AndroidHealthClinic

Contest Log (v) FatCatDog to FitCatDog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, hoe is het hier?

• Topic Starter Topic Starter
Hier gaat alles goed, alleen een beetje druk.

Heb afgelopen tijd bijna alle groepslessen uitgeprobeerd. De hit lessen waren wel echt lekker en pittig, maar mn knieën werden niet echt blij van al dat jumpen. Wil het straks wel weer graag doen, je gaat echt helemaal stuk. Pilates hou ik er voor nu in en yoga is ook echt super lekker, je krijgt er zelfs zin van om gezond te eten. Zag wel in de spiegels daar dat mn schouders aardig ontwikkeld zijn, maar mn benen een stuk kleiner zijn. Dus ik schroef upper iets terug en meer focus op lower, zover dat mogelijk is met die stomme knieën. Focus wat meer op full rom en tut en static holds ipv te hoog gewicht, daar krijg ik echt meer pijn van.

Ben bezig met een project, het opzetten van een ontmoetingswinkel samen met een groepje mensen. Eenzame mensen of mensen met een hulpvraag kunnen daar laagdrempelig naar binnen om hun verhaal te doen. Heel leuk om te doen, het pand is mega groot, dus veel op en neer geloop, dat zie ik dan als extra cardio. Tussendoor nog wat trainingen gedaan en gewicht gaat ook echt goed, hoor ook steeds vaker dat mensen echt zien dat ik weer goed train en aardig afgevallen ben.

Heb een fiets gekocht, dus dan kan ik op de fiets naar de andere gym. Meteen warming up gehad.

Het niet vapen gaat minder goed, als ik niet vape krijg ik eetzucht en het is zo, dat als je eenmaal bepaalde dingen hebt gedaan om te compenseren, je dat veel makkelijker weer doet. Dat wil ik niet en wil ook niet dik worden, heb gelukkig wel een psych en ik ga dat aankaarten. Eigenlijk moet ik ook helemaal niet cutten en zo, alles moet voorzichtig. Te laag in kcals en te streng zijn ook triggers. Net als stress, dat is nu onder controle.

1000000507.jpg

Heb elke dag wel een paar uur gesport. Vandaag even een rustdag. Ik blijf nog even zo doorgaan, over een paar weken einde contest en 23 september ga ik op vakantie en vanaf dan ga ik op onderhoud zitten of iets erboven.

Oeps heel verhaal 🙈.

Ben bezig met een project, het opzetten van een ontmoetingswinkel samen met een groepje mensen. Eenzame mensen of mensen met een hulpvraag kunnen daar laagdrempelig naar binnen om hun verhaal te doen.
Wat een prachtig initiatief!
Er is helaas veel verborgen eenzaamheid ❤️‍🩹

Een paar uur per dag? Wat doe je dan allemaal, want dat is wel meer dan 1 groepslesje per dag!
Eerst kracht en dan bv dansen en yoga en een hitles of crossfit en dan pilates erna, soms in de ochtend 2 en in de avond ook 2. Beetje dwangmatig 🤣wilde graag snel op papier zetten wat ik allemaal wilde doen en hoe het optimaal te kunnen combineren dat het elkaar niet bijt.

Wat een prachtig initiatief!
Er is helaas veel verborgen eenzaamheid ❤️‍🩹
Het is niet mijn initiatief, maar dat is het zeker. Ja heel veel, echt triest. Mag ook wel uit de taboe sfeer komen, ik hoop dat de mensen uit hun schulp kruipen en we ze kunnen verbinden. Ik werk o.a. in de zorg en zie zoveel verdriet achter de voordeur😞.

Heb afgelopen tijd bijna alle groepslessen uitgeprobeerd. De hit lessen waren wel echt lekker en pittig, maar mn knieën werden niet echt blij van al dat jumpen. Wil het straks wel weer graag doen, je gaat echt helemaal stuk. Pilates hou ik er voor nu in en yoga is ook echt super lekker, je krijgt er zelfs zin van om gezond te eten. Zag wel in de spiegels daar dat mn schouders aardig ontwikkeld zijn, maar mn benen een stuk kleiner zijn. Dus ik schroef upper iets terug en meer focus op lower, zover dat mogelijk is met die stomme knieën. Focus wat meer op full rom en tut en static holds ipv te hoog gewicht, daar krijg ik echt meer pijn van.

Ben bezig met een project, het opzetten van een ontmoetingswinkel samen met een groepje mensen. Eenzame mensen of mensen met een hulpvraag kunnen daar laagdrempelig naar binnen om hun verhaal te doen. Heel leuk om te doen, het pand is mega groot, dus veel op en neer geloop, dat zie ik dan als extra cardio. Tussendoor nog wat trainingen gedaan en gewicht gaat ook echt goed, hoor ook steeds vaker dat mensen echt zien dat ik weer goed train en aardig afgevallen ben.

Heb een fiets gekocht, dus dan kan ik op de fiets naar de andere gym. Meteen warming up gehad.

Het niet vapen gaat minder goed, als ik niet vape krijg ik eetzucht en het is zo, dat als je eenmaal bepaalde dingen hebt gedaan om te compenseren, je dat veel makkelijker weer doet. Dat wil ik niet en wil ook niet dik worden, heb gelukkig wel een psych en ik ga dat aankaarten. Eigenlijk moet ik ook helemaal niet cutten en zo, alles moet voorzichtig. Te laag in kcals en te streng zijn ook triggers. Net als stress, dat is nu onder controle.

1000000507.jpg

Heb elke dag wel een paar uur gesport. Vandaag even een rustdag. Ik blijf nog even zo doorgaan, over een paar weken einde contest en 23 september ga ik op vakantie en vanaf dan ga ik op onderhoud zitten of iets erboven.

Oeps heel verhaal 🙈.
Wat heerlijk om dit te lezen , ja Hitt is pittig maar geweldig dat je het doet, en crossfit, stoer hoor en bravo dat het lekker gaat met je gewicht, no stress dus ook geen eng duiveltje op je schouder die zeikt.
Maar wat is TUT?

Time Under Tension. oa met lat Pull even vasthouden onderin

Wat heerlijk om dit te lezen , ja Hitt is pittig maar geweldig dat je het doet, en crossfit, stoer hoor en bravo dat het lekker gaat met je gewicht, no stress dus ook geen eng duiveltje op je schouder die zeikt.
Maar wat is TUT?
Heel pittig, maar wel echt lekker. Klopt, dat is echt fijn. Time under tension, beetje langzamer dan normaal reppen, voel je het ook goed. Ben een beetje bang dat mn knieën anders blijvend zo doen.

dankjewel voor je uitleg. exact zo train ik ook meer hoor voor sommige oefeningen...behalve voor de bips

In die andere gym zitten er van die schermen op de apparaten die aangeven of je te snel of langzaam gaat, hij telt sommige reps niet eens, vuilak, ik heb er dan 12 gedaan en hij zegt gewoon 8, dus ik let er sowieso meer op nu. Denk dat jij het sowieso beter doet dan dat ik deed.

In die andere gym zitten er van die schermen op de apparaten die aangeven of je te snel of langzaam gaat, hij telt sommige reps niet eens, vuilak, ik heb er dan 12 gedaan en hij zegt gewoon 8, dus ik let er sowieso meer op nu. Denk dat jij het sowieso beter doet dan dat ik deed.
Wat gaaf , wil ik ook !

Dr Mike en Contreras brengen mij soms in verwarring, omdat ze soms andere dingen beweren. Wie is meer betrouwbaar?
In mijn +40j ervaring is keihard zwaar trainen belangrijk, al de moderne methodes zijn niet altijd beter. al jaren bestaat slowreps maar TUT is een verkapte versie ervan. je traint langzamer met minder gewicht. Voor mij is TUT echt het ' even vasthouden ' onder spanning/tension.

In mijn +40j ervaring is keihard zwaar trainen belangrijk, al de moderne methodes zijn niet altijd beter. al jaren bestaat slowreps maar TUT is een verkapte versie ervan. je traint langzamer met minder gewicht. Voor mij is TUT echt het ' even vasthouden ' onder spanning/tension.
Ja zeker dat is zo en ok ook niks mis mee. Was eigenlijk meer in het algemeen, vooral wat betreft glute training. Mike zegt bijvoorbeeld 5 oefeningen verspreid over de week is genoeg, zolang je zwaar gaat en abduction ontbreekt, Brett zegt elke training een thrust-, hinge-, squat- en abduction variant en een leg curl variant erbij zegt een ander. Vind het maar verwarrend.

elke dag benen kun je niet van herstellen. deel je beentraining in 2, dus hams do en quads maa

1000000507.jpg

Oeps heel verhaal 🙈.
Zo, lekker bezig jij dus!

Mooi verhaal!

Mooi om te lezen dat 't allemaal goed gaat (behalve het vapen dan).

Succes met je project! Wel een dankbaar bezigheid.

En goed dat je een fiets hebt nu, ben je een stuk sneller waar je wilt zijn.

Succes met alles!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven