MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Iron Force is geen onderdeel van Body-Solid maar het zijn wel gewoon dezelfde toestellen uit dezelfde fabriek. Zie ook mijn vorige bericht daarover :)

De Leg Curl extension kun je niet gebruiken op de vorige Multi Bench. Deze past enkel op het huidige model, de Multi Bench 2.

De Power Cage is circa 134 cm diep (binnenin de cage), de Multi Bench zal daar dus net in passen. De Multi Bench 2 is wat langer (144 cm) en zullen dus een klein beetje uitsteken.

Iedereen die een bench zoekt, raad ik dan deze aan:
http://www.fitness-seller.nl/iron-force-bfid3-multi-bench/

Ik heb deze in de bodysolid versie;, maar deze is dus identiek, behalve de kleur dan.
Ik gebruik deze nu een twee tal jaar intensief, en ik zou ze als nieuw kunnen verkopen.
Zeer mobiel, niet te zwaar, maar wel zwaar belastbaar en vooral goed door de rollen want daardoor kan je decline sit ups doen en decline press. Bij andere banken moet je daar al gauw eeen accesoire voor kopen die meer dan 100 euro kost. En het is een fantastische prijs!!!

correctie:

de bodysolid gfid31, is iets minder identiek dan ik dacht. De gfid iheeft een iets andere voet, en is zwaarder belastbaar, tot 450 kilo
http://bodysolid.nl/trainingsbanken/body-solid/body-solidgfid31flatinclinedeclinebank

Laatst bewerkt:
Dat is gewoon een ouder model op de foto. Zie ook de website van de fabrikant zelf (Body-Solid USA):
http://www.bodysolid.com/Home/GFID31/Body-Solid_Flat_Incline_Decline_Bench

De GFID31 bank is volgens de fabrikant belastbaar tot 600 lbs (zie bovenstaande link bij Features), dat is gelijk aan 272 kg en niet 450 kg!

IS wel tof dat we via DBB, op deze wijze dergelijke, juistere info verkrijgen. Ik ga eens naar bodysolid.nl mailen en hen zeggen dat het smerige leugenaars zijn.
Toen ik deze kocht werd me ook gezegd dat deze bank 450 kilo kon verdragen.
Ik zal binnen een 18 maand ongeveer 105 kilo wegen dus overschrijd ik dit gewicht als ik meer dan 170 bench.

En bij Weberfitness zegt men 350 kilo.
Ik krijg zo de indruk dat men er maar een getal op gooit.
http://www.weberfitness.de/096e539bbcb9a8181be86c3b7e57859d/art/GFID-31-BS

Wel merk ik dat dus de oudere versie 28 kilo weegt en geen 26 zoals de nieuwe versie en de voet ook, misschien op cruciale wijze, anders is gevormd;

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.104
IS wel tof dat we via DBB, op deze wijze dergelijke, juistere info verkrijgen. Ik ga eens naar bodysolid.nl mailen en hen zeggen dat het smerige leugenaars zijn.
Toen ik deze kocht werd me ook gezegd dat deze bank 450 kilo kon verdragen.
Ik zal binnen een 18 maand ongeveer 105 kilo wegen dus overschrijd ik dit gewicht als ik meer dan 170 bench.
Dat mag je natuurlijk niet zomaar aannemen. Je kunt hen beter eerst gewoon even contacteren om te vragen hoe dat zit. Misschien heeft Body-Solid USA de specificaties van deze bank in de tussentijd wel veranderd, er wordt namelijk ook een ander model bank op de foto's getoond.

Ik weet alleen dat Body-Solid USA nu 600 lbs capacity noteert voor deze bank en dat vermelden wij dus ook!

Overigens is de BFID7 wel belastbaar tot 450 kg :)

Laatst bewerkt:
Dat is gewoon een ouder model op de foto. Zie ook de website van de fabrikant zelf (Body-Solid USA):
http://www.bodysolid.com/Home/GFID31/Body-Solid_Flat_Incline_Decline_Bench

De GFID31 bank is volgens de fabrikant belastbaar tot 600 lbs (zie bovenstaande link bij Features), dat is gelijk aan 272 kg en niet 450 kg!

Ik heb een maik gestuurd naar bodysolid.com en hen gevraagd hoe het nu zit. En waarom bodysolid.Nl zegt dat het 450 kilo is, en weberfitness over 350 kilo spreekt.
Ik heb een vermoeden dat de gfid31 en de gfid 71 beiden 450 kilo belastbaar zijn maar ze zeggen dat de 31 minder belastbaar is zodat er een reden zou zijn om toch de duurdere gfid 71 te kopen. Call me paranoia maar je zou voor minder.

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Follow up question: ik ben wel geinteresseerd in de leg developer voor de gfid 31/ironforce, maar vind deze niet terug op de site.

• #6.106
Follow up question: ik ben wel geinteresseerd in de leg developer voor de gfid 31/ironforce, maar vind deze niet terug op de site.
Die verkopen wij momenteel ook nog niet, het assortiment zal langzaam worden uitgebreid. De accessoires waarschijnlijk eind december of in januari.

Vraagje over de ATX bumper plates :
Zijn de prijzen op de site per set of per plate? (kan het nergens zo snel terugvinden)
Zijn als het per set is behoorlijk goedkoper als van de concurrentie, maar als de prijs per stuk is weer duurder.

• #6.108
Vraagje over de ATX bumper plates :
Zijn de prijzen op de site per set of per plate? (kan het nergens zo snel terugvinden)
Zijn als het per set is behoorlijk goedkoper als van de concurrentie, maar als de prijs per stuk is weer duurder.
De prijzen van onze halterschijven (en andere producten) zijn altijd per stuk tenzij dat nadrukkelijk anders staat vermeld. Ik zal het bij de Bumper Plates anders voor de duidelijkheid nog wel eens nadrukkelijk toevoegen aan de productbeschrijving.

De goedkoopste Bumpers die wij verkopen zijn de Training Bumpers van ATX. Hoe vergelijk je de prijzen? Lang niet alle Bumper Plates zijn hetzelfde, integendeel!

Laatst bewerkt:
Duurt het echt nog 4 weken voordat de multibench 2 weer binnen is?

• #6.111
Duurt het echt nog 4 weken voordat de multibench 2 weer binnen is?
Daar lijkt het momenteel helaas wel op.

Heb er weinig verstand van, dus kijk puur naar de prijs.
Zie bijvoorbeeld de Powermark bumpers van Helisports die een stuk goedkoper zijn, waar zit dat verschil dan in?
Ik kan daar helaas geen uitspraken over doen omdat ik niet bekend ben met de PowerMark rubberen halterschijven, ik heb deze zelf nooit gezien of uitgeprobeerd.
Er loopt hier op DBB wel een topic over de PowerMark halterschijven.

Wij gebruiken voor onze ATX bumper plates overigens uitsluitend hoge kwaliteit "virgin rubber". Veel goedkopere bumpers plates zijn gemaakt van lagere kwaliteit gerecycled rubber, dat is iets waar je op zou kunnen letten. Nu zal dat kwaliteitsverschil voor de meeste thuisgebruikers niet veel uitmaken. Recycled rubber is echter ook wat minder mooi en kan stinken.

Laatst bewerkt:

Ik kan daar helaas geen uitspraken over doen omdat ik niet bekend ben met de PowerMark rubberen halterschijven, ik heb deze zelf nooit gezien of uitgeprobeerd.

Wij gebruiken voor onze ATX bumper plates overigens uitsluitend hoge kwaliteit "virgin rubber". Veel goedkopere bumpers plates zijn gemaakt van lagere kwaliteit gerecycled rubber, dat is iets waar je op zou kunnen letten. Nu zal dat kwaliteitsverschil voor de meeste thuisgebruikers niet veel uitmaken. Recycled rubber is echter ook wat minder mooi en kan stinken.

Inderdaad, de conclusie uit de powermark bumpers-topic is heel kort: goedkoop maar niet te gebruiken als bumpers omdat ze veel te hard zijn. Wel een interessante prijs als het geen rol speelt dat ze te hard zijn (omdat je ze bijv op dezelfde manier zal gebruiken als met rubberen overtrokken gietijzeren schijven zal gebruiken).

Jullie werken toch samen met megafitness-shop? Kunnen zij die barbarian bench niet aan jullie leveren? Aangezien zij ze wel op voorraad hebben.

Of een paar weken willen wachten :D

Kan ook niet zoveel kwaad natuurlijk. Ik had het alleen in mijn hoofd om dit weekend alles te bestellen voor mijn homegym, maar zonder bankje moet ik nog steeds naar de gym toe om te benchen. Ik denk er nog even over na, waarschijnlijk wordt het wachten. Schijnt wel 1 van de beste bankjes te zijn toch?

• #6.118
Kan ook niet zoveel kwaad natuurlijk. Ik had het alleen in mijn hoofd om dit weekend alles te bestellen voor mijn homegym, maar zonder bankje moet ik nog steeds naar de gym toe om te benchen. Ik denk er nog even over na, waarschijnlijk wordt het wachten. Schijnt wel 1 van de beste bankjes te zijn toch?
Absoluut :) De Iron Force BFID7 is eventueel nog een goed alternatief! En eind december / begin januari verschijnt de nieuwe MegaTec Multi Bench met Roller-Adjustment-System :cool: Daarop passen ook dezelfde Barbarian accessoires.

Net straps besteld, afhalen in Sittard. Waren ook op voorraad. Liggen deze op de afhaal locatie in Sittard op voorraad of liggen ze centraal? En het filiaal in Sittard, is dat een soort showroom, of alleen opslag/loods?

• #6.120
Net straps besteld, afhalen in Sittard. Waren ook op voorraad. Liggen deze op de afhaal locatie in Sittard op voorraad of liggen ze centraal? En het filiaal in Sittard, is dat een soort showroom, of alleen opslag/loods?
Alle producten liggen op voorraad in het magazijn in Sittard. Er is ook een showroom aanwezig!

Normaal gesproken krijg je eerst per e-mail bericht zodra de bestelling klaar ligt en je deze kunt komen afhalen. Dat zal nu dus pas na het weekend worden. Als het echter alleen straps betreft kun je morgen gewoon langskomen, print dan wel even de orderbevestiging uit en neem deze mee.

Terug
Naar boven