AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

het blijft een remake :(

een dezer van plan om te thin red line te zien van terence malick, al goeie zaken over gehoord.

en wat een trailer ook :eek:

iemand die hem gezien heeft?

Ja heb hem gezien
zo'n 7 jaar geleden, toen ik 11jaar was.

mooie oorlogsfilm, maar geen vernieuwende elementen. gewoon een sterk verhaal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[imdb]http://www.imdb.com/title/tt0443706/[/imdb]

Zodiac, film over de bijna mythische Zodiac killer die eind jaren 60 en begin jaren 70 toesloeg in het westen van de USA. Indringend beeld van de zoektocht naar dader door een geobsedeerde cartoonist (Jake Gyllenhaal), een aan lager wal rakende journalist (Robert Downey Jr.) en een politie inspecteur (Mark Rufalo). Film speelt zich af over meerdere jaren, naar het einde toe wordt het misschien wat langdradig maar wel een goede weergave hoe secuur die Zodiac killer te werk is gegaan.

In 1972 is Dirty Harry met Clint Eastwood als los gebaseerd op deze gebeurtenissen en ook in andere films komen referenties voor naar de Zodiac Killer.

8,5/10

Hier ben ik dus ook naartoe geweest, zonder enige voorkennis van de "legende". Als neutrale kijker: zwak, zwakker zwakst. Het hele verhaal wordt na het eerst uur voortgeborduurd op een of andere dronken idioot, waarna uiteindelijk iedereen gaat gissen naar de werkelijke identiteit van Zodiac. En zo verschrikkelijk langdradig, ongelofelijk. Ik heb echt een andere film dan imdb.com gezien of ik kan dit soort films gewoon niet waarderen. Na het eerste uur kon het verhaal me totaal niet meer boeien en hing er een vervelend sfeertje om de film heen. En wat een zwak, zwak einde. Bah.

3,5/10

Neem 1 deel enemy of the state plus 1 deel the net met 1 deel Bruce Willis en je krijgt:

10m.jpg

De nieuwe Diehard. En ik vond hem goed. Geen personages uit andere films, geen irritante verhaallijntjes die niks met de film van doen hebben (zoals in vorige delen) maar gewoon een shitload aan actie, avontuur en een gewond rondrennende Bruce. Actiefilm om verder niet te veel bij na te denken, doet dus wat ie moet doen en daarom krijgt ie een 7,5 van me.

En een 5,5 voor Evan almighty,

10m.jpg

deel 2 in deze franchise (vorige was bruce almighty) zelfde regisseur, zelfde God (freeman) maar een minder verhaal. Evan, gespeeld door Steve Carell, die de hoofdrol speelt krijgt de boodschap door van Freeman dat ie een ark moet bouwen, zonder dat hij uitgelegd krijgt waarom. En langzaam aan veranderd Evan in Moses inclusief baard en heel veel haar. Jim Carrey was absoluut veel grappiger dan Carell, en het verhaal kent een paar grappige momenten maar is over het algemeen te dun om te kunnen waarderen.

10m.jpg

En free jimmy gezien, een animatiefilm, combineer free willy met train spotting, vervang de orka voor een olifant en je komt behoorlijk in de buurt. Een produktie die uit scandinavie komt, de hoofdrolspelers hebben daar een eigen tv serie en hebben nu dus ook een film. Dr zitten een aantal hele leuke scenes in en de personages zijn om te smullen maar uiteindelijk vond ik hem toch een beetje tegenvallen, er had meer ingezeten als ze hun best hadden gedaan. Niettemin best vermakelijk dus een 6,5 voor free jimmy

10m.jpg

smoking aces, tegenvaller. zoveel redelijk grote namen in een film, maar het resultaat is een film waar ik geen binding mee kon maken, over het algemeen interesseerde het me geen reet wie er nu weer overhoop werd geschoten, en dat is toch wel de hoofdmoot van de film: wie schiet wie nu weer ineens dood. Het lijkt wel alsof ze ideeen voor 3 films in 1 film hebben willen proppen met de hoop dat hij dan 3 keer zo goed zou worden maar helaas is het net andersom: een 5. En alicia key die haar acteerdebuut maakt in deze film zou ik willen aanraden het lekker bij zingen te houden, geen 1 moment geloofde ik dat zij iets te zoeken had in deze film.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.087
For ****s sake, 6 filmreviews geschreven en allemaal weg door een log out :mad::mad::mad:

maybe later...

leuke actiefilm met - onnodige - komische elementen vb toen de autobots schuilden zodat die kerel z'n ouders ze niet konden zien, de nerdige voorstelling in de klas, z'n ma die dronken was, ...

grafisch eyecandy vb toen een c130 granaten begon te schieten op scorponok, de battles, ...

qua verhaal ubercliché & flinterdun natuurlijk

ah leuk voor op hddvd/br
7.5/10

• #3.089
Let me guess; transformers?

Transformers;

Echt gruwelijk, nog beter dan verwacht. Grafisch echt een topper, en doet je echt weer denken aan die tijd dat je vroeger met het speelgoed bezig was. En de tekenfilm keer op keer checkte. Vooral Megan Foxx was echt super om te zien, zooo lekker he.

Na het einde klapte de volle zaal, heb ik zelf nog niet meegemaakt :)

9/10.

Transformers

Ok mijn verwachtingen van de film: Dit wordt de zoveelste crappy verfilming van 1 van mijn favorite tekenfilms, maar laten we hopen dat het beter is.

De film zelf: helaas nog slechter dan ik had verwacht. Pfff, wat een load of crap. Waarom? In mijn geheugen was Transformers een spannende actieserie, geen ****ing belaberde comedy met hier en daar wat strakke special effects. Kijk, super vette special effects waren 5 jaar geleden genoeg om een grote k*t film toch nog kijkenswaardig te maken, maar nu niet meer. Ja het zit er allemaal tof uit, maar niets wat we nog niet gezien hebben.

Verder bestaat de film uit een groepje 2e rangs B-acteurs die aan de hand van slechte grappen en veel US Army promotie materiaal 2,5 uur proberen vol te maken. Hier en daar nog wat goedkoop sentiment voor de tere zieltjes.

****ing Bumble Bee was veranderd in een GAYformer, Optimus Prime een zeik wijf en Megatron? Zag hij er niet zo uit?:

megatron5.gif

Naja misschien is hij later nog veranderd ofzo, maar ik herkende hem iig niet. Starscream ook niet, en zijn schelle stem was ook weg.

Het was natuurlijk te verwachten, maar stiekem hoopte ik toch dat het deze keer beter zou zijn. Helaas niet.

Mager 6je.

7122930.3.jpg

Reign Over Me

Adem Sandler is nou niet bepaald een acteur waar ik graag films van zie. Maar deze film toch op aanrader gekeken. En ik moet zeggen, hij was totaal niet beneden verwachting. Ok mijn verwachtingen waren niet echt hoog, maar dit ws toch een erg mooie film. Goede film met op de juiste momenten drama en op de juiste momenten een lach. Aanradertje, 8-/10

Elf_poster.jpg

Elf

Beetje standaart hollywood comedy filmpje, maar toch net wat beter. Hier en daar wel wat leuke grappen. Helaas richting het einde weer erg cliché wat het allemaal wat te lief maakt. Voor de liefhebbers van Will Ferrel humor wel geschikt. 6,5/10

BlackCat-WhiteCat.jpg

Black Cat, White Cat

Enorm sfeervolle Servische comedy film met veel oog voor detail. Een kijkje in de grappige wereld van een zooitje Zigeuners. Vooral de gangster Dadan werkt op de lachspieren met zijn onvermoeibare zuip en snuif gedrag en voorliefde voor foute house. 7,5/10

Laatst bewerkt:
Oceans 13

gewoon weer een lekkere luchtige stoere Vegas film met een sterrencrew waar je u tegen kunt zeggen.
Ik vind het het beste deel en het album is zeker de moeite waard om ook nog te downloaden als je van die vegas achtige muziek houdt

7.9/10

Iemand die nog titels kent in genre saving private ryan band of brothers?
of iig iets wat de gruwelijkheden van oorlog goed in beeld brengt

Platoon!

Verder:
The Deer Hunter, Hotel Rwanda, Sometimes in April, Apocalypse Now etc. etc.

Smokin Aces.

Viel erg tegen. Had er stukken meer van verwacht. Het leek meer op een goedkope overdreven b-film. Verhaal was ook absurd.
6/10

Die hard 4.0

Leuke actiefilm. Actie begint vrijwel meteen, en blijft ook wel een goed tempo houden in de hele film. Niet realistisch, maar dat hoef je ook niet te verwachten van zo'n film.
7,5/10

Harry Potter ( de nieuwe, weet ik veel hoe die heet )

Verloren tijd, ik vond er geen zak aan. Langdradig verhaal, erg weinig actie of spannende momenten.

4/10

• #3.100
Vanavond twee meesterwerkjes van the Coen brothers op tv!

O Brother, Where Art Thou? Canvas 20:50
Komedie uit Amerika (2000)
Met George Clooney, John Turturro, Tim Blake Nelson e.a
IMDB: 7.8

Fargo RTL7 22:30
Misdaad uit Amerika (1996)
Met William H. Macy, Steve Buscemi, Peter Stormare e.a
IMDB: 8.2

Vooral de laatste is een van mijn favoriete films;

Contrasten spelen een grote rol in het meesterwerk van de broertjes Coen. Zo staat de vertederende kneuterigheid van Fargo en haar inwoners haaks op het getoonde geweld, kleurt het witte sneeuwlandschap steeds roder van de bloedspatten en vormen de financiële motieven van twee sullige huurmoordenaars een groot verschil met de levensmotto’s van de hoogzwangere agente Margie die zich afvraagt waarom mensen zulke wreedheden begaan “voor dat kleine beetje geld.” [/IContrasten spelen een grote rol in het meesterwerk van de broertjes Coen. Zo staat de vertederende kneuterigheid van Fargo en haar inwoners haaks op het getoonde geweld, kleurt het witte sneeuwlandschap steeds roder van de bloedspatten en vormen de financiële motieven van twee sullige huurmoordenaars een groot verschil met de levensmotto’s van de hoogzwangere agente Margie die zich afvraagt waarom mensen zulke wreedheden begaan “voor dat kleine beetje geld.”

[filmtotaal.nl]

Terug
Naar boven