MuscleMeat

Familie doodgereden kind valt dader aan in rechtbank (Nederland)

Potverdomme Xyzyx wat ben jij een ongelooflijke mong**l, ik kreeg spontaan oogtyfus van het lezen van je zelfingenomen posts. Je verafschuwt de agressie van de ouders, maar zelf praat je wel over het inhuren van iemand om iemand kapot te laten schieten. Je zegt verantwoord te rijden, maar noemt vervolgens onverantwoorde dingen op. Ben jij nou echt zo retarded en dom of wat?

Oh en helemaal leuk dat je iemand uitmaakt voor laaggeschoold/dom, terwijl je zelf je complete opleiding verpest. Je teert op anderen, schaam je.

Hard rijden is sowieso slecht, je moet in het verkeer ook voor anderen rijden en niet alleen voor je zelf. Het is altijd mogelijk dat een fietser door wat dan ook op de rijbaan komt, dan moet je anticiperen. Desnoods onder de max. snelheid rijden als je langs fietsers rijdt.

Ban die idioot a.u.b.

---------- Post toegevoegd 2 August 2013 om 23:46 ----------

Idioot.

:roflol:

Please perongelijk een ongeluk veroorzaken en daarop zo reageren is compleet iets anders als wraak willen nemen op mensen die bewust andere mensen leed toebrengen. T feit dat dat al te moeilijk is om te begrijpen zegt eigenlijk genoeg over het nut van serieus in gaan op jouw post namelijk: weinig.

Daarnaast is je redenatie mbt opleiding ronduit achterlijk. T feit dat ik een paar jaar iets gedaan heb wat niet mijn ding bleek staat compleet los van het wel of niet verpesten. Als ik straks klaar ben heb ik in een paar jaar alle jaartjes terug verdient die ik verspild heb door geen mbo opleiding te doen.

Oh en te hard rijden als er niemand op de weg is is niet onverantwoord. Je generaliseert teveel, ik heb 150 km/h gereden waar je 30 mag. Nu kun je huillie gaan doen over hoe hard dat wel niet is maar wanneer je ziet dat de weg respectievelijk 2200 meter lang is, een gescheiden fietspad heeft, net zo breed is als een landingsbaan dan is er helemaal niks gevaarlijks aan, oh om je gerust te stellen hij heeft ook geen zijwegen en de weg was 80 km/h voordat het naar 30 ging om het een onaantrekkelijke sluiproute te maken.

En om in te gaan op je reactie van 'idioot' is dat een beetje overdreven aangezien ik niet de bestuurder was.

Speciaal voor jou t filmpje geüpload :trollface: wie wel reed weet ik toch niet meer :roflol:

Oja en ik betaal veel meer belasting om met mijn auto te rijden, die klote fietsers blijven maar lekker waar ze horen -> fietspad

:roflol:

Please perongelijk een ongeluk veroorzaken en daarop zo reageren is compleet iets anders als wraak willen nemen op mensen die bewust andere mensen leed toebrengen. T feit dat dat al te moeilijk is om te begrijpen zegt eigenlijk genoeg over het nut van serieus in gaan op jouw post namelijk: weinig.

Daarnaast is je redenatie mbt opleiding ronduit achterlijk. T feit dat ik een paar jaar iets gedaan heb wat niet mijn ding bleek staat compleet los van het wel of niet verpesten. Als ik straks klaar ben heb ik in een paar jaar alle jaartjes terug verdient die ik verspild heb door geen mbo opleiding te doen.

Oh en te hard rijden als er niemand op de weg is is niet onverantwoord. Je generaliseert teveel, ik heb 150 km/h gereden waar je 30 mag. Nu kun je huillie gaan doen over hoe hard dat wel niet is maar wanneer je ziet dat de weg respectievelijk 2200 meter lang is, een gescheiden fietspad heeft, net zo breed is als een landingsbaan dan is er helemaal niks gevaarlijks aan, oh om je gerust te stellen hij heeft ook geen zijwegen en de weg was 80 km/h voordat het naar 30 ging om het een onaantrekkelijke sluiproute te maken.

En om in te gaan op je reactie van 'idioot' is dat een beetje overdreven aangezien ik niet de bestuurder was.

Speciaal voor jou t filmpje geüpload :trollface: wie wel reed weet ik toch niet meer :roflol:

Oja en ik betaal veel meer belasting om met mijn auto te rijden, die klote fietsers blijven maar lekker waar ze horen -> fietspad

Compleet mee eens, zal eens kijken of ik mijn filmpje(s) kan vinden.. :D

Compleet mee eens, zal eens kijken of ik mijn filmpje kan vinden.. :D

:roflol: dat toen was wel redelijk gevaarlijk.. Zou t zelf niet doen. Al rij ik meestal wel te hard op die lange wegen in Zwolle omdat fietsers en auto's toch gescheiden zijn.. Heb ieder geval nog nooit gehad dat iemand vond dat ik gevaarlijk reed. Ja ok wel een prius rijder die mij geen voorrang gaf toen ik van rechts kwam, en toen ik toeterde boos werd dat ik als een mong**l zou rijden. Was wel jammer dat dashcam niet aan stond toen :sad:

Veiligheid heb je zelf in de hand, ik rij regelmatig te hard maar let wel op de weg, rem af als ik niet kan zien of er wat aan komt en rij daarna weer verantwoord stevig door. De vaart er wat inhouden zorgt voor de extra concentratie, daarnaast staat mijn auto sneller stil van 100-0 dan een pauperbakkie van 50-0 gaat. Bellen/sms'en niet in de bebouwde kom (enkel voor stoplichten)

Maar goed, dat is uiteraard gevaarlijker dan whatsappend 50 rijden in een auto zonder ABS :rolleyes:

analogie van niets omdat in jouw geval het resultaat van de acties volledig aan jou te wijten is, terwijl in wat ik zei de andere partij verantwoordelijk is voor het resultaat.

dus niet:
persoon a drinkt alcohol -> misdaad is dronken achter het stuur kruipen -> gevolg van misdaad is niets
persoon b drinkt alcohol -> misdaad is dronken achter het stuur kruipen -> gevolg van misdaad is dode persoon c
persoon doet niets mis

wel:
persoon a (onder invloed): misdaad is dronken achter het stuur kruipen -> gevolg van misdaad is niets
persoon a (onder invloed): misdaad is dronken achter het stuur kruipen -> gevolg van misdaad is niets
persoon c: -> misdaad is onwetmatig rijden -> gevolg van misdaad is dode persoon c

Jouw vlieger zal nooit op gaan want je zal nooit, nooit worden vrijgesproken als je met te veel % alcohol op als automobilist een fietser aanrijdt. Ook al springt hij er voor op het laatste moment.

Stel je neemt dit aan. Moeten de boetes voor alcohol in het verkeer dan ook dusdanig hoog zijn vergeleken de schade die je eventueel zou kunnen oplopen als het wel mis gaat?

Want je zegt zelf.
Als je werkelijk mensen belachelijk hoog gaat straffen (2 jaar in de bak gooien) als er toevallig een keertje een idioot kind voor hun auto vliegt wnn ze zo hard rijden, maak de straffen wanneer dit niet gebeurt dan niet zo belachelijk laag.
Dit is gewoon vragen om een dgaf attitude en kan je het mensen niet kwalijk nemen dat ze te hard rijden. De wet geeft er immers blijkbaar geen **** om, dus waarom zouden de mensen dat dan wel doen?

Hier refereer je niet alleen aan wanneer iemand zelf onschuldig is maar over een algemeen beeld van te hard rijden.

T gaat er om wat je objectief over de situatie kan zeggen..

Iemand vervolgen waarbij een kind voor zijn auto vliegt is net zo debiel als een machinist straffen omdat er iemand voor zijn trein sprong..

Daarnaast is weg rijden na een ongeluk puur instinctief.. Iemand gaat daar echt niet zitten nadenken goh ik heb iemand dood gereden wat moet ik doen.. Kijkend naar wat voor mong*len die ouders zijn is t maar goed ook dat die door gereden is anders was de daar nog in elkaar geslagen. :o

Wel een beetje appels met peren vergelijken dit :roflol:

Laatste zin kan ik mij nog wel iets bij voorstellen :p

Wel een beetje appels met peren vergelijken dit :roflol:

Laatste zin kan ik mij nog wel iets bij voorstellen :p

Nee want als automobilist heb je ook geen uitwijk/rem mogelijkheden als een kind vlak voor je auto springt.

Ok bij machinisten zie je het vaak aankomen en is het aftellen tot het gehaktmolentje bereikt is maar is wel t zelfde principe..

Neemt niet weg dat t voor beide partijen vervelend is dit.. Alsof die Milan gewild had dat dit gebeurde.. Wel mooi zijn auto naar de klote :trollface:

:roflol: dat toen was wel redelijk gevaarlijk.. Zou t zelf niet doen. Al rij ik meestal wel te hard op die lange wegen in Zwolle omdat fietsers en auto's toch gescheiden zijn.. Heb ieder geval nog nooit gehad dat iemand vond dat ik gevaarlijk reed. Ja ok wel een prius rijder die mij geen voorrang gaf toen ik van rechts kwam, en toen ik toeterde boos werd dat ik als een mong**l zou rijden. Was wel jammer dat dashcam niet aan stond toen :sad:

Veiligheid heb je zelf in de hand, ik rij regelmatig te hard maar let wel op de weg, rem af als ik niet kan zien of er wat aan komt en rij daarna weer verantwoord stevig door. De vaart er wat inhouden zorgt voor de extra concentratie, daarnaast staat mijn auto sneller stil van 100-0 dan een pauperbakkie van 50-0 gaat. Bellen/sms'en niet in de bebouwde kom (enkel voor stoplichten)

Maar goed, dat is uiteraard gevaarlijker dan whatsappend 50 rijden in een auto zonder ABS :rolleyes:

Haha je hoeft je tegen over mij niet te verantwoorden hoor, rij namelijk precies het zelfde. ;)

Hoe hard ging dat op 't filmpje eigenlijk? kon het moeilijk inschatten..

Hmm kon desbetreffende filmpje niet vinden overigens.

Nee want als automobilist heb je ook geen uitwijk/rem mogelijkheden als een kind vlak voor je auto springt.

Ok bij machinisten zie je het vaak aankomen en is het aftellen tot het gehaktmolentje bereikt is maar is wel t zelfde principe..

Neemt niet weg dat t voor beide partijen vervelend is dit.. Alsof die Milan gewild had dat dit gebeurde.. Wel mooi zijn auto naar de klote :trollface:
Denk het niet ;)

Jouw vlieger zal nooit op gaan want je zal nooit, nooit worden vrijgesproken als je met te veel % alcohol op als automobilist een fietser aanrijdt. Ook al springt hij er voor op het laatste moment.

Stel je neemt dit aan. Moeten de boetes voor alcohol in het verkeer dan ook dusdanig hoog zijn vergeleken de schade die je eventueel zou kunnen oplopen als het wel mis gaat?

Want je zegt zelf.

Hier refereer je niet alleen aan wanneer iemand zelf onschuldig is maar over een algemeen beeld van te hard rijden.

ja, dat vind ik idd.

Heb net trouwens met behulp van zo'n alcoholcalculator eens berekend met hoeveel pinten ik op een avondje stappen weg zou kunnen komen zonder voor de rechtbank te moeten verschijnen (en dus wss mijn rijbewijs nieteens voor wordt ingetrokken).
Kwam op 14 uit, en dat is een gigantisch aantal. Als ik zo achter het stuur zou kruipen zou men per direct mn rijbewijs 2 jaar moeten intrekken.

Je hoort regelmatig verhalen dat ze er al op staan en dat de machinist gewoon een paar seconde machteloos zit te wachten tot de persoon onder zijn trein verdwijnt. Dat is psychisch ook zo zwaar dat je compleet machteloos was zonder enige mogelijkheid om hey te voorkomen.

---------- Post toegevoegd 3 August 2013 om 10:45 ----------

ja, dat vind ik idd.

Heb net trouwens met behulp van zo'n alcoholcalculator eens berekend met hoeveel pinten ik op een avondje stappen weg zou kunnen komen zonder voor de rechtbank te moeten verschijnen (en dus wss mijn rijbewijs nieteens voor wordt ingetrokken).
Kwam op 14 uit, en dat is een gigantisch aantal. Als ik zo achter het stuur zou kruipen zou men per direct mn rijbewijs 2 jaar moeten intrekken.

In Nederland wordt nauwelijks op alcohol gecontroleerd omdat het meer geld kost dan het opbrengt.

Moeten de boetes voor alcohol in het verkeer dan ook dusdanig hoog zijn vergeleken de schade die je eventueel zou kunnen oplopen als het wel mis gaat?

ja, dat vind ik idd.

Dan vind jij dus dat de straf voor een handeling evenredig moet zijn aan dezelfde handeling met een hele andere schade?

Dus mijn voorbeeld met een klap op het hoofd waarbij de een alleen een dag hoofdpijn krijgt en de ander komt te overlijden zou hier dan toch ook moeten gelden? Zo nee waarom hier niet? De situatie dat de bestuurder misschien niet fout zou zijn vervalt nu door mijn stelling bovenaan.

Moeten de boetes voor alcohol in het verkeer dan ook dusdanig hoog zijn vergeleken de schade die je eventueel zou kunnen oplopen als het wel mis gaat?

Dan vind jij dus dat de straf voor een handeling evenredig moet zijn aan dezelfde handeling met een hele andere schade?

Dus mijn voorbeeld met een klap op het hoofd waarbij de een alleen een dag hoofdpijn krijgt en de ander komt te overlijden zou hier dan toch ook moeten gelden? Zo nee waarom hier niet? De situatie dat de bestuurder misschien niet fout zou zijn vervalt nu door mijn stelling bovenaan.

Met alcohol op rond rijden is gewoon onverantwoord want je kan gewoon niet meer goed anticiperen op wat er gebeurd in het verkeer.

Sorry BB'ers als het al gepost is maar ik zie nu pas dit topic en ben te lui (lees analfabeet) om alles te lezen.

Hebben jullie die stakker van een agent gezien, die gewoon heeeelemaal niets doet behalve aan zijn horloge zit.. Wat een ongelooflijk schijtagent.. En jaa daar zijn er veel meer van, genoeg gezien en meegemaakt.. En wel dapper en stoer doen als ze mensen een bekeuring uitschrijven of kentekens opschrijven en bekeuring toe sturen..

Die fokkinge laffe agent zal wel de BESTE zijn geweest in de lessen en met theorietoetsen.. Zoals zovaak blijkt dat de "slimmere" leerlingen er in praktijk niets van bakken..

En even over de uitspraak, dat is gewoon normaal in dit land. Wekelijks worden volwassenen/kinderen doodgereden, met of zonder alcohol in het spel en als de dader wordt berecht, dan slechts een taakstraf of tijdelijk rijontzegging.

Weet nog een incident, een Marrokaanse vader had 2 baantjes om zijn gezin te onderhouden, 1 daarvan was krantenbezorger, hij werd doodgereden, de 19 jarige chauffeur is doorgereden, uiteindelijk toch gepakt.. Uitspraak 240u taakstraf.
Vrouw is man kwijt, kinderen hun vader, geen inkomsten meer, gedwongen te verhuizen, en de krant hun bezorger.

Laatst bewerkt:
1.Doorgeladen vuurwapenbezit + munitie 120 uur schoffelen. :D

2.Autobrand van mijn ex 12 maanden cel

Delict 3 en 4 hou ik even voor mezelf, ben er niet trots op, op het bovenstaande ook niet natuurlijk :P

In hoger beroep is dit 2 maanden cel geworden wegens 'sterk verminderde toerekeningsvatbaarheid' en een gedwongen behandeling (soort tbs)

Was het een ambulante of een klinische behandeling?

Ik anticipeer op het verkeer, hou rekening met het onverwachte en rij niet onverantwoord. Ik zou liever mezelf tegen komen dan een dronken bestuurder.

Er is een groot verschil tussen een bestuurder met een paar glaasjes op en een dronken bestuurder.

Ik kom liever een bestuurder op met een paar glazen bier op dan een 23 jarige verlate puber die zichzelf zwaar overschat.

ja, zelfs als je het zo zegt.
Geef 1 goede reden waarom iemand die in een cafégevecht een klap uitdeelt, waarbij die klap vervolgens per toeval een dode tot gevolg heeft, harder moet gestraft worden dan iemand die een even harde klap uitdeelde waarbij de tegenpartij per toeval enkel een bloedneus opliep.

"geluk hebben" hoort geen factor te zijn in het bestraffen van mensen.
Neem bv volgend voorbeeld: een psychopaat schiet zn vriendin neer in het bijzijn van politieagenten.
In scenario A valt er per toeval een meteoriet tussen hen die de kogel afkaatst. Vervolgens arresteren de politieagenten de psychopaat en wordt de psychopaat poging tot moord ten laste gelegd met straf x.
In scenario B valt die meteoriet er niet en schiet hij zn vriendin succesvol dood. Hij wordt moord ten laste gelegd met straf y (> straf x).

Absurd dat hij er in scenario A met een minder zware straf vanaf zou komen.

Het enige waar je onderscheid zou mogen maken in resultaat vd misdaad is in het aspect schadevergoeding. Een straf zou bv kunnen zijn 'vergoed de medische kosten vh slachtoffer'.
De straf is dan gelijk, ook al zal de ene geluk hebben dat die som geld een stuk minder is dan de som van de andere. Zo krijg je tenminste geen absurde scenario's dat de ene de cel invliegt omdat hij toevallig de pech had dat zijn gepleegde misdrijf een ander resultaat tot gevolg had dan iemand die hetzelfde misdrijf heeft gepleegd en toevallig geluk had dat het geen erge gevolgen had.

Terug
Naar boven