MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Die deadlifts zien er goed uit, maar heb je wel het gevoel dat je het gewicht op deze manier makkelijk van de grond kan krijgen?.

Dit gewicht nog wel, maar hier hing ook niet veel aan, ben benieuwd hoe het gaat verlopen als ik komende week hoog gewicht pak.

Dit gewicht nog wel, maar hier hing ook niet veel aan, ben benieuwd hoe het gaat verlopen als ik komende week hoog gewicht pak.

In eerste instantie zal het zwaarder aanvoelen omdat je lichaam ook moet wennen aan de nieuwe form. Je zult ook het gevoel hebben onderin zwakker te zijn maar op langere termijn ga je er sterker mee zijn. Hoe hoger je heupen hoe makkelijker je liftoff, maar hoe lastiger je lockout. Maakt geen k*t uit als je wilt gaan hitchen als een strongman, maar als je een mooie deadlift wilt trekken kan je beter je heupen laag houden.

In eerste instantie zal het zwaarder aanvoelen omdat je lichaam ook moet wennen aan de nieuwe form. Je zult ook het gevoel hebben onderin zwakker te zijn maar op langere termijn ga je er sterker mee zijn. Hoe hoger je heupen hoe makkelijker je liftoff, maar hoe lastiger je lockout. Maakt geen k*t uit als je wilt gaan hitchen als een strongman, maar als je een mooie deadlift wilt trekken kan je beter je heupen laag houden.

Alsnog verschilt het per lichaam. Sommige komen wel beter uit met hogere heupen bovenin. Anderen weer niet...

Thanks man, we zullen zien hoever ik het ga schoppen! ^^

Hele nette squats Mike!

@DL's, nette lifts maar zou ze iets verder locken.

Je bent aan het overdrijven met die kont laag te zetten, nu probeer je 'm te squatten, maar het is een deadlift.

Hoe lager je jouw kont kan houden bij de liftoff hoe rechterop je rug al is. Een goede deadlift trap je uit je benen.

@ Alexv ik denk dat jouw tenen nog wat te ver naar buiten wijzen voor de breedte van jouw stance. Bij een deadlift moet je als het ware ook iets naar achter gaan zitten.

@ Mike, nette squats man!

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.832
Sommige mensen kunnen beter geen deadlift advies geven. Kijk voor goed advies naar instructie filmpje van Rippetoe. Dat is vrij algemeen en voor een heleboel mensen een goede vorm om een deadlift uit te voeren. In de laatste paar pagina's worden een aantal onwaarheden verkondigd. En NEE ik ga er niet verder op in wat dat dan zou zijn....

Heb geprobeerd een beetje jullie adviezen op te volgen, dit is wat het is geworden: (ben minder wijd gaan staan, geen T&G, schoenen uit en lager beginnen, al is dat laatste niet erg goed gegaan naar mijn mening...)

http://www.youtube.com/watch?v=HCIdfp9gDsg

Dichter bij de stang gaan staan, die hoek waaruit je benen moeten komen is lastig tillen =<90 graden. Dus ik zou dichterbij de stang gaan staan, kont beetje hoger. Dan heb je meer macht (onderin). Je staat nu wat op je tenen heb ik t idee. Je tilt niet echt in het lood.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 11:45 ----------

Niks op aan te merken, techniek is perfect.
??

Sommige mensen kunnen beter geen deadlift advies geven. Kijk voor goed advies naar instructie filmpje van Rippetoe. Dat is vrij algemeen en voor een heleboel mensen een goede vorm om een deadlift uit te voeren. In de laatste paar pagina's worden een aantal onwaarheden verkondigd. En NEE ik ga er niet verder op in wat dat dan zou zijn....

Waarom zou je daar niet op ingaan ? Je hebt toch recht op je eigen mening en ben ik eigenlijk benieuwd wat volgens jou de onwaarheden zijn.

In mijn ogen was je startpositie in het eerste filmpje beter dan in het tweede filmpje.
Maar heeft ook met persoonlijke voorkeur, hefboomverhoudingen etc te maken.

Dichter bij de stang gaan staan, die hoek waaruit je benen moeten komen is lastig tillen =<90 graden. Dus ik zou dichterbij de stang gaan staan, kont beetje hoger. Dan heb je meer macht (onderin). Je staat nu wat op je tenen heb ik t idee. Je tilt niet echt in het lood.

??
Hehe, eerst moest hij wel lager met zijn kont, nu terug hoger :p
Maar idd, als zijn kont hoger is, kan de stang dichter tegen de schenen liggen, en moeten zijn knieën minder buigen. Ik vond zijn eerste filmpje een mooiere deadlift.

Tweede filmpje is veel beter. Ziet er gewoon heel goed uit, behalve weer dat omhoog kijken waardoor je het onderin jezelf lastiger maakt.
Of je te ver van de stang staat is vrij onmogelijk om te zien uit deze hoek. Volgende keer eens van schuinvoor filmen.

Als je deze techniek aanhoudt en je liftoff versterkt (zonder daarbij toe te geven aan je techniek) kan je een hele mooie deadlift krijgen.

Jij hebt toch een topic geopend dat je opzoek was naar een deadliftsuit. Als je bijj de liftoff bijna je benen gestrekt houdt haal je veel minder uit de gear. Je moet je aan de stang in je pak trekken.

??
imo leek het perfect maar nu ik jouw tips zo lees ben ik het met je eens lijkt idd of hij voornamelijk druk zet op zn tenen ipv zijn hakken.

[/COLOR]
[/COLOR]Jij hebt toch een topic geopend dat je opzoek was naar een deadliftsuit. Als je bijj de liftoff bijna je benen gestrekt houdt haal je veel minder uit de gear. Je moet je aan de stang in je pak trekken.

Toch niet helemaal waar dg. Ik heb eenmalig met (squat)suit conv gedeadlift en kreeg een enorme.boost en niet mijn kont overdreven laag.

Terug
Naar boven