XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Jammer dat de Powertec Power Racks pas in april weer leverbaar zijn. Ik wou een complete set bestellen, maar ik wacht nu wel even.

• Topic Starter Topic Starter
Jammer dat de Powertec Power Racks pas in april weer leverbaar zijn. Ik wou een complete set bestellen, maar ik wacht nu wel even.
Inderdaad jammer, de Powertec Power Racks gaan nu eenmaal ongelofelijk snel!

Edit: Het is dus aan te raden om tijdig te bestellen en zo een Power Rack te reserveren, en niet te wachten tot deze weer leverbaar zijn! De racks die nu zijn binnengekomen waren namelijk ook alweer uitverkocht voordat wij ze hier hadden!

Vraagje...

Wil voor thuis trainen in de toekomst een Powertec Rack kopen inc. Utility bench en de oly halterset met daarbij de losse lat-machine ook van Powertec. Met andere woorden ben al druk aan het sparen. Heb nu nog geen "bruikbaar" materiaal. Nu mijn vraag:

Aangezien ik nog geen halters of dumbelsets heb en deze uiteraard wel wil hebben, kan ik dan beter voor de losse oly halterset 50 mm gaan of voor een dumbelsysteem zoals Bowflexx of Iron Master? Heb namelijk ervaring met een 30 mm verstelbare dumbelset en vertrouwde deze sluiting voor geen meter...

Alvast bedankt!

Vraagje...

Wil voor thuis trainen in de toekomst een Powertec Rack kopen inc. Utility bench en de oly halterset met daarbij de losse lat-machine ook van Powertec. Met andere woorden ben al druk aan het sparen. Heb nu nog geen "bruikbaar" materiaal. Nu mijn vraag:

Aangezien ik nog geen halters of dumbelsets heb en deze uiteraard wel wil hebben, kan ik dan beter voor de losse oly halterset 50 mm gaan of voor een dumbelsysteem zoals Bowflexx of Iron Master? Heb namelijk ervaring met een 30 mm verstelbare dumbelset en vertrouwde deze sluiting voor geen meter...

Alvast bedankt!
De 140kg halterset in het Power Rack voordeelpakket bevat een lange halterstang en gewichten, dumbbells moet je dus apart erbij kopen.

Het is natuurlijk zo dat sommige mensen een voorkeur geven aan zo een all-in-one dumbbell, terwijl anderen liever een hele set dumbbells of gewichten thuis hebben liggen. Dat moet je dus voor jezelf uitmaken! Helaas kan ik je niets vertellen over de Bowflex en IronMaster verstelbare dumbbells, hier heb ik zelf geen ervaring mee (wij verkopen deze ook niet).

Er zijn hier op DBB wel wat members die de Bowflex en IronMaster dumbbells gebruiken, even zoeken naar topics daarover of wachten op hun reactie hier dus :)

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Wat zijn dan de best sluitringen in mijn geval, aangezien ik er niet zo'n vertrouwen in heb dat deze niet los gaan als je net met je dumbbells boven je hoofd aan 't werken bent. Heb ze van de 30 mm gezien (niet van jullie trouwens) die moest je met een andere staaf aandraaien en dan was het nog niet te vertrouwen. Ik hoor het wel, iig bedankt!

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Wat zijn dan de best sluitringen in mijn geval, aangezien ik er niet zo'n vertrouwen in heb dat deze niet los gaan als je net met je dumbbells boven je hoofd aan 't werken bent. Heb ze van de 30 mm gezien (niet van jullie trouwens) die moest je met een andere staaf aandraaien en dan was het nog niet te vertrouwen. Ik hoor het wel, iig bedankt!
Onze 50mm sluitingen zijn natuurlijk allemaal betrouwbaar, de veersluitingen sluiten ook gewoon erg goed! Op enkele van de vorige pagina's van dit topic staan daar nog een paar posts van gebruikers over, zie ook de reviews bij de artikelen zelf.

Als je echt absolute zekerheid wilt kun je altijd nog voor de draai- of wedstrijdsluitingen gaan.

De 50mm sluitringen zijn zeker betrouwbaar, super!

Marvin, ik heb je nav de zojuist binnen gekregen bestelling een mailtje gestuurd:(

Review toegevoegd voor de 30kg gietijzeren dummbells.
Als alle gewichten op de dumbbells gemonteerd zijn passen de sluitringen er maar half op, op de foto is dat niet zo.
Wijkt de foto nu af van het geleverde of heb ik te korte stangen gekregen?

Als alle gewichten op de dumbbells gemonteerd zijn passen de sluitringen er maar half op, op de foto is dat niet zo.
Meet de stang (totale lengte en greepbreedte) even op a.u.b.

De combinatie gewichten die je erbij hebt gekregen klopt wel gewoon?

8 x 5kg / 4 x 2,5 kg / 4 x 1,25 kg

Meet de stang (totale lengte en greepbreedte) even op a.u.b.

De combinatie gewichten die je erbij hebt gekregen klopt wel gewoon?

8 x 5kg / 4 x 2,5 kg / 4 x 1,25 kg

Hoi, de gewichten kloppen idd, heb het net even nagemeten: totale lengte 34.8cm, greepbreedte: 12.8cm.
Aangezien de totale lengte wel ongeveer overeenkomt met de 35cm (2mm maakt niets uit) heb ik het vermoeden dat de dumbbells op de foto op de website de 40cm variant zijn.

He Marvin,
Hoe zit dit nu? Ik wou deze ook bestellen, maar twijfel nu of ik dit moet doen?

Weet er trouwens iemand hoeveel 5kg schijven er op de 40cm dumbbellstangen per kant kunnen? En op de extra lange dumbbellstangen van 45cm?

Enkele vraagjes:

Bij het powertec powerrack staat:
Pull-up station - diverse greep variaties
Welke greepvariaties zijn dat dan?

Bij de utility bench van powertec staat dat het beendeel 115kg aankan. Maar de bank zelf weegt slechts 32kg. Zal dat bij een bepaald gewicht niet gaan kantelen? (dat probleem had ik bij een bodycraft bankje)

De 350mm stangen die jij hebt ontvangen zijn gewoon de stangen die bij dit voordeelpakket horen.

De 10kg voordeelpakketten worden ons kant en klaar geleverd met 350mm stangen, aan de hand daarvan voegen wij gewichten toe om zo de 15, 20, 25 en 30kg pakketten te maken. Uiteindelijk komt er dus een punt waar er geen gewichten meer bij passen.

Bij de 30kg sets zijn de sluitingen nog net aan te draaien (probeer deze anders eens om te draaien), deze zullen ook niet losgaan tijdens het trainen!

Wij hebben er bewust voor gekozen om geen 400mm stangen bij deze sets aan te bieden (en om zo ook nog zwaardere sets te kunnen maken), omdat veel mensen deze langere dumbbells onhandig vinden!

Indien je een 30kg set met 400mm stangen wilt hebben dan kom je deze stangen en gewichten los aan het bestellen, zo ben je uiteraard wel duurder uit dan met de voordeelpakketten!

Fitness Seller

Ik weet niet of deze hetzelfde zijn als die je bij deze krijgt Professionele korte halterstang 50mm - kogellagering KH-50-2209 - Fitness Seller, maar de sluitingen die bij de stang zaten, zijn echt slecht. Gebruik al een tijdje andere, maar met de oude die bij de stang zaten, houd ik geen dumbbell met plezier boven me hoofd.
Wat is precies het probleem? Had je het idee dat de sluitingen niet zouden houden, of zijn deze ook daadwerkelijk losgegaan of gaan schuiven?

In geval van het laatste; is dit bij slechts 1 sluiting het geval, of bij allemaal? Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de schroefdraad binnen in de sluiting niet goed is!

Weet er trouwens iemand hoeveel 5kg schijven er op de 40cm dumbbellstangen per kant kunnen? En op de extra lange dumbbellstangen van 45cm?
Omdat onze schijven uit verschillende fabrieken komen zijn er soms kleine verschillen (milimeters) in de dikte van de schijf, ik kan dus geen exact antwoord geven:

Normaal gesproken passen er per kant 4 stuks op de 40cm stangen, en 5 stuks op de 45cm stangen.

Enkele vraagjes:

Bij het powertec powerrack staat:

Welke greepvariaties zijn dat dan?
Hiermee worden de mogelijkheden bedoeld waarop je de pull-up stang kunt vastpakken, zoals bijv, smal en breed :) Het is dus niet zo dat er verschillende stangen zijn!

Bij de utility bench van powertec staat dat het beendeel 115kg aankan. Maar de bank zelf weegt slechts 32kg. Zal dat bij een bepaald gewicht niet gaan kantelen? (dat probleem had ik bij een bodycraft bankje)
115kg is de max. belastbaarheid van Powertec, wij geven echter 80kg aan - juist om dingen als kantelen te voorkomen. Ik heb deze belastbaarheid bij het combopakket even aangepast (bij de leg attachment zelf stond dit wel al op 80kg).

Het is dus inderdaad zo dat het bankje kan kantelen bij zware belasting. 100% standvastheid is er in dat geval dus niet (indien je het bankje niet vastzet in de grond).

<hr>
Over enkele weken, zodra wij klaar zijn met de verhuizing naar het nieuwe magazijn en de nieuwe showroom zullen we sowieso alle maten van alle artikelen uitgebreid op de website gaan vermelden (bijv. dikte van schijven, hoeveel schijven op stangen passen etc.)

Zodra de drukte rondom deze verhuizing over is zullen er ook nog andere grote veranderingen komen; nieuwe betaalsystemen, een grote uitbreiding aan ons assortiment en veel verbeteringen achter de schermen ;)

De 350mm stangen die jij hebt ontvangen zijn gewoon de stangen die bij dit voordeelpakket horen.

De 10kg voordeelpakketten worden ons kant en klaar geleverd met 350mm stangen, aan de hand daarvan voegen wij gewichten toe om zo de 15, 20, 25 en 30kg pakketten te maken. Uiteindelijk komt er dus een punt waar er geen gewichten meer bij passen.

Bij de 30kg sets zijn de sluitingen nog net aan te draaien (probeer deze anders eens om te draaien), deze zullen ook niet losgaan tijdens het trainen!

Wij hebben er bewust voor gekozen om geen 400mm stangen bij deze sets aan te bieden (en om zo ook nog zwaardere sets te kunnen maken), omdat veel mensen deze langere dumbbells onhandig vinden!

Indien je een 30kg set met 400mm stangen wilt hebben dan kom je deze stangen en gewichten los aan het bestellen, zo ben je uiteraard wel duurder uit dan met de voordeelpakketten!

Wat is precies het probleem? Had je het idee dat de sluitingen niet zouden houden, of zijn deze ook daadwerkelijk losgegaan of gaan schuiven?

In geval van het laatste; is dit bij slechts 1 sluiting het geval, of bij allemaal? Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de schroefdraad binnen in de sluiting niet goed is!

Omdat onze schijven uit verschillende fabrieken komen zijn er soms kleine verschillen (milimeters) in de dikte van de schijf, ik kan dus geen exact antwoord geven:

Ow??
Nou vooruit, ik zal een foto plaatsen hoe het er uitziet als je de schijven op de halter hebt, je zal zien dat dit er toch iets anders uitziet dan de foto op je website:

2n6g0j.jpg

Vergelijk dat nou eens met de foto die je hebt staan op je website, zo hoort het dus te zijn, maar dat zijn geen 350mm stangen!

2j29mh3.jpg

Leg jij mij nu eens uit wat hier niet klopt!
Met droge ogen beweren dat het komt omdat het een voordeelset betreft gaat er bij mij niet in, was dan zo eerlijk geweest om een juiste foto te plaatsen en niet een foto met een andere lengte van de halters!
De combinatie 30kg dumbbellset en de 350mm stangen is NIET zoals het hoort.

Hierbij nog even de tekst van de 2x 30kg dumbbellset:
Dumbbell set 2 x 30kg - 60kg totaalgewicht!

Professionele set bestaande uit:

2 korte halterstangen - schroefdraad

* Voor schijven met 30/31mm boring
* Hoogglans verchroomd, gekartelde greep
* Afmetingen: ø 30mm x 350mm
* Greepbreedte ca. 145mm
* Incl. 4 schroefdraadsluitingen
* Gewicht ca. 2,5kg (per stang)

Halterschijven gietijzer, 31 mm boring

* Passend op alle halterstangen van 30mm
* Fijne gietijzeren uitvoering - zwart
* Afgeronde kanten met griprand
* Met geïntegreerde KG-aanduiding
* 8 x 5kg / 4 x 2,5 kg / 4 x 1,25 kg

He Marvin,
Ik wil drie setjes dumbbellstangen en een lading 5kg schijven bestellen. Is het op het gebied van dumbbells dan beter nog even op de uitbreiding van het assortiment te wachten? Komen er bijv nog andere soorten verstelbare dumbbells bij?

Normaal gesproken passen er per kant 4 stuks op de 40cm stangen, en 5 stuks op de 45cm stangen.

;)

Als ik dan een hele lading 5 kilo schijven bestel (20 tot 30), zijn die dan wel allemaal hetzelfde?

Ow??
Nou vooruit, ik zal een foto plaatsen hoe het er uitziet als je de schijven op de halter hebt, je zal zien dat dit er toch iets anders uitziet dan de foto op je website:

Vergelijk dat nou eens met de foto die je hebt staan op je website, zo hoort het dus te zijn, maar dat zijn geen 350mm stangen!

Leg jij mij nu eens uit wat hier niet klopt!
Met droge ogen beweren dat het komt omdat het een voordeelset betreft gaat er bij mij niet in, was dan zo eerlijk geweest om een juiste foto te plaatsen en niet een foto met een andere lengte van de halters!
De combinatie 30kg dumbbellset en de 350mm stangen is NIET zoals het hoort.
Ik zeg gewoon waar het op staat. De sets worden gemaakt voor 10kg dumbbells en vervolgens met losse gewichten uitgebreid naar de zwaardere sets. Het is toch logisch dat er dan ooit een punt komt waarop het niet meer gaat passen, in dat geval is dat boven de 30kg.

Vandaar dat er geen 35kg set is, deze zou een 400mm stang vereisen, maar zoals ik in mijn vorige post heb uitgelegd bieden wij deze stangen niet aan als voordeelpakket omdat er nu eenmaal niet genoeg interesse voor is! Dan kom je de onderdelen dus los aan het kopen.

Je foto laat ook duidelijk zien wat ik zojuist geschreven heb, de sluitingen zullen nog net passen en niet losgaan! Wij verkopen zeker geen artikelen die een eventueel gevaar opleveren tijdens het trainen!

En ik wil niet lullig gaan doen over de foto, maar in onze disclaimer staat duidelijk:
Afbeeldingen van producten kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Foto's dienen als toevoeging, alle benodigde informatie staat duidelijk in de productomschrijving!

We zullen waarschijnlijk geen nieuwe foto maken, maar in ieder geval staat je review waarin de onnauwkeurigheid van de foto staat aangegeven nu ook bij het product.

Ik wil hier verder geen woorden aan vuilmaken; indien je niet tevreden bent kan dit artikel of de gehele bestelling weer worden opgehaald en krijg je je gehele betaling uiteraard terug.

He Marvin,
Ik wil drie setjes dumbbellstangen en een lading 5kg schijven bestellen. Is het op het gebied van dumbbells dan beter nog even op de uitbreiding van het assortiment te wachten? Komen er bijv nog andere soorten verstelbare dumbbells bij?
Hey,

Er komen geen nieuwe dumbbells bij, wel krijgen wij nieuwe schijven van ons eigen merk, Barbarian. Deze zullen optisch aantrekkelijker zijn maar ook duurder!

Als ik dan een hele lading 5 kilo schijven bestel (20 tot 30), zijn die dan wel allemaal hetzelfde?
Die zijn dan natuurlijk gewoon allemaal van dezelfde lading schijven ;)

Terug
Naar boven