Fitness Seller

Contest Log (v) FatCatDog to FitCatDog

Status
Niet open voor verdere reacties.
1718962842992.png
Bah dat is voor meisjes, want roze ipv blauw

• Haha
Waarderingen: K82
Ik ga mezelf een topicban opleggen hier, anders kan ik mijn cut op m’n buik schrijven

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht gaat goed: 62,7, buik lijkt wat droger te worden. Klein beetje gesnoept, maar paste gewoon in mijn schema.

Blijkbaar doe ik nog steeds iets niet goed met squatten, of gewoon niet goed voor me, heb al een paar dagen aardige kniepijn. Wel vaker last gehad, maar het was eigenlijk zo goed als weg. Even een extra dag rust gepakt en gisteren weer benen getraind. Knie-vriendelijke workout gedaan. Wilde wel een squat variant doen, dan minder belastend, maar ging niet echt lekker.

Warming up: 5 min fietsen
Training: lower/ beetje upper 75 min

Hip thrust mach:
12 x 15 kg
4 x 12 x 35 kg

Cable deadlift:
4 x 12 x 25 kg

Cable kick back:
4 x 15 x 25 kg

Cable abduction:
4 x 15 x 5 kg

Globet squat:
3 x 15 x 12kg

Leg curl:
4 x 20 x 32 kg

Shoulder press mach:
12 x 23 kg
5 x 12 x 25 kg

Chest press mach:
12 x 23 kg
4 x 12 x 25 kg

Cable side raise:
12 x 5 kg
4 x 12 x 7 kg

One arm cable rear delt fly:
12 x 5 kg
4 x 12 x 7 kg

Rope push down:
12 x 18 kg
4 x 12 x 23 kg
2 x 11 x 18 kg

Rope hammer curl:
4 x 15 x 18kg

Preacher curl circuit:
4 x 12 x stand 8

Nb: iets te veel oefeningen, maar vandaag kan ik helaas niet trainen, vandaar een beetje upper bij gisteren.

Blijkbaar doe ik nog steeds iets niet goed met squatten, of gewoon niet goed voor me, heb al een paar dagen aardige kniepijn. Wel vaker last gehad, maar het was eigenlijk zo goed als weg.
Gewicht langzaam laten zakken en niet laten vallen en beneden “opvangen” blijf het gewicht de baas en pause anders onderin halve sec zodat je zeker weet je ook geen bounce / momentum gebruikt, tevens helemaal uitstrekken zou ik ook niet doen en altijd de spanning op je quads houden ipv dat je strekt en al het gewicht op je knie gewricht komt.

Maak anders eens een filmpje van je squats? Ik doe helemaal geen squats meer m.u.v. incidenteel bulgarian split squats, mijn houding en voeten zijn gewoon niet geschikt om te squatten. Altijd gezeik met mijn knieën, lang bij de fysio geweest, vervolgens na jaren opgelost door gewoon squats en deads op te geven.

Wat ga je lekker! Volhouden :cheer: :cheer:

Gewicht langzaam laten zakken en niet laten vallen en beneden “opvangen” blijf het gewicht de baas en pause anders onderin halve sec zodat je zeker weet je ook geen bounce / momentum gebruikt, tevens helemaal uitstrekken zou ik ook niet doen en altijd de spanning op je quads houden ipv dat je strekt en al het gewicht op je knie gewricht komt.
Ik zal het eens proberen, thx. Of ik dacht aan een echte paused squat, dan wat lichter, al die ik al echt niet zwaar, maar squat pas een paar weken. Misschien moeten mn banden nog wat wennen.

• Like
Maak anders eens een filmpje van je squats? Ik doe helemaal geen squats meer m.u.v. incidenteel bulgarian split squats, mijn houding en voeten zijn gewoon niet geschikt om te squatten. Altijd gezeik met mijn knieën, lang bij de fysio geweest, vervolgens na jaren opgelost door gewoon squats en deads op te geven.
Zal eens proberen of filmen lukt. Snap dat je die lifts dan opgeeft. Beter wel gewoon kunnen trainen dan telkens gezeik met je knieën. Ik ga het nog eens proberen en anders ook iets van single leg dingen doen.

Ben in gesprek met een coach, ze heeft echt een goed fysiek, maar traint heel anders dan ik en ze eet ook heel schoon. Weet niet of ik dat wil 🙈. Jaren geleden had ik die dedication wel, nu hoeft het van mij niet allemaal meer zo extreem. Sociaal zijn, meer doen dan trainen en ook lekker kunnen eten vind ik nu wat belangrijker. Aan de andere kant wil ik eigenlijk ook wel proberen wat ik er nog uit kan halen. De meeste 40+ lichamen zijn niet best, dat zou ik voor mezelf ook niet willen. Met alle respect hoor. Dit klinkt echt erg, maar de overgang staat voor de deur, tenminste hij kan elk moment aankloppen en dan kan ik zomaar een aardappel worden, de horror.

• Heart
Ben in gesprek met een coach, ze heeft echt een goed fysiek, maar traint heel anders dan ik en ze eet ook heel schoon. Weet niet of ik dat wil 🙈. Jaren geleden had ik die dedication wel, nu hoeft het van mij niet allemaal meer zo extreem. Sociaal zijn, meer doen dan trainen en ook lekker kunnen eten vind ik nu wat belangrijker. Aan de andere kant wil ik eigenlijk ook wel proberen wat ik er nog uit kan halen. De meeste 40+ lichamen zijn niet best, dat zou ik voor mezelf ook niet willen. Met alle respect hoor. Dit klinkt echt erg, maar de overgang staat voor de deur, tenminste hij kan elk moment aankloppen en dan kan ik zomaar een aardappel worden, de horror.
(Bijna) alles opofferen voor een beetje fysiek is nergens voor nodig, tenzij je echt shredded als doel hebt voor een wedstrijd oid. Wat mij heeft geholpen in zulke situaties is 20% van m'n kcals niet plannen. Als er dan ergens eens wat te eten valt, kan ik zonder zorgen mee snacken/eten. En soms heb ik momenten dat ik iets meer eet dan binnen die 20%, dan offer ik de 20% van een andere dag op gezien ik het niet elke dag vul met ongeplande snacks. En als er niets is wat die 20% opvult dan eet ik in de avond thuis wat extra.

Laatst bewerkt:
(Bijna) alles opofferen voor een beetje fysiek is nergens voor nodig, tenzij je echt shredded als doel hebt voor een wedstrijd oid. Wat mij heeft geholpen in zulke situaties is 20% van m'n kcals niet plannen. Als er dan ergens eens wat te eten valt, kan ik zonder zorgen mee snacken/eten. En soms heb ik momenten dat ik iets meer eet dan binnen die 20%, dan offer ik de 20% op van een andere dag op gezien ik het niet elke dag vul met ongeplande snacks. En als er niets is wat die 20% opvult is dan eet ik in de avond thuis wat extra.
Dat is ook weer zo, soms denk ik te zwartwitjes. Thx voor de tip, dat is wel een hele goede👏.

dan kan ik zomaar een aardappel worden, de horror
Sorry maar moest wel even lachen om deze laatste uitspraak van je.

Ik denk als je goed blijft trainen en bewust met je voeding bezig bent en daarnaast geen podium ambities hebt maar wel bewust leeft en dus nogmaals goed blijft trainen dat je je niet druk hoeft te maken over jouw aardappel horror nachtmerrie....

Ik ga die coach een kans geven en gewoon eens luisteren🤣. Ik trek meestal een schema van internet af of maak er zelf een, maar dan mis ik weer wat bij het ene schema en bij mijn eigen denk ik dan ook weer mwah en uiteindelijk doe ik te veel of wissel te vaak. Ik kan me er zo moeilijk aan houden. De basis blijft wel een beetje hetzelfde, dat wel. Laat die ropes en slamballen maar komen👏.

Sorry maar moest wel even lachen om deze laatste uitspraak van je.

Ik denk als je goed blijft trainen en bewust met je voeding bezig bent en daarnaast geen podium ambities hebt maar wel bewust leeft en dus nogmaals goed blijft trainen dat je je niet druk hoeft te maken over jouw aardappel horror nachtmerrie....
Hoop het niet, er zijn zat verhalen over aardappels ondanks goede voeding/training, maar ook over dames die wel gewoon fit blijven. Ik ga er natuurlijk wel alles aan doen. Thx voor je bemoedigende woorden👏

• Heart
Het zgn bouncen is niet alleen slecht voor je knieën, maar ook de schijven tussen je ruggenwervels.

Gecontroleerd laten zakken en omhoog kan, en explosief omhoog komen. (denk ook aan brace)

ervel-tussenwervelschijf-wervel-discus-zijaanzicht.jpg

Het zgn bouncen is niet alleen slecht voor je knieën, maar ook de schijven tussen je ruggenwervels.

Gecontroleerd laten zakken en omhoog kan, en explosief omhoog komen. (denk ook aan brace)

ervel-tussenwervelschijf-wervel-discus-zijaanzicht.jpg
Ik zal erop letten en het proberen, kan ik beter even wachten tot de pijn echt weg is of moet ik er gewoon even doorheen gaan? Iemand adviseerde ook een belt voor sq en dl, maar ik vind dat zo raar uitzien met mijn lichte gewichten 🤷🏻‍♀️.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven