XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Wat scheelt er aan om precies te zijn?
Behalve dat me grip het nog regelmatig laat afweten :(

Heb overdreven me abs zitten aanspannen zodat ik me rug rechter houd. Voorheen zat er een enorme kromming in.

Dan zou ik vooral niet met straps trainen?

Probeer eens wat op volume te gaan trainen zonder straps, zal wel beteren dan. Als dat niet genoeg is kan je natuurlijk nog wat extra griptraining invoegen.

Heb verder de indruk dat je rug nog wat kromt, zou er meer op oefenen met lager gewicht. Verder lijk je je armen te gebruiken op het einde?

@sanca : Bruut bezig kerel :eek: Leuk trainingskotje heb je daar en goeie muziek ;).

Normaal draai ik volume zonder straps, maar 1x in de x-aantal weken is er een top dag en op de zwaarste set heb ik dan de straps nodig. Op de Youtube staat ook een filmpje met 100kg om de vorm te showen. Armen gebruikte ik op het eind inderdaad. Grip werd verloren en probeerde het terug te krijgen. Niet voor niks een fail. Gewicht is nog net iets te zwaar.

100kg Opwarm setje toen ik voor de 150kg poging ging
http://www.youtube.com/watch?v=fWlH_dHIOKg&feature=channel_page

Laatst bewerkt:

Heb overdreven me abs zitten aanspannen zodat ik me rug rechter houd. Voorheen zat er een enorme kromming in.

Je doet heel veel dingen al goed. Beginstand is goed(heel belangrijk) verlolgens strek je je benen eerst en dan pas trek je het gewicht recht met je rug. Hou je kont laag, borst naar voren en kin omhoog(dan trek je een holle rug), ga eerst met je bovenlijf omhoog vrijwel direct daana ga je je benen streken en duw je je heup naar voren. je moet er voor zorgen dat je boven zo recht mogelijk staat, dan hoef je ook niet vanuit je onderrug het gewicht nog te trekken en dan sta je automatich al recht.

Kijk maar of je in dit filmpje kan zien wat ik bedoel.
http://www.youtube.com/watch?v=GiK0nImzvOk

Ik hoop dat de uitleg helder is.

Normaal draai ik volume zonder straps, maar 1x in de x-aantal weken is er een top dag en op de zwaarste set heb ik dan de straps nodig. Op de Youtube staat ook een filmpje met 100kg om de vorm te showen. Armen gebruikte ik op het eind inderdaad. Grip werd verloren en probeerde het terug te krijgen. Niet voor niks een fail. Gewicht is nog net iets te zwaar.

100kg Opwarm setje toen ik voor de 150kg poging ging
http://www.youtube.com/watch?v=fWlH_dHIOKg&feature=channel_page

Ik vind dat je moet trainen zonder warps. hoe meer zonder warps hoe sterker je wordt in je handen en onderarmen, maar ook mentaal.
Maar als je als doel stelt dat je kosten wat het kost het gewicht wilt trekken, omdat je wilt kijken hoe sterk je geworden ben, dan moet je het gewoon doen. luisteren naar je gevoel.

Let wel je bent zo sterk als je zwakste schakel.

Grip training zoals Farmer Holds, Plate Pinch en zo helpen al aardig. Zwakke schakel is me onderrug helaas nog steeds. Maar bedankt voor de duidelijke uitleg. Ga er mee aan de slag :D

+karma gegeven ;)

Grip training zoals Farmer Holds, Plate Pinch en zo helpen al aardig. Zwakke schakel is me onderrug helaas nog steeds. Maar bedankt voor de duidelijke uitleg. Ga er mee aan de slag :D

+karma gegeven ;)

Dat kunnen goede ondersteuners zijn.
Ik zou je adviseren 8jes en 5jes gaan draaien met 120kg of 130kg. je kunt werken aan je algemene deadlift techniek en je vraagt ook veel grip. 8jes en 5jes maken ook je basiskracht beter en groter.Piek een keer in de 6 weken om te kijken of je sterker bent geworden.

http://www.youtube.com/watch?v=NoVPcpHzEB8&feature=channel_page

Moet een speedbench voorstellen maar is volgens mij lang niet explosief genoeg . Was mijn eerste benchtraining met bands . Was 70 kg met blauwe (lange) bands . 4 keer moeten rondwikkelen .Misschien iets teveel gewicht ?

met minibands behoor je zo'n 40~60% van je 1rm te kunnen pakken.

volgens mij zit je daar wel aardig aan, het gaat er ook om of je het gevoel hebt dat je met bands traint ( max blauwe band op top is dacht ik iets van +60 kilo?)
:thumbs:

http://www.youtube.com/watch?v=NoVPcpHzEB8&feature=channel_page

Moet een speedbench voorstellen maar is volgens mij lang niet explosief genoeg . Was mijn eerste benchtraining met bands . Was 70 kg met blauwe (lange) bands . 4 keer moeten rondwikkelen .Misschien iets teveel gewicht ?

die blauwe bands (van ironwoody neem ik aan? de 'small bands') zijn ook te zwaar voor speedwerk... (bij jou bench max)

jij moet ongeveer zorgen voor 18kilo per kant aan op topspanning voor bands (volgens wsb richtlijnen)

ik zou erg oppassen met die te zware bands, je ellebogen + polsen kunnen daar wel eens flink pijnlijk door gaan worden... zelf merkte ik al als ik 4 weken achter elkaar met mini bands benchte dat ik steken in men ellebogen kreeg, en zere polsen. tate adviseert ook maar 3 weken achter 1 volgend te doen.. maar goed nu ga ik offtopic. wat ik wel nog wil zeggen is: kan je niet zorgen dat ze in 1 rechte lijn komen met je bb, dit moet gewoon ruk zijn. ding word continu naar achter getrokke

wat starter zegt...

wees gerust met die minis (paarse van ironwoody) is het "zwaar genoeg". Telkens de minis en elke week een kilo of 5 erbij (dit voor max 4 weken) en als de snelheid goed blijft natuurlijk. Beetje mee experimenteren. Alvast succes...

sterk man !

Fuking easy.. nice.

Idd, erg nice.. 150 moet je toch ook wel lukken?

Terug
Naar boven