MuscleMeat

Sticky Boeken Kritiek & Review Topic

Ik heb vooral sympathie voor Jordan omdat de PC gemeenschap hem uitkotst(e). Jordan opereert in ieder geval wel op een hoger niveau dan Dr. Phil/Tony Robbins-achtige figuren. :o Dat zou ik nooit lezen, maar naar de ideeën van Peterson was ik wel benieuwd.

Op Wiki staat er een aardige opsomming van voor- en tegenstanders: Reception 12 RFL

(zijn ietwat vreemde eetgewoontes hebben vooral te maken met z'n dochter)

Ik gun het de lezer dat hij of zij in de meeste gevallen de illusie krijgt voorgeschoteld dat er heel veel te veranderen is aan zijn of haar leven waarmee zo'n individu wellicht fijner kan slapen.
In de praktijk betekent het helaas vaak het tegenovergestelde voor hetzelfde individu. Misschien dat 1 op de 10 van die boekjes enigszins betrouwbare info bevatten. Er is of lijkt steeds meer honger naar het maximale uit jezelf te halen en te willen veranderen tot de beste versie van jezelf, maar waarom zou je jezelf willen of moeten veranderen. Als je vaak denkt dat je stilstaat moet je iets aan die gedachte doen in plaats van gehoor geven aan het gevoel dat je je nog meer moet ontwikkelen. Meeste mensen voelen te veel, onderdrukken onvoldoende en spiegelen zichzelf te veel aan het ideaalbeeld dat ze van zichzelf hebben gevormd.

Alweer gênant dat je in de introductie moet lezen dat er in al die jaren geen poging is gedaan tot een volledige studie over de SA. Zo zijn er wel meer zaken onderbelicht. Wat is dat toch met historici? :thinking:

Tot nu toe alleen wat biografieën gelezen van voetballers(Zlatan, Drenthe & Memphis) maar ik wil toch wel graag wat andere boeken proberen. Nu heb ik de alchemist en de rijkste man van babylon besteld dus daar ga ik binnenkort aan beginnen en zo lijken me de boeken van van Basten en van Gaal me ook wel iets. Hebben jullie nog aanraders?

Tot nu toe alleen wat biografieën gelezen van voetballers(Zlatan, Drenthe & Memphis) maar ik wil toch wel graag wat andere boeken proberen. Nu heb ik de alchemist en de rijkste man van babylon besteld dus daar ga ik binnenkort aan beginnen en zo lijken me de boeken van van Basten en van Gaal me ook wel iets. Hebben jullie nog aanraders?
Boeken van Yuval Noah Harari.

Wat hebben jullie nog gelezen de laatste tijd?

lukt me maar weinig om boeken nog helemaal uit te lezen de laatste tijd :(

Het laatste boek dat ik las was The First Soldier.

1613852261355.png

👌

Wat hebben jullie nog gelezen de laatste tijd?
Ik heb echt een boekenverslaving gekregen, ik vind die boeken voor je ontwikkeling leuk maar soms vind ik het allemaal iets te zweverig. Zo'n biografieën van Pirlo of een van Gaal of van Basten lees ik zo in een paar dagen uit, heerlijk. Een heel leuk boek is Daily Stoic, iedere dag 1 bladzijde lezen met een bepaalde quote met daaronder de uitleg ervan, zitten goede dingen tussen.

1617919263064.png

De roman is geschreven in 1838. Deze uitvoering heb ik geërfd van wijlen Opa. Die hem klaarblijkelijk kocht, of in zijn bezit had, sinds 1951.

Bijlagen

• De Leeuw van Vlaanderen.jpg
    De Leeuw van Vlaanderen.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 219
20210415_141419.jpg

Ik heb echt een boekenverslaving gekregen, ik vind die boeken voor je ontwikkeling leuk maar soms vind ik het allemaal iets te zweverig. Zo'n biografieën van Pirlo of een van Gaal of van Basten lees ik zo in een paar dagen uit, heerlijk. Een heel leuk boek is Daily Stoic, iedere dag 1 bladzijde lezen met een bepaalde quote met daaronder de uitleg ervan, zitten goede dingen tussen.

Ik heb het andere boek van Ryan Holiday (ego is the enemy) en moet zeggen dat ik dit boek vrij snel weer neergelegd heb. In principe is de informatie die erin staat leerzaam, maar toch ben ik uit verveling andere boeken gaan lezen. Ook al wil ik juist graag zijn boeken gaan lezen omdat het stoïcisme mij erg aantrekt. Wellicht dat ik Daily Stoic nog een kans ga geven.

Zodra ik wat meer bekend ben met stoïcisme zal ik ook boeken zoals meditations willen gaan lezen.

Ik schaam me enigszins dat dit boek al veel te lang op mijn verlanglijst stond.

81Fg26oXEGL (1) (1).jpg

Ik ben vooral benieuwd naar huzarenstukjes zoals we die ook bij soldaten van andere mogendheden zagen.

20231110_174720.jpg

20231110_174729.jpg

Terug
Naar boven