XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

heel sterk hoor Sanne! iets meer die kont naar achter en het komt helemaal goed. probeer ook niet te ver naar achter te lopen, ook zondag op de wedstrijd niet. 2 stapjes voeten in positie en staan! te ver lopen kost allen maar kracht, en zeker met bandjes is dit niet fijn.

jerk is prima; je gooit hem ver genoeg naar achteren in je schouders en zakt diep genoeg om direct in lockout te komen. Maar goed, ben zelf geen oly lifter dus voor dat gedeelte zou bijv. Tom misschien iets meer kunnen zeggen.

Ja als hij toevallig mee kijkt, Hassan was er wel bij maar weet niet of die er uberhaupt naar keek.

De vorige keer dipte ik nog wat dieper, maar me benen waren zo verrot van gister dat dat er niet in zat.

jerk ziet er goed uit, maar ik ben helemaaaaaaaaaal geen techniek expert haha

Mino you talking to me hmm, are you talking to me? Je squat nog geen 200 zonder wraps toch!

Ouwe rocky deed toen al bradford presses:D

100kg jerk, iemand techniek tips? ben nog niet flexibel genoeg om hem goed op me schouders te leggen waarbij ik hem nog stevig vast heb.

http://www.youtube.com/watch?v=6J_QtJbM07Y

Ziet er zeker niet slecht uit.

Misschien nog een paar kleine puntjes:
- rustiger zakken, je moet denken aan een veer die je rustig aanspant en dan in de opwaartse beweging exploderen.
- je mag ook iets minder diep zakken. Een cm of 15 is normaal meer dan genoeg.
- Je voet die je naar voor doet in de split zou nog wat verder naar voor mogen. Nu komt je knie te ver naar voren, in principe zou je scheenbeen maximaal loodrecht morgen staan.

Het zijn maar een paar kleine zaakjes hoor en hopelijk heb je er iets aan.

- rustiger zakken, je moet denken aan een veer die je rustig aanspant en dan in de opwaartse beweging exploderen.
- Je voet die je naar voor doet in de split zou nog wat verder naar voor mogen. Nu komt je knie te ver naar voren, in principe zou je scheenbeen maximaal loodrecht morgen staan.

Is het niet zo dat je juist meer explosie kan halen uit de prestretch wanneer je zo snel mogelijk zakt??

+1 dit deed ik dan ook fout, zakte snel

Bedankt voor de tips, zal er volgende keer aan werken.

Is het niet zo dat je juist meer explosie kan halen uit de prestretch wanneer je zo snel mogelijk zakt??

nee. is bij de squat en bench ook niet het geval dus waarom opeens wel bij olympic lifts? Het is altijd een rustig gecontroleerde neerwaartse fase om correcte spanning en stretch op te bouwen en explosief omhoog knallen.

Terug
Naar boven