AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Net As above So below gekeken;

as-above-so-below01.jpg

As above So below
Horror/thriller (2014)

Uitleg over de film zonder spoilers:
''Een groep jonge ontdekkingsreizigers bezoekt de catacomben onder de straten van Parijs. Hier liggen kilometers aan gangenstelsels die dienen als eeuwige rustplaats van talloze zielen. Eenmaal beneden ontdekken ze het duistere geheim van deze ondergrondse begraafplaats. Het wordt een zeer beklemmende en angstaanjagende tocht waarbij iedereen achtervolgd wordt door zijn of haar eigen verleden.''

Mijn mening:
Goed verhaal, redelijk spannend. Goed acteerwerk en duidelijk wie de hoofdrollen hebben. Kwaliteit van de film is ook goed. Minpunt is dat het een uur duurt voordat er een echt eng stukje komt en in totaal zijn er misschien 4 echte enge schrikmomenten geweest die maar enkele seconden in beeld waren.
Ik vond het een beetje een thriller met een eng (niet waargebeurd) tintje, maar niet echt horror er in.
Het einde is vaag en redelijk snel waardoor je toch wat verward achterblijft. Niet een open einde maar gewoon een snel einde aan de tocht, zonder duidelijke uitleg wat er nu echt gebeurde. Ik heb er wel speculaties over maar of dit waar is wordt niet bevestigd.

Cijfer voor acteerwerk, kwaliteit, verhaallijn: 8
Cijfer engheid omdat het een horror is: 4

Algemeen persoonlijk cijfer voor de hele film: 6

IMDB cijfer: 6,2

Thnx Hell denk dat ik die een kans ga geven :)

waarom gaan de minderheden altijd als eerste dood in horror films?

Heb net Edge of tomorrow bekeken (HD versie)
7/10
Geen slechte film, sci-fi versie van groundhog day eigenlijk. Aliens bewegen zodanig snel dat je spijtig genoeg te weinig uiterlijke aspecten kan zien.

Dit idd, film viel me alles mee
7/10

Heb net Edge of tomorrow bekeken (HD versie)
7/10
Geen slechte film, sci-fi versie van groundhog day eigenlijk. Aliens bewegen zodanig snel dat je spijtig genoeg te weinig uiterlijke aspecten kan zien.

Heb hem gisteren gekeken, vond het wel een toffe film.
Genoeg momenten waar je de alien wel goed kan zien hoor.

Extremely Loud & Incredibly Close

9/11 op tv gezien, al wist ik niet vantevoren dat het daaraan gerelateerd was. Wat een ontzettend mooie film, en knap geacteerd van dat jongetje. Sympathiek drama, niet zo overdreven.
Zitten wel wat gaten in het verhaal en laatste stuk gaat opeens erg snel.

8/10

• Like
Waarderingen: mat
The Inevitable Defeat of Mister & Pete

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mooie sterke film!, Film gaat over een jongetje die in een armenwijk woont en een drugsverslaafde moeder woont. Als hij thuis komt zit er ook een ander chinees jongetje thuis...
Samen bouwen ze een vriendschap op en moeten ze zien te overleven in het harde brooklyn als zijn moeder weg gaat...
Zie je hun dromen.. en de harde werkelijkheid...

Sterke film, goed acteerwerk, en ook de sfeer/setting was goed neergezet.

aanrader 7.5

Rampage(2009)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Jongen van 23 woont thuis bij zijn ouders, weet niet goed wat ie aan moet met z'n leven.
Je hoort constant de wereldproblemen op de radio/tv en dat we als mensheid eigenlijk de verkeerde kant op gaan.
Hij besluit er wat aan te doen en gaat zoals de titel al zegt op ''rampage''.
Film is vrij kort(80minuten) en je bent er ook zo doorheen, de videomontage(veel flashes) en muziek daarbij etc. had misschien beter gekund.
Toch heb ik me zeker vermaakt en ook het achtergrondverhaal geeft de kijker stof tot nadenken.

(Er is nu een ''vervolg'' uit, Rampage: Capital Punishment (2014) deze moet ik nog kijken)

Imdb: 6.3
Mijn cijfer: 7.0

---------- Toegevoegd 14 September 2014 om 01:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst 13 September 2014 om 20:44 ----------

Rampage: Capital Punishment (2014)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net toch maar het vervolg gekeken, minder intro, meer actie.
En er worden interessante standpunten gemaakt m.b.t. de wereldsituatie op het moment.

Imdb 6.3
Mijn cijfer: 7.5

Edge of tomorrow was zeker vet imo. 8,5

Ben ook wel sci-fi liefhebber, geen minuut verveelt met die film iig.

CHEF

chef-movie-poster-2014.jpg

Zou de film niet een komedie noemen, er zitten wel wat luchtige grapjes in.. maar tis meer een leuke vermakelijke feel good film.

Dit is niet een film die voor iedereen geschikt is, sommige mensen zouden hem miss te simpel vinden, of te weinig actie, maar ik heb me er erg mee vermaakt!!! en vind het een ontzettend leuke film.

Film gaat over een kok die gescheiden is, heeft een zoontje..
en werkt bij een restaurant.. als hij daar door omstandigheden ontslag neemt besluit hij een ''food-truck'' te starten... En dan start een avontuur voor hem.. een vriend.. zijn exvrouw en zijn zoontje.

Film vermaakt van het begin tot het eind, je zit de hele film met een lach te kijken, soms wat luchtige grapjes.. Beetje leuke muziek.. beetje koken.. Beetje gezelligheid...
Gewoon een hele leuke gezellige film
7.5

Edge of tomorrow kon me zeker wel bekoren. tof actie filmpje voor op de zondagavond.

Paar ergernissen:
- Doodleuk zitten zoenen als de aarde op het punt staat te worden vernietigd
-Waarom injecteerden ze die spuit in cruise al niet in het kamertje bij de Sergeant en schoten ze hem meteen daarna neer, hij dan de kennis al dat alles in paris zat.
- overal Amerikaanse vlaggen en de Amerikanen die de aarde weer eens moeten redden.

Verder uiterst vermakelijk en zelfs bij vlagen komisch.

Edge of tomorrow kon me zeker wel bekoren. tof actie filmpje voor op de zondagavond. Paar ergernissen:
- Doodleuk zitten zoenen als de aarde op het punt staat te worden vernietigd -Waarom injecteerden ze die spuit in cruise al niet in het kamertje bij de Sergeant en schoten ze hem meteen daarna neer, hij dan de kennis al dat alles in paris zat. - overal Amerikaanse vlaggen en de Amerikanen die de aarde weer eens moeten redden.
Verder uiterst vermakelijk en zelfs bij vlagen komisch.

Goeie film he!

Wel cijver geef je hem?

4 schaal van 1-5.

Terug
Naar boven