MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

FS,

Ik wil een halter setje aanschaffen voor mijn broertje, en kwam hier op uit:
http://www.fitness-seller.nl/rubberen-complete-set-108kg/

Hoe staat deze in de verkoop? Beetje goede referenties? En is de grip breedte breed genoeg voor squats/benchpress etc. aangezien de bar maar 170cm is (en ik alleen ervaring heb met 220cm)

En hoe groot is het verschil kwa dikte tussen rubber en gietijzer? Ik bedoel, het aantal schijven dat ik er op kan loaden.

mvg

http://www.fitness-seller.nl/power-bands/

Ik zou er één of meer willen kopen voor pull throughs, band pull aparts, single leg romanian DL, ... Allerlei mobility work. Maar ook voor assisted pullups. Welke heb ik dan nodig? Weet niet goed wat ik me moet voorstellen bij de gespecifieerde weerstanden. Die rode en zwarte bvb, zijn die belachelijk licht of vergis ik me schromelijk? Of moet ik naar de zwaarste gaan? Of zwart/groen/oranje omdat ze toch overlappen? Zijn er geen package deals op deze?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.184
FS,

Ik wil een halter setje aanschaffen voor mijn broertje, en kwam hier op uit:
http://www.fitness-seller.nl/rubberen-complete-set-108kg/

Hoe staat deze in de verkoop? Beetje goede referenties? En is de grip breedte breed genoeg voor squats/benchpress etc. aangezien de bar maar 170cm is (en ik alleen ervaring heb met 220cm)

En hoe groot is het verschil kwa dikte tussen rubber en gietijzer? Ik bedoel, het aantal schijven dat ik er op kan loaden.

mvg
De 30 mm setjes verkopen allemaal goed, vooral met de wat grotere sets kun je natuurlijk erg goed vooruit! Rubber zou ik zeker aanraden voor thuisgebruik, dat is een stuk prettiger qua geluidsoverlast en ook beter voor de vloer (afhankelijk waar je traint).

De greepbreedte van de halterstang is circa 126 cm, ruim voldoende dus en slechts een paar cm minder dan een 220 cm stang.

De specificaties van de gietijzeren en rubberen gewichten kun je op de betreffende productpagina's:
http://www.fitness-seller.nl/gietijzeren-standaard-halterschijven/
http://www.fitness-seller.nl/rubberen-standaard-halterschijven/

http://www.fitness-seller.nl/power-bands/

Ik zou er één of meer willen kopen voor pull throughs, band pull aparts, single leg romanian DL, ... Allerlei mobility work. Maar ook voor assisted pullups. Welke heb ik dan nodig? Weet niet goed wat ik me moet voorstellen bij de gespecifieerde weerstanden. Die rode en zwarte bvb, zijn die belachelijk licht of vergis ik me schromelijk? Of moet ik naar de zwaarste gaan? Of zwart/groen/oranje omdat ze toch overlappen? Zijn er geen package deals op deze?
Dat moet je voor jezelf bepalen, dat verschilt van persoon tot persoon. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe moeilijk of gemakkelijk normale pullups jou afgaan. Sowieso heb je voor verschillende oefeningen vaak andere bands nodig.

Vergis je overigens niet in de sterkte van de banden, met hulp van de blauwe band kun je je met één hand nog gemakkelijk optrekken. Voor ervaren sporters is dat dus waarschijnlijk teveel van het goede. Ik denk dat de paarse band al voldoende zal zijn maar zoals gezegd verschilt dat natuurlijk van persoon tot persoon.

Wellicht kun je langskomen in de showroom om de verschillende sterktes uit te testen! Anders kun je altijd een aantal bands kopen en de niet geschikte bands retourneren - de retourkosten zijn dan helaas wel voor je eigen rekening

Laatst bewerkt:
De 30 mm setjes verkopen allemaal goed, vooral met de wat grotere sets kun je natuurlijk erg goed vooruit! Rubber zou ik zeker aanraden voor thuisgebruik, dat is een stuk prettiger qua geluidsoverlast en ook beter voor de vloer (afhankelijk waar je traint).

De greepbreedte van de halterstang is circa 126 cm, ruim voldoende dus en slechts een paar cm minder dan een 220 cm stang.

De specificaties van de gietijzeren en rubberen gewichten kun je op de betreffende productpagina's:
http://www.fitness-seller.nl/gietijzeren-standaard-halterschijven/
http://www.fitness-seller.nl/rubberen-standaard-halterschijven/

dankjewel voor je reactie, en hoe zit het met de dikte van de schijven? is rubber dikker dan gietijzer bij 30mm? aangezien ik niet beperkt wil zijn aan een X aantal schijven.

bvd

dankjewel voor je reactie, en hoe zit het met de dikte van de schijven? is rubber dikker dan gietijzer bij 30mm? aangezien ik niet beperkt wil zijn aan een X aantal schijven.

bvd

Staat allemaal bij 'specificatie's' als je bij de betreffende schijven kijkt.

Tijdje terug (rond oud en nieuw) een barbell besteld, deze was niet op voorraad (stond wel op de website maar ik kan me voorstellen dat er soms een foutje inzit). Vanuit fitness-seller kwam de suggestie om een andere barbell te bestellen, een barbell die achteraf gezien zelfs beter was dan degene die ik eerst wilde hebben.

Ik heb ook straps en handschoenen besteld, beide kwamen netjes op tijd binnen.

Ik zal zeker bij jullie blijven bestellen, ook omdat jullie in ieder geval de ballen hebben om online publiek contact te houden met jullie klanten.

waarom zouden daar ballen voor nodig zijn?

• #5.190
Tijdje terug (rond oud en nieuw) een barbell besteld, deze was niet op voorraad (stond wel op de website maar ik kan me voorstellen dat er soms een foutje inzit). Vanuit fitness-seller kwam de suggestie om een andere barbell te bestellen, een barbell die achteraf gezien zelfs beter was dan degene die ik eerst wilde hebben.

Ik heb ook straps en handschoenen besteld, beide kwamen netjes op tijd binnen.

Ik zal zeker bij jullie blijven bestellen, ook omdat jullie in ieder geval de ballen hebben om online publiek contact te houden met jullie klanten.
Thanks, gelukkig is het naar tevredenheid opgelost! Veel plezier met trainen!

als je geen goede service levert dan gaat het uiteindelijk toch wel mis.

Deze week mijn pulley voor me barbarian power cage netjes geleverd gekregen. alles mooi in elkaar gestoken en geschroeft, maar ik snap gewoon echt niet hoe ik die kabels en katrollen moet installeren...kan er mij iemand helpen en vertellen welke kabel waar moet vast gemaakt worden?

• #5.194
Deze week mijn pulley voor me barbarian power cage netjes geleverd gekregen. alles mooi in elkaar gestoken en geschroeft, maar ik snap gewoon echt niet hoe ik die kabels en katrollen moet installeren...kan er mij iemand helpen en vertellen welke kabel waar moet vast gemaakt worden?
Heb je zonder opbouwhandleiding gewerkt dan? Je kunt de opbouwhandleiding van de Lat Pulley Option HIER downloaden (PDF-formaat).

Op pagina 24 staat een tekening met de correcte montage van de kabels.

Wanneer zijn de eco olympic dumbbell stangen weer beschikbaar?
Kan ik eventueel geld terug krijgen als deze me niet bevallen ivm afglijden veersluiters? Wil ze voor dumbbelldrukken gaan gebruiken.

Heb je zonder opbouwhandleiding gewerkt dan? Je kunt de opbouwhandleiding van de Lat Pulley Option HIER downloaden (PDF-formaat).

Op pagina 24 staat een tekening met de correcte montage van de kabels.

Nu had ik ook mijn Lat Pulley Option ontvangen maar toen ik deze in elkaar wilde zetten, kwam ik meermaals in de problemen met de handleiding die niet zo logisch was.

Nu was er ook nog een probleem betreffende de onderdelen:
Op pagina 15 is een verbindingstuk tussen de pulley en het rack te zien (BB-9030-AD-LTO). Op pagina 24 was deze niet meer te zien, nu leek het enkel logisch om de bovenste kabel hierdoor te steken... Enkel was het onmogelijk om deze er door te krijgen door de verdikkingen aan de uiteinden van de kabel. Heb dan maar 1 verdikking wat bijgevijld zodat hij er wel door kon. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Verbindingstuk is nummer 1 op de foto
Verdikking kabel is nummer 2. Deze was trouwens geen zeshoek maar rond (niet echt handig om vast te zetten)
nummer 2 moest dus door nummer 1 kunnen, maar dat lukte niet..
Is dit duidelijk of moet ik hier een foto van maken?

Ik heb de pulley nu volledig opgebouwd, maar ik denk dat de fabrikant even zal moeten kijken naar de handleiding en de onderdelen, want zo kan dit toch gewoon niet.
mvg

pulley.png

• #5.198
Wanneer zijn de eco olympic dumbbell stangen weer beschikbaar?
Kan ik eventueel geld terug krijgen als deze me niet bevallen ivm afglijden veersluiters? Wil ze voor dumbbelldrukken gaan gebruiken.
Ik verwacht dat de ECO dumbbells deze week of volgende week weer binnenkomen.

Je kunt producten binnen 14 dagen retourneren, echter enkel als deze ongebruikt zijn (geen gebruikssporen vertonen). Of de veersluitingen passen kun je dus gewoon testen maar zodra je halterschijven op de dumbbells gaat plaatsen moet je oppassen met krassen, anders kunnen wij de dumbbells helaas niet meer terugnemen.

Nu had ik ook mijn Lat Pulley Option ontvangen maar toen ik deze in elkaar wilde zetten, kwam ik meermaals in de problemen met de handleiding die niet zo logisch was.

Ik heb de pulley nu volledig opgebouwd, maar ik denk dat de fabrikant even zal moeten kijken naar de handleiding en de onderdelen, want zo kan dit toch gewoon niet.
mvg
Ik heb nog niet eerder van klanten gehoord dat de opbouwhandleiding van dit toestel onduidelijk is, er is natuurlijk wel wat technisch inzicht vereist. In dit geval klinkt het echter eerder als een fabricagefout, want het verbindingsstuk is natuurlijk zo gemaakt dat de kabel en de schroef (die normaal gesproken wel zeshoekig is) gewoon erdoorheen passen.

Je kunt in dat soort situaties beter eerst even contact met ons opnemen in plaats van zelf onderdelen aan te passen en te vijlen! In ieder geval goed om te horen dat je de machine alsnog volledig hebt opgebouwd. Heb je de ronde schroef wel goed kunnen vastzetten?

Laatst bewerkt:
Zouden jullie even mijn mailtje willen checken, order #100127698 ;)

• #5.200
Zouden jullie even mijn mailtje willen checken, order #100127698 ;)
Jouw e-mail is van gisteravond dus ik ga ervan uit dat deze vanmiddag door de klantenservice beantwoord wordt, even geduld aub... ;) Als er haast bij is kun je overigens het beste gewoon even bellen met de klantenservice, dit topic wordt natuurlijk niet elk moment van de dag constant in de gaten gehouden!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven