MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Hmm heb de afgelopen weken wat zitten experimenteren, en deze stand bevalt me tot nu toe het beste. Ik heb lange tijd iets breder gestaan, maar dan kwamen mijn knieën erg gemakkelijk naar binnen. Is nu nog, maar minder.

Hmm heb de afgelopen weken wat zitten experimenteren, en deze stand bevalt me tot nu toe het beste. Ik heb lange tijd iets breder gestaan, maar dan kwamen mijn knieën erg gemakkelijk naar binnen. Is nu nog, maar minder.

Ja dan ben je misschien niet lenig genoeg in je kruis voor de brede stand.

omdat ie iedere x eerst met zijn kont iets omhoog komt voordat zijn bovenlichaam echt mee komt? ma vind het ook maar minimaal, krijg je als je zown zware set doet.

sterke squats zeker als dit je 1RM PR was!

Dit zie ik pas bij rep 5 gebeuren, en dan is t ook geen schande, als je op je max zit. Hoe meer je je reet naar achter gooit bij low bar squats, hoe meer je voorover gaat hangen, je maakt een hele andere beweging dan bij een high bar full squat. Dus ik zie hier geen zwakke core aan af eerlijk gezegd.

Lijkt mij eerder zwakke( minder sterke:)) quads.

Overall weakness gewoon.

Nee woopy ****ing netjes man, ziet er goed uit.

Beetje extra core werk zal sowieso geen kwaad kunnen :) Maar als je met oudere filmpjes vergelijkt (die ondertussen al niet meer op mijn youtube staan :p) zie ik toch al vooruitgang in techniek, vooral in het good morning gebeuren en de knieën die naar binnen komen. Het is nog niet perfect, maar het begint te beteren.

Of een bredere stand voordeel heeft zou ik ook wel graag weten.

Dit zie ik pas bij rep 5 gebeuren, en dan is t ook geen schande, als je op je max zit. Hoe meer je je reet naar achter gooit bij low bar squats, hoe meer je voorover gaat hangen, je maakt een hele andere beweging dan bij een high bar full squat. Dus ik zie hier geen zwakke core aan af eerlijk gezegd.

ik vond het ook wel meevallen hoor! maar ik snapte wel wat hij bedoelde met zou aan je core gaan werken, (tenminste dnek dat hij dat bedoelde) dus daar gaf ik een verklaring op. want zij ook al vind het ook maar minimaal dus helemaal niet erg.

---------- Toegevoegd om 11:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:33 ----------

Beetje extra core werk zal sowieso geen kwaad kunnen :) Maar als je met oudere filmpjes vergelijkt (die ondertussen al niet meer op mijn youtube staan :p) zie ik toch al vooruitgang in techniek, vooral in het good morning gebeuren en de knieën die naar binnen komen. Het is nog niet perfect, maar het begint te beteren.

als er vooruitgang is in techniek is het zoiezo goed! zeker als daar ook het gewicht gewoon geleidelijk aan omhoog gaat.

over je stand, bredere stand lijkt me niet aan te raden omdat je knieen al erg naar binnen komen en je zij zelf dat toen je bredere stand had dit nog meer was.

wat me wel opvalt is de stand van jou voeten tegen over hoe breed je gaat staan. ik heb altijd van hoe smaller ik sta hoe rechter mijn voeten staan, sta ik heel breed wijzen mijn voeten ook naar buiten, met me knieen mee dus,

maar bij jou heb ik het idee dat ze verder naar buiten staan dan eigenlijk ''hoort'' tussen aanhalings tekens want dit is voor ieder anders.

ik zou gewoon deze breedte van stand aanhouden maar even kijken hoe het is als je je voeten iets minder naar buiten laat wijzen ?

Dat lijkt me een meer natuurlijke beweging, een iets bredere stand, het lijkt wel of je gaat hurken. Ik ben geen expert hoor maar dat viel me op, is misschien ook de plaats van de camera.

bij een smallere stance leg je veel meer afstand af, van punt A tot punt B en dus meer contraction op de spier en dusmeer belasting/ minder gewicht kan je dan verplaatsen..tis nie verkeerd om af en toe met een smalle stance shit te doen..maar een bredere stance met de juiste spanning kan je meer gewicht verplaatsen

Beste squat stance is per persoon anders, dus er is geen 1 goede stance, net als deadlifts. Hoe woopy staat is gwn shoulderwidth en dat is gwn normaal. Breder staan gaat niet automatisch extra gains geven, vooral RAW. Als je een suit aan hebt of briefs, dan heb je veel meer support rond je heupen en dan is het wel een idee om breder te gaan staan.

Beste raw squatters IMO zijn oly lifters, en die staan ook vrij smal.

Smooth:cool:

Solid Squats, Woopy!
En ook nice DL uiteraard, Chrisie!

Wie is die spotter dan? Die met dat legermotiefje, volgens mij heeft hij wel grote armen.

Slingshot? Een soort van benchshirt effect?

Wie is die spotter dan? Die met dat legermotiefje, volgens mij heeft hij wel grote armen.

Geen idee, hij hangt er altijd rond maar niemand weet wie hij is.

Slingshot? Een soort van benchshirt effect?

Ja zo zou je het kunnen zien. Een Slingshot geeft je onderin als het ware een zetje mee waardoor je meer snelheid kunt maken en meer gewicht aankunt, ongeveer 10%. Daarmee heb je de mogelijkheid je bench zwaarder te doen dan normaal en dat is een goede prikkel voor je CZS. Ook je triceps moet hard werken met die extra kilo's omdat het effect van de slinghot bovenin het minst is. Verder 'leert' de slingshot je beter benchen door je ellebogen recht onder handen te zetten. Het is een leuke trainingstool en we verwachten er sterker mee te worden op de raw bench.

Terug
Naar boven