AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Wanneer realiseren mensen zich nou dat niemand zit te wachten op een grip diameter van 30mm. muscle-power.nl heeft ook een cross-barbell met 30 mm dikte, waardeloos voor voorslaan/snatches/deadliften/bankdrukken.

Een aantal posts geleden heb ik het gehad over mijn halter die een kleine kromming heeft. Een halter die belastbaar zou zijn tot 700kg. Ik heb de klantendienst ge-e-mailed en als antwoord terug gekregen dat elke halter na verloop van tijd krom raakt behalve echt dure professionele halters en dat de belastbaarheid tot 700kg statische belasting is en dit nooit de enige graadmeter mag zijn voor de kwaliteit van een halter.

Persoonlijk vind ik dat allemaal raar want op de site wordt deze halter aangeprezen als 'Professionele halterstang .. tot 700kg" gemaakt van "speciaal-veerstaal".

Wel mag ik bumpers kopen want dat biedt dan wel meer bescherming, ik had natuurlijk nog niet gezegd dat ik al voornamelijk met bumpers train! En ik kan over enkele maanden ook een echt dure professionele halterstang bij ze kopen!

Heldere communicatie maar voorlopig zit er compensatie niet in.... :(

Ik zal zo direct eens een antwoord terug sturen, maar ik denk dat het niet onredelijk is als ik dit verhaal hier neer zet want er zullen vast meer mensen zijn die een kwaliteitshalter verwachten wanneer ze dezelfde willen kopen als ik, als ze afgaan op de omschrijving van de website.

BTW als mensen van dit forum het maar gezeur vinden en liever hebben dat ik het hier niet post, dan zal ik daar rekening mee houden het is namelijk niet mijn intentie "om de vuile was buiten te hangen"

Heb deze enkele weken geleden aangeschaft, had inderdaad verwacht goede kwaliteit te hebben gekocht, baal nu wel beetje ook al is er nog niks mis bij mij

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.323
Ik heb thuis sinds kort een aantal schijven rubber gekleurd van fs maar zit met een vraagje;

Een aantal van deze schijven trekken krassen over de sleeves van mijn barbell heen.
Het gaat dan om krassen die je ook voelt als je gewoon met hand over de bar heen gaat. De bar is net een paar weken oud( burgener and rippetoe bar). Is het normaal dat dit zo snel gaat?

Voel er namelijk weinig voor een dure bar te verkloten op een tempo dat niet zou mogen.
Het gaat hier overigens om slechts 2 schijven, toevallig allebei de gele van 15kg.
De bar is trouwens onbewerkt staal, weet niet in hoeverre dat invloed kan hebben.
Ik denk dat je de sleeve van een halterstang niet krasvrij kunt houden. Gietijzeren halterschijven krassen natuurlijk nog meer dan halterschijven met een metalen binnenring, maar zelf bij deze laatste zal het metaal over metaal krassen. Voel je oneffenheden in de ringen?

Heb net wat besteld,
Hoelang zou de levering ongeveer duren?
Als alles direct leverbaar is meestal 1 werkdag (na ontvangst betaling)

De 20 kg gietijzeren 50 mm halterschijven hebben een diameter van 44 cm (zie overzicht hier)

De pulley van de Barbarian Rack is standaard voor 30mm materiaal, he? Moet je dan iets kopen als je het voor 30mm materiaal wilt?
Dat verschilt per toestel, even goed lezen wat in de productbeschrijving staat. Als 50 mm optioneel is dan kun je bij je bestelling aangeven dat je 50 mm schijfopname wilt :)

Waarom kun je niet met Ideal betalen? Is toch redelijk onhandig op de huidige manier want ik zat net te checken voor schijven.
Very soon!

BTW als mensen van dit forum het maar gezeur vinden en liever hebben dat ik het hier niet post, dan zal ik daar rekening mee houden het is namelijk niet mijn intentie "om de vuile was buiten te hangen"
Ik vind het een beetje jammer dat je dit hier op deze manier post maar ik begrijp heel goed dat je misschien boos of teleurgesteld bent. Wellicht had je eerst gewoon even een mail terug kunnen sturen of even met mij kunnen bellen om te kijken wat we voor je kunnen betekenen, maar dat terzijde. Bepaalde andere reacties van forummembers die van niets weten vind ik echter niet bepaald netjes.

Het gaat om een halterstang die al twee jaar oud is en waar dus al twee jaar flink mee is getraind. Die wordt helaas niet zomaar meer vervangen. Het zou mooi zijn als je om de 2 jaar bij Fitness Seller kunt aankloppen om een nieuwe stang op te halen omdat de oude minimaal scheef is (niet eens met het blote oog te zien).

Geloof me, we zijn absoluut niet de beroerdste als het gaat om het vervangen van producten - sterker nog, daar doen we helemaal niet zo moeilijk over! We weten hoe belangrijk het beeld is dat klanten van ons vormen en naar andere toe communiceren, en we willen natuurlijk niet bekend staan om slechte producten of beroerde service! Op dit forum zullen ook al aardig wat producten vervangen zijn, helaas hoor je daar echter niemand over ;) Maar bij een product 2 jaar na dato ligt dat gewoon een beetje moeilijker.

wat voor professionele halterstang komt er in het assortiment dan?
We bekijken een aantal bekende opties maar helaas is de vraag in NL gewoon ontzettend klein waardoor het niet bijster interessant voor ons is (al zal de vraag hier op dit forum natuurlijk groter lijken).

Ik denk dat de beste optie voor echt professionele halterstangen momenteel nog altijd import is, zoals heel veel forummembers hier al doen!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de sleeve van een halterstang niet krasvrij kunt houden. Gietijzeren halterschijven krassen natuurlijk nog meer dan halterschijven met een metalen binnenring, maar zelf bij deze laatste zal het metaal over metaal krassen. Voel je oneffenheden in de ringen?

ik voel inderdaad wat oneffenheden in de ringen van enkele schijven.
ik begrijp dat je de bar niet krasvrij kunt houden, dat begrijp ik:) maar het zijn geen oppervlakte krassen maar enkele diepe krassen. Vind dat erg zonde van mn nieuwe burgener and rippetoe bar.

Hier een paar fotos van de krassen:

http://imageshack.us/g/140/img2012050700380.jpg/

• #4.325
ik voel inderdaad wat oneffenheden in de ringen van enkele schijven.
ik begrijp dat je de bar niet krasvrij kunt houden, dat begrijp ik:) maar het zijn geen oppervlakte krassen maar enkele diepe krassen. Vind dat erg zonde van mn nieuwe burgener and rippetoe bar.

Hier een paar fotos van de krassen:

http://imageshack.us/g/140/img2012050700380.jpg/
Je zou eens kunnen kijken of je die oneffenheden eruit krijgt. Stuur anders even een mail naar de klantenservice, om welke halterschijven het gaat en wanneer je deze hebt gekocht!

Je zou eens kunnen kijken of je die oneffenheden eruit krijgt. Stuur anders even een mail naar de klantenservice, om welke halterschijven het gaat en wanneer je deze hebt gekocht!

wat raad je aan om deze er uit te krijgen?

Het gaat overigens om de rubber gekleurd schijven, heb ze paar weekjes terug gekocht. Verwacht er vandaag of morgen zelfs nog 6 van 10kg als nalevering:) de mail is al verstuurd:)

no offence maar je zegt dus zelf dat de vraag naar professionele halterstangen te klein is en er daarom geen aangeboden worden, maar dan staat er op de site wel
Professionele Wedstrijd-Trainingshalterstang 50 mm x 220 cm

We bekijken een aantal bekende opties maar helaas is de vraag in NL gewoon ontzettend klein waardoor het niet bijster interessant voor ons is (al zal de vraag hier op dit forum natuurlijk groter lijken).

Ik denk dat de beste optie voor echt professionele halterstangen momenteel nog altijd import is, zoals heel veel forummembers hier al doen!

Welke opties bekijken jullie? Kan me voorstellen dat het niet heel erg lucratief is hier in NL, maar voor de krachtsport zou het wel goed zijn om tegen een relatief goede prijs zulke halters te kunnen kopen. Enige opties zijn nu via Rogue, Engeland (zwaar overpriced), Duitsland of Eleiko achtige merken.

Jullie zijn niet toevallig bezig met hele dunne schijven zoals powerlifting wedstrijdschijven he?

• #4.329
no offence maar je zegt dus zelf dat de vraag naar professionele halterstangen te klein is en er daarom geen aangeboden worden, maar dan staat er op de site wel
Professionele Wedstrijd-Trainingshalterstang 50 mm x 220 cm
Yes, dat is de zwaarst belastbare trainingsbarbell die we hebben. Zo'n barbell bedoelen de andere forummembers echter niet :) Zoals Aggie hier bijvoorbeeld al aangaf over de grip-diameter.

Bij deze mijn excuses door onwetendheid.

• #4.331
Welke opties bekijken jullie? Kan me voorstellen dat het niet heel erg lucratief is hier in NL, maar voor de krachtsport zou het wel goed zijn om tegen een relatief goede prijs zulke halters te kunnen kopen. Enige opties zijn nu via Rogue, Engeland (zwaar overpriced), Duitsland of Eleiko achtige merken.

Jullie zijn niet toevallig bezig met hele dunne schijven zoals powerlifting wedstrijdschijven he?
Zowel bekende merken als onbekende.

Rogue verkoopt nu trouwens ook in Europa, volgens mij is dat niet zo duur meer qua verzenden hoor! Lopen een aantal topics hier op DBB meen ik.

Nope, op dit moment niet mee bezig.

Ik vind het een beetje jammer dat je dit hier op deze manier post maar ik begrijp heel goed dat je misschien boos of teleurgesteld bent. Wellicht had je eerst gewoon even een mail terug kunnen sturen of even met mij kunnen bellen om te kijken wat we voor je kunnen betekenen, maar dat terzijde. Bepaalde andere reacties van forummembers die van niets weten vind ik echter niet bepaald netjes.

Het gaat om een halterstang die al twee jaar oud is en waar dus al twee jaar flink mee is getraind. Die wordt helaas niet zomaar meer vervangen. Het zou mooi zijn als je om de 2 jaar bij Fitness Seller kunt aankloppen om een nieuwe stang op te halen omdat de oude minimaal scheef is (niet eens met het blote oog te zien).

Geloof me, we zijn absoluut niet de beroerdste als het gaat om het vervangen van producten - sterker nog, daar doen we helemaal niet zo moeilijk over! We weten hoe belangrijk het beeld is dat klanten van ons vormen en naar andere toe communiceren, en we willen natuurlijk niet bekend staan om slechte producten of beroerde service! Op dit forum zullen ook al aardig wat producten vervangen zijn, helaas hoor je daar echter niemand over ;) Maar bij een product 2 jaar na dato ligt dat gewoon een beetje moeilijker.

Het gaat mij om het feit dat die halterstang perse vervangen dient te worden, maar als een professionele halterstang tot 700kg belastbaar is mag die gewoon niet buigen bij < 250kg. Of ik nu die halter 1 maand heb of 10 jaar, maar misschien heb ik het mis.... Met het kan je het heus wel zien maar zoiets vastleggen op foto of camera is toch anders.

Nogmaals het is mij niet bedoeld om met modder te gooien maar het is bijna de duurste halter uit jullie assortiment en dan kan die bij normaal gebruik niet na 2 jaar al een kromming hebben. Als iemand dit normaal vindt dan stelt deze gebruiker geen hoge eisen aan zijn materiaal en is m.i. ook geen serieuze krachtsporter. Op jullie site is dit 'de beste halter', het pareltje uit jullie assortiment zou ik zeggen want hij kan tot 700kg belast worden. Dat kan je mijn inziens niet zomaar naast je neer leggen.

Ik vind ook dat je zowel positieve als wel negatieve ervaringen moet kunnen uitten, toen ik besteld heb en alles netjes op tijd geleverd heb gekregen heb ik dat ook netjes in dit topic geplaatst. Als er enkel alleen maar positieve dingen gezegd mogen worden hier dan heeft dit topic natuurlijk voor ons klanten geen toegevoegde waarde meer.....

• #4.333
Het gaat mij om het feit dat die halterstang perse vervangen dient te worden, maar als een professionele halterstang tot 700kg belastbaar is mag die gewoon niet buigen bij < 250kg. Of ik nu die halter 1 maand heb of 10 jaar, maar misschien heb ik het mis.... Met het kan je het heus wel zien maar zoiets vastleggen op foto of camera is toch anders.

Nogmaals het is mij niet bedoeld om met modder te gooien maar het is bijna de duurste halter uit jullie assortiment en dan kan die bij normaal gebruik niet na 2 jaar al een kromming hebben. Als iemand dit normaal vindt dan stelt deze gebruiker geen hoge eisen aan zijn materiaal en is m.i. ook geen serieuze krachtsporter. Op jullie site is dit 'de beste halter', het pareltje uit jullie assortiment zou ik zeggen want hij kan tot 700kg belast worden. Dat kan je mijn inziens niet zomaar naast je neer leggen.

Ik vind ook dat je zowel positieve als wel negatieve ervaringen moet kunnen uitten, toen ik besteld heb en alles netjes op tijd geleverd heb gekregen heb ik dat ook netjes in dit topic geplaatst. Als er enkel alleen maar positieve dingen gezegd mogen worden hier dan heeft dit topic natuurlijk voor ons klanten geen toegevoegde waarde meer.....
Natuurlijk, daarvoor is dit topic juist. Ik zeg ook niet dat je dit hier niet mag posten maar de manier waarop vond ik een beetje jammer.

Je geeft zelf aan dat deze stang niet zomaar mag doorbuigen en dat klopt natuurlijk ook. Dat doet ie ook niet zomaar normaal gesproken :) Het gaat er gewoon om dat de stang twee jaar oud is en dat ik niet weet wat er allemaal mee is gebeurd waardoor ik je natuurlijk niet zomaar even een nieuwe stang ga geven! En dat is wat jij wel verwacht. Zoals gezegd, ik wil er best even met je over bellen, dan kan het beter besproken worden.

Natuurlijk, daarvoor is dit topic juist. Ik zeg ook niet dat je dit hier niet mag posten maar de manier waarop vond ik een beetje jammer.

Je geeft zelf aan dat deze stang niet zomaar mag doorbuigen en dat klopt natuurlijk ook. Dat doet ie ook niet zomaar normaal gesproken :) Het gaat er gewoon om dat de stang twee jaar oud is en dat ik niet weet wat er allemaal mee is gebeurd waardoor ik je natuurlijk niet zomaar even een nieuwe stang ga geven! En dat is wat jij wel verwacht. Zoals gezegd, ik wil er best even met je over bellen, dan kan het beter besproken worden.

Ok laten we even bellen. Ik zal je een PM sturen om te vragen naar wie ik moet vragen als ik bel.

Geloof me, we zijn absoluut niet de beroerdste als het gaat om het vervangen van producten - sterker nog, daar doen we helemaal niet zo moeilijk over! We weten hoe belangrijk het beeld is dat klanten van ons vormen en naar andere toe communiceren, en we willen natuurlijk niet bekend staan om slechte producten of beroerde service! Op dit forum zullen ook al aardig wat producten vervangen zijn, helaas hoor je daar echter niemand over ;) Maar bij een product 2 jaar na dato ligt dat gewoon een beetje moeilijker
Nou zal ik dan maar aftrappen en een compliment plaatsen:p:D

Pagina terug gaf ik aan dat ik jullie niet te pakken kon krijgen en geen reactie kreeg op mijn mail. (Mijn probleem was dat de ring van mijn halterstang, nog geen 2 maand oud, los was geraakt (heel bijzonder???).

Nu vandaag na eindelijk contact te hebben gehad een mail gekregen met de bevestiging dat ze kostenloos direct een nieuwe stang zullen opsturen! :)

Ik ben dus weer tevreden en bedank hierbij FS nogmaals! :thumbs:

Nou zal ik dan maar aftrappen en een compliment plaatsen:p:D

Pagina terug gaf ik aan dat ik jullie niet te pakken kon krijgen en geen reactie kreeg op mijn mail. (Mijn probleem was dat de ring van mijn halterstang, nog geen 2 maand oud, los was geraakt (heel bijzonder???).

Nu vandaag na eindelijk contact te hebben gehad een mail gekregen met de bevestiging dat ze kostenloos direct een nieuwe stang zullen opsturen! :)

Ik ben dus weer tevreden en bedank hierbij FS nogmaals! :thumbs:

De keren dat ik wat heb besteld bij FS ging prima en ook het materiaal is niets mis mee (mijn ervaring).

Het nadeel van 'ervaringen'-posts/blogs/forums op internet, is dat mensen pas geneigd zijn hun ervaringen te delen zodra het een probleem of negatieve ervaring is, bijv een product wat niet voldoet aan zijn/haar volwachtingen.
Dit geeft een vertekend beeld.

Heb ooit via FS een bar verkregen met scheve asymmetrische knurling. Fotootjes etc getrokken en een nieuwe bar gekregen, top.

Langs de andere kant zou ik nooit nog een van de barbells op de site kopen omdat deze baggerkwaliteit is. Heb er ook een kromme liggen. En een waar de sleeve kapot is. Die 700kg bar die ze zo dik hebben gemaakt wordt bij ons alleen gebruikt om te squatten. Qua power cages etc goede site, barbells laat het gewoon echt te wensen over.

• #4.338

Beste fitness seller, heb iets besteld bij jullie en ging het normaal komen halen met de bus van m'n vader. deze staat however in panne, is het mogelijk alsnog verzendingskosten te betalen?

grts

Terug
Naar boven