MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Wat moet je ermee man. Zoveel moeite doen voor wat koelkastmagneten

Kun je ze ook zwaarder vullen of zijn de zakken daarvoor niet belast?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.205
Kun je ze ook zwaarder vullen of zijn de zakken daarvoor niet belast?
Dat durf ik zo direct niet te zeggen. De belastbaarheid is in ieder geval zo hoog als de gewichten van de gevulde binnenzakken, zoals in de productspecificaties wordt aangegeven. Als je de zakken met ander (zwaarder) materiaal wilt vullen is dat op eigen risico

Ik wil het programma gaan volgen van Robert McStuart. Die heeft het boek Beyond Brawn uitgebracht. Hij gaat uit van progressieve opbouw van gewichten tijdens je training in kleine stappen.

kijk eens naar het karma bericht dat ik je gegeven heb ;)

Ik wil het programma gaan volgen van Robert McStuart. Die heeft het boek Beyond Brawn uitgebracht. Hij gaat uit van progressieve opbouw van gewichten tijdens je training in kleine stappen.

Kan toch ook met 1,25kg schijven of sluitringen ? Bespaard je een hoop geld

Je hebt pm

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.213
De maximale belastbaarheid van de 30 mm korthalters ligt hoger dan er aan halterschijven op past, niet van toepassing dus. En anders zeg je maar gewoon 100+ kg :)

Een (koelkast)magneet weeg slechts 11 gram. Zo klein hoeven de stapjes ook niet te zijn :). De kleine stappen die Stuart McRobert noemt lopen van 100 gram, 250 gram en 500 gram. De 1,25 kilogram schijf werkt bij de deadlift en squat. Niet bij concentration Curl, Fly's en Tricep extension om maar iets te noemen. Geleidelijke progressie is waar McRobert vanuit gaat.
Zo voldoende toegelicht?

Een (koelkast)magneet weeg slechts 11 gram. Zo klein hoeven de stapjes ook niet te zijn :). De kleine stappen die Stuart McRobert noemt lopen van 100 gram, 250 gram en 500 gram. De 1,25 kilogram schijf werkt bij de deadlift en squat. Niet bij concentration Curl, Fly's en Tricep extension om maar iets te noemen. Geleidelijke progressie is waar McRobert vanuit gaat.
Zo voldoende toegelicht?

Als je verstelbare dumbbells hebt dan werken die 1,25 kg schijven en sluitringen (die ook wat wegen) perfect. Als je vast dumbbells hebt dan zijn er 1 a 2 kg stappen in de sportschool of thuis.

En mcrobert kan zoveel zeggen ;), want naar mijn idee heb je geen drol aan stappen van 100gram. De ene dag heb je meer energie en kracht dan de andere dag. Stappen van 1 tot 2,5kg kan ik nog begrijpen.

Als je de discussie verder wil voeren, open dan elders een topic of stuur mij een pm.

Laatst bewerkt:
mijn bestelling is ondertussen ook gedaan bij fitness seller. hopelijk hebben we alles deze maand nog zodat we thuis kunnen beginnen trainen ;)

Terug
Naar boven