Scent of a woman: Aardige film over een jongen die als baantje voor een weekend moet 'passen' op een blinde Al Pacino. Het is best een leuk verhaal, maar niet super spannend allemaal. De film wordt gered door de rol van Pacino. Hij lijkt echt blind (zonnebril is meestal af), en het karakter van de blinde is soms hilarisch. Je twijfelt of je nou medelijden met hem moet hebben, of dat het gewoon een eikel is. 7+
Catch me if you can: Over Frank Abingale jr. die op zijn 19e al voor miljoenen fraude had gepleegd. Het verhaal is een beetje overdreven van de werkelijkheid, maar het is zeker een leuke film. Wat diCaprio als Abingale uithaalt is af en toe erg grappig, en ook de rol van Hanks als de agent die hem achterna zit is best goed. 7/10
Platoon Goede oorlogsfilm met veel bekende gezichten. Laat zien dat de Amerikanen in een oorlog ook niet allemaal helden zijn. Ik had laatst Full metal jacket gezien, en die vond ik toch een stuk beter. Toch wel een 7+, en de moeite waard om te kijken.
A clockwork organge Zal vast behoorlijk controversieel zijn geweest, en het thema ligt er ook dik boven op. Is inmiddels wel 40 jaar oud. Nog steeds het kijken waard, maar geen echte topfilm voor deze tijd. Wel leuk als je eens iets anders wilt kijken. 7/10
Bronson: Vette engelse film over de meest beruchte gevangene van GB. Goed personage en zeker het kijken waard. 7,5/10
Groundhog Day Een chagrijn die elke dag wakker wordt op dezelfde dag, de voor hem k*tste dag van het jaar. Erg leuke komedie, en Bill Muray speelt een goede rol. 8/10 in het genre.
Harry Brown Must see film over een bejaarde die het allemaal te ver gaat en denkt **** it, ik ga die jongeren terugpakken. 8/10
Kill the Irishman Idem, erg vette film gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een Ierse crimineel waarop meerdere moordpogingen zijn gedaan. Gewoon zien, 8/10
Mr. Brooks Deze al een tijdje geleden gezien, maar toch even melden: A psychological thriller about a man who is sometimes controlled by his murder-and-mayhem-loving alter ego.
Krijgt een 7, 3 op IMDB, maar daar doe ik nog 0,7 bij voor het kijkplezier. Een 8.
Leaving Las Vegas Man gaat zich dood zuipen in Las Vegas. Vond er weinig aan en heb hem zelf niet afgekeken. 4,5/10.
Simon Goede rol van Cees Geel, over een man die kanker heeft. Vind dit 1 vd betere nederlandse films. 7,5/10.
Dark Cities A man struggles with memories of his past, including a wife he cannot remember, in a nightmarish world with no sun and run by beings with telekinetic powers who seek the souls of human.
Over het verhaal wil ik weinig zeggen omdat je dit moet ontdekken. Goede film, origineel verhaal en leuk sfeertje. 8/10.