

Je bent er zelf ook nooit geweest lijkt me. Ik kom regelmatig op dat kruispunt en dat kruispunt is behoorlijk complex. Je kruist daar binnen 50 meter 4 keer het verkeer waarbij het toch wel raadzaam is om vaart te minderen voor dat je het kruispunt nadert. Er zijn twee zebrapaden op dat kruispunt, je moet dus ook rekening houden met voetgangers.

Regelmatig 70 Km/uur binnen de bebouwde kom ben je overigens gewoon een mong**l waarvan ze levenslang het rijbewijs van mogen afnemen.

Complexe verkeerssituatie inderdaad zo te zien. De verdachte heeft verklaart bekend te zijn met de situatie, dus dan zou hij ook de gevaarsetting moeten weten..

LEVf6ta.png

Je bent er zelf ook nooit geweest lijkt me. Ik kom regelmatig op dat kruispunt en dat kruispunt is behoorlijk complex. Je kruist daar binnen 50 meter 4 keer het verkeer waarbij het toch wel raadzaam is om vaart te minderen voor dat je het kruispunt nadert. Er zijn twee zebrapaden op dat kruispunt, je moet dus ook rekening houden met voetgangers.

Regelmatig 70 Km/uur binnen de bebouwde kom ben je overigens gewoon een mong**l waarvan ze levenslang het rijbewijs van mogen afnemen.

Als t zo complex is waarom leggen ze er dan geen drempels aan? Hier liggen op alle gevaarlijke punten drempels.

Overigens is dat wel een zeer slecht onderbouwde mening, in Zwolle mag je 70 binnen de bebouwde kom.
Daarnaast zijn hier praktisch alle doorgaande wegen voorzien van gescheiden fietspaden. Om nog maar niet te beginnen over de politie die er continue 100 rijd en inhaalt over doorgetrokke streep zonder dat er haast in het spel is.

Om nog maar niet te beginnen over dit soort wegen

foto_zpse08b5459.jpg

Mag je 30 rijden, geen zijwegen, op 1 na die doodlopend is en waar niets aan gevestigd zit :rolleyes:

Maar om je gerust te stellen ik rij gewoon rustig langs fietsers of onoverzichtelijke punten

---------- Post toegevoegd 2 August 2013 om 15:07 ----------

Complexe verkeerssituatie inderdaad zo te zien. De verdachte heeft verklaart bekend te zijn met de situatie, dus dan zou hij ook de gevaarsetting moeten weten..

LEVf6ta.png

Wel een voorrangsweg..

Maar goed, erg verantwoord is t niet daar te hard te rijden maar roekeloos is t ook weer niet omdat t toch goed overzichtelijk is.

Neemt niet weg dat ik er geen 70 zou rijden

Als t zo complex is waarom leggen ze er dan geen drempels aan? Hier liggen op alle gevaarlijke punten drempels.

Overigens is dat wel een zeer slecht onderbouwde mening, in Zwolle mag je 70 binnen de bebouwde kom.
Daarnaast zijn hier praktisch alle doorgaande wegen voorzien van gescheiden fietspaden. Om nog maar niet te beginnen over de politie die er continue 100 rijd en inhaalt over doorgetrokke streep zonder dat er haast in het spel is.

Binnen de bebouwde kom is de maximum snelheid 50 Km/uur, je gaat toch geen doorgetrokken autoweg vergelijken met een normale straat in een gemiddelde stad? Wat in Zwolle mag op de Ceintuurbaan is van een hele andere orde dan een straat in een woonwijk.

Verder wonen er in Zwolle iets meer dan 100.000 inwoners, ook wel van een andere orde dan de 500.00 inwoners in een stad als Den Haag. Ook blijft het gewoon een zaak om je overal aan de regels te houden en zeker bij onoverzichtelijke of complexe kruispunten alvast vaart te minderen voordat je op het kruispunt bent.

Nu was het Donnie maar op dat kruispunt had het net zo goed een voetganger kunnen zijn die op het zebrapad overstak.

Overigens geeft dit een wat beter beeld van dat kruispunt :

wgzww0.jpg

Laatst bewerkt:
Binnen de bebouwde kom is de maximum snelheid 50 Km/uur, je gaat toch geen doorgetrokken autoweg vergelijken met een normale straat in een gemiddelde stad? Wat in Zwolle mag op de Ceintuurbaan is van ene hele andere orde dan een straat in een woonwijk.

Verder wonen er in Zwolle iets meer dan 100 inwoners, ook wel van een andere orde dan de 500.00 inwoners in een stad als Den Haag. Ook blijft het gewoon een zaak om je overal aan de regels te houden en zeker bij onoverzichtelijke of complexe kruispunten alvast vaart te minderen voordat je op het kruispunt bent.

Nu was het Donnie maar op dat kruispunt had het net zo goed een voetganger kunnen zijn die op het zebrapad overstak.

Op voetgangers let je specifiek, van fietsers die daar fietsen verwacht je niet dat die opeens naar links vliegen.

Het ongeluk was ook niet gerelateerd aan het kruispunt, het had net zo goed 50 meter na het kruispunt kunnen gebeuren. Je kan wel roepen dat iemand van rechts had kunnen komen maar dat kwam er niet. Auto reed recht door en fietser reed recht door, kruispunt in dit hele ongeluk is gewoon irrelevant.

Daarnaast is t voor fietsers ook de regel dat je op t fietspad fietst en niet voor een auto slingert.

---------- Post toegevoegd 2 August 2013 om 15:44 ----------

Overigens geeft dit een wat beter beeld van dat kruispunt :

wgzww0.jpg

Hij was voor zover ik gezien heb dan bij dat 2e zebrapad aangereden..

Kun je dus niet uit concluderen dat hij ook t hele kruispunt over vloog met 70 km/h.

Op zulke plekken zou ik ook rustig aan rijden maar als zeker is dat er niks aan komt zou ik ook gewoon t gas weer in trappen..

Op voetgangers let je specifiek, van fietsers die daar fietsen verwacht je niet dat die opeens naar links vliegen.

Het ongeluk was ook niet gerelateerd aan het kruispunt, het had net zo goed 50 meter na het kruispunt kunnen gebeuren. Je kan wel roepen dat iemand van rechts had kunnen komen maar dat kwam er niet. Auto reed recht door en fietser reed recht door, kruispunt in dit hele ongeluk is gewoon irrelevant.

Daarnaast is t voor fietsers ook de regel dat je op t fietspad fietst en niet voor een auto slingert
Hij was voor zover ik gezien heb dan bij dat 2e zebrapad aangereden..

Kun je dus niet uit concluderen dat hij ook t hele kruispunt over vloog met 70 km/h.

Op zulke plekken zou ik ook rustig aan rijden maar als zeker is dat er niks aan komt zou ik ook gewoon t gas weer in trappen..

Ofwel, niet te hard rijden als je langs fietsende kinderen rijdt!
Je bent echt niet goed bij je verstand als je een te hard rijdende automobilist die een fietsend kind dood rijdt vrij wilt pleiten. De snelheid van de automobilist in combinatie met de situatie (gevaarlijk punt, fietsende kinderen) maakt het gedrag van het fietsende kind al irrelevant.

Een fietsstrook is geen verplicht fietspad en op het kruispunt is op het stuk waar Donnie aangereden werd niet eens sprake van een fietsstrook. Hij stak de weg over, kwam uit de straat die je aan de rechterkant ziet van de foto. Aan de linkerbovenkant ligt de buurt waar hij woonde.

er gebeuren dagelijks tientallen van zulke ongelukken en deze is opeens speciaal ofzo??? :roflol:

Terug
Naar boven