MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Sommige mensen kunnen beter geen deadlift advies geven. Kijk voor goed advies naar instructie filmpje van Rippetoe. Dat is vrij algemeen en voor een heleboel mensen een goede vorm om een deadlift uit te voeren. In de laatste paar pagina's worden een aantal onwaarheden verkondigd. En NEE ik ga er niet verder op in wat dat dan zou zijn....
Jammer dat een ervaren lifter hier niet verder op ingaat. Iedereen kan daar van leren, en daar heb je ook forums voor.

Dirk, over ervaren lifters gesproken, je weet dat Jitse ook 350+ lift he...

Toch niet helemaal waar dg. Ik heb eenmalig met (squat)suit conv gedeadlift en kreeg een enorme.boost en niet mijn kont overdreven laag.
Je hoeft ook niet op squatdiepte uit te komen, dat lukt helemaal niet :p Mijn ervaring met geared deadliften is heel beperkt, wat ik heb geleerd komt grotendeels weg bij mijn trainingsmaat Jaap Fahner, wat een zeer ervaren lifter met een zeer mooie techniek is. Ik deel graag deze kennis met andere forumleden.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 13:02 ----------

Dirk, over ervaren lifters gesproken, je weet dat Jitse ook 350+ lift he...
Daar ben ik zeker van op de hoogte.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 13:04 ----------

Ik gok dat het er ook mee te maken heeft dat een deadlift geen squat is
Wie heeft dat gezegd dan?

In theorie is het wel zo, hoe dieper je zit hoe meer het pak wordt opgerekt en hoe meer pop het geeft. Maar als je in die positie niet sterk bent zal je het niet merken.

Tweede filmpje is veel beter. Ziet er gewoon heel goed uit, behalve weer dat omhoog kijken waardoor je het onderin jezelf lastiger maakt.
Of je te ver van de stang staat is vrij onmogelijk om te zien uit deze hoek. Volgende keer eens van schuinvoor filmen.

Als je deze techniek aanhoudt en je liftoff versterkt (zonder daarbij toe te geven aan je techniek) kan je een hele mooie deadlift krijgen.

De stang ligt meer naar zn tenen toe dan naar zn schenen, denk ook niet dat wanneer hij begint met tillende stang tegen zn schenen aan komt. Hij blijft wel mooi zitten bij de start, dat dan weer wel.

De stang ligt meer naar zn tenen toe dan naar zn schenen, denk ook niet dat wanneer hij begint met tillende stang tegen zn schenen aan komt. Hij blijft wel mooi zitten bij de start, dat dan weer wel.

Als de druk op je tenen ligt, val je voorover en krijg je meestal een bolle rug of een extreem horizontale positie. Dat is hier niet het geval.

[/COLOR]
[/COLOR]Jij hebt toch een topic geopend dat je opzoek was naar een deadliftsuit. Als je bijj de liftoff bijna je benen gestrekt houdt haal je veel minder uit de gear. Je moet je aan de stang in je pak trekken.

We hebben het hier niet over liften in pak, en er zit ook wel iets tussen benen gestrekt en <90 graden.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 13:21 ----------

Als de druk op je tenen ligt, val je voorover en krijg je meestal een bolle rug of een extreem horizontale positie. Dat is hier niet het geval.

Nee NÉT niet, ik verwachtte eigenlijk van wel, de druk ligt duidelijk voorin.

Ik lift zowat altijd gewoon vanuit me hielen.

Lange poten korter bovenlichaam, komen je knieen gewoon stuk naar voren

Gewicht lijkt wat licht waardoor je wat lomp gaat trekken?

en waarom steeds dat rollen?

waarom moeten zoveel mensen toch zo gek met hun hoofd doen

Sommige mensen kunnen beter geen deadlift advies geven. Kijk voor goed advies naar instructie filmpje van Rippetoe. Dat is vrij algemeen en voor een heleboel mensen een goede vorm om een deadlift uit te voeren. In de laatste paar pagina's worden een aantal onwaarheden verkondigd. En NEE ik ga er niet verder op in wat dat dan zou zijn....

Ik heb liever dat je hier wel verder op ingaat want wij zijn hier om te leren, apekop!

Terug
Naar boven