XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Eens, heb een tijdje Texas Method gedaan, en was toen ook elke week 5x5x.
Dit is heavy maar werkte imo toen wel, maar je moet idd vroeg genoeg beginnen dat je het toch zeker 6 trainingen kan volhouden.

Als het nu al zwaar is, en het is je eerste week, dan ga je het niet lang lineair volhouden hé. Ik zou beginnen van 5x5x105 a 110 en er dan elke week 5kg bijdoen per week, naar 5x5x120, en vanaf dan per 2.5.

Ofwel vanaf 5x5x120 in de ene week er 6x6x120 vanmaken, de week erop met 5kg verhogen (in 5x5).

ik zal wel wat lager beginnen dan. maar ik zal het anders toch wel hebben volgehouden hoor.
ik zit aan 5000+ kcal per dag. en mijn instelling is kosten wat het kost de setjes halen. ugly or not.

maar het is verstandiger om lager te beginnen. want zo kan ik mijn houding niet eens goed houden. wrapless pr is ook maar 160, dus is 125 iets van 80%

wat is eigenlijk normaal gesproken het percentage waar mensen mee starten met 5 x 5?

maar ik moet sowieso een keer mijn ego opzij zetten :P genoeg gains de laatste jaar gehad. waarschijnlijk zit er nog meer in als je gewoon met 100% technische lifts traint?

Laatst bewerkt:
Sowieso Techniek>Gewicht.
(hoewel je techniek helemaal niet zo slecht was op 5x5).

je techniek is helemaal niet slecht vind ik, alleen zoals de meeste gasten hier al aangeven: dit ga je niet volhouden als je steeds 2,5 erbij gooit met 5x5. DÁN gaat je techniek er wel onder lijden, met alle gevolgen van dien natuurlijk.

Ow en doe iets om die heupen minder lui te maken . Je lift wel heel erg traag . Spanning opbouwen ook op die hams he !

Hoe? ik sta open om te leren

Njah , je moet leren explosiever te zijn . Neem daar een kg of 15-20 af en probeer rustig te zakken , je hams onder spanning te zetten en onderin moet je ahw als een veer 'openspringen' zeg maar .
Verder ook bepaalde assistance die kan helpen : kettlebell swings , pullthroughs , abductors , adductors ...

Njah , je moet leren explosiever te zijn . Neem daar een kg of 15-20 af en probeer rustig te zakken , je hams onder spanning te zetten en onderin moet je ahw als een veer 'openspringen' zeg maar .
Verder ook bepaalde assistance die kan helpen : kettlebell swings , pullthroughs , abductors , adductors ...

Misschien zeg ik nu iets wat niet klopt, maar is het niet beter om gewoon veeeel te Squaten in plaats van assistance te doen om (een gedeelte van) de Squat te verbeteren?

Ik vind dat je gelijk hebt mino zeker op dit niveau.

Een baby leer je ook niet lopen door hem te laten legcurlen.

Misschien zeg ik nu iets wat niet klopt, maar is het niet beter om gewoon veeeel te Squaten in plaats van assistance te doen om (een gedeelte van) de Squat te verbeteren?

dat suggereert hij ook nergens... :o

hij zegt assistance die kan helpen... niet dat je al je hoop en tijd in assistance moet gaan vestige

true.

Je insteek klopt, maar een compound lift spreekt meerdere spiergroepen aan. Als je in verhouding echt hele zwakke hams hebt, ga je dat niet oplossen door meer te squatten.

Je hebt verschillende soorten zwakheden.

Ik vind dat je gelijk hebt mino zeker op dit niveau.

Een baby leer je ook niet lopen door hem te laten legcurlen.

Noem je Mikeo nu gewoon een baby????!!!!!!!

Waarom zou je sws squatten, plers hebben daar baat bij, box squats ftw :)

Ik heb je post 6x gelezen, maar sorry ik snap er nog steeds niks van..

Gewoon boxsquats. Daar worden je hams sws een pak sterker van. En het idee achter de reguliere squat snap ik ook niet helemaal waarom je die nodig zou hebben met betrekking op onderdelen etc

Laatst bewerkt:
Heiligschennis!!!!!!!111111

Boxsquat<reguliere SQ.

Op de deadlift na, is er niks beters dan de squat.

Huh wtf?

Reguliere squat niet nuttig?
Nja, voor strongman misschien niet echt nee. Sterke deadlift + sterke overhead en je komt al een heel eind. Aangezien box squat een grotere deadlift en sterkere post. chain bouwt heeft ie msch wel gelijk.

Maar het blijft heiligschennis.

Terug
Naar boven