XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The caller: psychologische thriller/lichte horror

Lage budget film die toch erg spannend is mede door het originele verhaal. Er gebeurd niet super veel, toch vind ik het een film die erg spannend is en waar je echt ingezogen wordt. Aanrader als je zin hebt in een goed spannende film, maar niet in een vieze horror. 8/10

Paranormal activity 3: horror

Hou erg van dit genre en vond de vorige delen wel leuk. Maar deze film is echt oersaai, van mij hadden ze het eerste uur wel weg kunnen laten, echt een aanfluiting IMO. 3/10

Ben op zoek naar een film, hij is een jaar of 5 oud, maar kan me het verhaal niet meer herinneren :o
Er komt een rus in voor, vrij bekende acteur, kerel staat vol met tattoo's van onder andere kruisbeelden enzo... Maffia-related dacht ik.

Edit: nvm zocht Eastern Promises uit 2007.

Laatst bewerkt:
idd, maar dat is toch geen rus? das toch viggo mortensen en vincent cassel?

Eastern Promises inderdaad. Vrij goeie film voor de rustige kijker. Michael Bay liefhebbers zullen na 5 minuten zich vervelen.

Ik dacht dat je het over de origine van de acteur had, niet over de rol, sorry....lekker film wel en erg mooi viool soundtrack

Heeft er hier echt nog niemand Hugo gezien? Schijnt de best geslaagde 3D film te zijn tot nu toe, en hij is bovendien geregisseerd door topregisseur Scorsese, dus zoiezo een must eig om hem te zien. Hier draaien ze hem jammer genoeg in 1 van de kleinste zalen, maar wil hem toch zeker zien.

Edit: ze draaien hem zelfs al niet meer bij ons, echt zo'n k*tbioscoop hier.

Laatst bewerkt:
Killer Elite:

Oude stijl actiefilm met Jason Statham. Normaal vind ik zijn films meer van hetzelfde, dus hier had ik ook niet echt hoge verwachtingen van. Maar deze film was toch onverwachts een knallertje. Op veel momenten heeft de trailer téveel laten zien, verraadde de film al een beetje. Toch blijft de film op veel momenten onvoorspelbaar en dat mag ik wel.

Ook een extreem goede bijrol van Dominic Purcell(prison break). Deze rol maakte de film net effe iets beter. Goed om die man steeds in meer films te zien spelen.

Ook een groot pluspunt is dat de film zich in 1980/1981 afspeelt. Daarbij is ook de mode en zijn de auto's erop aangepast. Heerlijk om Oude BMW's, Golfjes1 en Porsches te zien scheuren.

7/10

Laatst bewerkt:
Drive gezien, een goede film maar wat een bende psychopaten bij elkaar in die film zeg. Het einde van de film is ook wat gehaast in elkaar geflanst, Drive had ook bij 2 uur lengte nog wel boeiend gebleven.

8/10.

Ik ergerde me dood aan het slappe tempo van de film, zat gewoon geen vaart in, had jij dat niet?

Real Steel

Niet zo'n goede verwachtingen, ik dacht dat het voornamelijk om de special effects ging. De film
viel reuze mee, ik vond de film echt goed!

7,5/10

Gisteravond Catch.44 .. Duurde te lang, vond hem ook te veel op Pulp Fiction lijken, wel vermakelijk.. 6,5/10

Four Lions

Ik heb helemaal stuk gelegen om deze droge kloten film, wat een humor.
Heerlijk!

8/10!

Heb misschien wel 10+ jaar geleden eens een film gezien, volgens mij frans, waarin een jongen speelde die constant tranende ogen had/huilen moest, volgens mij was hij opzoek naar iemand gedurende film. Kom dit iemand bekend voor?

Onlangs nog Melancholia gezien 7/10

En The Ides of March 7.5/10

Captain america: 6/10. Vond het echt een typische hollywood film gemaakt voor kinderen.

The Debt, op zich wel een film die het aanzien waard is maar ik vraag me af of het trendy geworden is om het einde van een film maar af te raffelen of slordiger in elkaar te zetten dan de rest van de film. Het lijkt er tegenwoordig op alsof regisseurs opeens door krijgen dat het aantal draaidagen op is en dat ze dan het einde er maar snel aan breien.

7/10.

Ironclad
Over wat er gebeurde na het tekenen van de Magna Carta door koning Jan. Klein groepje moet stand houden totdat de Fransen komen. Lekker voorspelbaar verhaal dus, ergens is nog een romance ingevoegd, maar wel echt zo bloederig als de hoes aangeeft.
De actie is dan ook het enige pluspunt.
4/10

Girl with the dragon tattoo:

Amerikaanse(Hollywood) versie van het boek Milennium en remake van de Zweedse versie(2009). Iedereen loopt maar te blaten dat het een "English-language adaptation of swedish novel" is, maar in mijn ogen is het gewoon een remake.

Vergeleken met de zweedse versie zitten er niet zo gek veel verschillen in. Het is gewoon de Zweedse versie maar dan Engels gesproken. Waarom überhaupt een remake is gemaakt is mij de vraag, het gaat maar om één ding, geld verdienen.
2009 versie(Zweedse) heeft 13 miljoen gekost.
2011 versie(Amerikaanse) heeft ruim 90 miljoen gekost. Waar al dat geld naartoe is gegaan is mij de vraag, want het ziet er niet uit alsof het 90 miljoen heeft gekost...

Genoeg mierenneukerij, het is geen slechte film. Film kijkt wel lekker snel weg voor 2½ uur durende film.

Je krijgt gaandeweg zoveel informatie op je bord dat je even niet meer weet waar je bent en wie nou wie is. Het helpt dan ook niet dat je een ultraslim personage hebt waar je naar bent aan het kijken. Zo zit je op een gegeven moment naar een scene te kijken van 5 à 10 minuten lang waarin ze clues zijn aan het volgen en zodoende de puzzel in mekaar proberen te zetten. Echter bij het personage van Lisbeth snap je er geen klote van omdat alles veel te snel gaat en er niks wordt uitgelegd wat er in haar hoofd omgaat. Misschien helpt het als ik de film een 2de keer kijk, maar dat komt wel een andere keer.
Zo ook een minpunt is als de zaak is opgelost, komt een scene van 1 minuut en klaar is kees, meteen door met de film. Ik had een grootse scene verwacht, maar die viel dus behoorlijk tegen.

De 8.2 op imdb vind ik dan veels te hoog. Ik denk de enige reden waarom hij daar zo hoog staat is door de verkrachtingsscene. Maar die was van hetzelfde niveau als de Zweedse versie. Op imdb worden de laatste tijd sowieso achterlijk hoge punten gegeven.
Binnen het genre zijn er veel betere films te kijken(Se7en).

7/10 maximaal voor mij

Nee klopt. Echt gaar. Toch 1 van de leukere comedies.

hamklaada.jpg

http://thepiratebay.org/torrent/696....Kumar.Christmas.2011.720p.BluRay.x264-SPARKS

Sorry late reactie.

Maar eehm ben ik nu illigaal bezig met die nieuwe SOPA regels :O
#criminal status

Terug
Naar boven