XXL Nutrition

Fitness Schema..

Bezoekers in dit topic

erwinrt

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2005
Berichten
147
Waardering
0
Hallo,

Ik train nu 1,5 jaar en sinds 2006 ga ik 5 keer per week,
Ik gebruik al 1 maand het schema van Fitness-Island alleen ik doe

Maandag Borst , Biceps, Triceps
Dinsdag Rug , Schouders
Woensdag zelfde als maandag
Donderdag zelfde als dinsdag
Vrijdag of zaterdag doe ik Benen en onderarmen.

eerst deed ik altijd Borst / biceps
en andere dag Schouders / rug Triceps maar wil eens afwisselen en werkt super. me triceps groeien goed.


Nu mijn probleem, is misschien een domme vraag,
Ik heb na een uur , 1,5 uur alle oefeningen al gedaan.. elke dag. maar ik wil elke avond langer gaan 2 tot 3 uur. hoe doen bodybuilders dat? doen ze bijvoorbeeld 2 keer bankdrukken of 1 trainingsdag? ik dacht altijd dat je elke set maar 1 keer mocht doen.. ik doe elke oefening 10x 8x 6x 6x


gr Erwin
 
lijkt mij dat je verkeerd schema er op na houd. ik zie dat je je schema al gesplitst hebt, maar ma/wo en di/do hetzelfde is btje teveel van het goede. als je toch 5 dagen wilt trainen splits de boel dan nog wat meer op, zoek effe op internet, daar staan genoeg schema's.
domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel. In ieder geval 1-1,5 uur trainen is nix mis mee, er vanuit gaande dat je niet teveel lult tussendoor. sterker nog als je 2-3 uur gaat trainen kan je weleens het tegenovergestelde effect krijgen. dr is hier al veel vaker over gepost trouwens. dit is 1 link maar dr zijn nog veel meer threads over te vinden http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=31411&highlight=trainingsduur
effe verder searchen zou ik zeggen en suc6 dr mee
 
oke bedankt,
ja heb nu het boek van Arnold waarin die over zijn leven verteld.
dat die leke dag 6 uur traint etc.. ik wil ook zoveel mogenlijk gaan omdat ik thuis toch niets doe.
 
Waarom niet gewoon het schema wat je nu gebruikt handhaven en dan 4 keer per dag uitvoeren ? ?

Doe je net zoveel als Arnie (beweert :( )
 
3XL zei:
Waarom niet gewoon het schema wat je nu gebruikt handhaven en dan 4 keer per dag uitvoeren ? ?

Doe je net zoveel als Arnie (beweert :( )


Wat bedoel je hiermee? dit schema? en dan bijvoorbeeld wat ik maandags doe, dat 4 keer per dag?

dat bedoel ik ook eigenlijk met mijn vraag, ik wil langer trainen 2 tot 3 uur.
kan ik dan meerdere oefeningen vaker doen? of is dit slechter

of kan ik gewoon maandags 5uur bankdrukken, en savonds om 9 uur nog een keer
 
dat was niet serieus bedoeld hoor :P

je kan beter je schema veranderen.. bijvoorbeeld

maandag: benen
dinsdag: borst, schouders
donderdag: rug ( eventueel onderarmen )
vrijdag: armen, buik

het is maar ff een simpel voorbeeld, als je toch zo lang mogelijk bezig wilt zijn kan je ook gewoon ff een stuk fietsen of roeien oid.
 
hou je training op max 1,5 uur (anders overtrain je echt, cortizone levels enzo)
doe anders cardio erachter

en train je benen ook 2x (liefst 3x per week ;))
 
Back
Naar boven