Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Gridiron Gang 7/10

Vond het een onderhoudende film, mooi geacteerd door the Rock en kwam zeer realistisch over. Is dan ook een waargebeurd verhaal. Soms wel wat geërgerd aan de stoerdoenerij van de thugs maar dat zal dan wel zo zijn. Was een aangrijpend verhaal waarin duidelijk wordt dat Rock ook wel geschikt is voor andere rolletjes dan Rambo-achtige action figures.
Had ie trouwens al bewezen in Be Cool. X-Zibit deed het ook goed. Een aanrader dus voor een relaxed filmavondje zonder al te veel te moeten denken. Chick geschikt.

Zeker goede rol van the rock! Dikke 8 van mij! :thumbs:

Voor 5 euro heb ik de dvd van de originele "All quiet on the Western front" kunnen kopen.

Erg moeilijk om deze film een cijfer te geven. Als je bedenkt dat hij uit 1930 komt is het een 10/10 waard. Erg gewaagd en interessant om in het interbellum zo'n film uit te brengen. Ik heb gelezen dat deze film niet zo lang na de stomme film uit kwam en dat er daarom nogal houterig geacteerd wordt. Zolang je je beseft dat de film al meer dan 75 jaar oud is, vormt dit echter geen probleem.

Dit is voor mij een van de beste oorlogsfilms ooit, niet alleen vanwege de oriniginaliteit, maar ook vanwege de vele spraakmakende scenes.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.105
Voor 5 euro heb ik de dvd van de originele "All quiet on the Western front" kunnen kopen.

Erg moeilijk om deze film een cijfer te geven. Als je bedenkt dat hij uit 1930 komt is het een 10/10 waard. Erg gewaagd en interessant om in het interbellum zo'n film uit te brengen. Ik heb gelezen dat deze film niet zo lang na de stomme film uit kwam en dat er daarom nogal houterig geacteerd wordt. Zolang je je beseft dat de film al meer dan 75 jaar oud is, vormt dit echter geen probleem.

Dit is voor mij een van de beste oorlogsfilms ooit, niet alleen vanwege de oriniginaliteit, maar ook vanwege de vele spraakmakende scenes.

ZoutZak zei:
owja en ook nog " All Quiet on the Western Front (1930) " bekeken, nadat mn ouders het boek hadden geprezen
mooie film voor die tijd, met een sterke boodschap! eveneens 8/10

B00079FGTO.02.LZZZZZZZ.jpg

All Quiet on the Western Front

#195 op de imdb 250

Deze film moet je gewoonweg zien,

ongeloofelijk dat in 1930 zo'n juweel gemaakt werd :cry:

Is inderdaad een bijzondere film!

ik ga vanavond naar die hard 4

heb em vanavond gezien. goede actie toch wel. op aantal punten hadden ze het wel wat realistischer mogen houden vooral met die straaljager.
kidnapping van die dochter had wat spannender gemogen ook. Toch wel redelijk geboeit gebleven ondanks magere plot.
geef em wel een 8 uit 10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Shooter

Prima actiefilm. Ik ben totaal niet van de actiefilms, maar deze kon me toch redelijk boeien. Verhaal is nogal doorsnee, maar wel aantal leuke scenes. Als je van actie houdt is het zeker de moeite waard, zelf ben ik niet zo van die shit. 6.5

poster_zodiac1.jpg

Zodiac

Toffe film. Misschien tikkeltje langdradig, maar zeker de moeite waard. Af en toe behoorlijk spannend, en geen enkel moment saai. Vond het begin erg veelbelovend, helaas kon hij het niet helemaal waar maken voor mij. 7+

The Lookout

Zekers goed film. Ik houdt wel van dit soort films, niet te lang, hele tijd boeiend, lekker afwisselend. Aanrader! 8

Fargo RTL7 22:30
Misdaad uit Amerika (1996)
Met William H. Macy, Steve Buscemi, Peter Stormare e.a
IMDB: 8.2

Vooral de laatste is een van mijn favoriete films;

[/IContrasten spelen een grote rol in het meesterwerk van de broertjes Coen. Zo staat de vertederende kneuterigheid van Fargo en haar inwoners haaks op het getoonde geweld, kleurt het witte sneeuwlandschap steeds roder van de bloedspatten en vormen de financiële motieven van twee sullige huurmoordenaars een groot verschil met de levensmotto’s van de hoogzwangere agente Margie die zich afvraagt waarom mensen zulke wreedheden begaan “voor dat kleine beetje geld.” [/i]

[filmtotaal.nl]

Idd, ook 1 van mn favorieten. Hondsbrutale film en blijft toch subtiel.

De relatie met de hoofdrolspeler William H. Macy en zijn schoonpa die hem niet mag is meesterlijk uitgewerkt imo. Ook grappig dat het hoofdpersonage eigenlijk helemaal niet als een slecht persoon afgeschilderd wordt, maar gewoon een labiele ****up die door een gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef en mensenkennis 2 complete psycho's inhuurt om zijn vrouw effe te kidnappen. Dat hij zich van geen kwaad bewust is terwijl hij ongewild zijn echtgenote, schoonpa en nog enkele andere mensen de dood injaagt. Monster denial :roflol:

Laatst bewerkt:
Gister The Fountain gezien met Hugh Jackman en Rachel Weisz. Wat een tegenvaller. Hele mooie beelden maar daar houdt het verder mee op. Verhaal gaat eigenlijk nergens over. Dan verwacht je verder nog wat filosofische vragen over de zin van het leven etc. Maar zelfs dat zit er niet in. Het is gewoon een bijeengeraapt zooitje mooie shots dat pretendeert interessant te zijn door zo vaag mogelijk te blijven.

5,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.113

The Business

Geslaagde Britse gangsterfilm die speelt onder de zuid Spaanse zon. Niet geheel in een standaard rise-and-fall plot gegoten gelukkig. Aantal scarface verwijzingen doen het altijd goed.

Zeer vermakelijk; 7.5/10

Carandiru (2003)

Carandiru, film over het gevangenisleven in Sao Paulo, Brazilie. Eerste deel van de film gaat vooral over de persoonlijke belevenissen van enkele personen in die gevangenis. Een keiharde wereld waar een mensenleven niks waard is. Het laatste deel zoomt in op het bloedbad dat plaatsvond in 1992 bij een gevangenisopstand. Een keihard en overbodig ingrijpen door de militaire politie.

Hector Babenco levert weer een prima film af.

8,5/10

Dirty Harry

Geweldige film, met een aantal fantatische quotes.
Verder heb ik geen enkel moment gemerkt dat ik naar een alweer 36 jaar oude film keek.

Clint Eastwoord acteert ook erg goed.

8,5/10

credits_grimm_love.jpg

Grimm Love!
Van de week gezien. Gaat over die kannibaal uit Duitsland. Ik ben een liefhebber van ziekelijke, gruwlijke films en ik heb er al heel wat gezien, maar hier kreeg zelfs ik het benauwd van :D Heerlijk

Sublime

De dag nadat hij veertig is geworden gaat huisvader George Grieves naar het Mt Abbadon ziekenhuis voor een routineoperatie. Als hij ontwaakt uit zijn verdoving, blijkt dat de operatie wat vervelende complicaties heeft opgeleverd. Om hiervan te herstellen verhuist George naar een kamer op de zevende verdieping, vlak bij een gedeelte waar een verbouwing gaande is. Op die zevende verdieping gebeuren zaken die George de stuipen op het lijf jagen, terwijl de zware medicinatie ook al niet verhelderend werkt. Of is er misschien iets heel anders aan de hand?

Waarschuwing!! Huur deze film niet !!
Wat een drama en dan niet in de goede zin van het woord. Er zit nauwelijks verhaal in. Dat beetje verhaal dat erin zit wordt zeer matig gebracht. De film krijgt als stempel horror, ik heb er echter geen horror elementen in kunnen ontdekken. Wat een waardeloos stukje cinema ! Van mij krijgt deze film 2/10.

Op imdb krijgt hij nog 5.2/10, meestal zijn zulke films 1x kijken nog wel waard als je niets anders hebt. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Transformers:
Die stem van Optimus Prime is voor mij alleen al genoeg reden om deze een 10 te geven. Combineer dat met de geweldige graphics en je komt op een 12 uit. Ik vond die flauwe n*ger-en-oudjes-humor best vermakelijk. Gewoon zitten en actie kijken, beetje 300 achtig. Ondanks dat ik op de derde rij van beneden zat heb ik genoten. Ik kon de actiescenes goed volgen overigens. In tegenstelling tot sommige mensen hier volgens mij. 8,5/10 - Ik had liever een ander einde gezien trouwens.

Hills Have Eyes 2:
Ja.. darmen, bloed, afgehakte benen etc. etc. Voor de rest stelt het eigenlijk niet zo veel voor. Wel weer een geile verkrachtingsscene waar een of andere idiote Tsjernobyl freak een lekkere mokka-chickvan achteren neemt. Alles bij elkaar opgeteld: 3/10.

The Business

Geslaagde Britse gangsterfilm die speelt onder de zuid Spaanse zon. Niet geheel in een standaard rise-and-fall plot gegoten gelukkig. Aantal scarface verwijzingen doen het altijd goed.

Zeer vermakelijk; 7.5/10

The business gekeken op aanrader van Zoutzak. Idd een prima film. Hier en daar wel wat puntjes waardoor hij af en toe niet helemaal 'true' overkwam. Ik vond de narrator een beetje overdreven klinken, zeker gezien de gast die het was (zag er beetje doofus uit). Naja, toch coole film, voor mij een 7.

Stirb Langsam 4.0: Jetzt im Kino, mit Bruno William!

Van het weekend nog even naar de bios voor wat oude school pistolen en helicopter actie met de goede oude Bruce. Actiefilms vervelen me meestal erg snel, maar toch kon deze film mijn aandacht goed vast houden. Misschien kwam het omdat ik erg lage verwachtingen had, of misschien is Bruce wel gewoon écht cool. Ik vond het iig een toffe film. Jammer dat Bruce deze keer niet geintroduceerd werd met een 'massive hangover', zeurend om wat asperine, zoals we van hem gewend zijn. Maar verder was het gewoon weer the same old shit; elke 10 minuten werd hij manker, bebloeder, met meer schaafwonden en een slechter humeur, gepaard met strakkere one-liners. Heerlijk hahaha. Een 7

Akeelah and the Bee

Aardige drama film over een meisje wat mee gaat doen aan een spellings wedstrijd. Beetje overdreven sentimenteel hier en daar, en de altijd verstandige oude n*ger rol van Laurence Fishburne trekt me ook niet helemaal. Toch vond ik het wel ok allemaal, er zat zelfs een 'montage' in! Een 6.5

Terug
Naar boven