Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

I beg to differ. Hij leunt zeer ver naar achteren. En ja ik weet dat dit de "powerlift"-way is, maar je moet het niet gaan overdrijven he. Velen die hier een pr komen tonen van hun strikt press tonen een incline press. Het is gewoon geweten dat dit te wijten is aan een een beperkte mobiliteit in de schouders, eventueel gepaard met een core die het gewicht nog niet aankan.

Maar omdat men hier enkel maar elkaars lul mag afzuigen, vooral als men tot een bepaald groepje behoort, mag een outsider niks zeggen.

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

Kraam jij op je ander board ook zo veel onzin uit? Wat was het nu al veel? www.sexytranseksueel.nl"?

mooi dat je er werkelijk geen verstand van hebt en zomaar iets van anderen overneemt zonder dat je weet of hij gelijk heeft en nog terwijl je niet eens weet wat hij bedoeld.

als hij beperkte mobiliteit in zijn schouders had zoals jij beweerd (knap overigens dat jij dat kan zien op zo'n filmpje) dan zou hij als hij bovenin is alsnog naar achteren moeten leunen omdat hij anders het gewicht voor zich verliest. dit is niet het geval.

:popcorn:

Goed topic haha

als hij nou gewoon na zijn press ff als een aap in zijn rack had gehangen.

Als je überhaupt t verschil niet kent tussen strongman en powerliften moet je gewoon echt uit deze sectie wegblijven, zeker als je dan ook nog eens mensen gaat lopen beledigen. Je loopt ongeveer bij elke sterke lift irrelevant commentaar te leveren. Het is niet dat iedereen hier post voor een techniekcheck ofzo, dit soort gasten zitten echt niet op jouw "adviezen" te wachten.

Hé tymboo ik zou je graag even willen bedanken!

:coffeepc:
Ik begrijp dat je bezorgd bent yasmine om Mohammed's ruggengraat, maar dat is gwn sterk. En dat naar achter buigen maakt het nog geen incline Bench Press. En het is niet dat Elliot zegt dat dat met slechte schoulder mobility te maken heeft, dat het effectief zo is. Je kan niet aan zo een filmpje zijn of hij een slechte schoudermobiliteit heeft.

Beter niet alles geloven wat die elliot zegt, is beetje een vage gast.

Als je überhaupt t verschil niet kent tussen strongman en powerliften moet je gewoon echt uit deze sectie wegblijven, zeker als je dan ook nog eens mensen gaat lopen beledigen. Je loopt ongeveer bij elke sterke lift irrelevant commentaar te leveren. Het is niet dat iedereen hier post voor een techniekcheck ofzo, dit soort gasten zitten echt niet op jouw "adviezen" te wachten.

Ik heb me inderdaad van term vergist. Oh mijn God Tymboo kunt gij mij ooit vergeven?

Nogmaals, het was geen advies, het was een vaststelling. Tevens ben je nog maar eens uit je nek aan het lullen. Ik ga niet zo maar op iedere sterke lift irrelevant commentaar gaan geven.

@yasmine:

Wat wil je nu precies bereiken? Je geeft ons aller vriend Mo kritiek dat het te zwaar is.
Mag ik dan zonder heel vervelend over te komen jou wijzen op je catback deadlifts? Wat is daar dan je mening over? Moeten wij dan allemaal zeggen dat je te zwaar traint? Ik vind ze namelijk om eerlijk te zijn verschrikkelijk lelijk, maar dan ook echt zo lelijk dat ik me afvraag waarom je die filmpjes die je kijkt niet toepast op jezelf.

edit: neem ook camera-angles in acht. Beoordeel NOOIT een lift van de achterkant. En wees nooit tevreden met je eigen techniek als je alleen front-views maakt.

Gebrek aan schoudermobiliteit is misschien wel een puntje, maar dat kan je anders brengen dan door te zeggen dat het op een bankje na een incline bench is en dus gewoon met andere woorden een k*tlift.
Daarbij is je kritiek ook nog eens niet constructief, gezien je er geen tips voor verbetering van schoudermobiliteit bij geeft.
Ga nu alsjeblieft niet beginnen over dislocations, want die kent onderhand m'n konijn nog wel zonder dat ze ooit heeft getraind.
Telkens die calimero houding aannemen heeft ook echt geen zin. Het feit dat iemand zwakker is maakt heus niet uit om kritiek te geven, maar het moet wel een beetje zinnig zijn.

Daarbij hoop ik dat je m'n post goed leest en inziet dat dit geen uitnodiging tot een discussie is, maar meer een slotakkoord in de vorm van een niet al te harde "diss".

No hard feelings verder, maar deze sectie is een sectie vol vrienden die elkaar vrijwel allemaal in real life kennen. Getuige maar weer de Flex Cup afgelopen week waar Sterkste mannen, powerlifters, maar ook de bodybuilders etc allemaal gewoon met elkaar chillden. We zijn geen blaffende honden of hongerige haaien, maar gewoon vrienden met dezelfde passie en je bent een beetje irritant aan het doen in dit topic.

:coffeepc:
Ik begrijp dat je bezorgd bent yasmine om Mohammed's ruggengraat, maar dat is gwn sterk. En dat naar achter buigen maakt het nog geen incline Bench Press. En het is niet dat Elliot zegt dat dat met slechte schoulder mobilit y te maken heeft, dat het effectief zo is. Je kan niet aan zo een filmpje zijn of hij een slechte schoudermobiliteit heeft.

Beter niet alles geloven wat die elliot zegt, is beetje een vage gast.

Ik zei toch dat het sterk was?
En inderdaad, het is niet omdat je wat naar achteren buigt dat het een incline bench wordt. Ik schreef:
"Ik zie een zeer sterke man, met een beperkte mobiliteit in de schouders waardoor die ver naar achteren moet leunen. Dit maakt het bijna een incline bench press zonder bench, waar je onderste ruggenwervels niet blij mee zijn."

En waarom is Elliott een vage gast? Kerel weer meer over het menselijk lichaam dan alle members van dbb samen, in het kwadraat, en is sterker dan 95 procent van de powerlifters hier. Dus zijn raad is volgens mij iets correcter dan de broscience die hier soms heerst. Het is niet omdat je een gewicht toch kan tillen in een strongman event dat het ook goed is he.

Je bedoeling is wel goed. :)
Maar ja er is bij krachtsport zoveel dingen die op het eerste zicht risicovol en gevaarlijk lijken. Mohammed zijn rug kan dat vast wel aan, en je hoeft geen zorgen te maken.

@yasmine:

Wat wil je nu precies bereiken? Je geeft ons aller vriend Mo kritiek dat het te zwaar is.
Mag ik dan zonder heel vervelend over te komen jou wijzen op je catback deadlifts? Wat is daar dan je mening over? Moeten wij dan allemaal zeggen dat je te zwaar traint? Ik vind ze namelijk om eerlijk te zijn verschrikkelijk lelijk, maar dan ook echt zo lelijk dat ik me afvraag waarom je die filmpjes die je kijkt niet toepast op jezelf.

edit: neem ook camera-angles in acht. Beoordeel NOOIT een lift van de achterkant. En wees nooit tevreden met je eigen techniek als je alleen front-views maakt.

Gebrek aan schoudermobiliteit is misschien wel een puntje, maar dat kan je anders brengen dan door te zeggen dat het op een bankje na een incline bench is en dus gewoon met andere woorden een k*tlift.
Daarbij is je kritiek ook nog eens niet constructief, gezien je er geen tips voor verbetering van schoudermobiliteit bij geeft.
Ga nu alsjeblieft niet beginnen over dislocations, want die kent onderhand m'n konijn nog wel zonder dat ze ooit heeft getraind.
Telkens die calimero houding aannemen heeft ook echt geen zin. Het feit dat iemand zwakker is maakt heus niet uit om kritiek te geven, maar het moet wel een beetje zinnig zijn.

Daarbij hoop ik dat je m'n post goed leest en inziet dat dit geen uitnodiging tot een discussie is, maar meer een slotakkoord in de vorm van een niet al te harde "diss".

No hard feelings verder, maar deze sectie is een sectie vol vrienden die elkaar vrijwel allemaal in real life kennen. Getuige maar weer de Flex Cup afgelopen week waar Sterkste mannen, powerlifters, maar ook de bodybuilders etc allemaal gewoon met elkaar chillden. We zijn geen blaffende honden of hongerige haaien, maar gewoon vrienden met dezelfde passie en je bent een beetje irritant aan het doen in dit topic.

Beste Edinne, ik verwelkom alle kritiek op mijn uitvoeringen. Ik ga niet lopen janken zoals sommigen hier doen. Kijk, in het verleden zag ik iemand hier heel zwaar deadliften en de rug werd heel bol; Ik dacht: die is iets te enthousiast voor zijn eigen goed". Ik stuurde die een pm met de vraag of die daar geen schrik heeft zijn rug te vernken. Ik had daar helemaal niet de bedoeling om die kerel te zeggen dat zijn deadlift op geen reet trok. En dat ervoer de man ook niet zo. Hij zei me dat dit enkel voor een pr is en dat hij dit tot een minimim tracht te beperken". Dus toen ik reageerde op de ohp van Mohamed, was dat niet om die kerel te gaan dissen want wie ben ik met mijn stats (ja inderdaad, dat weet ik best). Ik dacht dat er een opmerking of antwoord zou komen waar ik dan weer iets kon uit leren. Iets in de zin van: "ja maar als je een stevige riem aanhebt, en...", weet ik veel.
Nogmaals, ik zei niet dat het een incline bench werd, maar "bijna". Ik wist niet dat dit betekende dat ik iemand voor h**renzoon of iets dergelijk uitschold. Beetje relativeren he jongens. Ik blijf het herhalen. Wat Mohamed doet is zeer sterk, dat ontken ik helemaal niet. Dat het een k*tlift is, zeg ik helemaal niet. Omdat ik zelf enorme rugproblemen gehad heb dacht ik onmiddellijk aan diens wervels toen ik hem naar achteren zag leunen. En ja, ik weet dat dit in strongman zo wat de norm is. Dit omdat men tot het uiterste wil gaan, en dat kan ik enkel maar bewonderen. Maar men moet ook beseffen dat het lichaam liefst zo lang mogelijk mee gaat dus is het mss geen slecht idee toch te proberen de rug wat rechter te houden en het hoofd naar achteren te brengen zodat de bar kan passeren.

Het is zeker NIET mijn bedoeling om iedereen hier de kast op te jagen. I'm a lover not a fighter. Maar ik werd inderdaad een beetje kribbig toen mijn "lichte" vaststelling" zo overdreven hard werd onthaald.

Ik zei dat het geen uitnodiging tot discussie was...

hahaha d8 dat het een troll was, maar shit is real. Bedankt voor de zorg ik doe mijn best om heel voorzichtig te zijn!

Wat een leuk topic is dit geworden, steeds meer mensen worden nieuwsgierig naar dit gedeelte van het forum.

Jij was diegene die yasmine naar hier had verwezen? Of vergis ik mij :o

Om ontopic te blijven. Mijn (stiffed legged)deadlift van enkele dagen terug

http://www.youtube.com/watch?v=sauy4b31u4o

Haha shit, zou best kunnen ja. Een tijdje geleden was ik nog zijn allergrootste held hier op dbb omdat ik 'm wel eens wat tips had gegeven in z'n log. Totdat ik wat dingen zei die 'm waarschijnlijk niet aanstonden.

Ot, je heupen schieten hard omhoog. Wees wat geduldiger voor liftoff. Zoek de juiste spanning op lats en onderrug voordat je de halter lostrekt en hou je borst hoog. Oefenen met wat lichter gewicht.

Haha shit, zou best kunnen ja. Een tijdje geleden was ik nog zijn allergrootste held hier op dbb omdat ik 'm wel eens wat tips had gegeven in z'n log. Totdat ik wat dingen zei die 'm waarschijnlijk niet aanstonden.

Ot, je heupen schieten hard omhoog. Wees wat geduldiger voor liftoff. Zoek de juiste spanning op lats en onderrug voordat je de halter lostrekt en hou je borst hoog. Oefenen met wat lichter gewicht.

Ag Tymboo, wat ben je laag gevallen.

Terug
Naar boven