MuscleMeat

First cycle on 40

4ty

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier op dit forum doch doe al sinds 1999 aan krachttraining.

Leeftijd 40
Lengte 1,74
Gewicht 75

Ben ooit begonnen met krachttraining daar ik altijd heel mager geweest ben (52kg op 26j).

Heb dus in al die jaren (vooral de eerste jaren) 23kg gegained.

De laatste jaren echter maak ik praktisch geen progressie meer alhoewel ik in mijn voeding voorzie in
Voldoende eiwitten, koolhydraten, Shakes, BCAA'S,s etc. :-(

Denk dat ik aan mijn natuurlijke limiet zit, vandaar dat ik aan een 1e cycle wil beginnen...
Ben benieuwd wat dit voor me gaat betekenen en dat dit me terug die extra drive zal geven!

Gezien mijn leeftijd en de 1e cycle wens ik een mild kuurtje te doen met zo min mogelijk sides...

Alle voorstellen welkom!

Grtjs

174 cm 75 kg, je zal nog lang niet aan je natuurlijke limiet zitten. Mijn gok is dat je eet als een kleuter.
Post eens wat je zoal eet op een dag?

Sommige mensen snappen duidelijk nog steeds niet wat het inhoudt om aan een ''kuur'' te beginnen. :roflol:

174 cm 75 kg, je zal nog lang niet aan je natuurlijke limiet zitten. Mijn gok is dat je eet als een kleuter.
Post eens wat je zoal eet op een dag?

Mwoah, je vergeet dat zijn eigen test aanmaak met 40jr al wat lager zal zijn..

Dat is waar.. :)

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier op dit forum doch doe al sinds 1999 aan krachttraining.

Leeftijd 40
Lengte 1,74
Gewicht 75

Ben ooit begonnen met krachttraining daar ik altijd heel mager geweest ben (52kg op 26j).

Heb dus in al die jaren (vooral de eerste jaren) 23kg gegained.

De laatste jaren echter maak ik praktisch geen progressie meer alhoewel ik in mijn voeding voorzie in
Voldoende eiwitten, koolhydraten, Shakes, BCAA'S,s etc. :-(

Denk dat ik aan mijn natuurlijke limiet zit, vandaar dat ik aan een 1e cycle wil beginnen...
Ben benieuwd wat dit voor me gaat betekenen en dat dit me terug die extra drive zal geven!

Gezien mijn leeftijd en de 1e cycle wens ik een mild kuurtje te doen met zo min mogelijk sides...

Alle voorstellen welkom!

Grtjs
Duidelijk, shakes en BCAA's zijn geen koolhydraten of eiwitten.

Persoonlijk vind ik toch dat hier veel gekeken wordt naar het gewicht en niet naar het aantal kilo dat iemand bijgekomen is. Als iemand start met een gewicht van 75 kilo en traint tot 90 (= +15 kilo), en deze persoon wilt kuren, dan komt hier meestal geen commentaar op, omdat 90 kilo beschouwd wordt als een normaal gewicht voor iemand die krachtraining doet.
Als iemand van 52 naar 75 kilo gaat (+23 kilo) dan is dit wel een probleem omdat hij nu nog te licht zou zijn om te kuren.

Het is trouwens niet de bedoeling dat je vraagt om voorstellen. Je moet zelf een voorstel formuleren voor een kuur, en dit zal dan door leden hier bekeken worden, en indien nodig bijgesteld

• Topic Starter Topic Starter
Ok, deze reactie had ik verwacht... No prob!

Maar toch even verduidelijken dat ik 1 een zeer snel metabolisme heb, wat maakt dat ik, wat ik ook eet, praktisch niet bijkom en 2 een redelijk zwakke maag heb, dus een echt grote eter ben ik niet maar lukt me ook gewoonweg niet... :-( Ik ken na 40j uiteindelijk wel mijn lichaam en natuurlijk gainen gaat me echt ni veel meer opbrengen of ik moet me letterlijk volproppen met junk-food en dan levert me dit amper enkele kilo's (vet weliswaar) op...

Omdat jullie het vragen toch ff mijn voeding:

8u whey-shake + banaan
9u 4 boterhammen + 6 eiwit/1eigeel
12u 6 boterhammen + 150gr vlees/vis
16u whey-shake + banaan
18u 300gr steak +aardappelen/rijst/pasta
21u whey-shake of caseïne-shake

Zeg me nu niet dat ik nog meer moet eten want dit lukt me echt niet, wat ik wel kan verbeteren in mijn voeding ok...

De keuze voor een cycle is voor me gemaakt dus graag advies en heb wél een zeer goede basis in vergelijking met sommigen die reeds 'on' waren

Hmm.. amper vetten in je voeding? voeg wat pindakaas & noten toe man, brengt ook weer een "hoop" kcals.
Als je niet "kan" eten, lijkt het je niet zonde om dan te gaan kuren?

Persoonlijk vind ik toch dat hier veel gekeken wordt naar het gewicht en niet naar het aantal kilo dat iemand bijgekomen is. Als iemand start met een gewicht van 75 kilo en traint tot 90 (= +15 kilo), en deze persoon wilt kuren, dan komt hier meestal geen commentaar op, omdat 90 kilo beschouwd wordt als een normaal gewicht voor iemand die krachtraining doet.
Als iemand van 52 naar 75 kilo gaat (+23 kilo) dan is dit wel een probleem omdat hij nu nog te licht zou zijn om te kuren.

Het is trouwens niet de bedoeling dat je vraagt om voorstellen. Je moet zelf een voorstel formuleren voor een kuur, en dit zal dan door leden hier bekeken worden, en indien nodig bijgesteld

Idd, de nagel op de kop! Ik heb enorm moeten knokken, al die jaren om mijn huidige gewicht te behalen in tegenstelling tot iemand die reeds 'zwaar' is van nature!

En mijn huidige gewicht gaat de laatste jaren met enkele, weliswaar minieme, ups en downs, maar om nog echte gains te maken gaat me enkel lukken met AS.

Training meer dan ok, voeding ok

---------- Toegevoegd om 23:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------

Hmm.. amper vetten in je voeding? voeg wat pindakaas & noten toe man, brengt ook weer een "hoop" kcals.

Toch wel, meer dan een gemiddeld persoon zelfs daar ik enorm moeilijk gewicht gain!

Zondig me regelmatig ook wel aan junkfood omdat ik gewicht anders zelfs niet kan behouden... :-(

Als hij al 23 kilo heeft kunnen gainen dan vermoed ik dat er met een kuurtje nog wel iets kan bijkomen. Als ze'n voeding zo slecht was, dan was ie nooit aan die 23 kilo geraakt.

Als je toch veranderingen wilt doorvoeren in je eetschema, dan zou ik inderdad iets meer vetten toevoegen. Daarnaast zou ik de whey-shake vervangen door iets dat zowel hoog zit in eiwitten als in koolhydraten. Het aantal maaltijden per dag blijft hetzelfde, maar je krijgt wel meer KH binnen.

Als je het dat te veel vaste voeding op korte tijd vind, kan je denken aan een weight-gainer, eventueel in combinatie met wat whey.

Mijn voorstel:

Test E only @ 250mg/wk

Of

Primo only @ 200mg/wk

10-12wk

4wk Nova

Wens zowiezo kwaliteitsmassa op te bouwen en ook te kunnen behouden.

Wat denken jullie, gezien mijn leeftijd, waar ik het best op ga met zo min mogelijk sides en een goed herstel.

Andere voorstellen ook welkom. Orals niet gezien de levertoxiciteit.

Jongens dit is bs.
Hij mag de testproductie hebben van een baksteen maar hij is nog lang niet klaar om te kuren.
Ook al zal hij wat gaan gainen (wat echt niet veel zal worden) raakt hij dit gegarandeerd na zn pct kwijt.
Wanneer je nog niet snapt dat je meer moet eten wanneer je een snelle verbranding hebt moet je toch echt wag veranderen.
Just my 2 cents.

Dat schrijft ie toch ook helemaal niet? Of mis ik de ****in clue vanavond? :o

Hij somt waarschijnlijkd de bouwstoffen op die hij binnekrijgt , appart noemt hij nog bij BCAA's en ''shakes'' blijkbaar ben ik de enige die dat grappig vindt :o

Primo only op die dosis is geen aanrader. In tegenstelling tot Test-E moet primo toch iets hoger gedoseerd worden.
Test-E is eigenlijk de basiskuur voor heel veel mensen. Het is de ideale kennismaken met AAS.
Je zou de Test eventueel zelfs kunnen verhogen naar 375mg of 500mg per week gedurende 10 weken. Als je wat hoger doseert heb je iets meer kans op bijwerkingen, maar natuurlijk zal dit ook meer massa opleveren

Primo only op die dosis is geen aanrader. In tegenstelling tot Test-E moet primo toch iets hoger gedoseerd worden.
Test-E is eigenlijk de basiskuur voor heel veel mensen. Het is de ideale kennismaken met AAS.
Je zou de Test eventueel zelfs kunnen verhogen naar 375mg of 500mg per week gedurende 10 weken. Als je wat hoger doseert heb je iets meer kans op bijwerkingen, maar natuurlijk zal dit ook meer massa opleveren

Hijs wel wat ouder he.. dus 250 mg zal al een goeie verhoging zijn. Je herstel zal wel wat langer duren dan de wat jongere gasten..

Heb me reeds uitvoerig ingelezen en de meeste raden aan om ineens 500mg test te zetten, maar ik denk dat de gemiddelde gebruiker hier op het forum een stuk jonger is dus gezien mijn leeftijd stel ik me de vraag of mijn herstel niet te moeilijk/lang zal duren op die dosis...

Wat zou ik nog kunnen gainen op 250mg test/12wk wanneer training en voeding ok zijn?

En is evt. 250mg test icm zeer lage dosering primo (125mg) een goede combinatie?
En minder sides en beter herstel dan 375mg test??

---------- Toegevoegd om 00:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:26 ----------

Hijs wel wat ouder he.. dus 250 mg zal al een goeie verhoging zijn. Je herstel zal wel wat langer duren dan de wat jongere gasten..

Iemand ervaring met het verschil in sides tss een jonge gebruiker en iemand van pakweg mijn leeftijd?

Terug
Naar boven