XXL Nutrition

Feyenoord Rotterdam seizoen 2010/2011 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
wie zou er eventueel als vervanger van been kunnen komen

ik wil van gastel wel zien bij die jonge gasten...hoef je weinig te kosten in principe...

hij doet het altijd leuk met de jeugd en aangezien je om gezond te worden het nu moet hebben van jeugd en de ontwikkeling (+verkoop) hiervan, dan mag zo iemand die de jeugd weet te raken wel doorstromen...

toekomst - psv is geen toekomst hoor maar een tussenstationetje
jullie hebben gewoon geluk dat wij in een mindere financiele situatie zitten
anders was hij echt niet naar guus meeuwis en zijn brabantse boys gegaan hoor

Leer lezen. Alle aankopen van psv zijn een tussenstation... PSV wil ze gewoon met winst verkopen en in de tussen tijd sportief zo goed mogelijk presteren.

wat nou leer lezen
jullie profiteren gewoon optimaal van de financiele malaise bij ons
niks slim aan , jullie hebben gewoon mazzel met euroinjectie via de gemeente
met strootman/wijnaldum kiezen jullie idd voor verkoop want hiermee word je echt geen kampioen , maar kies je eigenlijk voor plaats 3

klopt met wijnaldum en strootman word je echt geen kampioen

gaat dit jaar tussen twente en 020

psv 3e

Het zijn alweer roerige tijden bij de mooiste club van Nederland en verre omstreken. Eerst was er afgelopen week het treurige nieuws dat Georginio Wijnaldum waarschijnlijk naar Psv zal vertrekken, waardoor er veel emoties loskwamen bij de supporters.
En nu heeft Leroy Fer zich uitgelaten over zijn contractverlenging. Fer zou alleen bij Feyenoord willen blijven als de club zich sportief versterkt.
Onmiddellijk stegen er geluiden op dat een speler niet het technische beleid van Feyenoord kan en mag bepalen, dat hij blij moet zijn voor zo’n mooie club te mogen voetballen, dat dit alleen een excuus is om Feyenoord te verlaten omdat hij dondersgoed weet dat er niks mogelijk is qua transfers. Fer is als speler misschien niet in de positie om eisen te stellen, maar eigenlijk heeft hij groot gelijk. Zelfs al zou hij alleen uit eigenbelang die eis stellen.
Feyenoord kan zich niet nogmaals zo’n dramatisch seizoen veroorloven als het vorige. Dat is tegenover de supporters niet meer te verkopen Bovendien hebben jongens als de Vrij en Vlaar hun vertrouwen in de nabije toekomst al uitgesproken door bij te tekenen. Dit gebaar zou door de club op waarde moeten worden ingeschat. Ambitieuze jonge spelers willen naast een financiële beloning ook sportief perspectief zien, en niet wederom een kansloos seizoen in het rechterrijtje doormaken.
Daarom moet er bij Feyenoord nu doorgepakt worden. Want met een paar gerichte investeringen staat er bij de seizoenstart een team dat kan meespelen in de top-5. Als Lasse Schöne gehaald zou kunnen worden als vervanger van Wijnaldum, als Ryo Miyaichi nogmaals gehuurd kan worden van Arsenal en er nog een scorende spits (toch Dost?) bij wordt gehaald, dan is er prima perspectief voor het komende seizoen en zijn er ook voor de trainersstaf geen excuses meer om niet te presteren. Dan staat er een prima ploeg, zeker voor Eredivisiebegrippen, en dan kan het Legioen naar alle waarschijnlijkheid weer eens wat vaker genieten van een goed spelend Feyenoord Eén.
Een goed draaiend eerste elftal is daarnaast ook essentieel om de transfereconomie weer op gang te trekken. Spelers zullen zich beter en sneller ontwikkelen en kunnen daardoor eerder op (buitenlandse) belangstelling rekenen. Aangezien het voor Technisch Directeur Martin van Geel een primaire taak is om de voetbaleconomie bij Feyenoord weer op gang te trekken moet er nu dus creatief en toekomstgericht worden gehandeld. De vrienden van Feyenoord zullen de koppen bij elkaar moeten steken en doen wat nodig is. Doen ze dat niet, dan is de kans namelijk groot dat niet alleen Fer straks de deur uitloopt, maar dat alle perspectieven binnen de kortste keren om zeep worden geholpen. Want nogmaals een baggerseizoen betekent dat de status van Feyenoord als club die er toe doet nog verder zal afbrokkelen. En ook dat jonge spelers zich niet naar wens zullen ontwikkelen en eerder genegen zullen zijn hun heil elders te zoeken. Net zoals Wijnaldum dat nu doet. En dan komt Feyenoord definitief in een neerwaartse spiraal terecht die pas zal stoppen bij het absolute nulpunt.
Nú is er perspectief. Nu is er op Varkenoord veel jong talent dat staat te trappelen om de eerste schreden in de Kuip te zetten. Met inmiddels (redelijk) ervaren krachten als Mulder, Vlaar, de Vrij, Fer, Biseswar en Mokotjo en de van blessures teruggekeerde Fernandez, Cissé en Schenkeveld als basis is het nú mogelijk een Feyenoord-waardig team neer te zetten, waarin de jonge talenten makkelijker hun plek zullen vinden. Met enkele gerichte versterkingen en een logisch technisch en tactisch beleid zal het perspectief groeien en de jonge talenten zullen veel makkelijker hun weg vinden in een goed meedraaiend Feyenoord dan in een Feyenoord dat door slecht spel en slechte resultaten weer een seizoen met negatieve druk draait. Laat dat perspectief en talent niet verdampen, maar zorg ervoor dat Feyenoord de weg omhoog nú inzet. Anders is het te laat. Dan is geen reden meer tot hoop. En aangezien Feyenoord als geen ander de club van de hoop in vele harten is zou dat dramatisch zijn. En dát moeten we dus niet willen.
Vrienden van Feyenoord, het is nu tijd voor geen woorden maar daden, tijd om de handen echt inéén te slaan, tijd om de weg omhoog in te zetten, tijd voor een nieuw tijdperk waarin de mooiste club van Nederland weer écht mee gaat doen om de prijzen. De toekomst begint nu!

ik denk dat het belangrijkste een scorende spits zal zijn...
een middenveld kan je nog wel maken...vond gister clasie en el ahmadi samen wel leuk spelen...daar nog een mokotjo ofzo bij dan heb je een redelijk voetballend middenveld...

je zag gister gewoon dat kansen nog niet afgemaakt worden en daarom zie ik liever een scorende spits komen dan een schone...

cisse is trouwens wel weer heel erg door het ijs gezakt gister...wat was hij dramatisch

idd middenvelders genoeg - clasie kan er echt wel wat van - spits is heel belangrijk dit jaar

ik denk dat het belangrijkste een scorende spits zal zijn...
een middenveld kan je nog wel maken...vond gister clasie en el ahmadi samen wel leuk spelen...daar nog een mokotjo ofzo bij dan heb je een redelijk voetballend middenveld...

je zag gister gewoon dat kansen nog niet afgemaakt worden en daarom zie ik liever een scorende spits komen dan een schone...

cisse is trouwens wel weer heel erg door het ijs gezakt gister...wat was hij dramatisch

hij zal dit seizoen moeten presteren anders is het einde reis neem ik aan.

Feyenoord loot thuisduel tegen AGOVV voor KNVB beker
5 juli 2011

Feyenoord heeft voor de tweede ronde van de KNVB beker een thuisduel geloot tegen AGOVV. Voor de eerste ronde is Feyenoord vrijgesteld.

Definitief: Bahia naar Samsunspor
4 juli 2011

Feyenoord heeft zojuist het rondkomen van de transfer van Andre Bahia naar het Turkse Samsunspor bevestigd. De Braziliaanse verdediger heeft een driejarig contract getekend bij de Turkse club.
Feyenoord Netwerk
"Ik had bij wijze van spreken tot de pensioengerechtigde leeftijd bij Feyenoord willen blijven", zegt André Bahia op de officiële website, "maar ik wil wél spelen. Dat zit er komend seizoen niet in en daarmee is het moment gekomen om verder te gaan. Maar ik zal deze club en deze stad altijd in mijn hart meedragen. Ik heb me hier altijd op mijn plek gevoeld en dat gold ook voor mijn vrouw en mijn zoontje. Het was mijn doel om onderdeel van de geschiedenis van deze club te worden en op mijn manier is dat gelukt. Met de KNVB Beker heb ik een grote prijs gewonnen met Feyenoord. Ik heb mooie herinneringen die ik altijd zal koesteren. Feyenoord en Rotterdam zijn belangrijker voor mij geworden dan ik ooit had kunnen denken: hier ben ik een echte prof geworden, hier heb ik een gezin gevormd en vriendschappen voor het leven gesloten. Ik zal hier dan ook altijd terug blijven komen."

Van Geel: voorlopig zullen er geen nieuwe spelers komen
5 juli 2011

In het Algemeen Dagblad was technisch directeur Martin van Geel nog maar eens heel duidelijk. 'Er is budget, maar wij mogen helemaal niets doen', aldus Van Geel. 'En de KNVB zal pas binnen enkele weken beslissen of wij die ruimte wel krijgen. Voorlopig zullen er geen nieuwe spelers bij ons het het trainingsveld verschijnen.'
Feyenoord Netwerk
Feyenoord mag nu al transfervrije spelers halen, omdat er salarisbudget is. In die categorie ziet Van Geel echter geen versterkingen.

Goedendag beste buren uit 010. Wat vinden jullie er nou van dat Wijnaldum naar P$V gaat? Wat voor ontvangst zal hij de eerst volgende keer in de Kuip krijgen?

Succes gewenst voor aankomend seizoen, linker rijtje moet zeker lukken! Hoop dat de echte klassieker weer een beetje spannend wordt, alhoewel de winnaar wel vaststaat natuurlijk. :)

Wijnaldum doet forse donatie aan jeugdopleiding Feyenoord
4 juli 2011
In De Telegraaf laat Georginio Wijnaldum weten dat de enige reden dat hij vertrekt is vanwege zijn ambitie om de absolute top te bereiken. "Ik ga echt met een bloedend hart weg. Ik heb een supertijd gehad," aldus Wijnaldum.
Feyenoord Netwerk
Naast de transfersom doneert hij zelf nog een fors bedrag aan de jeugdopleiding en de Vrienden van Feyenoord. Wijnaldum: "Ik wil niet triomferen met mijn transfer en ook niet te koop lopen met wat ik nog voor de belangrijkste mensen bij Feyenoord ga doen. Ik wil daar eigenlijk niet veel over kwijt. Maar het werk dat de jeugdtrainers op Varkenoord doen is zo ontzettend belangrijk voor de club. Zij hebben ook mij geholpen om uit te groeien tot de voetballer die ik nu ben. En dan is er nog een partij die heel veel doet voor Feyenoord."
Feyenoord Netwerk
Zaakwaarnemer Humphrey Nijman legt later uit dat Wijnaldum daarmee de ’Vrienden’ van Feyenoord bedoelt. "Zowel de jeugdopleiding van Feyenoord als het fonds van de ’Vrienden’ kan een ’substantieel bedrag’ tegemoetzien."

Hier probeert hij nog een wit voetje te halen bij het legioen
bij volgende confrontatie Feyenoord-PSV word die uitgefloten en uitgemaakt voor alles wat mooi en lekijk is.

Vind het niet zo gek als je van Feyenoord naar PSV gaat
Sportief gezien een verbetering, maar Feyenoord blijft gewoon een grotere en indrukwekkende club.

PSV is niet net als Feyenoord en Ajax
het blijft een B-club en dat doet pijn in Eindhoven. Geen uitvak krijgt men vol. Sfeer heerst er niet. Eigen spelers worden uitgefloten bij een 0-0 ruststand en een 2e positie op de ranglijst. Het eigen stadion zit nooit vol. Men verlaat massaal voortijdig het stadion. Bij Europese wedstrijden komt er uberhaupt niemand kijken.

Laatst bewerkt:
ja maar wat is een forse donatie?

geen idee 5,000 euro ofzo denk ik
kennen ze salaris van biseswar weer van betalen

kan net zo goed 3 tientjes zijn, voetballers zijn niet vrijgevig

Wat een ellende is het daar toch. Kan me nog de uitpot herinneren dat we 0-4 wonnen, 4 jaar geleden inmiddels geloof ik, toen wilden de supporters na de wedstrijd al de hoofden van de directie, en dat is nu nog steeds niet veranderd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Fer: "Oprotten, dat is nog begrijpelijk"

Leroy Fer is zaterdag na de oefenwedstrijd tegen Vitesse Delft (1-4) fysiek bedreigd. Een supporter pakte de middenvelder vast en vertelde hem dat hij snel zijn contract moet verlengen.
"Ik begrijp dat fans van deze club willen dat ik bijteken", zo reageert Fer in het Algemeen Dagblad. "Maar ik hoop ook dat ze mij een beetje begrijpen. Dat ze 'oprotten' roepen of 'teken nu maar bij' zingen, dat is begrijpelijk. Maar ze moeten niet aan mij komen. Dat is nu wel gebeurd."

De door FC Twente begeerde voetballer is niet naar de politie gestapt. "Ik hoop niet dat het ooit nog gebeurt. Nee, ik doe geen aangifte bij de politie. De club handelt de zaak verder af. Maar ik had nooit verwacht dat het tot een fysieke bedreiging zou komen."

De Feyenoord-supporters kunnen er bovendien niet voor zorgen dat Fer alsnog in Rotterdam-Zuid blijft. "Mijn keuze staat vast, ik verleng mijn contract niet bij Feyenoord. Ik hoop dat de club mij laat gaan om deze kans te pakken."

"Waarom FC Twente? FC Twente speelt aanvallend voetbal en gaat weer Europa in. Daarnaast is het kandidaat voor de titel in Nederland. Ik heb mijn zaakwaarnemer Rob Jansen op dit moment gevraagd om alle interesse uit het buitenland opzij te leggen. Nu is het FC Twente of wachten", aldus Fer.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jul 2011 om 11:53 ----------

Been stapt op na afgetekende stemming

Mario Been vertrekt per direct als trainer van Feyenoord, melden diverse media woensdag. Liefst 20 van de 23 selectiespelers zouden het vertrouwen in de oefenmeester hebben opgezegd.
Been ging na die uitkomst het gesprek aan met technisch directeur Martin van Geel. Vervolgens zou de oefenmeester het besluit hebben genomen de Rotterdamse club per direct te verlaten.

Feyenoord maakte inmiddels bekend 'met spoed' een persconferentie te hebben ingelast. De bijeenkomst begint om 13.00 uur. Hierbij zullen aanvoerder Ron Vlaar, algemeen directeur Eric Gudde en Van Geel aanwezig zijn. De training van woensdagochtend is afgelast.

na de laatste oefwedstrijd waar slapheid wederom troef was is er op ma een stemming geweest wat uiteindelijk been z'n kop heeft gekost - behoorlijk ongelukkig moment in een voorbereiding - nog geen namen op dit ogenblik - van hanegem schijnt wel genoemd te zijn
alleen is nog onbekend voor wat voor functie - word vervolgd - wat is het toch een rustige club

r koeman wordt ook genoemd...

ik gok dat ze komen met een staff van de kromme v gastel en de wolf

vanmiddag kwamen ze met alex pastoor
die hadden ze in huis maar hebben ze laten gaan
persoonlijk mijn eerst keus geweest
R koeman ben ik niet zo kapot van

Vind ik inderdaad een geweldig trainer, maar dan hadden ze paar maanden eerder moeten zijn. Afkoopsom kunnen ze nu vast niet betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven