Falstyr
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 126kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
- rustiger zakken, je moet denken aan een veer die je rustig aanspant en dan in de opwaartse beweging exploderen.
Bron: http://www.deepsquatter.com/strength/archives/ls10.htmLouie Simmons zei:The reps must be very explosive. Lower the bar quickly, but under control. Lowering contributes to raising, or concentric, strength. Lowering a bar slowly will build muscle mass but not strength. Please, I beg you, stop reading bodybuilding magazines. They have contributed greatly to ruining strength training in the United States. After all, plyometrics is the energy gained by the body dropping and then responding to that dropping with reversal, or explosive, strength.
nee. is bij de squat en bench ook niet het geval dus waarom opeens wel bij olympic lifts? Het is altijd een rustig gecontroleerde neerwaartse fase om correcte spanning en stretch op te bouwen en explosief omhoog knallen.

Is het niet zo dat je juist meer explosie kan halen uit de prestretch wanneer je zo snel mogelijk zakt??
De vergelijking met een veer zegt hier niet zoveel. Een veer kan je even goed heel snel aanspannen en loslaten. Of zelfs aanspannen, even vasthouden, en dan pas loslaten.Een wetenschappelijke uitleg heb ik er niet voor, maar mijn trainers hebben mij dit altijd gezegd om rustig te zakken en explosief uit te stoten. Zoals een veer dat je aanspant en dan los laat.
Als je zo snel zakt dat het niet meer gecontroleerd is dan bouw je geen spanning op in de spieren en kan je geen gebruik maken van de stretch reflex, dat lijkt me volledig correct.En bij mij werkt dat wel, alhoewel ik ook regelmatig te wild zak.
Als ik wild zak verlies ik ook al veel spanning.
. Als je met lage snelheid op je trampoline terechtkomt zal je minder snel terug omhoog worden gestuurd dan wanneer je er met hoge snelheid op terechtkomt.Vergelijking veer:De vergelijking met een veer zegt hier niet zoveel. Een veer kan je even goed heel snel aanspannen en loslaten. Of zelfs aanspannen, even vasthouden, en dan pas loslaten.
Als je zo snel zakt dat het niet meer gecontroleerd is dan bouw je geen spanning op in de spieren en kan je geen gebruik maken van de stretch reflex, dat lijkt me volledig correct.
Maar als je deze spanning heel snel kan opbouwen, dan zal de stretch reflex ook groter zijn. Zoals een trampoline. Als je met lage snelheid op je trampoline terechtkomt zal je minder snel terug omhoog worden gestuurd dan wanneer je er met hoge snelheid op terechtkomt.
Vergelijking veer:
Energie in = energie uit
Zou best kunnen dat je bij iets rustiger zakken efficienter de energie kan opslaan dan bij sneller zakken. Deze energie langer vasthouden kan je trainen. Het dus best kan dat een beginner meer heeft aan sneller zakken puur omdat hij de energie niet lang genoeg kan vasthouden terwijl een beter getraind persoon de baat heeft van de efficientere veer.
(geustimation)
Je zou natuurlijk ook zelf kunnen nadenken.Ik geloof dat Scrawny Flying Fox een totaal van <200kg (wat toch septuple BW is) heeft. Dus ik ben toch geneigd Big Tom te geloven in deze discussie.

Je zou natuurlijk ook zelf kunnen nadenken.
Is maar een ideetje.