Fitness Seller

First Blood Rambo's logje

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.001
Jmmr van je fail op de laatste dl next time rackpulls?
maar verder een flinke training maat.

Vp denk dat je met je 15/16% wel gelijk kan hebben.

• #2.003
Over je techniek kan ik natuurlijk weinig zeggen. Mijn armen zijn wel lang maar niet zoals dienase of brokenbat. Wat is je spanwijdte?

Je kunt het zoeken in een zwakte in spieren (vaak true) maar in dit geval zit de oplossing misschien wel in het zoeken naar de zwakte in de beweging. Als ik toch iets over een zwakte in spieren zou moeten zeggen dan denk ik het volgende. Onder je knie is een overgangspunt waarin je posterior chain aangesproken wordt. Hip power moet je dan gaan aanspreken.

De oplossing van deze zwakte zou ik niet zoeken in een rackpull. Zwakte zit onder de knie dan zou ik dat aanpakken met een pauze deadlift waarin je de pauze net onder de knie inzet.
Dus lift, 2sec pauze onder de knie, lockout, repeat. Je mag als variant de pauze ook nog herhalen op de weg terug. Echt een goede ondersteunende oefening en zeer pittig.

Over je techniek kan ik natuurlijk weinig zeggen. Mijn armen zijn wel lang maar niet zoals dienase of brokenbat. Wat is je spanwijdte? Je kunt het zoeken in een zwakte in spieren (vaak true) maar in dit geval zit de oplossing misschien wel in het zoeken naar de zwakte in de beweging. Als ik toch iets over een zwakte in spieren zou moeten zeggen dan denk ik het volgende. Onder je knie is een overgangspunt waarin je posterior chain aangesproken wordt. Hip power moet je dan gaan aanspreken. De oplossing van deze zwakte zou ik niet zoeken in een rackpull. Zwakte zit onder de knie dan zou ik dat aanpakken met een pauze deadlift waarin je de pauze net onder de knie inzet. Dus lift, 2sec pauze onder de knie, lockout, repeat. Je mag als variant de pauze ook nog herhalen op de weg terug. Echt een goede ondersteunende oefening en zeer pittig.
Heb absoluut nog niet voldoende verstand over DL's en technieken om echt iets zinnigs bij te dragen, dus ik roep zomaar even wat out of the blue.. Helpen deficit DL's bij het probleem wat Rambo heeft, of zijn deficits eigenlijk alleen maar effectief voor problemen bij de lift off?

• #2.006

Goeie tip, ga ik proberen thnx!

---------- Toegevoegd om 13:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:28 ----------

Heb absoluut nog niet voldoende verstand over DL's en technieken om echt iets zinnigs bij te dragen, dus ik roep zomaar even wat out of the blue.. Helpen deficit DL's bij het probleem wat Rambo heeft, of zijn deficits eigenlijk alleen maar effectief voor problemen bij de lift off?

Denk dat die meer helpen bij de lift off idd maar thnx :)

Is inderdaad meer liftoff. Bij een liftoff spreek je nog niet zoveel hippower aan als je doet wanneer de bar voorbij je knie komt.

Het is op zich allemaal niet zo heel moeilijk. Als je ergens in een beweging blijft vastzitten dan is dat deel de zwakke schakel. Dan moet je dat deel van de beweging sterker maken.

Zwakke liftoff- deficit
Halverwege - pauze deads
Lockout - block pulls

Niet iedereen is het met bovenstaande eens. Ik persoonlijk zou een zwakte bovenin de lift eerder met bands of chains aanpakken.

Dunno bro... jij eet gemiddeld zo'n 2500 toch per dag? Of op hoeveel reken jij? Als je je weekends spreid over de week?
De weekenden gaan vaak behoorlijk r*tard, dus even uitgaande van:

2 rustdagen door de weeks: 2x1800kcals = 3600kcals
3 trainingsdagen door de weeks: 3x2500kcals = 7500kcals
2 weekenddagen (vaak aardig r*tard) = 2x4500kcals
Totaal: 20100kcals / week ~2900kcals /dag*

* En dan ga ik ervanuit dat ik op de week-dagen normaal doe, wat nu tijdens mijn minder stricte periode niet het geval is. Geen full r**ards, maar wel een ijsjes, snoepje, koekje of iets dergelijks af en toe.

Denk dus dat ik er prima mee weg kom om een bro-food schema te bouwen a 3000kcals per dag, mits ik me daar ook aan hou. Omdat ik dat nu toch niet doe speel ik op safe door alle weekdagen lager te gaan zitten.

@Rambo: Gadver! Balen van die DL man! Misschien een tijdje wat lichtere speed deads doen of deficit deads om je lift off te verbeteren!

• #2.009
Ga eens ff kijken naar verschillende opties idd Marv.

Is inderdaad meer liftoff. Bij een liftoff spreek je nog niet zoveel hippower aan als je doet wanneer de bar voorbij je knie komt.

Het is op zich allemaal niet zo heel moeilijk. Als je ergens in een beweging blijft vastzitten dan is dat deel de zwakke schakel. Dan moet je dat deel van de beweging sterker maken.

Zwakke liftoff- deficit
Halverwege - pauze deads
Lockout - block pulls

Niet iedereen is het met bovenstaande eens. Ik persoonlijk zou een zwakte bovenin de lift eerder met bands of chains aanpakken.

Vaak is het zo als de lockout zwaar gaat je eerder in de lift jezelf een verkeerde positie aanneemt waardoor je de lockout voor jezelf ts moeilijk maakt.
denk aan overmatig bollen van de rug. Dit kom je bij de lockout heel erg tegen en rack/block pulls lijken mij niet de beste manier om het op te lossen

• #2.012
Gewoon wat meer in het Voorbeeldlichaam voor vrouwen topic rond scharrelen....moet je is kijken hoe hard die gaat!:eek:

Lol dat topic beheer ik ongeveer (samen met Pillz) dus dat komt wel goed ;)

Vaak is het zo als de lockout zwaar gaat je eerder in de lift jezelf een verkeerde positie aanneemt waardoor je de lockout voor jezelf ts moeilijk maakt.
denk aan overmatig bollen van de rug. Dit kom je bij de lockout heel erg tegen en rack/block pulls lijken mij niet de beste manier om het op te lossen

Dat zou goed kunnen, m'n rug is iig wel recht, daar let ik echt goed op.
Keertje meekijken dan maar ;)

• #2.013
Training van vanmorgen

PWO Fully Loaded
INTRA Amino1

Legs + biceps

Comments
Ging lekker ondanks de slechts 1 meal & darmkrampen. Aanvaring met vrouwelijke pt'er...stuck up b*ch:mad: Ik ruim m'n shit heus wel op hoor, bemoei jij je nou maar met je ecto vriendjes :mad:
Benen trillen nu nog :o
Biceps pompen was ook wel weer eens lekker :)

Squat (ATG)
15 x bar
10 x 60
10 x 80
5 x 80 paused
5 x 100 paused
5 x 100 paused
3 x 120
3 x 120

45gr PL LP
10 x 160
8 x 220
7 x 300
5 x 330
5 x 330
5 x 330

Leg curl liggend
12 x 50
12 x 50
12 x 50

Leg extensions
10 x 70
10 x 60 (2sec hold on top)
10 x 60 (2sec hold on top)

EZ Curl
15 x bar
15 x 15
15 x 25
15 x 45

Cable hammer curls
15 x 30
12 x 45
12 x 45

Machine preacher curls
15 x 32
15 x 25
15 x 25

nice train rambro

prima getrend rambo
waarschijnlijk vond die pt je gewoon geil en zocht ze een excuus je aan te spreken ;)

• #2.016
Paused SQ? Waarom? :) Nieuwe plannen?

Nou nou zeg, wat een agressie..
Waar is de positiviteit gebleven? ;)
Wel lekker om direct je frustraties in training kwijt te kunnen though.. :rolleyes:

• #2.020
Nou nou zeg, wat een agressie..
Waar is de positiviteit gebleven? ;)
Wel lekker om direct je frustraties in training kwijt te kunnen though.. :rolleyes:

Ja kort lontje vandaag... :o en dan moeten ze me gewoon met rust laten :)
klopt dat was wel lekker.

Terug
Naar boven