MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Volgens mij traint Sanca met zo'n bar bij SMTK.

In powerbase eindhoven hebben ze er toch ook één liggen? Mss eens aan hun (oa strongman1988) vragen.

Maar ik vind het wel een goed idee eigelijk, bar laten testen door aantal mensen met kennis van zaken en hun er een review over laten schrijven, iets wat mss in de toekomst moet gedaan worden, niet alleen voor barbells.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.083
FS, zoals jullie wellicht weten zijn er momenteel een aantal topics over goede barbells;
Meestal komt dan als beste en beste koop de rogue power bar en dergelijke uit de bus. Echter zijn er veel mensen die deze niet kunnen veroorloven en kijken ze dus naar alternatieven. Ook de ATX power bar van jullie, voor 259 lijkt, me baserende op de kenmerken, een interessant alternatief.
Echter vrees ik er een beetje voor dat niemand hier de eerste stap wil zetten om deze te kopen. Zij die 259 kunnen betalen kiezen voor zekerheid en geven dan liever 150 euro meer uit.
Maar het zou wel eens kunnen dat jullie bar zeer goed is. Maar zolang niemand ze eens een paar trainingen test, zal ze hier geen succes blijken.
Nu vroeg ik me af of jullie de ervaren ratten, zoals Sanca, Eddine,... eens een week met zo'n bar kunnen laten trainen.
Ik denk dat, indien zij zouden concluderen dat het een goede bar is voor zijn prijs, en een goed alternatief voor zij die een bar onder de 300 euro zoeken, dan zouden er hier heel wat mensen deze barbell kopen.
Ik weet dat je de bar mss wel eens kan testen in jullie shop, maar tot op heden is dat nog niet gebeurd en ik denk niet dat iemand 50 euro benzine (of meer) zal verrijden, om één keer met een bar te tillen.

Zou hier geen oplossing voor te vinden zijn?
Er zijn al heel wat ATX bars verkocht, ook aan sportscholen en CrossFit boxen, dus die mensen zijn er zeker wel :) Ik ga ervan uit dat er ook wel een aantal DBB members zijn die een ATX bar gebruiken. Dat er echter niet veel productreviews worden geplaatst is inderdaad jammer. Dat willen we echter al een tijdje interessanter gaan maken!

Er is op de productpagina van de ATX Power Bar wel een review geplaatst door de mannen van East-Side Powerhouse, die de bar al enkele maanden in gebruik hebben:
http://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar-zwart-chroom/

Laatst bewerkt:
Ik lees in die reviews dat jullie duidelijker moeten zijn over wel of niet centerknurl hebben. Is voor veel mensen hier op DBB een beslissende factor voor het al dan niet aanschaffen van die baar ;)

• #6.085
Ik lees in die reviews dat jullie duidelijker moeten zijn over wel of niet centerknurl hebben. Is voor veel mensen hier op DBB een beslissende factor voor het al dan niet aanschaffen van die baar ;)
De aanwezigheid van center knurl staat gewoon in de productbeschrijving, zowel in de tekst als onder het tabblad specificaties. De ATX Power Bar heeft nu wel center knurl. Dit is in het verleden één keer gewijzigd, daarop wordt gedoeld in de review.

één review van iemand die wij hier niet kennen is onvoldoende vrees ik vvoor de meesten hier om toch te gaan voor de atx bar ipv de rogue bar.

• #6.087
één review van iemand die wij hier niet kennen is onvoldoende vrees ik vvoor de meesten hier om toch te gaan voor de atx bar ipv de rogue bar.
Zoals gezegd zijn er al heel wat ATX bars verkocht dus ik kan me niet voorstellen dat er hier niet een aantal members zijn die deze gebruiken. Ik zal ook proberen nog wat reviews van andere klanten te verzamelen.

Probeer het anders eens in één van de andere topics, of start er een nieuw topic over.

Zoals gezegd zijn er al heel wat ATX bars verkocht dus ik kan me niet voorstellen dat er hier niet een aantal members zijn die deze gebruiken. Ik zal ook proberen nog wat reviews van andere klanten te verzamelen.

Probeer het anders eens in één van de andere topics, of start er een nieuw topic over.

Goed idee.
Doe ik nu.

---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Wat is de tensile strenght van deze atx bar? Blijkbaar is dat zeer belangrijke info om een barbell te evalueren.

• #6.089
Goed idee.
Doe ik nu.

Wat is de tensile strenght van deze atx bar? Blijkbaar is dat zeer belangrijke info om een barbell te evalueren.
De treksterkte is circa 1400 N/mm2, al is dat natuurlijk niet het enige waar je op moet letten.

• #6.091
Bedankt; Ik zal het in mijn andere topic vermelden. Waar moet men dan volgens jullie ook nog opletten bij het vergeijken met de rogue of muscle^power bar?
Onze barbells hebben een zeer hoge treksterkte. Er zijn nog wat technische factoren waar je op letten om een echt goede bar te produceren. De legering van het staal is belangrijk en in welke kwaliteit de verdeling van het koolstofgehalte wordt bereikt. Bovendien is voor de belastbaarheid van cruciaal belang hoe dik de bar is.

De ATX barbells zijn vervaardigd van TOP veerstaal met een hoge kwaliteit legering. De barbells hebben uitstekende elastische eigenschappen en een hoge treksterkte (1400N/mm2 = Tensile Strength 203K !!). De barbells kunnen dus tot een bepaalde spanning (elasticiteitsgrens) vervormen om dan elastisch terug te keren naar de oorspronkelijke staat zonder blijvende vervorming. De materiaaleigenschap die dit mogelijk maakt is zoals gezegd de elasticiteit (door de hoge kwaliteit legering). Dat wil overigens niet zeggen dat deze bars niet permanent kunnen buigen bij verkeerd gebruik ;)

Onze ATX barbells zijn in ieder geval geschikt voor de hoogste eisen en doen op geen enkele manier onder voor de Rogue barbells.

Laatst bewerkt:
Nou dit lijkt me toch wel zeer klare taal en zeer overtuigend; Hoeveel jaar garantie heeft deze barbell bij normaal gebruik?

• #6.093
Nou dit lijkt me toch wel zeer klare taal en zeer overtuigend; Hoeveel jaar garantie heeft deze barbell bij normaal gebruik?
Wij geven standaard 24 maanden garantie. Eventuele kwesties met betrekking tot de ATX barbells waarmee een klant niet tevreden is zullen echter per geval worden beoordeeld. Als er problemen zijn zal dit in de meeste gevallen te wijten zijn aan onjuist gebruik (misbruik) en niet aan fabricage- of materiaalproblemen.

Wij geven standaard 24 maanden garantie. Eventuele kwesties met betrekking tot de ATX barbells waarmee een klant niet tevreden is zullen echter per geval worden beoordeeld. Als er problemen zijn zal dit in de meeste gevallen te wijten zijn aan onjuist gebruik (misbruik) en niet aan fabricage- of materiaalproblemen.

Klare taal, zo zien we dat graag. Bedankt.

• #6.095
NIEUW!

if-bfid7-tmp.jpg
if-bpr37-tmp.jpg
if-bcco15-tmp_1.jpg
if-blm8-tmp.jpg
if-blph11-tmp.jpg

Deze nieuwe IRON FORCE toestellen zijn gericht op semi-professionele en professionele toepassingen.
De eerste toestellen zullen vanaf begin december uit voorraad leverbaar zijn maar zijn nu al te bestellen!

Bekijk alle nieuwe toestellen hier!

Er zullen uiteraard nog meer interessante toestellen volgen!

NIEUW!

if-bfid7-tmp.jpg
if-bpr37-tmp.jpg
if-bcco15-tmp_1.jpg
if-blm8-tmp.jpg
if-blph11-tmp.jpg

Deze nieuwe IRON FORCE toestellen zijn gericht op semi-professionele en professionele toepassingen.
De eerste toestellen zullen vanaf begin december uit voorraad leverbaar zijn maar zijn nu al te bestellen!

Bekijk alle nieuwe toestellen hier!

Er zullen uiteraard nog meer interessante toestellen volgen!

Is Ironforce een onderdeel van Bodysolid? Die toestellen, en zeker dat squatrack, zijn bijna identiek. De man op de foto van het squatrack is dezelfde als die op de foto's van de bodysolid:

http://bodysolid.nl/powerracks/body-solid/body-solidgpr370multipressrack

En hier het bankje:
http://bodysolid.nl/trainingsbanken/body-solid/body-solidgfid71heavydutyverstelbarebank

Is wel goedkoper dan bodysolid dus dat is dan wel weer interessant.

Kun je een barbarian multibench (vorige versie) en de barbarian leg curl/extension beide kwijt onder een barbarian power cage? Voor opberg doeleinde uiteraard.

• #6.099
Is Ironforce een onderdeel van Bodysolid? Die toestellen, en zeker dat squatrack, zijn bijna identiek. De man op de foto van het squatrack is dezelfde als die op de foto's van de bodysolid:

Is wel goedkoper dan bodysolid dus dat is dan wel weer interessant.
Iron Force is geen onderdeel van Body-Solid maar het zijn wel gewoon dezelfde toestellen uit dezelfde fabriek. Zie ook mijn vorige bericht daarover :)

Kun je een barbarian multibench (vorige versie) en de barbarian leg curl/extension beide kwijt onder een barbarian power cage? Voor opberg doeleinde uiteraard.
De Leg Curl extension kun je niet gebruiken op de vorige Multi Bench. Deze past enkel op het huidige model, de Multi Bench 2.

De Power Cage is circa 134 cm diep (binnenin de cage), de Multi Bench zal daar dus net in passen. De Multi Bench 2 is wat langer (144 cm) en zullen dus een klein beetje uitsteken.

Laatst bewerkt:
De Leg Curl extension kun je niet gebruiken op de vorige Multi Bench. Deze past enkel op het huidige model, de Multi Bench 2.

De Power Cage is circa 134 cm diep (binnenin de cage), de Multi Bench zal daar dus net in passen. De Multi Bench 2 is wat langer (144 cm) en zullen dus een klein beetje uitsteken.

Nee ik bedoel of dat bankje en de barbarian leg curl/extension naast elkaar onder de powercage passen

Oftewel past http://www.fitness-seller.nl/barbarian-leg-extension-leg-curl/ waar de barbell nu ligt?

309tuo5.jpg

Is gewoon puur om t allemaal op te bergen voor als iemand gebruik wilt maken van de logeer kamer

Terug
Naar boven