Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Nette bench mickyj.
Een 5-je met 140 is goed bruut.
Niet cutten maar nog meer erop gooien binnenkort :)

bedankt meaantje

op de kop wat denk je zelf

Ja sorry het is erg sterk. Maar had je serieuze reacties of tips verwacht op een filmpje van een machine in de powerlifting sectie ? Zijn er waarschijnlijk niet veel die je na doen hoor, daar niet van.

ok top, zou ook niet weten waar ik het anders moet plaatsen, bedankt voor je compliment in ieder geval

Of een bench filmpje maken 7x200, dat zal ze leren;)

thanks allemaal (Y) lijkt inderdaad op een scheet haha

DBB I need your help! Ik ben een beetje radeloos over m'n deadlift. Wat ik zelf denk te zien/heb aan te merken: Onderrug is bijna recht/recht, vanaf daar zieke bolling. In de startpositie zitten m'n schouders voor de bar en ik denk dat ik te laag zit met m'n heupen. Op hoge gewichten heb ik wel altijd dat m'n onderrug en bovenrug zo staan. Heeft iemand tips over hoe ik met een recht rug kan gaan deadliften? Misschien wat assistance die goed overdraagt, of gewoon meer deadliften (speedsets)? Ik weet dat het bij m'n schouders best wat mag bollen maar ik persoonlijk dat hoe het er nu uitziet niet goed is. Hier het filmpje en bij voorbaat dank!

http://www.youtube.com/watch?v=wrVUbWxpERw&list=UUYfEEdFL63z6WcnKsXT81hg

Edit: Op hetzelfde yt kanaal staat ook nog een filmpje van 1x200 van een tijdje terug. Daar is het eigenlijk precies hetzelfde geval.

Laatst bewerkt:
Je zet geen spanning op je rug.

En je hangt helemaal over de halter heen. Meer naar achteren hangen en je rug op spanning zetten. Probeer de flex uit de halter te trekken wanneer je spanning zet, dan ga je pas trekken

volgens mij zijn juist je benen het zwakke punt.. Want je heupen schieten omhoog en vervolgens met je dan je rug bollen om het gewicht nog steeds op te kunnen krijgen. Door je rug te bollen kan je namelijk hoger met je heupen beginnen en dat is minder benen en meer rug. Dus dan zou ik eerder deficit deadlifts doen

goed focussen op borst "er goed in". Borst omhoog proberen te houden.

Dit heeft niks met zwaktes te maken, gewoon een kwestie van techniek niet beheersen. Probeer eens zonder je heupen naar beneden doen je rug horizontaal recht te houden en zo te gaan liften. Eventueel van een hogere hoogte en dan de hoogte afbouwen.
Je kan ook oefenen je rug recht te houden door heel traag te zakken met je rug in die neutrale positie.

Dankje allemaal. Hier kan ik wat mee! Je hebt gelijk dat m'n techniek op hoge gewichten slecht is Eddine. Wat je aanraadt zijn dus eigenlijk stiff legged deadlifts met het gewicht op een verhoging als ik het goed begrijp? Focus op de negatieve beweging ga ik ook maar proberen!

Het stomme is dat ik denk dat ik met een compleet rechte rug het gewicht van het filmpje nog niet eens van de grond zou kunnen krijgen. Maar misschien is dat ook meer iets mentaals.

Gaat niet om stiff legged, maar probeer gewoon eens te tillen met een rechte rug en dan een juiste heuppositie gaan vinden. Zoals ik het hier zie heeft het niks met hoog gewicht te maken maar is het met 60 of 70kg ook al zo.

Terug
Naar boven