AndroidHealthClinic

Familie doodgereden kind valt dader aan in rechtbank (Nederland)

Een fietsstrook is geen verplicht fietspad en op het kruispunt is op het stuk waar Donnie aangereden werd niet eens sprake van een fietsstrook. Hij stak de weg over, kwam uit de straat die je aan de rechterkant ziet van de foto. Aan de linkerbovenkant ligt de buurt waar hij woonde.

Volgens getuigenverklaringen reed donnie op de fietsstrook en maakte een stuurbeweging naar links vlak voor de auto.

Neemt niet weg dat de auto ten alle tijden voorrang had op donnie wanneer hij zich op de rijbaan wilde gaan begeven. Hij was geen voetganger dus had geen voorrang van het zebrapad.

Donnie reed waar die niet mocht komen en Milan reed te hard. Taakstraf voor het doorrijden was meer dan genoeg geweest omdat beide hier schuld aan hadden..

Volgens getuigenverklaringen reed donnie op de fietsstrook en maakte een stuurbeweging naar links vlak voor de auto.

Neemt niet weg dat de auto ten alle tijden voorrang had op donnie wanneer hij zich op de rijbaan wilde gaan begeven. Hij was geen voetganger dus had geen voorrang van het zebrapad.

Donnie reed waar die niet mocht komen en Milan reed te hard. Taakstraf voor het doorrijden was meer dan genoeg geweest omdat beide hier schuld aan hadden..

Het is een fietsSTROOK! Je weet wat die strook inhoudt? Als je op de weg wil rijden als fietser is dat daar gewoon toegestaan en als automobilist heb je dus rekening te houden met fietsers op die strook.

Misschien tijd om je theorie een keer over te doen want er zijn ook nog onverplichte fietspaden waarbij fietsers dus ook op de weg mogen rijden. Alleen bij een verplicht fietspad moeten fietsers zich begeven op die paden en niet op de weg.

Het is een fietsSTROOK! Je weet wat die strook inhoudt? Als je op de weg wil rijden als fietser is dat daar gewoon toegestaan en als automobilist heb je dus rekening te houden met fietsers op die strook.

Misschien tijd om je theorie een keer over te doen want er zijn ook nog onverplichte fietspaden waarbij fietsers dus ook op de weg mogen rijden. Alleen bij een verplicht fietspad moeten fietsers zich begeven op die paden en niet op de weg.

Verkeer hinderen is niet toegestaan dus ja je mag op de rijbaan fietsen maar alleen als er geen auto's rijden. Net als dat auto's over de fietsstrook mogen als er geen fietsers rijden.

Reken maar dat als politie je daar op de rijbaan ziet fietsen zonder reden dat ze je naar de fietsstrook dirigeren..

En onverplichte fietspaden zijn een doorn in mijn oog, al die achterlijke wielrenners die 4 breed op een 60 km/h weg fietsen hier... T is letterlijk wachten tot er iemand door zo'n groep heen ploegt.

Fietser wilde afslaan of begrijp ik dat verkeerd? Overigens is het niet een erg complex kruispunt mannen.. :rolleyes:

Fietser wilde afslaan of begrijp ik dat verkeerd? Overigens is het niet een erg complex kruispunt mannen.. :rolleyes:

Geen idee, maar getuigen verklaarde dat hij plots naar links voor de auto vloog..

En t is complexer dan 2 wegen die elkaar kruisen.. Neemt niet weg dat complex met een korreltje zout genomen moet worden

DEN HAAG - De ouders van Donnie Rog, de 13-jarige jongen die vorig jaar werd doodgereden op Scheveningen, hebben uitgelaten gereageerd op de uitspraak in de rechtszaak. Milen Y., de man die hun zoon in juli vorig jaar doodreed, heeft 9 maanden cel gekregen, waarvan twee voorwaardelijk.
Dat is opmerkelijk, want begin vorig week werd tegen hem alleen 240 uur dienstverlening geeïst en 4 maanden voorwaardelijke celstraf. Dat hij nu toch de cel in moet, zorgt voor een uitgelaten reactie bij de ouders van Donnie Rog. Na de vechtpartij in de rechtbank is dit een uitspraak die de ouders van Donnie, Miranda en Anton, niet hebben zien aankomen. Ze zijn blij en ontroerd, al brengt het hen Donnie niet terug.
'We hebben er afgelopen jaar hard voor gestreden om deze man achter de tralies te krijgen, en het is gelukt. Met kerst zit hij lekker vast!', aldus Miranda. Vader Anton rent naar zijn ouders en omhelst ze. 'Het verzacht heel veel. Vanavond gaan we er op drinken!'

Ofwel, niet te hard rijden als je langs fietsende kinderen rijdt!
Je bent echt niet goed bij je verstand als je een te hard rijdende automobilist die een fietsend kind dood rijdt vrij wilt pleiten. De snelheid van de automobilist in combinatie met de situatie (gevaarlijk punt, fietsende kinderen) maakt het gedrag van het fietsende kind al irrelevant.

persoonlijk zou ik ook geen vaart minderen als ik een joch van 13 zie fietsen. Qua verantwoordelijkheid in het verkeer verwacht je van zo iemand gewoon hetzelfde als van een volwassene.
Als hij werkelijk waar als een mong**l op de rijbaan is beginnen rijden is die celstraf gewoon absurd.

DEN HAAG - De ouders van Donnie Rog, de 13-jarige jongen die vorig jaar werd doodgereden op Scheveningen, hebben uitgelaten gereageerd op de uitspraak in de rechtszaak. Milen Y., de man die hun zoon in juli vorig jaar doodreed, heeft 9 maanden cel gekregen, waarvan twee voorwaardelijk.
Dat is opmerkelijk, want begin vorig week werd tegen hem alleen 240 uur dienstverlening geeïst en 4 maanden voorwaardelijke celstraf. Dat hij nu toch de cel in moet, zorgt voor een uitgelaten reactie bij de ouders van Donnie Rog. Na de vechtpartij in de rechtbank is dit een uitspraak die de ouders van Donnie, Miranda en Anton, niet hebben zien aankomen. Ze zijn blij en ontroerd, al brengt het hen Donnie niet terug.
'We hebben er afgelopen jaar hard voor gestreden om deze man achter de tralies te krijgen, en het is gelukt. Met kerst zit hij lekker vast!', aldus Miranda. Vader Anton rent naar zijn ouders en omhelst ze. 'Het verzacht heel veel. Vanavond gaan we er op drinken!'

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

persoonlijk zou ik ook geen vaart minderen als ik een joch van 13 zie fietsen. Qua verantwoordelijkheid in het verkeer verwacht je van zo iemand gewoon hetzelfde als van een volwassene.
Als hij werkelijk waar als een mong**l op de rijbaan is beginnen rijden is die celstraf gewoon absurd.

Dat verwacht jij misschien, de wet denkt daar anders over. Volgens de wet in Nederland is een kind niet ouder dan 13 jaar nog eens extra beschermd.

Dat verwacht jij misschien, de wet denkt daar anders over. Volgens de wet in Nederland is een kind niet ouder dan 13 jaar nog eens extra beschermd.

wat een k*twet is dat dan, als je extra bescherming nodig heb hoor je je niet zonder begeleiding op de rijbaan te begeven:rolleyes:

edit: OF verplicht hen tenminste een of ander teken te dragen zodat deze zwakker dan zwakke weggebruikers herkenbaar zijn (op mn 13de reed ik, en 90% van mn klasgenoten, namelijk al op de fiets die we de rest vh middelbaar hebben gebruikt. herken zo maar eens het verschil tussen een willekeurige 13jarige en een willekeurige 15 of 16 jarige. Een 10jarige kan je tenminste op het zicht herkennen door de mini-fiets waarop ze rijden:o)

Laatst bewerkt:
Had toch liever gezien dat hij die straf alleen kreeg ivm wegrijden bij een ongeval met dodelijke afloop..
Niet omdat zijn rijgedrag zo beroerd was en omdat hij een jochie heeft doodgereden wat waarschijnlijk niet eens zijn schuld was.

persoonlijk zou ik ook geen vaart minderen als ik een joch van 13 zie fietsen.

Want je denkt dat hij misschien 14 of 15 is?

herken zo maar eens het verschil tussen een willekeurige 13jarige en een willekeurige 15 of 16 jarige. Een 10jarige kan je tenminste op het zicht herkennen door de mini-fiets waarop ze rijden:o)

Waarom moet je het verschil herkennen, weten of je gas terug moet nemen of niet? Als je zo door het verkeer rijdt loop je gewoon extra risico.
Een 13 jarige is extra beschermd. een 14 of 80 jarige fietser blijft ook nog altijd beschermd tegenover een automobilist.

Verder is een aanrijding met 70km/h of 50km/h een wereld van verschil.

:roflol::roflol: echt he, kan ie die avond iig niet met zn matties gaan smoken

Ik doelde meer op t feit dat hoger beroep pas over 2 jaar zal zijn en hij tot die tijd vrij is :o

---------- Post toegevoegd 2 August 2013 om 20:09 ----------

Had toch liever gezien dat hij die straf alleen kreeg ivm wegrijden bij een ongeval met dodelijke afloop..
Niet omdat zijn rijgedrag zo beroerd was en omdat hij een jochie heeft doodgereden wat waarschijnlijk niet eens zijn schuld was.

Beide hadden schuld, hij reed te hard en dat jochie floepte de weg op.

Vind niet dat je het hele ongeluk kan wijden aan dat die iets te hard reed..

Ik doelde meer op t feit dat hoger beroep pas over 2 jaar zal zijn en hij tot die tijd vrij is :o

---------- Post toegevoegd 2 August 2013 om 20:09 ----------

oww haha ik las alleen dat dikgedrukte stuk :P

nog belachelijker ook maar nu gaan die ouders daar weer achteraan liekt mie

Want je denkt dat hij misschien 14 of 15 is?
want ik verwacht niet dat hij zo achterlijk is als een kind van 8-9 dat op elk willekeurig moment zo maar vreemde dingen kan gaan doen

Waarom moet je het verschil herkennen, weten of je gas terug moet nemen of niet? Als je zo door het verkeer rijdt loop je gewoon extra risico.
omdat ik vaak in stad/dorp rijd en er vaak mensen (jong en oud) fietsen. Ik heb dus geen zin om elke keer als ik een fietser zie mn vaart te verminderen tot 20km/u zoals ik dat zou doen wnn ik een kind op zn eentje zie fietsen.
Een 13 jarige is extra beschermd. een 14 of 80 jarige fietser blijft ook nog altijd beschermd tegenover een automobilist.
maar niet op dusdanige manier dat ze zomaar alles kunnen flikken waar ze zin in hebben op de rijbaan;)

Verder is een aanrijding met 70km/h of 50km/h een wereld van verschil.
in belgie is een boete voor 20km/u te hard rijden 250 euro binnen de bebouwde kom. Intrekking van rijbewijs/rijverboden zijn zelfs niet mogelijk.

Als je werkelijk mensen belachelijk hoog gaat straffen (2 jaar in de bak gooien) als er toevallig een keertje een idioot kind voor hun auto vliegt wnn ze zo hard rijden, maak de straffen wanneer dit niet gebeurt dan niet zo belachelijk laag.
Dit is gewoon vragen om een dgaf attitude en kan je het mensen niet kwalijk nemen dat ze te hard rijden. De wet geeft er immers blijkbaar geen **** om, dus waarom zouden de mensen dat dan wel doen?:eyes:

Bij rijden onder invloed is dit tenminste gebalanceerd.

Nederland is 288 voor 24 te hard :o

Oh minder zelfs

image_zpsb259b400.jpg

Overigens was de situatie daar wel anders :trollface:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven