AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Ik kan in de specificaties die Body-Solid zelf geeft niets over een belastbaarheid van 450 kg / 1000 lbs terugvinden. Maar ik zal er eens achteraangaan.

Onzin. Net als bij de Heavy Duty racks is de kostprijs gestegen en dat wordt helaas doorberekend in de verkoopprijs. Zoals gezegd is het Body-Solid GPR378 Power Rack wellicht een interessanter alternatief!

Containerprijzen zijn daarintegen wel gezakt, worden die dan ook doorberekend?:p

zit net even op de website te kijken naar halterschijven en kettlebells. vrijwel alle goedkope,normaal geprijsde dingen zijn uitverkocht.. het zelfde geld voor alle normale "gewichten" dus (16 kg classic kettlebell) (10 kg gietijzeren standaard halterschijf ) wanneer komt er weer van alles binnen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.584
zit net even op de website te kijken naar halterschijven en kettlebells. vrijwel alle goedkope,normaal geprijsde dingen zijn uitverkocht.. het zelfde geld voor alle normale "gewichten" dus (16 kg classic kettlebell) (10 kg gietijzeren standaard halterschijf ) wanneer komt er weer van alles binnen?

Morgen en volgende week komt een hoop binnen, waaronder kettlebells, gietijzeren en rubberen gewichten.

Ik moet over een aantal maanden een nieuwe barbell, en eentje van goede kwaliteit. Dan ben ik bij de nieuwe ATX lijn wel aan het goede adres lijkt mij? Maar waar zit het grootste verschil in tussen de ATX Power Bar en de ATX Olympic Bearing Barbell? En maken de verschillen ook veel uit, dat je het merkt tijdens het trainen?

Alvast bedankt! :D

Ik wil de Tbar row optie van Barbarian bestellen, maar die is niet op voorraad zag ik.
Tevens heb ik een bar erbij nodig, aangezien mijn bar te lang is, en het niet lekker past in m'n workout kamer.
Ik zal nu dus een leuke bar (150 cm 30 mm) voor 25 euro (met schroefdraad) (zal goed werken icm de tbar neem ik aan?) , maar die is ook niet op voorraad.

Wanneer zijn ze er beide? En kan ik ze vast bestellen, zodat ze geleverd worden als ze op voorraad zijn.
Tnx. :)

• #5.587
Ik moet over een aantal maanden een nieuwe barbell, en eentje van goede kwaliteit. Dan ben ik bij de nieuwe ATX lijn wel aan het goede adres lijkt mij? Maar waar zit het grootste verschil in tussen de ATX Power Bar en de ATX Olympic Bearing Barbell? En maken de verschillen ook veel uit, dat je het merkt tijdens het trainen?

Alvast bedankt! :D
De halterstangen zijn vrijwel identiek, het verschil zit in de lagering.

De Bearing Bar heeft hoogwaardige naaldlagers. Die bieden de allerbeste rotatie maar zijn ook erg kwetsbaar, deze halterstang is daarom dus wel minder duurzaam bij intensieve oefeningen. In dat opzicht is de Power Bar veel geschikter, deze halterstang heeft namelijk lagering in de vorm van messingbussen. Die zijn veel duurzamer dan naaldlagers en gaan dus ook minder snel kapot als de halterstang intensief wordt gebruikt.

Ik wil de Tbar row optie van Barbarian bestellen, maar die is niet op voorraad zag ik.
Tevens heb ik een bar erbij nodig, aangezien mijn bar te lang is, en het niet lekker past in m'n workout kamer.
Ik zal nu dus een leuke bar (150 cm 30 mm) voor 25 euro (met schroefdraad) (zal goed werken icm de tbar neem ik aan?) , maar die is ook niet op voorraad.

Wanneer zijn ze er beide? En kan ik ze vast bestellen, zodat ze geleverd worden als ze op voorraad zijn.
Tnx. :)
Ik denk beide binnen 2 tot 3 weken, maar dat is altijd even afwachten. Je kunt eventueel inderdaad alvast een bestelling plaatsen, die zal dan worden vastgehouden tot alles leverbaar is.

Laatst bewerkt:
Iemand zei me dat jullie een 'gunrack' verkochten. Het zou iets moeten zijn om geen hooks in de cage meer te hoeven instellen om je barbell in te leggen tijdens je training , zodat je veel sneller van hoogte kan veranderen tijdens het trainen.

Ik kan het nergens terugvinden. Verkopen jullie dit nog?

• #5.589
Iemand zei me dat jullie een 'gunrack' verkochten. Het zou iets moeten zijn om geen hooks in de cage meer te hoeven instellen om je barbell in te leggen tijdens je training , zodat je veel sneller van hoogte kan veranderen tijdens het trainen.

Ik kan het nergens terugvinden. Verkopen jullie dit nog?
Onze squat racks zijn uitgerust met een gunrack:

http://www.fitness-seller.nl/body-solid-gpr370-multi-press-rack/
http://www.fitness-seller.nl/barbarian-multi-squat-rack/

Wij verkopen echter geen losse gunracks, nooit gedaan ook. Ik denk dat je zoiets wel makkelijk zelf door een constructiebedrijf of een handige kennis kunt laten maken.

De Bearing Bar heeft hoogwaardige naaldlagers. Die bieden de allerbeste lagering maar zijn ook erg kwetsbaar, deze halterstang is daarom dus niet geschikt voor intensieve oefeningen waarbij de halterstang op de grond wordt gegooid of herhaaldelijk valt. Voor dat soort oefeningen is de Power Bar juist wel geschikt, deze halterstang heeft namelijk lagering in de vorm van messingbussen. Die zijn veel duurzamer dan naaldlagers en gaan dus ook niet kapot als de halterstang herhaaldelijk op de grond wordt gegooid.

Oke duidelijk! Dan moet ik nog even bekijken welke het word, maar nu weet ik waar het verschil in zit. Bedankt :)

Wanneer wordt de Iron Force flatbench weer verwacht? Heb interesse in deze bank en zou graag ook langskomen om deze te testen.

De Bearing Bar heeft hoogwaardige naaldlagers. Die bieden de allerbeste lagering maar zijn ook erg kwetsbaar, deze halterstang is daarom dus niet geschikt voor intensieve oefeningen waarbij de halterstang op de grond wordt gegooid of herhaaldelijk valt. Voor dat soort oefeningen is de Power Bar juist wel geschikt, deze halterstang heeft namelijk lagering in de vorm van messingbussen. Die zijn veel duurzamer dan naaldlagers en gaan dus ook niet kapot als de halterstang herhaaldelijk op de grond wordt gegooid.

Het is toch apart dat de Olympic Bearing Bar niet geschikt is om herhaaldelijk te laten vallen als deze als olympische halterstang (dus lijkt juist voor gewichtheffen) wordt verkocht en de powerbar juist als powerlifting bar?

• #5.593
Wanneer wordt de Iron Force flatbench weer verwacht? Heb interesse in deze bank en zou graag ook langskomen om deze te testen.
Als het goed is komt de levering in de week van 10 juni binnen.

Er staat wel een exemplaar staat in de showroom dus je kunt gewoon langskomen om die uit te proberen!

• #5.594
Het is toch apart dat de Olympic Bearing Bar niet geschikt is om herhaaldelijk te laten vallen als deze als olympische halterstang (dus lijkt juist voor gewichtheffen) wordt verkocht en de powerbar juist als powerlifting bar?
Klopt, dat was wellicht niet helemaal juist verwoord. Beide stangen zijn olympische halterstangen (dat wil zeggen 50 mm halterstangen) met zowel olympische als powerlifting knurl markeringen. Zoals gezegd zit het verschil in de lagering (en trouwens ook de diameter 28,0 vs 28,5 mm). Beide stangen zijn dus wel geschikt voor drops maar voor een all-round stang met maximale duurzaamheid is de Power Bar de geschikte keuze. Ik heb mijn vorige post wat duidelijker gemaakt.

Laatst bewerkt:
Als het goed is komt de levering in de week van 10 juni binnen.

Er staat wel een exemplaar staat in de showroom dus je kunt gewoon langskomen om die uit te proberen!

Lijkt me handig dat ik het bankje gelijk mee kan nemen als het bevalt, dus ik wacht even.
Is het mogelijk mij een PM te sturen zodra deze gearriveerd zijn?

• #5.596
Lijkt me handig dat ik het bankje gelijk mee kan nemen als het bevalt, dus ik wacht even.
Is het mogelijk mij een PM te sturen zodra deze gearriveerd zijn?
De levering wordt zoals aangegeven over anderhalve week verwacht, hou de website dan gewoon even in de gaten of neem tegen die tijd contact op met de klantenservice (via e-mail). Ik kan dat hier helaas niet gaan bijhouden.

Curl-set

Beste fitness-seller,

Ik ben van plan om een super-curl set te kopen maar nu weet ik nog niet in welk materiaal.
Het verbaast mij dat de kunststof super-curl set veel goedkoper is dan één uit gietijzer of rubber? Welk materiaal raden jullie mij aan?

Alvast bedankt

• #5.599
Beste fitness-seller,

Ik ben van plan om een super-curl set te kopen maar nu weet ik nog niet in welk materiaal.
Het verbaast mij dat de kunststof super-curl set veel goedkoper is dan één uit gietijzer of rubber? Welk materiaal raden jullie mij aan?

Alvast bedankt
Elk materiaal heeft zo zijn voor en nadelen:

Gietijzer:
Goedkoop en compact

Rubber:
Duurder en wat dikkere halterschijven
Maar wel vloerbeschermend en geluiddempend, erg handig voor thuis

Kunststof:
Extreem goedkoop
Ook vloerbeschermend en geluiddempend (in mindere mate dan rubber)
Erg grote/dikke halterschijven

Over het algemeen zit je met gietijzeren halterschijven altijd goed. Rubber is erg fijn voor thuis maar kost helaas wel wat meer. Kunststof is perfect voor beginners aangezien het zo extreem goedkoop is. Het nadeel is echter dat deze halterschijven erg groot en dik zijn tegenover gewone gietijzeren of rubberen halterschijven. Dat komt doordat er geen gietijzeren kern in deze gewichten zit, deze zijn namelijk gevuld met een cementmix. Daardoor moeten de halterschijven veel groter zijn om het gewenste gewicht te kunnen halen. Voor beginners is dit geen probleem maar als je erg zwaar gaat trainen kun je uiteindelijk aanlopen tegen ruimtegebrek op de halterstang omdat deze dikke gewichten zoveel plek in beslag nemen.

Als ik de barbarian power cage bestel, zonder lat attachment. Kan ik deze dan nog op een later tijdstip bijbestellen?

Terug
Naar boven