AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ik vond die ondanks andere commentaren ook wel nog de moeite.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 13:53 ----------

Van world war Z krijg je zeker geen spijt!

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 13:54 ----------

Dat wordt wat die film... :p Ik ben niet echt aan oude films waarschijnlijk vandaar mijn afkeer.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 13:54 ----------

Das toch die kinderfilm? :p

Waarom zou een animatiefilm gelijk staan aan een kinderfilm?

Despicable Me is gewoon een grappige animatiefilm om te zien, net als UP! in het verleden. In dit geval ook vanwege de voice actors, moet je maar eens opzoeken wie de stemmen inspreken :D Ik moet deel 2 nog zien, maar van wat ik gehoord heb is hij zelfs beter als de eerste film.

Gisteren nog maar is Despicable me gekeken. Blijft een geweldige film, vooral de humor en de kleine gele tic tacs. Ben erg benieuwd naar deel 2 :)

8/10

Enorm leuke film inderdaad, ben het dan ook zeker eens met 8/10.
Deel 2 moet ik ook nog zien.

Ik kom net terug van Man of steel, die 7.8 op imdb zou ik hem zeker niet geven, eerder een 6.0

(Had meer aandacht aan het verhaal gehoopt/ verwacht ipv special effects en actie)

De nieuwe Evil Dead net gezien. Zoals al gezegd gewoon standaard horror filmpje niets speciaals. Wat goede ideeën afgekeken van het origineel maar verder niet echt boeiend. Als je de versie van 1981 nog niet gezien zou hebben zou ik daar gewoon naar kijken (ook deel II en III) en die van 2013 gewoon negeren. Een zesje voor de moeite.

De nieuwe Evil Dead net gezien. Zoals al gezegd gewoon standaard horror filmpje niets speciaals. Wat goede ideeën afgekeken van het origineel maar verder niet echt boeiend. Als je de versie van 1981 nog niet gezien zou hebben zou ik daar gewoon naar kijken (ook deel II en III) en die van 2013 gewoon negeren. Een zesje voor de moeite.

Ik heb hem ook gekeken vandaag en vond hem ook wel matig. Leuke film, maar leuk zoals elke andere film wel lan zijn..niks speciaals of zo.

Gisterenavond was het tijd voor een filmpje met de vriendin. Is altijd moeilijk, wegens de verschillende smaken. Daarom voor een filmpje gekozen dat makkelijk weg kijkt: Arbitrage. Richard Gere is de eigenaar en staat aan het hoofd van een groot consortium. Al snel wordt duidelijk dat het helemaal niet zo goed gaat en dat hij louche dingen heeft gedaan om de boeken te doen kloppen. Daarbovenop komen nog verwikkelingen met een tweede vrouw. Dit alles in het midden van overnamegesprekken.
De film is gewoon ok. Heel af en toe leef je wat mee en zit je je zelf af te vragen wat jij zou doen in die situatie, maar die momenten zijn helaas zelden. Maar hij kijkt wel gewoon vlot weg. Verwacht niet teveel en je zult ook niet teleurgesteld worden.
-7/10

She-devil uit 1989, met Meryl Streep en Ed Begley Jr.

Leuke over-the-top komedie en goed geacteerd door o.a. Meryl Streep en Ed Begley Jr.

Cijfer: 7,5
Heel vreemd dat de film op IMDB een laag cijfer heeft. Snap er niks van. ???

MV5BOTExMjA3MTk4OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMTgxMTE3NA@@._V1_SX214_.jpg

Laatst bewerkt:
Ga een paar van die oude films van jou ook eens checken, ButchMcDick!

Evil Dead 1: vind ik tegenvallen, neemt zichzelf te serieus en best saai wat ik me er nog van kan herinneren. Duidelijk horror. Cijfer: 5,5...
Evil dead 2: duidelijk de leukste van de drie. Redelijk spannend en er gebeurd best veel en is horror/komedie. Cijfer: 7,5
Evil dead 3: enkele leuke stukken, maar niet meer dan dat. Komedie. Cijfer: 6-

Ga een paar van die oude films van jou ook eens checken, ButchMcDick!
Goed om te horen dat ik niet de enige ben die van oude films houdt! :D Veel kijkplezier!

Laatst bewerkt:
Scent of a woman: Aardige film over een jongen die als baantje voor een weekend moet 'passen' op een blinde Al Pacino. Het is best een leuk verhaal, maar niet super spannend allemaal. De film wordt gered door de rol van Pacino. Hij lijkt echt blind (zonnebril is meestal af), en het karakter van de blinde is soms hilarisch. Je twijfelt of je nou medelijden met hem moet hebben, of dat het gewoon een eikel is. 7+

Catch me if you can: Over Frank Abingale jr. die op zijn 19e al voor miljoenen fraude had gepleegd. Het verhaal is een beetje overdreven van de werkelijkheid, maar het is zeker een leuke film. Wat diCaprio als Abingale uithaalt is af en toe erg grappig, en ook de rol van Hanks als de agent die hem achterna zit is best goed. 7/10

Platoon Goede oorlogsfilm met veel bekende gezichten. Laat zien dat de Amerikanen in een oorlog ook niet allemaal helden zijn. Ik had laatst Full metal jacket gezien, en die vond ik toch een stuk beter. Toch wel een 7+, en de moeite waard om te kijken.

A clockwork organge Zal vast behoorlijk controversieel zijn geweest, en het thema ligt er ook dik boven op. Is inmiddels wel 40 jaar oud. Nog steeds het kijken waard, maar geen echte topfilm voor deze tijd. Wel leuk als je eens iets anders wilt kijken. 7/10

Bronson: Vette engelse film over de meest beruchte gevangene van GB. Goed personage en zeker het kijken waard. 7,5/10

Groundhog Day Een chagrijn die elke dag wakker wordt op dezelfde dag, de voor hem k*tste dag van het jaar. Erg leuke komedie, en Bill Muray speelt een goede rol. 8/10 in het genre.

Harry Brown Must see film over een bejaarde die het allemaal te ver gaat en denkt **** it, ik ga die jongeren terugpakken. 8/10

Kill the Irishman Idem, erg vette film gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een Ierse crimineel waarop meerdere moordpogingen zijn gedaan. Gewoon zien, 8/10

Mr. Brooks Deze al een tijdje geleden gezien, maar toch even melden: A psychological thriller about a man who is sometimes controlled by his murder-and-mayhem-loving alter ego.

Krijgt een 7, 3 op IMDB, maar daar doe ik nog 0,7 bij voor het kijkplezier. Een 8.

Leaving Las Vegas Man gaat zich dood zuipen in Las Vegas. Vond er weinig aan en heb hem zelf niet afgekeken. 4,5/10.

Simon Goede rol van Cees Geel, over een man die kanker heeft. Vind dit 1 vd betere nederlandse films. 7,5/10.

Dark Cities A man struggles with memories of his past, including a wife he cannot remember, in a nightmarish world with no sun and run by beings with telekinetic powers who seek the souls of human.

Over het verhaal wil ik weinig zeggen omdat je dit moet ontdekken. Goede film, origineel verhaal en leuk sfeertje. 8/10.

Laatst bewerkt:
Evil Dead 1: vind ik tegenvallen, neemt zichzelf te serieus en best saai wat ik me er nog van kan herinneren. Duidelijk horror. Cijfer: 5,5...
Evil dead 2: duidelijk de leukste van de drie. Redelijk spannend en er gebeurd best veel en is horror/komedie. Cijfer: 7,5

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die van oude films houdt! :D Veel kijkplezier!

Er zin in totaal 4 Evil Deads.
Evil Dead II is in principe geen vervolg op de eerste maar eerder een remake met hoger budget. Eerste is qua sfeer niet te evenaren.

Onlangs the Thing herbekeken (met oa Kurt Russel) van '82. Horror zoals ze het niet meer maken.

http://www.imdb.com/title/tt0084787/

Onderzoeksteam Antartica --> raar virus --> veel gedoe --> veel mutaties --> veel bloed --> the end :D

Classic and must see als je into horror bent. Als je 3D animatie verwacht move along please...

The Evil Dead van '81 neemt zichzelf in elk geval zeker niet serieus, je zal wel Evil Dead van 2013 bedoelen (hoop ik). Die heeft natuurlijk ook niets met de oude trilogie te maken die IMO gewoon geniaal is op elk vlak, zowel als horror als comedy. Evil Dead 2013 is gewoon uitmelken en artistiek niets toevoegen.

Wat me stoort aan veel nieuwe producties is dat ze alles geforceerd beter proberen doen en vervolgens keihard falen ook al hebben ze budgetten die vele malen groter zijn.

heb nog een originele videocassette liggen van Evil Dead :D 10 jaar geleden pak video's gekregen van een videotheek die ermee ophield, de meeste liggen nu op het containerpark, sowieso rommel die teveel plaats in beslag neemt.

The Evil Dead van '81 neemt zichzelf in elk geval zeker niet serieus, je zal wel Evil Dead van 2013 bedoelen (hoop ik).

Met serieus bedoelde ik dat het echt een horror film is, terwijl in deel 2 & 3 duidelijk komedie en horror gemixed is. Het acteren in deel 1 van Bruce Campbell was ook beter, hij speelde m.i. ook een serieuze rol. Nergens komedie te bekennen, en dit alles maakte de film niet leuker op. Ik viel bijna in slaap :D, er gebeurde bijna niks...

Het woordje 'te' had ik weg moeten laten.

Laatst bewerkt:
Met serieus bedoelde ik dat het echt een horror film is, terwijl in deel 2 & 3 duidelijk komedie en horror gemixed is. Het acteren in deel 1 van Bruce Campbell was ook beter, hij speelde m.i. ook een serieuze rol. Nergens komedie te bekennen, en dit alles maakte de film niet leuker op. Ik viel bijna in slaap :D, er gebeurde bijna niks...

Het woordje 'te' had ik weg moeten laten.

mja, dat 'serieuze' is hetgeen die film juist maakt. Die sfeer etc. Vergelijk het met een film zoals (originele of ceurse) Jaws, met weinig special effects zo'n angstgevoel creëren is redelijk geniaal vind ik. Nuja komt mss gedateerd over soms maar goed, recente (horror) films kunnen er mss nog wat van leren. Te veel special effects dezer dagen die niks toevoegen, zulke films zijn pas saai (90% die uitkomen).

Binnenkort weer een toppertje te zien in de bioscopen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kan niet wachten.

Groundhog Day Een chagrijn die elke dag wakker wordt op dezelfde dag, de voor hem k*tste dag van het jaar. Erg leuke komedie, en Bill Muray speelt een goede rol. 8/10 in het genre.
.

Leuke film inderdaad. Cijfer: 7. Echter kun je het niet te vaak kijken want dat wordt saai (er wordt veel herhaald in de film, logisch, elke dag is hetzelfde voor hem...).
Ken je de film: What about Bob? ook van Bill Murray. Vind deze nog leuker. :roflol: Cijfer: 8+
Een van de beste komedies, samen met Planes, trains and automobiles van Steve Martin en John Candy. Cijfer: 8+

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven