XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.221
Dus die stang zou dan teveel gaan kantelen? Of bedoel je dat de stang zou gaan buigen en de lagers gaan blokkeren met het gewicht dat je doorgaans nodig hebt bij een legpress?

De bar zou dan inderdaad niet gelijk kunnen bewegen bij je linker en rechter been. Met de belastbaarheid zul je ook rekening moeten houden.

Dan bestaat er inderdaad nog de kans dat de bar gaat rollen. De bar zal niet veel rollen en kan niet naar achteren rollen maar wel naar voren, de veiligheidshaken worden dan ingehaakt (zoals je normaal gesproken handmatig zou doen als je klaar bent met een set).

Ik denk als je er een plank aan/onder bevestigt, dat je hem wel zo kan gebruiken.
Maar waarom zou je..?
Ga kniebuigen! ;)

Ik denk als je er een plank aan/onder bevestigt, dat je hem wel zo kan gebruiken.
Maar waarom zou je..?
Ga kniebuigen! ;)

Squats zijn natuurlijk de nr 1 in mijn programma, zal altijd zo zijn. Maar om de benen echt hard te pakken, is er toch een 2de oefening nodig vind ik. En dan lijkt legpressen een mooie toevoeging om de kracht en massa daar een extra duwtje te geven.

Wanneer ik op ''mijn winkelwagen'' klik kan die de site/link niet openen.
Hoe kan dat?

Hallo fitness-seller. Ik had gisternacht om 12 uur s'nachts mijn bedrag van 28,02 overgemaakt. Ik vroeg mij af of dat is aangekomen. Heb het met de girofoon gestuurd dus kon slechts het bestelnummer bijvoegen..
Bij voorbaat dank.

• #3.227
Wanneer ik op ''mijn winkelwagen'' klik kan die de site/link niet openen.
Hoe kan dat?
Zoals vermeld op onze homepage kunnen er momenteel inderdaad wat problemen met bestellen zijn. Als je via een andere browser of andere pc/laptop nog niet kunt bestellen kun je altijd per e-mail je bestelling doorsturen (vermeld daarbij ook je adresgegevens en telefoonnummer).

Hallo fitness-seller. Ik had gisternacht om 12 uur s'nachts mijn bedrag van 28,02 overgemaakt. Ik vroeg mij af of dat is aangekomen. Heb het met de girofoon gestuurd dus kon slechts het bestelnummer bijvoegen..
Bij voorbaat dank.
Je ontvangt per e-mail bericht als je betaling is binnengekomen, ik ga ervan uit dat dat morgen zal zijn.

Fitness-seller,

Met het oog op de toekomst ben ik aan het orienteren voor wat materiaal voor thuis. Bij een goede uitrusting horen natuurlijk dumbbells, alleen brengen de ''home training'' dumbbells wat problemem met zich mee. De verstelbare sets gaan maar tot 20kg per stuk, en de fixed weights zijn gigantisch duur en heb je er veel van nodig om goed te kunnen trainen (wat ook veeel ruimte inneemt).

Nu zag ik dat jullie ook losse korte halterstangen hebben van 450mm (klik) waarop volgens de review tot wel 5 gewichten van 5kg per kan opgehangen kunnen worden, wat dus totaal op een gewicht van 50kg per dumbbell zou komen (exclusief het gewicht van het stangetje). Nu de vraag: past dat ook werkelijk goed? en welke schijven passen dan het beste? ik neem aan de gewone simpele gietijzeren 5kg schijven? (klik) zijn die net zo groot als normale DB schijven? Met andere woorden: stel ik maak zo'n 50kg dumbbell, en leg die op de grond.. is die dan net zo hoog als een normale dumbbell?

Dat zou echt ideaal zijn, twee verstelbare DB's van 2,5kg tot 52,5 kg per stuk voor maar 164 euro :)

Laatst bewerkt:
Nu zag ik dat jullie ook losse korte halterstangen hebben van 450mm (klik) waarop volgens de review tot wel 5 gewichten van 5kg per kan opgehangen kunnen worden, wat dus totaal op een gewicht van 50kg per dumbbell zou komen (exclusief het gewicht van het stangetje). Nu de vraag: past dat ook werkelijk goed? en welke schijven passen dan het beste? ik neem aan de gewone simpele gietijzeren 5kg schijven? (klik) zijn die net zo groot als normale DB schijven? Met andere woorden: stel ik maak zo'n 50kg dumbbell, en leg die op de grond.. is die dan net zo hoog als een normale dumbbell?

Dat zou echt ideaal zijn, twee verstelbare DB's van 2,5kg tot 52,5 kg per stuk voor maar 164 euro :)

Hee man, ik heb ze al een poosje.
Ik heb er de 10x5kg gietijzeren schijven opzitten waar jij het ook over hebt en dat past prima.
Eventueel kan ik morgen wel wat foto's voor je maken als je wilt.

Laatst bewerkt:
Hee man, ik heb ze al een poosje.
Ik heb er de 10x5kg gietijzeren schijven opzitten waar jij het ook over hebt en dat past prima.
Eventueel kan ik morgen wel wat foto's voor je maken als je wilt.

+1

Alleen zijn die "gebogen" veerklemmen een beetje klote omdat het dan wat onhandig word, en de bijgeleverde klemmen heb ik wat minder vertrouwen in.
"Rechte" veerklemmen zouden ideaal zijn, maar die heb ik alleen nog maar in de sportschool gezien.

Kunnen jullie die leveren Fitness Seller..?
"Rechte" veerklemmen. :D

+1

Alleen zijn die "gebogen" veerklemmen een beetje klote omdat het dan wat onhandig word, en de bijgeleverde klemmen heb ik wat minder vertrouwen in.
"Rechte" veerklemmen zouden ideaal zijn, maar die heb ik alleen nog maar in de sportschool gezien.

Er zitten geen veerklemmen bij Hummer maar schroefsluitingen.

Schrijf ik toch ook.

Ervaringsdeskundigen :)
Dankjulliewel mopskes, doet me goed om te horen!

• #3.235
Yes, er passen inderdaad vijf stuks 5 kg gietijzeren 30 mm halterschijven per kant op de 450 mm dumbbells.
wat betreft de hoogte zijn de 5 kg halterschijven redelijk compact, een overzicht van de afmetingen van alle 30 mm halterschijven vind je hier.

+1

Wat bedoel je precies met gebogen en recht? Ik snap het niet echt :o

Veersluitingen op een schroefdraad halterstang zijn sowieso niet aan te raden!

Oh, ik wist niet dat hij het over een schroefdinges had... :o
Ik ga er voor het gemak altijd vanuit dat iedereen met 50mm werkt. :D

Wat ik bedoel is:
De veerklemmen die ik heb meegeleverd gekregen hebben een onder 90 graden gebogen gedeelte waar je de klem mee opendrukt.
Er zijn er ook die gewoon recht omhoog (langs de halterschijf dus) staan.
Volgens mij hadden die ook een plastic dingetje rond de knijpers zitten, maar die haalden we er dan af.
IS het al duidelijker..? :D

Bestelling is toegekomen, nu nog wachten op de achterkomende 2 x 20kg schijven.

Top! :thumbup:

• #3.239
Oh, ik wist niet dat hij het over een schroefdinges had... :o
Ik ga er voor het gemak altijd vanuit dat iedereen met 50mm werkt. :D

Wat ik bedoel is:
De veerklemmen die ik heb meegeleverd gekregen hebben een onder 90 graden gebogen gedeelte waar je de klem mee opendrukt.
Er zijn er ook die gewoon recht omhoog (langs de halterschijf dus) staan.
Volgens mij hadden die ook een plastic dingetje rond de knijpers zitten, maar die haalden we er dan af.
IS het al duidelijker..? :D
Zoals de 30 mm veersluitingen? De 50 mm veersluitingen hebben we alleen als "gebogen" uitvoering :p

Bestelling is toegekomen, nu nog wachten op de achterkomende 2 x 20kg schijven.

Top! :thumbup:
Veel plezier met trainen! :)

Terug
Naar boven