MuscleMeat

Filmpje van mijn computer PROBLEEM met fan ??

• Topic Starter Topic Starter
Zojuist opnieuw kast open gemaakt. wat bleek. er zit nog een kleine ventilator die naar beneden is gericht. Er zat op elk blad een hoop stof. Hoorde toen niets meer.
Dus hoop dat dit het echt is :D

klote zooi zelfs die lijkt het niet te zijn. er was nog wel een stekkertje vlakbij de aan/uit knop wat er schuin op zat, heb die recht gezet hoop dat dit het is.

vreemde is namelijk dat ik het enkel heb als de pc een halve dag niet gedraaid heeft.

had het filmpje nog op computerforum gezet. daar denkt iemand dat het de voeding is.
een cheap crap ding dus :(

lol, had ervoor eigenlijk niet naar het filmpje gekeken, heb dus net gekeken.
Open je kast, zet je computer aan een probeer te horen vanwaar het komt. Het kan de voeding zijn maar dit is alsof er iets uit de computer wordt gezaagd.
Welk merk voeding is het?

Aopen model no: z400 -08Fc

output 350W - (400W peak)

aopen zijn in principe deftige voedingen.
Zie je echt niets als je de case opendoet of hoor je niet juist vanwaar het komt?

nee het is echt heel lastig te lokaliseren :S

Overigens als ik nu de pc afsluit en weer aanzet hoor ik niets. Enkels als ik minimaal voor een paar uur de computer afsluit en dan weer opstart.

Als ik de computer opstart maak ik eerst de kast al open, maar ik slaag er niet in om exact uit te vinden waar het vandaan komt.

Ik ga nu eerst die ventilatortjes maar een voor een tegenhouden, al hoorde ik dat je de cpu fan niet mag tegenhouden. maar welke van de 4 dat is weet ik niet :o

2736-5.png - 125467
dat groot zwart ding is de cpu fan en die liefst niet tegenhouden.
Maar hoe ga je die tegenhouden? En die van je voeding zou ik ook niet tegenhouden want dat kan ook best warm worden, hoeveel fans heb je? Kun je geen film maken van je pc als de pc open is?

dit is erg moeilijk zo via de forum op te lossen, je moet er echt naast zitten wil je de probleem achter halen kan van alles zijn

Ik heb de grootste fan die er in zit tegengehouden voor een paar seconden en toen kreeg ik het geluid niet.

2ni4mdw.jpg - 125486

die rechtse dus

de linkse is toch groter dan de rechtse? Je hebt die met de witte sticker tegengehouden?
De rechtse is de processorfan. Dit zou verklaren dat je het geluid pas hoort als de pc een tijdje heeft aangestaan omdat de fan dan harder gaat blazen tegen de warmte.
Als die kapot is kun je hem vervangen maar ik zou nr de pc boer gaan want alleen vervangen als je geen kennis van zaken hebt kan je nog meer kosten als je alles kapot maakt.
Als het de linkse is (op de foto) dan kan je dat gemakkelijk vervangen door een andere.

Linkse is groter en heb de linkse tegengehouden.

Het geluid hoor ik overigens enkel bij het opstarten als de pc bijvoorbeeld heel de nacht heeft uitgestaan.

Maar ik denk dat ik idd maar even langs ga. Ten slotte is de pc nog maar een goede maand oud.

de linkse kan je proberen zelf te vervangen hoor, zijn gewoon 4 schroefjes er uit, een andere ventilator kopen en er weer insteken + de voeding van die ventilator ff losdoen (is een zogenaamde molex stekker (google even))

Als het de linkse is, trek zijn stekker los (die zijn soms moeilijk uit te halen, beetje power gebruiken). als het je processorkoeling is die dat geluid maakt, en je moet hem vervangen, zou ik voor zalman gaan. Het eerste ding wat ik in me pc heb veranderd is de koeler, ik had een handleiding bij gekregen die duidelijk stap voor stap alles beschreef. Voordat je een processorkoeling gaat kopen, moet je kijken wat voor een socket je hebt. staat op een papier of eventuele bijgeleverde dozen.

hm vandaag opnieuw die linkse tegengehouden, maar kreeg wel hetzelfde geluid het is nu toch weer zo'n andere.. aaargh ! van de week toch langs.

Klinkt misschien dom, maar probeer eens in veilige modus op te starten... als het dan minder ratelt ligt het denk ik aan de hoeveelheid programma's die hij opstart? misschien iets te maken met dat dvd gebeuren... op internet zie ik veel reacties met 'Stop er eens meer RAM in, ratelen moet minder erg worden'

Ja het zijn nu 2 mogelijkheden ik heb de fan onder de hard schijf (heel kleintje) tegengehouden en toen hoorde ik absoluut niets meer.

Nu heb ik in bij mn systeemeisen gekeken, staat er maar 1gb ddr corsair in terwijl ik 2 had gezegd.

damnit

Haha genakt. Ga snel terug naar de winkel pik, voordat ze je niet meer kenne :P

Terug
Naar boven