MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

despicable me 2

Eergisteren Jack Reacher gezien. Is perfect wat je ervan kunt verwachten. Niet teveel diepgang (de goeie jongens zijn 100% goed en de slechteriken zijn 100% evil), best leuk verhaal en goed tempo. Ideaal als je ervoor in de mood bent! 7/10

• Like
Waarderingen: mat
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte voor Tom Cruise in die film. Ik heb die film met een 3/10 beoordeelt.

Zo net The Last Stand gezien en vond het tegenvallen maar dit lag niet aan Arnold Schwarzenegger. Ik vond hem overtuigend acteren en nergens storend op enkele scenes na. Het eerste uur is saai: Schwarzenegger kwam weinig in beeld en veel racen waar ik totaal niks mee heb. Daarna begint m.i. de actie, heeft wel een beetje een A-team gehalte... en komt Arnold Schwarzenegger vaak in beeld. Kijk, dat is wat ik graag wil zien, Arnold en actie!

Misschien heb ik me te veel laten leiden door de recensies (en de trailer), die de film bestempelen met veel actie en dat Arnold niet kon acteren..., maar vond het eerder de omgedraaide wereld. Weinig echte actie en Arnold kan het gewoon.

Wat mij betreft heeft Arnold Schwarzenegger en Johnny Knoxville de film gered en zou het niet hoger willen waarderen dan een 6. Dat is voor een Arnold Schwarzenegger film niet goed en teleurstellend, maar nogmaals, dat ligt niet aan hem. Zelfs Forest Whitaker vind ik normaal altijd wel goed, maar ditmaal niet echt... hij kan beter.
Ik was echt heel benieuwd naar deze film.. en krijg je zoiets voorgeschoteld..

Tegenvaller. Cijfer: 6 max. :(

Morgen ga ik mijn traantjes weg werken want ga nu slapen. ;);)

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik dan dat je die film verkeerd beoordeeld. Er zijn tig actie films die zo zijn... die hard etc. Die scoor je waars ook hoger dan een 5.

De originele Die Hard wel ja maar McClane is daar ook een ander soort one man army dan de snel te vergeten Mike Banning. Olympus has Fallen is niet meer dan een slap aftreksel van Die Hard.

A Good day to Die Hard daarentegen is vergelijkbaar met Olympus has Fallen qua niveau. Hoop actie maar alleen actie maakt het nog niet tot een goede film.

De originele Die Hard wel ja maar McClane is daar ook een ander soort one man army dan de snel te vergeten Mike Banning. Olympus has Fallen is niet meer dan een slap aftreksel van Die Hard.

A Good day to Die Hard daarentegen is vergelijkbaar met Olympus has Fallen qua niveau. Hoop actie maar alleen actie maakt het nog niet tot een goede film.

A Good Day To Die Hard was inderdaad teleurstellend.

Olympus has Fallen was wel erg ongeloofwaardig. 1 rambo die alles neer knalt en ook nog eens president en zoon red. En als klap op de vuurpijl heel USA van een nucleaire ramp. En dan een "handshake" als waardering.

De Koreaanse strategie en acties kon ik nog wel van genieten in het begin. Redelijk overtuigend. Maar van dat Amerikaanse patriottisme kreeg ik aan het eind wel kots neigingen. Je moet het dus ook puur als een rambo of die hard film zien. 6/10.

Olympus has Fallen was wel erg ongeloofwaardig. 1 rambo die alles neer knalt en ook nog eens president en zoon red. En als klap op de vuurpijl heel USA van een nucleaire ramp. En dan een "handshake" als waardering.

De Koreaanse strategie en acties kon ik nog wel van genieten in het begin. Redelijk overtuigend. Maar van dat Amerikaanse patriottisme kreeg ik aan het eind wel kots neigingen. Je moet het dus ook puur als een rambo of die hard film zien. 6/10.

First Blood is een meesterwerk in vergelijking met het broddelwerk Olympus has Fallen.

Die Hard
Rambo
Terminator

Dat zijn actieklassiekers. Natuurlijk ook ongeloofwaardig maar dat boeit niet bij een actiefilm. Alleen is bij Olympus has Fallen teveel de nadruk gelegd op een serieuze ondertoon. Echt zo'n patriottisch misbaksel, scoort natuurlijk wel bij de Amerikanen zelf.

Ik wil zooooo graag Verschrikkelijke ikke kijken !

En schaam me er niet voor :D

First Blood is een meesterwerk in vergelijking met het broddelwerk Olympus has Fallen.

Die Hard
Rambo
Terminator

Dat zijn actieklassiekers. Natuurlijk ook ongeloofwaardig maar dat boeit niet bij een actiefilm. Alleen is bij Olympus has Fallen teveel de nadruk gelegd op een serieuze ondertoon. Echt zo'n patriottisch misbaksel, scoort natuurlijk wel bij de Amerikanen zelf.

Moet zeggen dat ik me nog wel redelijk vermaakt heb met die film. Verre van bijzonder natuurlijk, maar keek op zich wel lekker weg.

Die drie die jij noemde.. blijven eeuwig goed. Zou eigenlijk verplicht moeten worden om die films te checken, gewoon verplichten op school.

Bij een vak als CKV of zo.

Gisteren eerste 2 uur van Zero Dark Thirty gekeken. Was wel benieuwd om hem te checken na wat Oscar-hype. Helaas beetje teleurgesteld. De film weet me niet echt te 'pakken'. Kan misschien ook aan mij liggen; dat ik niet volledig in de mood was voor dit soort film. Ook de klassieke kritiek dat het hoofdpersonnage te weinig is uitgewerkt ("waarom wilt zij OBL zo graag pakken"?) is wel terecht.

Gisteravond de triller Arlington Road gezien, met Jeff Bridges en Tim Robbins.

Verhaal: 'Michael Faraday is een professor aan een universiteit. Zijn vrouw, FBI-agente, is een tijdje geleden om het leven gekomen bij een foute anti-terrorisme actie. Sindsdien is Michael geobsedeerd door terroristische groeperingen. Als hij nieuwe buren krijgt, lijken ze in het begin erg vriendelijk. Langzaam begint Michael echter te vermoeden dat er iets niet helemaal pluis is met de buurman, en begint in z'n verleden te graven.'

De film blijft spannend tot het einde, en het einde was verrassend. Wel goed opletten als je de film bekijkt want er gebeurd van alles.
Heb de film inmiddels een paar x gezien, dus kende het einde al.

Cijfer: -8

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven