Fitness Seller

FIBO Strongman 2010

Ah wij hebben nul file gehad. A40 Duisburg en dan afslag Oberhausen en daarna lekker cruisen naar Arnhem. Niks nada noppes.

Super zware wedstrijd idd en nu nog een beetje teveel van het goede voor Alex maar over een jaar of 2 denk ik dat hij daar alle onderdelen goed mee pakt. Wel idd superprestatie op die dumbbell (log had ik wel gedacht). Ik was vooral onder de indruk van Terry Hollands. Echt een enorme progressie maakt hij. Gewoon Ortmayer gepakt!

Frank frank 1!!!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
FUUUUUU!

iemand nog wat gefilmd?

Champions league Germany: FIBO strongman classic 4<O:p</O:p
Afgelopen zaterdag, 24 maart 2010, heb ik deelgenomen aan mijn eerste champions league. Deze ervaring is het beste te omschrijven met één woord; onwerkelijk. Onwerkelijk was het toen ik vrijdag mijn Seat Ibiza tussen de vette BMW’s , Audi’s enzovoorts parkeerde voor het hotel. Onwerkelijk was het toen ik het hotel binnenliep en dat Koklayev en Katona zowat de enige twee in de lobby waren en mij een mooie starre blik gunden. Onwerkelijk was het toen alle atleten 's avonds gingen eten (was gewend dat ik het meeste at). Onwerkelijk waren voor mij de gewichten waarmee gestoeid moest worden. Onwerkelijk was het deelnemersveld
De wedstrijd:
1) Loglift: ik had de boom getest met het opwarmen. Niet echt een lekker boompje; vrij lang en erg glad. Denk dat hij nieuw geverfd was voor de wedstrijd. Bij het op de borstrollen kon je hem dus niet zo goed controleren, hij zakt dan iets van de borst. Niet optimaal dus. Ik had best last van wat zenuwen, mijn benen werkten niet echt lekker mee. Denk dat veel jongens dit wel bekend voorkomt wanneer er boom als eerste onderdeel in een wedstrijd zit. Omdat je tot 160kg stappen van 10kg mocht maken heb ik er voor gekozen om safe te spelen. 140-150-160. Normaal zou ik met 150 zijn begonnen, zodat ik in de 3e beurt de 165 uit zou kunnen proberen. Met drie goed beurten hier een wedstrijd PR neergezet. Erg tevreden dus! Dit resultaat was in dit deelnemersveld echter goed voor een gedeelde middenmoot plaats…
<O:p</O:p
2) Bavarian Stone Lift: dit onderdeel had ik nog nooit gedaan, en dat was achteraf ook wel terug te zien. Het is de bedoeling dat een verstelbaar hendel zo hoog mogelijk wordt getrokken. Stel je het hendel dieper in, dan kun je meer centimeters maken maar is het wel een diepere lift. Het gewicht wat gelift moest worden is maar liefst 325kg. Net iets meer dan dat mijn deadlift maximaal momenteel is. Ik had de bar net iets boven normale deadlift hoogte ingesteld, anders ging het gewicht gewoon niet van de grond. Het is de bedoeling boven het gewicht breed te gaan staan zodat het makkelijker gelift kan worden. Dan laat je de hendel boven je knieën rusten, zet je de voeten smaller zodat je meer hoogte kan maken en ga je shruggen totdat… In de eerste poging behaalde ik 27 cm en in de twee poging 34 cm. Kreeg mijn lichaam niet naar achteren zodat ik aan het shruggen kon beginnen. Ervaring maakt de meester. Betekende voor mij dus helaas een laatste plaats.
3) Yoke Medley: een yoke van maar liefst 410kg moest over 2 maal 15 meter verplaatst worden. Ik heb veel yoke geoefend, maar als ik hem thuis verzwaar tot 410kg dan krijg ik hem niet van de grond. De yoke waar ik mee oefen is vrij laag uitpakken. Maar goed, ik sta hier tussen wereldtoppers en ik wil me natuurlijk wel een beetje bewijzen. De yoke liep ik gewoon goed. Heen en terug in iets van 40seconde, zonder drops. Voor zover je van een PR op dit onderdeel kan spreken, was dit een erg vette voor mij. Teruggekomen wachtte er nog een zandzak van 120kg op me. Die wilde ik erg graag pakken, maar het lichaam kon gewoon niet meer, hoe graag ik ook die zak op mijn schouders wilde leggen. Jammerlijk was het feit dat ik als eerste moest beginnen en dat de jongens die na mij moesten dus wisten hoever ze de zandzak moesten verplaatsen. Denk dat ik er een meter of drie mee heb gemaakt. Ik geloof dat een aantal jongens hem net een meter verder hebben gelegd. Op dit onderdeel één na laatste geworden. Raar, maar toch een goed gevoel. Blij met m’n yoke!
4) Fat bar Dumbbell 85kg: Ik wist dat dit onderdeel me wel zou liggen. Ik had gehoopt op 5-6 herhalingen. Dit bleek echter iets te veel van het goede. Met 4 herhalingen toch een nette plaats in de middenmoot.
5) Cardeadlift: ik was blij dat de handvaten iets hoger zaten dan normale deadlifthoogte, dat betekende voor mij dat ik met behulp van een powersuit eventueel wat meer kon tillen. Nou, ik ben er aan gaan staan. Niet te doen, ik denk dat het wel zo een 360kg op herhalingen was. Schrale troost was dat naast mij ook nog een man of 5 het busje niet van de grond kregen.
6) Framecarry: 330kg over 40 meter. In Engeland had ik 280kg gelopen en dat voelde toen als peanuts aan. Dus dacht dat de 330 erg pittig ging worden, maar dat ik op z’n minst wel 20+ meter zou lopen. Uiteindelijk ben ik tot een meter of 4-5 gekomen. Of dit het resultaat is van een lange slopende wedstrijd… Op dit onderdeel twee man achter me gelaten
Uiteindelijk 10e van de 12 geworden. Klinkt niet echt geweldig als ik me nu realiseer, de nummer 11 en 12 waren uitvallers. Ik heb de uitslagen niet gezien of bijgehouden. Heb gewoon de wedstrijd gedraaid voor mezelf en niet op de klassering gelet. De eerste 5 zijn wereldtop, en is niet van te winnen. Jimmy en Glenn Ross die zitten er net onder. En de overige deelnemers waaronder ik, hebben elkaar niet veel ontlopen. Wat dit betreft ben ik tevreden. Ik heb mijn eerste big contest gedraaid, weer nieuwe onderdelen in mijn handen gehad, kunnen wennen aan het deelnemen met coryfeeën in deze sport en vooral veel geleerd. Het is duidelijk dat ik met mijn huidige deadlift niet veel potten kan breken. Wat dat betreft was dit niet de juiste wedstrijd voor me. In een meer beweeglijke wedstrijd met bijvoorbeeld stones of truckpull had ik meer tegengas kunnen bieden. Daarnaast wil ik Jarno bedanken voor het coachwerk en de supporters die meegereisd waren!

Een onwerkelijke te gekke wedstrijd Alex ik heb er iedere seconden van genoten :clap:

alex je hebt je goed gehouden ouwe..props!....waar de fak was simon eigenlijks??

en die terry hollands..podverdomme wat een gigant is dat!

Het was wel te verwachten dat je op die wedstrijd wat meer tegenstand zou hebben dan op nationaal niveau ;)

Als ik zo je verslag lees vind ik dat je het heel goed gedaan hebt!
Diverse wedstrijdpr's neergezet daar kun je alleen maar trots op zijn.

En ook al ben je momenteel dan wellicht nog geen wereldtopper...maar je draait ook nog niet zo heel lang mee en je bent nog lang niet op je top...jij bent de coming man waar ze maar beter rekening mee kunnen gaan houden!
Rustig aan progressie boeken èn heel blijven dan kom je er wel, zeker weten! :)

Netjes stand gehouden, man!

alex je hebt je goed gehouden ouwe..props!....waar de fak was simon eigenlijks??

en die terry hollands..podverdomme wat een gigant is dat!

Thanks voor je groeten maar jammer dat ik jullie niet even de hand heb kunnen schudden man. Was gezellig geweest even bij elkaar te zitten en de wedstrijd te kijken. Trouwens je had vandaag gewoon events kunnen meedoen man. Peter was er ook uit Friesland, je had mee kunnen rijden.

Mooi verslag Alex en natuurlijk een dikke prestatie om er na 2 jaar toegerichte training al te staan!

Waar blijven de veslagen van de belgen trouwens?!

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt het super gedaan Alex! Met zo'n tegenstand mag je gewoon al blij zijn als je voor jezelf PR's hebt weten te zetten! En dat heb je gedaan!

Die cardeadlift was dus gewoon een ****ing Fiat Transit (bestelbus) liften... Onmenselijk. :eek:

netjes hoor, een PR zetten op het eerste onderdeel terwijl je waarschijnlijk flink nerveus was. dat belooft nog wat voor in de toekomst!

Thanks Guys,

ondanks mijn lichaam helemaal naar de kloten is zit ik alleen maar te popelen en in mijn kop te woelen om dingen te verbeteren en meer traingsmateriaal te maken en aan te schaffen....
Het heeft me enorm gemotiveerd! Heb net een uurtje gezocht om zo een dumbbell aan te schaffen; daar is niet aan te beginnen!!!

Thanks Guys,

ondanks mijn lichaam helemaal naar de kloten is zit ik alleen maar te popelen en in mijn kop te woelen om dingen te verbeteren en meer traingsmateriaal te maken en aan te schaffen....
Het heeft me enorm gemotiveerd! Heb net een uurtje gezocht om zo een "dumbbell">dumbbell aan te schaffen; daar is niet aan te beginnen!!!

Maken dan maar Alex. Deze week gaan mijn broertje en ik de 4e voor hier in elkaar zetten, wordt 60+

Als je nu een 2e hands dumbbell van 60 kilo kan vinden bij een gym bv, dan schroef je die uit elkaar duwt er 2x 10 tussen en laat hem door de lasser van Jules weer stevig aan elkaar lassen. Voila samen met het handvat zul je dan ergens 85 hebben. Of je koopt een stukje 50mm massief en 8x 10 kg platen. Ben je ongeveer 90-100 euro kwijt. Nu aan elkaar laten lassen en voila weer 85 kg. Ik zou zelf voor optie 2 gaan. Schijven bij fitnessseller zijn nieuw 1.10 per kg maar 2e hands kan goedkoper.

• Topic Starter Topic Starter
Via slater hardware in de V.S. kun je zo'n Circus Dumbbell wel leeg kopen en kun je hem thuis met zand vullen. Weet niet wat het kost om hem naar hier te laten bezorgen, maar misschien dat het te doen is.. ??

Moet er nog eens over nadenken. Ben er nu echt goed achtergekomen that size matters. Die dumbbell van gisteren was zo groot dat de balans op je schouder echt anders is dan bv die van jules. Vandaar dat die schijven optie van Gijs wel goed is, maar toch weer net anders. Maar ja, had op slater gekeken idd en een lege dumbbell kost daar 368 dollar. Reken maar uit wat daar nog op komt verzendkosten, invoer en wat ik misschien vergeten ben
En om die bavarian lift te trainen, zou je een lange duck-walk kunnen maken zodat er meer gewicht op kan zonder dat je hem tegen de benen aan trekt

Laatst bewerkt:
kan er eens iemand vertellen hoe den jimmy er vanaf gebracht heeft?

Heel netjes Lex ! ik heb helaas niet alles kunnen bekijken maar hetgeen wat je deed was ik van onder de indruk... maar wat een niveau... me mond is letterlijk een paar keer open gevallen.. alleen al geweldig als je daaraan mee kunt doen !

Ik heb net effe gekeken bij APT daar kost die 349.95 US echter hij wordt enkel en alleen in US of naar canada verzonden

[Link niet meer beschikbaar]

misschien heb je hier iets aan?

Thanks Guys,

Het heeft me enorm gemotiveerd! Heb net een uurtje gezocht om zo een "dumbbell">dumbbell aan te schaffen; daar is niet aan te beginnen!!!

Alex,
Je hebt het goed gedaan. 2pr's op 6 onderdelen is gewoon goed.
Op de deadlift kwam je dan wat tekort maar dat is te trainen.
Stuk voor stuk zijn je tegenstaanders hier al jaren langer mee bezig.
De spierpijn geeft wel aan dat je alles gegeven hebt en dus kan je niet meer als tevreden zijn.

Nu doortrainen richting 20 juni Strongman Champions League Holland (Ulft)

Terug
Naar boven