Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Hey, ik las in deze topic dat de olympische barbell ( http://www.fitness-seller.nl/produc...ang-50-mm-x-220-cm---Wedstrijduitvoering.html ) belastbaar is tot zo'n duizend kilogram. Nu kwam ik op deze website een texas power bar tegen, waar ik al veel goeds over hoorde. ( http://www.strengthshop.co.uk/index.php/equipment-and-bars/texas-power-bars.html ) . Hoe komt het dat jullie voor zo'n 80 euro minder een bar kunnen aanbieden die zo'n 320kg meer belastbaar is dan de texas power bar die in tegenkwam op deze website? :)
lijkt me vooral de kwaliteit van het metaal en lagering, maar wat moet je eigenlijk met een bar tot 1000 kg? zoveel kg gebruik je toch nooit? :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.162
Hey, ik las in deze topic dat de olympische barbell ( http://www.fitness-seller.nl/produc...ang-50-mm-x-220-cm---Wedstrijduitvoering.html ) belastbaar is tot zo'n duizend kilogram. Nu kwam ik op deze website een texas power bar tegen, waar ik al veel goeds over hoorde. ( http://www.strengthshop.co.uk/index.php/equipment-and-bars/texas-power-bars.html ) . Hoe komt het dat jullie voor zo'n 80 euro minder een bar kunnen aanbieden die zo'n 320kg meer belastbaar is dan de texas power bar die in tegenkwam op deze website? :)
Er zijn nog wel wat andere verschillen tussen de barbells, waaronder de kwaliteit van het materiaal (en psi) en de dikte van de barbell. Natuurlijk is de Texas Power Bar een superieure barbell, belastbaarheid is niet alles :)

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waarom de rubber schijven ingesmeerd zijn met glijmiddel ipv parrafine?

ik heb ze al een keer afgespoeld met heet water, maar gaat er niet af, en m'n dumbbell-stangetjes zijn ook helemaal glibberig. ik heb ze al ingesmeerd met magesium, maar het blijft nog steeds een beetje glad.

• #3.164
Mag ik vragen waarom de rubber schijven ingesmeerd zijn met glijmiddel ipv parrafine?

ik heb ze al een keer afgespoeld met heet water, maar gaat er niet af, en m'n dumbbell-stangetjes zijn ook helemaal glibberig. ik heb ze al ingesmeerd met magesium, maar het blijft nog steeds een beetje glad.
Haha, nou dat is de eerste keer dat ik daar iemand over hoor :) Je kunt ze altijd poetsen met een snelreiniger (ontvetter) of dergelijke.

dus je ontkent het niet?

ik neem aan dat die glibberigheid na een maandje wel verdwenen is, ik heb geen zin om ze weer allemaal schoon te maken, en ik heb ook geen ontvetter in huis.

• #3.166
dus je ontkent het niet?

ik neem aan dat die glibberigheid na een maandje wel verdwenen is, ik heb geen zin om ze weer allemaal schoon te maken, en ik heb ook geen ontvetter in huis.
Wat moet ik dan ontkennen of bevestigen? Ik heb eerlijk gezegd echt geen idee waarmee jouw halterschijven in de fabriek zijn behandeld.

Laatst bewerkt:
als we toch over barbells aan het zeuren zijn.

Ik zie dat jullie een Olympische wedstrijdhalterstang, voor de hoogste belastbaarheid! verkopen, maar die is 30 mm. een echte wedstrijdhalterstand is toch 28 of 29 mm.

De wedstrijd barbells van Ivanko en Eleiko zijn allebij 28 mm. van welk merk is die 30 mm wedstrijd barbell als ik vragen mag?

hoezo? als er staat 450 is dat toch de garantie dat je hem tot dat gewicht goed kan gebuiken zonder dat de bar kapot gaat?
De meeste fabrikanten houden geen rekening met mensen die echt trainen, en dus regelmatig hun deadlifts hard laten neerkomen.
450kg belastbaar is niet hetzelfde als een halter kunnen laten vallen met 450kg.

Merkloos, geen Eleiko of Ivanko in ieder geval haha ;)

eigen fabrikaat?

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:03 ----------

De meeste fabrikanten houden geen rekening met mensen die echt trainen, en dus regelmatig hun deadlifts hard laten neerkomen.
450kg belastbaar is niet hetzelfde als een halter kunnen laten vallen met 450kg.

een halter op de grond laten vallen kan best, maar hij moet moet niet in het rek vallen, dan heb je een probleem.

700kg belastbare barbell is binnen, gisteren gesquat, meteen een PR en ligt voelt goed !

Wist hoe dik ze was, Woopy heeft hem ook en stoort me voorlopig niet

miss tip voor fitness-seller:
afstand tussen de gaten waar je bouten moet insteken melden,
dan kan je veel makkelijke het toestel op de muur bevestigen.

nee, het makkelijkste is om het toestel op z'n plek te houden en dan met de stift door de gaten af te tekenen, en dan met de rolmaat de gaten in hoogte corrigeren zodat hem waterpas hangt. je kunt natuurlijk ook altijd de gaten nameten, deze zijn niet altijd hetzelfde omdat ze kunnen uitzetten of krimpen door de klimatologische omstandigheden.

Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag had ik het spul besteld en nu alles al binnen, Lekker snel!
Alleen ik had barbarian 5kg schijven besteld alleen heb de gietijzeren 5 kg schijven binnen gehad. Opzich wil ik die wel houden alleen dan wil ik wel me 18 euro terug :P
bestelnummer:108166

Misschien ook een tip voor de transporteur om met een zware vracht een sterk iemand mee te sturen want bij mij was vond die man dat ik thuis moest zijn om te helpen.(me moeder was thuis ik zat op school)
Oftewel die was niet blij :P Me moeder zij ook dat het een klein ventje was dus ja dan is het zwaar.

Terug
Naar boven