Ik heb twee 50mm stangen en daar passen in totaal 20 x 5KG schijven op. Aan elke kant van de dumbbell kun je 5x5kg schijven doen alleen dan moet je wel de gietzijeren hebben, rubber is te dik.
Hier een pic met twee dumbbells van 45 KG:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wat wel echt klote is met zelfgemaakte dumbbells, is het "opgooien" van het gewicht met bankdrukken. Op het plaatje gebruik ik dumbbell hangijzers maar het is wel eens gebeurd dat ik de stang miste en 55 KG achter m'n hoofd op de grond stuiterde. Het neerzetten op je knieen lukt niet omdat de sluiters op de pic dan eraf glijden
. Met sluitveren gebeurd dit niet maar dan heb je weer 40 KG veer die op je been drukt...
Hier een pic met twee dumbbells van 45 KG:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wat wel echt klote is met zelfgemaakte dumbbells, is het "opgooien" van het gewicht met bankdrukken. Op het plaatje gebruik ik dumbbell hangijzers maar het is wel eens gebeurd dat ik de stang miste en 55 KG achter m'n hoofd op de grond stuiterde. Het neerzetten op je knieen lukt niet omdat de sluiters op de pic dan eraf glijden
. Met sluitveren gebeurd dit niet maar dan heb je weer 40 KG veer die op je been drukt...

Dit zullen echter geen grote wijzigingen zijn en de prijs zal waarschijnlijk ook niet veel veranderen, ik durf echter nog niet aan te geven hoe lang het nog zal duren voor een nieuw model Power Cage geïntroduceerd zal worden.